Petr H. píše:Scout: no to je relativní s tou pomalostí. Standard tiskárna mě vyjde na dvacku, je to pomalá technologie, tak jsem jich pořídil víc. V tom je to kouzlo, není to drahý. Najednou je to rychlý dost. Tohle bude boom jako kráva, možná větší než mobilní telefony. Univerzální stroj co vyrobí cokoliv... to už bude mít vliv na trhu práce a ano hodně lidí přijde o práci. Jinak jsem koukal na video, kterak vypálili laserovkou turbínový motor - funkční..
Na standartu můžeš dělat jen věci z bakelitu ne? Ty tiskli(to je divný tisknou železo) nějakou hřídel. Každopádně je to mazec. Kolik to,ale sežere elektřiny?
Fikus - na to jsem se ptal a řekli mi,že jsou schopni docílit stejných vlastností jako u kovanýho materiálu.
jj, tavím plasty. To je dnes víceméně jediný způsob, kdy ty výtisky jdou prakticky použít. (na ty moje modýlky je to ideál, navíc dělám to zakázkově, mě se formy nevyplatí) Spékání kovového prášku je o milionech, to si tak nějak nemůžu dovolit. Co jsem teda viděl, tak to má trochu drsný povrch. Že by to mělo vlastnosti jako po zušlechťování - tomu nevěřím. GE s tím obcuje, to je pravda, ale lopatky tisknout asi nebudou :-)
To co tisknuli vypadalo jako náboj kola. Naopak si myslím,že vlastnosti se dají vytunit směsí. A možná to bude jednoduší než odlít ingot. těžko říct. Každopádně jsem z těch nových mašin byl mimo. I laserový vypalovačky uměly úžasný věci s minimem odpadu,takže kovošroty zapláčou. Ještě že se recyklují ty auta a poslední dva týdny relativně nový auta. V pondělí Mondeo 05 + Fabia II (bouraná) a dnes Focus 07 jinak samozřejmě jebky okolo roku 00. Ta 3D na plasty umí i z recyklovanýho plastu?
Klíčem úspěchu je použití lithiové anody spolu s katodou tvořenou oxidy titanu a niobu (TNO), přesněji chemicky Ti2Nb10O29. Použitím této metody lze rovněž zdvojnásobit kapacitu bateriových článků oproti těm, které se používají v moderních Li-ion bateriích.
Důraz na větší kapacity ale nebylo původní zaměření výzkumu. Ten se soustředil zejména na rychlost nabíjení. Nejnovější prototyp baterie s 50 ampérhodinami se plně nabije za bezmála 6 minut.
U rychlé doby nabíjení však jeho přednosti nekončí. Toshiba tvrdí, že prototyp si zachoval 90 % kapacity po 5000 nabíjecích cyklech. To je při každodenním nabíjení necelých 14 let.
... a je ho hodně, titanu na Zemi. Že by budoucnost baterek? Pak to má celé smysl a říkal jsem to, že musí přijít nějaká jiná technologie aby to bylo zajímavý proti klasice i jiným elektro.
Ono se takových zpráv objevuje celkem dost, tato je vyjímečná tím, že to představuje Toshiba, ne nějaká studie, která nepočítá se velkovýrobou. Toto vypadá nadějně, i když to ze začátku asi nebude finančně úplně dostupný.
Tak na toto musí být jeden opravdový nadšenec. Dojezd 80 km, topíš benzínem, auto je totální retro 20 roků starý a baterky 6. Za 130 kulí bych si asi pořídil větší ptákovinu, třeba starej mercedes ]:->
Toto plně odráží realitu elektrovágnů dostupných v současnosti
Citace jednoho mého zákazníka, který má kromě starého Mercedesu i Teslu:
Dotaz: jak jste spokojen s Teslou, provoz, náklady, opravy?
To je dost slozite na odpoved na chat. Zalezi na velikosti baterie. Ja mam 85kwh a v lete realny dojezd 350 v zime s topenim 300. Pripadne lehce vic kdybych se loudal. Delaji uz i 100kwh. Ctyrkolka, da se zvednout, trakce na snehu fenomenalni. Spolehlivost prumerna, uz jsem resil nekolik veci. Spokojen jsem maximalne. Realna spotreba 220wh / km cili podle toho jak mate drahy proud. Me vyjde km ca na 0,60 kc
No a W212/E500 (408 koní) žere 20 a najede 400km. Tak to zas takovej rozdíl není, kromě teda ceny 6kč/km + spotřebák.
U aut za 2,5-3mil by nad tím člověk už váhal, u malých aut to zatím není tak jednoduchý.
Tak především pořád dotankování nádrže u W212i u všech ostatních aut je za pár minut a jedeš dál. On s tím jezdí běžně a to na nějaký výlety moc není. Cestovní auto s dojezdem 350 km a pak dobu čekat než to dobiješ je zatím pro velké fandy. Jo, 20 bude žrát, ale to asi nepojedeš podle předpisů ]:-> Až se budou elektrický auta nabíjet tak, že dojedeš na pumpu, na 3 minuty to dáš do zásuvky a pojedeš 700 km tak to bude hodně zajímavé, to si pořídí hodně lidí. Ne každý bude moci dobíjet přes noc u paneláku. A drtivá většina aut stojí u paneláku.