Mučírna pro motory ( by Daimler )

Vše o srazech, zajímavé odkazy, vtipy atd.

Autor tématu
solitaire
hvězdička
Příspěvky: 191
Registrován: úte 28.10.2014, 12:38
Auto: Teď? Počkat, zavolám bráchovi na telefon ...
Bydliště: Böhmen und Mähren

Mučírna pro motory ( by Daimler )

Příspěvek od solitaire »

Pohled na zkušební stolici motoru

Motory Mercedes-Benz, neviditelně instalované ve vozidle, spolehlivě provádějí svou práci. Jak vzniká tato spolehlivost? Poskytujeme přehled o "mučící komoře", v níž jsou motory procházet jejich kroky. Motory všech typů motorů jsou testovány, od prvního prototypu k sériovému motoru, pro které mají být začleněny vylepšení řady.

Úplně sestavené motory jsou napájeny z výrobního závodu, nebo sestavy motoru a A ggregate V orbereitungs Z připravené Entrum na zkušební stolici.To znamená, že motor je vybaven motorem, hydraulickým ložiskem a převodovkou jako v odpovídajícím vozidle. Takto připravený motor je modernizován na rám karoserie motoru, který má geometrické upevňovací body stopky vozidla. Montážní rám motoru je připojen k základní paletě. Základní řada zahrnuje všechny chladiče, které jsou potřebné pro chlazení a ovládání zařízení, jako je chladicí kapalina, motor / převodový olej. Může být použit ve výfukovém systému termočlánky pro měření teploty, jako jsou výfukové plyny, chladící voda, motorový olej, atd, a snímač tlaku pro měření tlaku oleje, tlak v chladicím systému, protitlak výfukových plynů tlaky. Jedná se o standardní rozměry pro všechny motory. Speciální měřicí technika jako např Měření rychlosti turbíny turbodmychadla nebo tlak v spalovací komoře je instalován v závislosti na experimentálním úkolu. Jakmile byl motor kompletně modernizován, jsou připojeny elektrické systémy, akční členy, snímače a řídicí jednotka. Výše zmíněné měřicí body jsou označeny standardními názvy a měřící rozsah je kalibrován. Pokud je motor naplněn chladicí kapalinou a olejem, motor se rozsvítíI n B Žádoucí N napodobit přinesl test a paleta je připojen k infrastruktuře dynamometru. Aktuální stav dat odpovídající stavu nastavení motoru se rozsvítí do řídicí jednotky. Nyní přichází vzrušující okamžik. Vše je propojeno, plněné palivový systém: „Přechod na motoru,“ Je-li to tento případ, a dostatečný tlak oleje je přítomen, je motor poháněn teplý a kontrolovány všechny senzory a akční členy fungovat. Pokud se během těchto zkoušek vyskytnou problémy, provede se diagnostika poruch a jsou prováděna opatření, dokud motor neběží hladce a nezanechá plyn. Je-li motor paliva, vodu a oleje, je odebrán z zkušebny IBN a převezen do zkušebního pole.

Do limitu: optimalizace výfukových emisí a spotřeby paliva

V testovacím poli motoru jsou motory vystaveny velmi specifickým testovacím řadám v závislosti na jejich zamýšleném použití. Na takzvaných "testovacích palubách pro spalování" je křivka vývoje výkonu / krouticího momentu motoru optimalizována s ohledem na dobré hodnoty výfukových plynů a nízkou spotřebu paliva. Tyto úkoly jsou velmi složité, protože všechny základy v mapě, které jsou uloženy v řídicí jednotce, jsou optimalizovány. V prototypových motorech se tato práce provádí ručním nastavením. U prvních prototypových motorů ovladač zkušebního stánku manuálně manévruje různé interpolační body rychlosti / zatížení, upravuje počátek vstřiku, časování zapalování, rychlost EGR a ukládá naměřené hodnoty. To vyžaduje mnoho know-how. Při nastavení parametrů může motor rychle vstoupit do provozního stavu, např může být příliš vysoká pro píst a tím i závažné poškození motoru. Jakmile byly extrahovány první charakteristické údaje, programy se automaticky spouštějí po vývoji. Testovacích leader / / in parametrizovat různé stupně zatížení / rychlosti se všemi limity v automatizovaného systému, takže systém se automaticky spustí jednotlivé body, pohání optimalizace smyčky a určí optimální nastavení začátku vstřikování, časování, rychlost recirkulace výfukových plynů a polohy vačkového hřídele. Tyto optimalizační smyčky se opakují, dokud motor nevykazuje výkon, palivo a emise výfukových plynů, aby vyrobili nejlepší motor pro naše vozidla. Limity chrání motor před poškozením motoru. Po dosažení limitů bude vypnuto a na obrazovce se objeví zpráva vysvětlující důvod vypnutí. Vedoucí zkušební lavice má za úkol vyhledat příčinu vypnutí a podniknout nápravná opatření.

