W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stálo


fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá

Příspěvek od fíkus »

3 atmosféry rozdílu? Odmítám to ladit. Karbec nebo K jet v klidu, ale KE může zlobit - pokud je podpálený sací ventil tak dost značně. Rozhodí to váhu, přes potenciometr ŘJ a motor běží jako noty na buben.

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá

Příspěvek od Přemek Doležal »

Dotaz na odporníka : umíš vysvětlit, jaký je rozdíl v dodávce paliva K a KE ? =-o *jokingly*
Ty seš šprýmař. @}->--

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá

Příspěvek od fíkus »

Dost zásadní. U KE dokáže ŘJ měnit složení směsi změnou tlaku paliva. To K neumí, tlak je konstantní a reakce na kmitání váhy je max že to houpe, ale KE chcípne. V extrému má K při podpáleném sacím ventilu pytel na plynu. Motor chvíli saje a pak podpáleným ventilem foukne do sání - to je jako bys sundal nohu z plynu. Přemku ladíte ostré motory tak určitě víš jaký vliv mají rezonance v sání, délka sání atd na chod motoru. A podpálený sací ventil udělá v sání takovou turbulenci že motor má prostě špatný chod. (ona stačí i malá komprese a tím i menší podtlak při sání)

SEMRY
vycházející hvězda
Příspěvky: 931
Registrován: sob 20.03.2010, 23:10
Auto: W213 e200d / 996.1 C2
Bydliště: Vinohrady
Věk: 35

Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá

Příspěvek od SEMRY »

Co se týče paliva, dlouho se tím zabývám. Jak nafta, tak benzín. Biosložka pokud se jezdí je OK, prostě se rychle vyjede nádrž a hotovo, lejt VIF nebo Bishop (leju já) nutnost. Pokud se nejezdí palivo kvůli bio rychle degraduje, u nafty jsou to jen 3 měsíce a čert ví jak dlouho to bylo u pumpy.

Co se týče benzínu to samý, lejt VIF nebo Bishop (z 95 udělá 98) nebo krmit premiovýma palivama Verva 100.
Nevýhodou premiovek je že nemaj výtoč, takže je to dost často ležák, případ hlavně Shell V-power, takže si mi dlouhodbě jeví nej 98 + aditiva u TankOno. A myslím že v 98 biosložka není, ale zase nechci kecat....

U fichtla stačí dát 95 a počkat 2 měsíce a může se čisiti karbec, to samé kolega zadřel 2 motorvky starým benzínem, protože mu biosložka sežrala olej. Bylo to jen půl roku....

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá

Příspěvek od fíkus »

Dnešní palivo, zejména BA, má dobu použitelnosti v malém množství cca 14 dnů. Pak začne měnit vlastnosti. Mám v nádrži 7 let starý V power racing, asi 35 litrů, a dodnes Saab chytne na otočení a běží krásně (auto už je odstavené na díly)

SEMRY
vycházející hvězda
Příspěvky: 931
Registrován: sob 20.03.2010, 23:10
Auto: W213 e200d / 996.1 C2
Bydliště: Vinohrady
Věk: 35

Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá

Příspěvek od SEMRY »

Shell ted měnil benzíny, lil jsem to do Porsche a měl jsem vždycky větší spotřebu, nevim no...

pavelono
hvězdička
Příspěvky: 329
Registrován: pát 03.04.2009, 16:29
Auto: Mercedes benz 124. 230 E
Bydliště: Habartov

Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá

Příspěvek od pavelono »

Semry mas pravdu ja delal 15 let na pumpe. Není to jak si lidi mysli ýe mají v lepsi benzince lepsi benzin. Ja bez aditiv nejezdim, u me jen Wif

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá

Příspěvek od fíkus »

Nedávno jsem musel vzít u OMV a přišlo mi (jezdím pořád stejně) že spotřeba byla vyšší. Cca o půl litru. Nejlepší naftu obecně má Euro oil.

pavelono
hvězdička
Příspěvky: 329
Registrován: pát 03.04.2009, 16:29
Auto: Mercedes benz 124. 230 E
Bydliště: Habartov

Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá

Příspěvek od pavelono »

Nejezdiš porad stejne, to nejde. :) Dnes uz v každem palivu jsou biosložky. Proto je dulezite lit aditiva

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá

Příspěvek od fíkus »

Není to náhodou tak, že na xxxx litrů musí firma prodat x litrů biopaliva a je úplně jedno jestli do jednoho druhu dá celý ten poměr x a druhý je bez? Euro oil prodává naftu zcela bez bio. Jezdím stále stejnou trasu a víceméně ve stejnou dobu, dopoledne v provozu, večer bez provozu a spotřebu plus mínus není těžké sledovat. Takže když je najednou o půl litru větší tak si člověk na plné nádrži všimne - beru zpátky u pumpy "noname" na Průběžný, kde je dlouhodobě kvalitní palivo a zase jsem na 7.5 litrech.

pavelono
hvězdička
Příspěvky: 329
Registrován: pát 03.04.2009, 16:29
Auto: Mercedes benz 124. 230 E
Bydliště: Habartov

Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá

Příspěvek od pavelono »

V tom jsou takový švejky že si to neumíme ani představit- Proto tankovat jedine s aditivami. At je to Schell nebo ..........................

