Problematika olejů
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 931
- Registrován: sob 20.03.2010, 23:10
- Auto: W213 e200d / 996.1 C2
- Bydliště: Vinohrady
- Věk: 35
Problematika olejů
Tak chlapi, dlouho furt s kolegy řešíme jaký olej do jakých podmínek. Normy a doporučení Porsche A40, MBxxx znám ale jde mi o tohle:
Jakej je rozdíl třeba mezi oleji 0w40 5w40 a 10w40?
Já chápu že to maže dřív třeba v zimě lepší ale je to stejný i v hicu? Včera v těch tropech jsem nabyl dojmu že při svižnější jízdě, ne sportovní 5w40 v 200Cdi už toho má celkem dost. Motor jiný zvuk po zastavení, víc nítuje. Po vychladnutí zase ok. Vydrží leté vůbec 5W3O třeba na dálnici?
A propoa co si myslítě třeba o přísadách MO2S?
Jakej je rozdíl třeba mezi oleji 0w40 5w40 a 10w40?
Já chápu že to maže dřív třeba v zimě lepší ale je to stejný i v hicu? Včera v těch tropech jsem nabyl dojmu že při svižnější jízdě, ne sportovní 5w40 v 200Cdi už toho má celkem dost. Motor jiný zvuk po zastavení, víc nítuje. Po vychladnutí zase ok. Vydrží leté vůbec 5W3O třeba na dálnici?
A propoa co si myslítě třeba o přísadách MO2S?
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 2931
- Registrován: čtv 31.07.2008, 11:16
- Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
- Bydliště: Brno
Re: Problematika olejů
Nikdo se nedívá na teplotní index olejů. Olej degraduje opakovaným zahříváním a hlavně přehříváním nad teplotní index. Většina olejů do dieselů mají tento index překvapivě nízko a letní huntování nebo rychlá jízda po dálnici u aut bez chladiče oleje olej rychle ničí. Ideální by samozřejmě bylo vědět jaká je teplota oleje v různých režimech.
-
- kometa
- Příspěvky: 2208
- Registrován: čtv 26.12.2013, 13:32
- Auto: Žigul
- Bydliště: Hradec Králové 737 547 237
Re: Problematika olejů
90°C normalne
104°c podlaha dnes kdyz bylo 33°C venku
10w40 plnicí normu pro :stern:
104°c podlaha dnes kdyz bylo 33°C venku
10w40 plnicí normu pro :stern:
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 3788
- Registrován: čtv 31.07.2008, 19:11
- Auto: W210,S210,S124,MAN
- Bydliště: Jaroměřice nad Rokytnou
- Věk: 52
Re: Problematika olejů
Hodně zajímavý téma!Když měním polosyntetiku po 10tis.je riziko menší protože olej není tolik degradovanej?
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6519
- Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
- Auto: D, J, SWE, CZ...
- Bydliště: Praha - východ
Re: Problematika olejů
Záleží na konstrukci motoru a podmínkách v kterých bude provozovanej.
Není nutný se vždy striktně řídit normama, který olej splňuje.
Problémem jsou bezpopelné oleje (ikdyž je to v poslední době již lepší) a obsah modifikátorů viskozity a to zjm. v motorech starší konstrukce.
Rozhodně neplatí, že třeba pianu dělá stejně dobře olej 15W-40, jako 5W-40 jenom proto, že je na konci stejný číslo. Navíc třeba po najetí pár tkm bude olej 5W-40 řidší než 5W-30, přestože na začátku měl viskozitu vyšší. Samozřejmě v případě dieselu to nebude mít takovej progres, protože s přibejvajícíma sazema se viskozita zvyšuje...
Hlavně u starých verglů (kam nejspíš nesměřuje dotaz ale je to tady classic ;) )bych dával normální, levný oleje a měnil často, jak se má. Případně hledal mezi olejema pro sportovní auta Pokud mám silný auto a jezdím s tím jako hovado 6-.7tkm není přehnaně málo. Jak jsem psal nahoře, záleží co je to za motor, jaký má odpadní teplo, jak dimenzovanej chladící systém, jestli mi nepřitápí turbo dementně nacpaný na bloku atd atd...Dneska máme i 0W-20 a podobný úchylárny a motor je na to prý ;) konstruovanej.
Není nutný se vždy striktně řídit normama, který olej splňuje.
Problémem jsou bezpopelné oleje (ikdyž je to v poslední době již lepší) a obsah modifikátorů viskozity a to zjm. v motorech starší konstrukce.
