Otázka pro zkušené, olej vs cdi
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 147
- Registrován: sob 26.08.2017, 15:08
- Auto: S210/420,S210/320cdi, hovnaj santa fe 2,7 a další
Otázka pro zkušené, olej vs cdi
Ahoj,
Tak tu s kámošem řešíme alternativu namísto ropy. Co by se muselo upravit aby cdi bez problémů jezdilo na olej? Bavíme se o normálním oleji ne vyjetaku nebo použitym fritaku.
Pro rejpaly,nejde tu vůbec o úsporu peněz,ale spíš o teoreticky nápad-reseni kdyby nebyla ropa.
Tak tu s kámošem řešíme alternativu namísto ropy. Co by se muselo upravit aby cdi bez problémů jezdilo na olej? Bavíme se o normálním oleji ne vyjetaku nebo použitym fritaku.
Pro rejpaly,nejde tu vůbec o úsporu peněz,ale spíš o teoreticky nápad-reseni kdyby nebyla ropa.
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 773
- Registrován: čtv 08.01.2009, 16:30
- Auto: W201 2,0D + W124 300TD + S211 320CDI R6
- Bydliště: Bayern - Germany
- Věk: 45
Re: Otázka pro zkušené, olej vs cdi
Odpovím na toto citlivé téma první a nechám se rozcupovat místní elitou.
Osobní zkušenosti na dlouhých 200.000 km mám jen s motory OM 601 a OM 603. Ostatní zkušenosti mám pouze vyctene,ale potvrzené.
V našich zeměpisných šířkách mas sanci jezdit na čistý, rostliny a 100% olej od +5°C na slunečnicový. Od -5°C řepkový. Životnost neupraveného motoru CDI je cca. 20-30.000Km. Olej ti začne žrát všechno gumový, takže to začne brzy na dost místech chcát, nebo nenastartujes. Vysokotlaká pumpa se pridre/ zadre. Injektory se zalepí a hrozí propálení pístu. Velký problém je proměnlivá viskozita oleje v celém palivovém systému. Tzn. motor neustále v nouzovém režimu, nebo nepůjde vůbec nastartovat. Ale šance tu je.
Buď dvounadrzovy systém. Kdy startuji na naftu, ohřeji motor, olej v nádrži a před vypnutím motoru opět přepínám na naftu! V místě rezervy je naftová nádrž, olej se leje do původní nádrže a přidává se 2T olej na mazání cerpadla a injektoru. Nutná výměna všech gumových části které jsou v kontaktu s olejem. Takto to lze při delších jízdách provozovat na více než 30.000 Km. Ale kdy se to stejně posere nikdo nevi. Nekteři lidé píší že s tím najeli stovky tisíc kilometrů. Neni to jak ověřit.
Pak existuje ještě jeden systém, kdy se upraví řídící jednotka motoru a vymění vše gumové co přijde do kontaktu s olejem. Samozřejmě dávkování 2T oleje na přimazávání čerpadla a injektoru. Nevím jak je řešen ohřev oleje při mrazech v nádrži,ale něco tam bude. Dotyčná firma to testovala na W203 220CDI , ale pak přišla doba temna,tady v Německu a zákon zatrhl spalování rostlinného oleje pod pokutou. Firma tvrdila že to fungovalo stejně dobře jako 2 nadrzovy systém. Jasný závěr ale nemám a asi nikdy nebude.
Dokonce postavili závodní auto VW s motorem PD a honili ho na Nordschleife. Nikdy prý díky softwarové úpravě nemělo auto/ motor sebemenší problém. Jenže PD není CDI.
Třeba jsem vaší diskuzi pomohl posunout dále.
konyRF
Osobní zkušenosti na dlouhých 200.000 km mám jen s motory OM 601 a OM 603. Ostatní zkušenosti mám pouze vyctene,ale potvrzené.