Autor tématu
LukasVep
hvězdička
Příspěvky: 8
Registrován: sob 20.05.2017, 9:55
Auto: W124 300e 1986
Bydliště: Olomouc

Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá

Příspěvek od LukasVep »

Tak jsem nechal par dni vytahnuté svíčky aby se vypařil benzin s válců.
A motor naskočit neskutečně dobře dokonce měl krásny tah na spátečku a jedničku
Ale ve chvili kdy se začal zahřívat tak to bxlo horší a horší až se zase začal dusit když jsem šlápl na plyn až mi chcípnul a nešel nahodit.
Myšlenka: Jede krásně na sytič a bez sytiče ani ránu

určiťe nemám z hadice u Jettroniku tlak že bych dostříkl ven z motoru spíše to jenom teče(ve druhém stupni klíčku když sepne čerpadlo) čerpadlo nové a original. Vymením filrt ale ten jsem dával hned jak jsem se v tom před pár lety začal rypat.
Spíše mě zajímá jestli na tenti tlak má vliv ventil co má držet tlak v systému. Sýtko v nádrži taky můžu skouknout ale když jsem měnil čerpadlo tak z hadice to na mě teklo neskutečně. Takže předpokládám čisté sýtko.

Máte tip jak vyskoušet zme ten ventil tlaku funguje ? Jenom tipovat se mi moc nechce je to přece jen součástka za 2500,-

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá

Příspěvek od Přemek Doležal »

fíkus píše:Dost zásadní. U KE dokáže ŘJ měnit složení směsi změnou tlaku paliva. To K neumí, tlak je konstantní a reakce na kmitání váhy je max že to houpe, ale KE chcípne. V extrému má K při podpáleném sacím ventilu pytel na plynu. Motor chvíli saje a pak podpáleným ventilem foukne do sání - to je jako bys sundal nohu z plynu. Přemku ladíte ostré motory tak určitě víš jaký vliv mají rezonance v sání, délka sání atd na chod motoru. A podpálený sací ventil udělá v sání takovou turbulenci že motor má prostě špatný chod. (ona stačí i malá komprese a tím i menší podtlak při sání)
Tak takovýhle kecy slyším poprvé. :'( :-!
K i KE jsou funkče NAPROSTO stejný, jen KE dokáže nahradit obohacení směsi akcelerační pumpičku.
Toť fše. *drink*
Kdybys měl v tomhle zasebou to co mám já, tak už bys to dávno věděl. *in love*

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá

Příspěvek od Přemek Doležal »

[quote="LukasVep"]Tak jsem nechal par dni vytahnuté svíčky aby se vypařil benzin s válců.
A motor naskočit neskutečně dobře dokonce měl krásny tah na spátečku a jedničku
Ale ve chvili kdy se začal zahřívat tak to bxlo horší a horší až se zase začal dusit když jsem šlápl na plyn až mi chcípnul a nešel nahodit.
Myšlenka: Jede krásně na sytič a bez sytiče ani ránu

určiťe nemám z hadice u Jettroniku tlak že bych dostříkl ven z motoru spíše to jenom teče(ve druhém stupni klíčku když sepne čerpadlo) čerpadlo nové a original. Vymením filrt ale ten jsem dával hned jak jsem se v tom před pár lety začal rypat.
Spíše mě zajímá jestli na tenti tlak má vliv ventil co má držet tlak v systému. Sýtko v nádrži taky můžu skouknout ale když jsem měnil čerpadlo tak z hadice to na mě teklo neskutečně. Takže předpokládám čisté sýtko.

Máte tip jak vyskoušet zme ten ventil tlaku funguje ? Jenom tipovat se mi moc nechce je to přece jen součástka za 2500,-

SEMRY
vycházející hvězda
Příspěvky: 931
Registrován: sob 20.03.2010, 23:10
Auto: W213 e200d / 996.1 C2
Bydliště: Vinohrady
Věk: 35

Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá

Příspěvek od SEMRY »

fíkus píše:Není to náhodou tak, že na xxxx litrů musí firma prodat x litrů biopaliva a je úplně jedno jestli do jednoho druhu dá celý ten poměr x a druhý je bez? Euro oil prodává naftu zcela bez bio. Jezdím stále stejnou trasu a víceméně ve stejnou dobu, dopoledne v provozu, večer bez provozu a spotřebu plus mínus není těžké sledovat. Takže když je najednou o půl litru větší tak si člověk na plné nádrži všimne - beru zpátky u pumpy "noname" na Průběžný, kde je dlouhodobě kvalitní palivo a zase jsem na 7.5 litrech.
Jo je to tak, pomerem lze prodavat bez bio. Ja muzu ještě doporucit KM Prona coz je plne aditivovana nafta bishopsem.
Odpovědět