Při automatizovaných postupech musí provozovatel zkušebního stanoviště zkontrolovat naměřené hodnoty úplnosti a věrohodnosti a projednat další zkušební program zkušebním inženýrem.

Zkušební motor stand
motorenpruefstand2
motorenpruefstand3
motorenpruefstand4

Spolehlivé motory - odolné.

Dalším důležitým úkolem je kontrola trvanlivosti motoru. S měřenými součástmi, jako jsou písty, pouzdra ložisek, klikový hřídel, vačkový hřídel atd., Jsou motory sestaveny v motorovně.

Sekvence, dokud se motor nenachází na zkušební stolici, je analogický s výše popsanými kroky. Pro tento vytrvalostní motor již existuje optimalizovaný stav dat. Motory různých stupňů vývoje jsou podrobeny časovému "zátěžovému testu". Programy mají provozní dobu 500 hodin až 2400 hodin, a to jak s vysokým podílem plného zatížení, tak s nízkým podílem částečného zatížení. Programy odpovídají přibližně průměrné rychlosti jízdy 110 km / h. Vysoký obsah VL testuje tepelné chování a trvanlivost součástí. Poměry nízkého zatížení / rychlosti způsobují zahošťování / tahání různých součástí motoru. Velkým zatížením je silné chlazení chladicí vody v max. 60 sekund Od 110 ° C do cca.

Práce na plném dynamometru je velmi pestrá a velmi zajímavá. Nejnovější motorová technologie je vyvinutá na zkušebních stojanech pro sériovou výrobu. Motory pak budou instalovány ve vozidlech Mercedes Benz asi za 3 až 4 roky. Většina zaměstnanců je vyškolena jako technik mechatroniky v automobilovém průmyslu a je vyškolena na zkušebním stavu a technologii motorů prostřednictvím intenzivního dalšího vzdělávání. Musí porozumět technologii zkušebního stavu, aby mohli diagnostikovat poruchu v případě nesrovnalostí a případně je opravit. Všechny prováděné montážní práce na motoru jsou prováděny.

Komplexní systémy potřebují profesionály

Motory dnešní a příští generace jsou z hlediska kontroly velmi složité. Pouze s tímto obrovským úsilím je možné dodržet přísné zákony o emisích a motory, aby se zabránilo nadměrné spotřebě paliva. Pokud motor poruší, ovladač zkušebního stojanu při řešení problémů rychle dosáhne svých technických limitů. Pokud nemůže tuto chybu nalézt a opravit, "Diagnostický tým" vstoupí do hry. Kolegové jsou speciálně vyškoleni v různých aplikačních / diagnostických nástrojích a mají hluboké znalosti o interakci mezi senzory / pohony a sadou kabelů motoru / testovacího stanoviště. Pokud se porucha nevyskytuje v rozmezí těchto komponent, musí odborníci v testovací technice zkontrolovat uložené funkce v datovém stavu řídicí jednotky.

motorenpruefstand5
motorenpruefstand6
motorenpruefstand7
motorenpruefstand8

Vždy nové výzvy

Nová výzva pro testování technologie je vývoj hybridního pohonu a simulace výfukových válečku testu nebo vypnutí profilů trasy vozidla na testovací stánky plné motoru. To vyžaduje velmi rychlou kontrolu na zkušební lavici, spínání robotů pro převodovku a také rychlý chladicí systém pro úpravu chladicí vody a motorového oleje. Na těchto zkušebních stanovištích se společně s vývojovými inženýry vyvíjejí strategie blokování, které pak implementují provozní inženýrství v systémech. Správná posloupnost programu i naměřené hodnoty jsou sledovány a zkontrolovány pro věrohodnost ovladačem zkušebního stánku.

Zkušební stojany motoru jsou velmi složité zařízení. Musí být dodávány s chladicím vzduchem, chladicí vodou, studenou vodou, palivem a elektřinou. Zlikvidujte teplý odsávaný vzduch, výfukové plyny a emulze. Zkušební zařízení se všemi měřicím zařízením musí být kalibrováno / certifikováno. Oprava / údržba T echnické G ebäude A je ŘÍLOHY prováděné smluvními stranami. Přiřazení / kontrola práce provádějí vlastní pracovníci. Jsou mechanické a elektrické / elektronické, jsou předpoklady pro splnění těchto úkolů školení, znalosti a zkušenosti. Kromě technických aspektů je třeba zvážit i obchodní záležitosti.