V našich zeměpisných šířkách mas sanci jezdit na čistý, rostliny a 100% olej od +5°C na slunečnicový. Od -5°C řepkový. Životnost neupraveného motoru CDI je cca. 20-30.000Km. Olej ti začne žrát všechno gumový, takže to začne brzy na dost místech chcát, nebo nenastartujes. Vysokotlaká pumpa se pridre/ zadre. Injektory se zalepí a hrozí propálení pístu. Velký problém je proměnlivá viskozita oleje v celém palivovém systému. Tzn. motor neustále v nouzovém režimu, nebo nepůjde vůbec nastartovat. Ale šance tu je.
Buď dvounadrzovy systém. Kdy startuji na naftu, ohřeji motor, olej v nádrži a před vypnutím motoru opět přepínám na naftu! V místě rezervy je naftová nádrž, olej se leje do původní nádrže a přidává se 2T olej na mazání cerpadla a injektoru. Nutná výměna všech gumových části které jsou v kontaktu s olejem. Takto to lze při delších jízdách provozovat na více než 30.000 Km. Ale kdy se to stejně posere nikdo nevi. Nekteři lidé píší že s tím najeli stovky tisíc kilometrů. Neni to jak ověřit.
Pak existuje ještě jeden systém, kdy se upraví řídící jednotka motoru a vymění vše gumové co přijde do kontaktu s olejem. Samozřejmě dávkování 2T oleje na přimazávání čerpadla a injektoru. Nevím jak je řešen ohřev oleje při mrazech v nádrži,ale něco tam bude. Dotyčná firma to testovala na W203 220CDI , ale pak přišla doba temna,tady v Německu a zákon zatrhl spalování rostlinného oleje pod pokutou. Firma tvrdila že to fungovalo stejně dobře jako 2 nadrzovy systém. Jasný závěr ale nemám a asi nikdy nebude.
Dokonce postavili závodní auto VW s motorem PD a honili ho na Nordschleife. Nikdy prý díky softwarové úpravě nemělo auto/ motor sebemenší problém. Jenže PD není CDI.
Třeba jsem vaší diskuzi pomohl posunout dále.
konyRF
-
- Administrátor
- Příspěvky: 6238
- Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
- Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
- Bydliště: Mělník
- Věk: 61
Re: Otázka pro zkušené, olej vs cdi
Tak MB dělalo CDI i na tzv. Pflanzenöl což je rostliný olej, bylo to vždy uvedeno v datakartě vozu ;)
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 773
- Registrován: čtv 08.01.2009, 16:30
- Auto: W201 2,0D + W124 300TD + S211 320CDI R6
- Bydliště: Bayern - Germany
- Věk: 45
Re: Otázka pro zkušené, olej vs cdi
Ano mohu potvrdit, ale byla to přestavba na MĚŘO- Bio diesel nikoli na rostlinný olej! To že to někdo jezdil jako na 100% rostlinný olej, nebylo ale v pořádku a dříve či později přišly problémy. Příplatek nebyl nikterak vysoký. Bohužel to bez náhrady zrušili.
Vše gumové bylo posílení a vyrobeno s materiálu MĚŘO odolnému.
Vše gumové bylo posílení a vyrobeno s materiálu MĚŘO odolnému.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázka pro zkušené, olej vs cdi
Ale toto provedení se nelišilo pouze náplní v nádrži, byla tam řada dalších věcí, aby auto fungobvalo třeba i v mrazu.
Není problém chrstnout do nádrže 40l čistého oleje, pojede to.... ale. ]:->
-
- hvězda
- Příspěvky: 1067
- Registrován: pát 28.10.2011, 21:22
- Auto: MB
- Bydliště: Kolin
Re: Otázka pro zkušené, olej vs cdi
To nebudete potrebovat, elektroauta nas spasi ! *jokingly*
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 147
- Registrován: sob 26.08.2017, 15:08
- Auto: S210/420,S210/320cdi, hovnaj santa fe 2,7 a další
Re: Otázka pro zkušené, olej vs cdi
Všem moc děkuji za skvělé poznatky.
