Přemek Doležal píše:....... měnič násobí kroutící moment
Mám dotaz : Čím wandler násobí krouťák ? Nějakou násobilkou ? *in love*
To je právě to, co odlišuje měnič od hydrodynamický spojky. To jest vnitřní konstrukce. Při rozjezdu zvyšuje měnič kroutící moment skoro až trojnásobně. Ne nadarmo se to jmenuje měnič kroutícího momentu. 010
Tady nejde o žádnej launch control. To, že auto má vyšší otáčky při rozjezdu je až důsledkem funkce měniče, nikoliv záměrným zvýšením otáček pro lepší rozjezd. :)
Aha, tak to jsem zase chytřejší. @=
Nevěděl jsem, že olej mezi dvěma lopatkovými koly násobí krouťák.
Tak žij blaze. *drink*
Takže mi chceš říct, že automat má větší sílu na rozjezd jenom proto, že nechá motor víc vytočit?
To nemyslíš vážně, viď :)
Přemek: Ano, olej tam mění kroutící moment, respektive jeho pozměněné proudění v důsledku přidaného statoru . Princip měniče je stupidní, to snad by jsi měl vědět. Nepleť si to s hydrodynamickou spojkou.
fíkus píše:Hm, kdybych se světla předtím nerozjel stejně a ten dotyčný pak div nezničil auto jen aby mě předjel tak bych tomu i věřil. Jel si s tím někdy? Naopak jsem nezávodil já. Prostě jsem se rozjel a o kus jim ujel, pak už jsem jel hodně přes 50 takže jsem se krotil. Je zvláštní že nikdo nezávodí ale na SAAB s nápisem 2,3 turbo se závodníci doslova lepili, a vůbec nechápu co si jako mysleli... přišlo mi to jako červený hadr.
U toho turbodieselu bylo hlavně nakopnutí při přeřazení z jedničky na dvojku, připomnělo mi to Tatru 613, jednička 80, dvojka 140, trojka 200, jako bych jel na elektrický pohon @=
Tak neměl vyšší výkon, nebo měl vyšší váhu, nebo měl něco špatně.
Ale nepiš, že protáhne daleko silnější auta.
musketyr píše:Tak nám to tady zas pár statečných rozesíračů rozesralo...
Ostatně jako každý jiný téma.
Přijmi omluvu pokud jsem tím rozesíračem i já. Ono motory a převodovky ruku v ruce jsou, přímo to s tím souvisí jak který motor funguje s automatem. :-$