Obnova energie na zkušebním stavu motoru

Zvláštností celého testovacího pole motoru je skutečnost, že pro zpomalování motorů se používají pouze aktivní stroje. Výkon motoru se nepoužívá v podélném směru vozidla jako ve vozidle, ale přeměňuje se na elektrickou energii v brzdách a přivádí se zpět do elektrické sítě. To je nezanedbatelný příspěvek společnosti Daimler AG k ochraně životního prostředí.

Testovací stanoviště běží 24 hodin denně, 365 dní v roce. Výsledné úkoly jsou dokončeny v plném rozsahu od pondělí do pátku při dvousměnném provozu. Od pondělí do soboty po skončení pozdního posunu převezme testovací stánky noční směna se 6 osobami. O víkendu je operace převzata přesunem víkendů z pátku na pondělí ráno.

V testovacím poli jsou vyvíjeny nejlepší motory pro žádoucí vozidla podle hesla
"nejlepší nebo nic"

" onclick="window.open(this.href);return false;

Autor tématu
solitaire
hvězdička
Příspěvky: 191
Registrován: úte 28.10.2014, 12:38
Auto: Teď? Počkat, zavolám bráchovi na telefon ...
Bydliště: Böhmen und Mähren

Re: Mučírna pro motory ( by Daimler )

Příspěvek od solitaire »

...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Autor tématu
solitaire
hvězdička
Příspěvky: 191
Registrován: úte 28.10.2014, 12:38
Auto: Teď? Počkat, zavolám bráchovi na telefon ...
Bydliště: Böhmen und Mähren

Re: Mučírna pro motory ( by Daimler )

Příspěvek od solitaire »

...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Autor tématu
solitaire
hvězdička
Příspěvky: 191
Registrován: úte 28.10.2014, 12:38
Auto: Teď? Počkat, zavolám bráchovi na telefon ...
Bydliště: Böhmen und Mähren

Re: Mučírna pro motory ( by Daimler )

Příspěvek od solitaire »

..." onclick="window.open(this.href);return false;
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Merc124
Administrátor
Příspěvky: 6226
Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
Bydliště: Mělník
Věk: 61

Re: Mučírna pro motory ( by Daimler )

Příspěvek od Merc124 »

sice hezký, ale proč se ty nový motory tak serou ? =-o takový práce s tím a pak to skoro nic nevydrží :x

Thomas_124
král hvězd
Příspěvky: 5960
Registrován: stř 06.11.2013, 23:00

Re: Mučírna pro motory ( by Daimler )

Příspěvek od Thomas_124 »

v níž jsou motory procházet jejich kroky? To překládal google?

bmgx
hvězdička
Příspěvky: 290
Registrován: úte 08.11.2016, 4:30
Auto: W201, S124
Bydliště: Jihlava / Brno

Re: Mučírna pro motory ( by Daimler )

Příspěvek od bmgx »

Thomas_124 píše:v níž jsou motory procházet jejich kroky? To překládal google?
Vypadá to tak... :D :D :D

Všimni první věta druhého odstavce:
Aggregatevorbereitungszentrum... a co z toho vzniklo... :'(
@=

Petr H.
Administrátor
Příspěvky: 2329
Registrován: sob 11.10.2008, 19:45
Auto: W164 320CDI,r129 320sl, R230 SL55AMG, w221 350cdi
Bydliště: Praha
Věk: 48

Re: Mučírna pro motory ( by Daimler )

Příspěvek od Petr H. »

“To znamená, že motor je vybaven motorem”

Autor tématu
solitaire
hvězdička
Příspěvky: 191
Registrován: úte 28.10.2014, 12:38
Auto: Teď? Počkat, zavolám bráchovi na telefon ...
Bydliště: Böhmen und Mähren

Re: Mučírna pro motory ( by Daimler )

Příspěvek od solitaire »

Že už i admin bude sekundovat místním prudilům a rozeštvávačům...

Tak to já říkám " NEKEKE ?!" =-o

Že je to reklamní článeček Daimleru, no jasně, že to už dávno není co bývalo, no jasně, že to překládal Google,no jasně, že i přesto jsou tu i lidé, kteří mají své staré , ale i novější hvězdy rádi, no jasně...