Rozhodně neplatí, že třeba pianu dělá stejně dobře olej 15W-40, jako 5W-40 jenom proto, že je na konci stejný číslo. Navíc třeba po najetí pár tkm bude olej 5W-40 řidší než 5W-30, přestože na začátku měl viskozitu vyšší. Samozřejmě v případě dieselu to nebude mít takovej progres, protože s přibejvajícíma sazema se viskozita zvyšuje...
Hlavně u starých verglů (kam nejspíš nesměřuje dotaz ale je to tady classic ;) )bych dával normální, levný oleje a měnil často, jak se má. Případně hledal mezi olejema pro sportovní auta Pokud mám silný auto a jezdím s tím jako hovado 6-.7tkm není přehnaně málo. Jak jsem psal nahoře, záleží co je to za motor, jaký má odpadní teplo, jak dimenzovanej chladící systém, jestli mi nepřitápí turbo dementně nacpaný na bloku atd atd...Dneska máme i 0W-20 a podobný úchylárny a motor je na to prý ;) konstruovanej.
-
- kometa
- Příspěvky: 2145
- Registrován: pon 28.02.2011, 18:33
- Auto: Trambus
- Bydliště: 60580495devět/Kolín
Re: Problematika olejů
Teď jsem do 4 aut kde byla 5w40/0w40 nalil 10w60 a všem se to líbilo *jokingly*
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 2931
- Registrován: čtv 31.07.2008, 11:16
- Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
- Bydliště: Brno
Re: Problematika olejů
10w60 nebo 20w60 má právě často hodně vysokej teplotní index. 20w60 (kterých moc na výběr není) bych asi použil do auta, který nejezdí v zimě.
To samozřejmě ano.dako5 píše:Hodně zajímavý téma!Když měním polosyntetiku po 10tis.je riziko menší protože olej není tolik degradovanej?
Je, protože dokážou dneska vyrobit motory s mnohem menšíma tolerancema. Otázkou je jak dlouho tyto tolerance vydrží a co řídkej olej způsobí u aut, který startujou několikrát denně třeba po 100tkm. Nevěřím, že by se mělo zůstat u 0w20 až do 200tkm. Ale to už je třeba 7-8 let starý a mimo starost výrobce.kejb píše:Dneska máme i 0W-20 a podobný úchylárny a motor je na to prý ;) konstruovanej.
-
- kometa
- Příspěvky: 2145
- Registrován: pon 28.02.2011, 18:33
- Auto: Trambus
- Bydliště: 60580495devět/Kolín
Re: Problematika olejů
Je to v autech co nejezdí v zimě.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1751
- Registrován: úte 25.10.2016, 14:19
- Bydliště: Kolin
Re: Problematika olejů
proc by to melo vadit v zime, menit to fakt nebudu
-
- hvězda
- Příspěvky: 1527
- Registrován: úte 23.09.2008, 18:29
- Auto: šrot
Re: Problematika olejů
ja celkem dost jezdil s mos2 od LM a muzu rict ze to je fakt dobrej olej
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6519
- Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
- Auto: D, J, SWE, CZ...
- Bydliště: Praha - východ
Re: Problematika olejů
vysokej teplotní index není zárukou toho, že to za tepla ve starým verglu vymezí vůle, tak jak si laik povětšinou představuje...
0W20 je aplikována kvůli emisím.
0W20 je aplikována kvůli emisím.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Problematika olejů
Já na tý močce 0W 20 viděl nápis "stop start". Diesel jezdím 10W 40 výměna po 7 - 7500 km, benzín 10W 60, výměna 3-5000 km. U Tatry jsem jezdil olej na 120 a nikdy nebyl problém. Horko jí chutná. (velký teplotní spád)
-
- hvězda
- Příspěvky: 1761
- Registrován: pát 01.08.2008, 21:45
- Auto: Osobní,nákladní,obytné
Re: Problematika olejů
Důležité je,aby olej byl hlavně vidět na měrce ;) :)
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 2931
- Registrován: čtv 31.07.2008, 11:16
- Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
- Bydliště: Brno
Re: Problematika olejů
Tak posledních pár zim nejsou naštěstí fakt zimy ale kdyby mělo teoreticky být týden -20° i přes den tak bych to netrápil. Hlavně ta 20W je v mrazu jak med a tlak po startu vystřelí na několik atmosfer.fokume píše:proc by to melo vadit v zime, menit to fakt nebudu
-
- hvězda
- Příspěvky: 1410
- Registrován: pát 05.06.2009, 17:53
- Auto: to obcas tak pribejva, ze uz se to sem nevejde
- Bydliště: Doma
Re: Problematika olejů
u avie *jokingly*robik4 píše:Důležité je,aby olej byl hlavně vidět na měrce ;) :)