Kovové cvakání při zatáčení

Vše o srazech, zajímavé odkazy, vtipy atd.
Odpovědět

Autor tématu
Lord Iffy
hvězdička
Příspěvky: 466
Registrován: stř 13.05.2009, 22:46
Věk: 102

Kovové cvakání při zatáčení

Příspěvek od Lord Iffy »

Zdravím,

měl bych takovou drobnou prosbu (a námět k zamyšlení). Už nějakou chvíli pozoruji u auta kovový cvakavý zvuk při zatáčení (mnohem víc doleva, začíná se ozývat i doprava), slyšet jen se sundaným oknem. Původně sem si myslel, že je to kamínek v pneumatice (přesně tak to zní), ale vypadá to, že ne. Ozve se to vždy když byť lehce přidám plyn (pří projíždění zatáčkou bez plynu nic, stačí se ho lehce dotknout a ozve se to, rovný rozjezd taky nic).

Vím, že diagnostika po internetu je v podstatě nemožná, jen spíš, jestli se s tím někdo nesetkal, nebo netuší, odkud může vítr foukat. Jsem teď s autem na dovolené několik set km pryč, po návratu plánuju hned servis; třeba ale mezitím budou nějaké zajímavé podněty. Jde o C217 4matic.

Zatím mám jen závěr z MB (auto viděli, zkontrolovali..) - neoriginální šrouby vymačkaly prostor do disků a proto to je, takže vyměnit disky. Nechci to vyloženě zpochybňovat, ale nějak se mi to nezdá (šrouby jsou dotažené, nepovolují se) a než začnu řešit nikoli zrovna levné AMG disky (úplně ty samé co mám, které by pak byly asi na vyhození...) tak rád uslyším více názoru. Tak nevím, jestli se potom nepřídám k Scoutovi s jeho názorem na servisy :)

Díky moc.

Merc124
Administrátor
Příspěvky: 6226
Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
Bydliště: Mělník
Věk: 61

Re: Kovové cvakání při zatáčení

Příspěvek od Merc124 »

Neoriginální šrouby, co to je ? Jakou mají dosedací plochu ? Vypouklou nebo kuželovou ? orig. je vypouklá což splňují i ty správné ne origo šrouby ;) co takhle klouby na poloosách ? Ty jsou slyšet hlavně v rejdu

Autor tématu
Lord Iffy
hvězdička
Příspěvky: 466
Registrován: stř 13.05.2009, 22:46
Věk: 102

Re: Kovové cvakání při zatáčení

Příspěvek od Lord Iffy »

Byl sem i v pneu servisu, kam jezdím léta, tam mi řekli, ze sou tam spravne mercedes šrouby, byt neoriginalni (přesně mluvil o dvou typech, ale už si to nepamatuju), nicméně dříve někdo použil ty špatně a proto jsou v disku vymackane oba typy. Každopádně ty aktualni tam sedí, drží. Poloosy apod mě samozřejmě napadly, ale jestli tohle nepoznali v servisu, tak by to byla dost bída (a připravili by se o kšeft). Mám pocit, ze to jde odzadu. Kola vůbec nemusí byt úplně vytočena, stačí lehká zatáčka.

All-koholik
hvězdička
Příspěvky: 470
Registrován: úte 06.08.2013, 20:39
Auto: W213,W140 S500, C126 SEC560 (ex C123)
Věk: 37

Re: Kovové cvakání při zatáčení

Příspěvek od All-koholik »

Napadá mě diferenciál. Jednou se mojí mamce zozsypal diferák na fiatu a přesně to vzdycky v zatáčce cvakalo.. Ale nejsem automechanik🤔 Mimochodem, mám video našeho sprintu v Kersku.. SEC560 vs S Coupé 😍 Je to divočina💪

Autor tématu
Lord Iffy
hvězdička
Příspěvky: 466
Registrován: stř 13.05.2009, 22:46
Věk: 102

Re: Kovové cvakání při zatáčení

Příspěvek od Lord Iffy »

Přesně toho sem se bal, muze to byt vlastně cokoli :)) no sem fakt zvedav, nebýt to auto tak dokonale, tak snad budu naštvaný vzhledem k nájezdu.

Taky mám videa, jedno dokonce přímo od Tebe z vozu jestli se nepletu:) jen sem neschopný to někam nahrát, abych zachoval kvalitu záznamu

adam w140
hvězda
Příspěvky: 1586
Registrován: čtv 29.04.2010, 13:50

Re: Kovové cvakání při zatáčení

Příspěvek od adam w140 »

A protoze je to 4x4 zabiraji do zatacek kola trochu proti sobe a ty sily se potkavaji. Dnes mi bratr rikal jak ho vyskolilo jiny auto stejnou zavadou a kdyz ti reknu co to je nebudes verit.

robik4
hvězda
Příspěvky: 1761
Registrován: pát 01.08.2008, 21:45
Auto: Osobní,nákladní,obytné

Re: Kovové cvakání při zatáčení

Příspěvek od robik4 »

Přikláním se k variantě kloubu na poloose.Což ovšem nemění zhola nic na tom,že to může být něco úplně jiného...😉

All-koholik
hvězdička
Příspěvky: 470
Registrován: úte 06.08.2013, 20:39
Auto: W213,W140 S500, C126 SEC560 (ex C123)
Věk: 37

Re: Kovové cvakání při zatáčení

Příspěvek od All-koholik »

Lord Iffy píše: ned 21.07.2019, 22:21 Přesně toho sem se bal, muze to byt vlastně cokoli :)) no sem fakt zvedav, nebýt to auto tak dokonale, tak snad budu naštvaný vzhledem k nájezdu.