No a že si z řadového člena, který se snaží sem postnout taky něco nového a možná i zajímavého s tématikou Mercedes a protože není lingvista, použije překladač, umí pár místních prudičů, chronicky se snažících se zviditelnit, jen utahovat a snahu zesměšňovat....., no jasně @}->-- , trvalo mi opravdu jen chvilku, než jsem na tento místní kolorit přišel, takže
"pohoda, pro mne je satisfakcí, že mi asi dva členové upřímně poděkovali, nečekal jsem na to, ale
poděkovali a já vím, že ta práce a hodiny strávené u PC hledáním na zahraničních fórech, že to
mělo nejen pro mne smysl" :stern:

Thomas_124
král hvězd
Příspěvky: 5960
Registrován: stř 06.11.2013, 23:00

Re: Mučírna pro motory ( by Daimler )

Příspěvek od Thomas_124 »

Právě že ti moc nesekunduje, se mi zdá..

Autor tématu
solitaire
hvězdička
Příspěvky: 191
Registrován: úte 28.10.2014, 12:38
Auto: Teď? Počkat, zavolám bráchovi na telefon ...
Bydliště: Böhmen und Mähren

Re: Mučírna pro motory ( by Daimler )

Příspěvek od solitaire »

To Tomas_124 : Mno, mám poměrně velmi jednoduchý recept, jak s tebou a tvými trapnostmi vykutálet, je

to prosté ... Od teď, se klidně do každého mého tématu vyzvracej, rozmazej to klidně po celé obrazovce, já si toho ani nevšimnu, ani ti to nepohaním, ani nepochválím, ani se nebudu hroutit.
Na takovou pakárnu, jako jsi ty stejně platí jen pořádně ti rozbít hubu a to jaksi, z mé strany, nenastane hned ze dvou důvodů,
ad1) nestojíš mi za to abych tě naháněl,
ad2) už vůbec mi nestojíš za to, abych si kvůli tobě šel sednout ...

Takže, hvězdo, prostor máš volný, opři se do toho. NO FEAR.

kejb
král hvězd
Příspěvky: 6519
Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
Auto: D, J, SWE, CZ...
Bydliště: Praha - východ

Re: Mučírna pro motory ( by Daimler )

Příspěvek od kejb »

Nešlo by to vypnout?

Petr H.
Administrátor
Příspěvky: 2329
Registrován: sob 11.10.2008, 19:45
Auto: W164 320CDI,r129 320sl, R230 SL55AMG, w221 350cdi
Bydliště: Praha
Věk: 48

Re: Mučírna pro motory ( by Daimler )

Příspěvek od Petr H. »

solitaire píše:Že už i admin bude sekundovat místním prudilům a rozeštvávačům...

Tak to já říkám " NEKEKE ?!" =-o

Že je to reklamní článeček Daimleru, no jasně, že to už dávno není co bývalo, no jasně, že to překládal Google,no jasně, že i přesto jsou tu i lidé, kteří mají své staré , ale i novější hvězdy rádi, no jasně...

No a že si z řadového člena, který se snaží sem postnout taky něco nového a možná i zajímavého s tématikou Mercedes a protože není lingvista, použije překladač, umí pár místních prudičů, chronicky se snažících se zviditelnit, jen utahovat a snahu zesměšňovat....., no jasně @}->-- , trvalo mi opravdu jen chvilku, než jsem na tento místní kolorit přišel, takže
"pohoda, pro mne je satisfakcí, že mi asi dva členové upřímně poděkovali, nečekal jsem na to, ale
poděkovali a já vím, že ta práce a hodiny strávené u PC hledáním na zahraničních fórech, že to
mělo nejen pro mne smysl" :stern:

To že použiješ překladač je irelevantní, ty sem pak dáváš ten příspěvek. A i když nejsi "lingvista" jistě dokážeš nedokonalý překlad v češtině uhladit tak, aby dával smysl. Je to tvoje vizitka, nikoho jiného. A jestli tě někdo prudí - využij SZ.

Autor tématu
solitaire
hvězdička
Příspěvky: 191
Registrován: úte 28.10.2014, 12:38
Auto: Teď? Počkat, zavolám bráchovi na telefon ...
Bydliště: Böhmen und Mähren

Re: Mučírna pro motory ( by Daimler )

Příspěvek od solitaire »

Fajn.

Autor tématu
solitaire
hvězdička
Příspěvky: 191
Registrován: úte 28.10.2014, 12:38
Auto: Teď? Počkat, zavolám bráchovi na telefon ...
Bydliště: Böhmen und Mähren

Re: Mučírna pro motory ( by Daimler )

Příspěvek od solitaire »

kejb píše:Nešlo by to vypnout?
To se zeptejte admina resp. resp. se podívejte , kde má vaše PC " On-Off ".

Ale napadá mě úplně elegantní řešení, zmákne to i můj pes... :

" Pokud ho něco nebaví, prostě jde od toho "
Odpovědět