Zatím se to řeší čisté teoreticky, celé to vzniklo s nátlakem eu na elektrifikaci. Dá se předpokládat extra zdražení PHM a samozřejmě další extra zdanění spalovacích aut. A tak vznikla myšlenka vrátit se na starý dobrý olej. Jelikož klasický diesel to chroupal.znam jednoho taxikáře co to dává do TDI nijak to neupravoval v zimě přidává petrolej.jezdi už s tím několik let.jelikoz ho znám a vím jak se stará o auta,kdy veškerý servis je zbytečnost.predpokladam,že do toho nic neinvestoval aby to jezdilo na olej.
Zatím se to řeší čisté teoreticky, celé to vzniklo s nátlakem eu na elektrifikaci. Dá se předpokládat extra zdražení PHM a samozřejmě další extra zdanění spalovacích aut. A tak vznikla myšlenka vrátit se na starý dobrý olej. Jelikož klasický diesel to chroupal.znam jednoho taxikáře co to dává do TDI nijak to neupravoval v zimě přidává petrolej.jezdi už s tím několik let.jelikoz ho znám a vím jak se stará o auta,kdy veškerý servis je zbytečnost.predpokladam,že do toho nic neinvestoval aby to jezdilo na olej.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1378
- Registrován: sob 19.05.2012, 23:11
- Bydliště: Teplice, potažmo Buzerantovice
Re: Otázka pro zkušené, olej vs cdi
Na olej se jezdit nedá, máme na to málo polí...kdybys všechny pole v EU přešaltroval na olej do nádrže, nebude to stačit a zároveň nebude co žrát.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 446
- Registrován: úte 02.02.2016, 9:01
- Auto: W203 longbi 200cdi
- Bydliště: Prešov
Re: Otázka pro zkušené, olej vs cdi
Ja len jeden poznatok mam. Kedysi davno jeden kolega mal staru xantiu na olej a vyhrev oleja mal z napajania vyhrevu zadneho okna - mal 2 nádrže. Startoval na naftu a po ohriati motora a nadrze s olejom to prepinal kohutikom pod kapotou.
Bolo to pracovno rybarske auto...
Bolo to pracovno rybarske auto...
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6519
- Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
- Auto: D, J, SWE, CZ...
- Bydliště: Praha - východ
Re: Otázka pro zkušené, olej vs cdi
Komůrkovej motor na to jezdí bez problémů, dvounádržovej systém pohoda. Co se týká CDI tak nemá smysl o tom vůbec přemýšlet. Starej CR kepl má problém fungovat po těch letech i na naftu, takže nevidím žádnej racionální důvod si to komplikovat. Nejsou mi jasný pohnutky týkající se ceny, pokud bude nafta za 65, tak olej v penny 25 rozhodně stát nebude. Pro účely použití za nějaký výrazný krize je prostě lepší jezdit 124 než 211, to je jasný. No pokud to bude kompozitní krize vleklého charakteru, tak nebude z důvodu restrikcí moct jezdit ani jedno z toho...
-
- hvězda
- Příspěvky: 1067
- Registrován: pát 28.10.2011, 21:22
- Auto: MB
- Bydliště: Kolin
Re: Otázka pro zkušené, olej vs cdi
A pak bude valka a prezije z fora akorat kolouch ...
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6519
- Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
- Auto: D, J, SWE, CZ...
- Bydliště: Praha - východ
-
- hvězda
- Příspěvky: 1378
- Registrován: sob 19.05.2012, 23:11
- Bydliště: Teplice, potažmo Buzerantovice
Re: Otázka pro zkušené, olej vs cdi
jinak co se ceny týče, rostlinnej olej je podstatně dražší než nafta. nafta stojí asi 15 Kč, zbytek je spotřební daň a DPH. S olejem se na tuhle cenu nedostaneš, pokud bys to chtěl lít do všeho právě proto, že nabídka nebude schopná uspokojovat poptávku a ještě stát přijde o daně v částkách, který jsou pro něj dost podstatný. Proto se na olej nejezdí. A mj. proto to vadí Němcům, pokud to naleješ do nádrže. Ekologii najednou zapomenou a doměřej ti daň + pokutu. O prachy jde vždycky až na prvním místě.