Taky mám videa, jedno dokonce přímo od Tebe z vozu jestli se nepletu:) jen sem neschopný to někam nahrát, abych zachoval kvalitu záznamu
Držím palce a doufám, že to nebude diferák :'( Kamarád měl podobný problém na BMW 4 a výrobce mu zaplatil materiál (diferák) ikdyž už auto nebylo v záruce.. Takže kdyžtak na to mysli, ať tě neoholej *stop* Potom dej vědět, jsem zvědav *thumbs up* Mercedes je pro mě top a nechce se mi věřit že by dělal klumpy jako BMW :-@ *jokingly*

Já mám video točené cca 20 metrů za startovní čarou, první vteřinu jsem dokonce první, ale pak ti tam bouchnou saze a letíš @=

09medved
kometa
Příspěvky: 1802
Registrován: stř 13.04.2011, 19:33
Auto: málo místa na vše,tak W212/200CDI
Bydliště: v Praze u mě

Re: Kovové cvakání při zatáčení

Příspěvek od 09medved »

Kloub na poloose se mi většinou ozýval podle toho na jakou stranu byla zatáčka,nikdy ne do obou.Tedy pokud se bavíme pouze o vadném jednom kloubu.Možnost že by odešly oba najednou je dost nepravděpodobný.Takže řešil bych asi variantu diferáku *tired*

xaler
hvězdička
Příspěvky: 492
Registrován: pát 18.03.2011, 18:21
Auto: W163 ML500
Bydliště: Louny

Re: Kovové cvakání při zatáčení

Příspěvek od xaler »

Ještě mě napadá Němci u vozidel Kdf 166 používali kolíčkový diferák, tak jestli to třeba MB nepřevzal. Tam je cvakání při zatáčení přirozené.

Zviratko
hvězdička
Příspěvky: 196
Registrován: čtv 31.07.2008, 20:32
Auto: Velké
Bydliště: Praha
Věk: 41
Kontaktovat uživatele:

Re: Kovové cvakání při zatáčení

Příspěvek od Zviratko »

me takhle cvakal i vyrezlej cep, otacelo se cely pouzdro... :)

miluna
hvězda
Příspěvky: 1756
Registrován: ned 03.08.2008, 16:29
Auto: jo jo, mám
Bydliště: Košťany
Věk: 58
Kontaktovat uživatele:

Re: Kovové cvakání při zatáčení

Příspěvek od miluna »

idea a námět na zkontrolování... má to klasickou ruční (nožní) parkovací brzdu?? Vymačkané kolové šrouby sedí ale jsou přelisované do disku hlouběji než původně, zasahují hlouběji do náboje a při zatočení se vahou auta vše trošičku pohne a třeba jeden z kolových šroubů škrtá o pružinku nebo paknu? Vyšroubovat šrouby z kola a prohlédnout jejich konce a hledat stopy po škrtání s mechanismem brzdy. Už se mi to jednou u nemercedesu stalo, našel jsem, a byl za kinga.

Autor tématu
Lord Iffy
hvězdička
Příspěvky: 466
Registrován: stř 13.05.2009, 22:46
Věk: 102

Re: Kovové cvakání při zatáčení

Příspěvek od Lord Iffy »

Děkuju moc všem za poštrehy, dám vědět, kde byl zakopaný pes. Pokud to bude diferák, tak bych měl s ohledem na nájezd horší skóre jak brácha s Land Roverem, to by byla ostuda ... :)

Miluna: potvzrení téhle teorie by se mi líbilo nejvíce:) Co sem tak četl na zahraničních fórech, tak to není neobvyklé. Jen mě trochu zaráží, že to dělá právě jen při zatáčení, ale to co píšeš, zní logicky. Parkovací brzdu to má elektronickou. Mám chuť zajet na benzinku, koupit klíč na kola a mrknout na to, ale raději to nechám povolanějším.

All-koholik: dal sem videa ze sprintů sem: https://www.uschovna.cz/zasilka/OO7D8PA772IGGVWH-39N/

Autor tématu
Lord Iffy
hvězdička
Příspěvky: 466
Registrován: stř 13.05.2009, 22:46
Věk: 102

Re: Kovové cvakání při zatáčení

Příspěvek od Lord Iffy »

Tak hlásím, že zvuk vyřešen - vyměněna poloosa. Ponechám stranou nutnost výměny v tomto nájezd, jsem řád, že je vyřešeno a můžu si dál užívat vůz (kterému tohle odpustím, protože jinak je to naprosto dokonalé:)). Plus musím pochválit nový MB servis na Chodově, sice trochu počátečný zmatky v komunikaci, ale nakonec naprostá spokojenost.
Odpovědět