W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stálo
-
- hvězda
- Příspěvky: 1503
- Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
- Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
- Bydliště: Bodenbach, Sudeten
Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá
Prodal jsem Audi čertovokamna a jezdím teď 300E do práce denně plus pojezdy okolo. Za studena drží volnoběh, při 60 stupních kolísá a občas se neudrží, když pohnu volantem a při 90 stupních zhasíná a když se náhodou udrží, tak to buflá jak Tráboš na 400otáček a občas houpne nahoru a na chvíli se uklidní. Jede to jako střela za každé teploty motoru! Nehulí to modře. A spotřeba po městě s blbnutím 15 mimo město a v klidu 10-11 - manuál.
Četl jsem tu vloni k tomu dobré vlákno, že jsou dvě pumpy paliva a jedna je pro volnoběh a že stačí, když má shnilé kontakty od soli (jak je pod autem) a tlačí málo. Tak se chystám na ty kontakty pumpy volnoběhu. Podle mě na volnoběh nemá dost benzínu a regulace se pere jak může. A za další si myslím, že jak se motor s půlmíčem na hrbu plnně ohřeje, že se trochu zhorší tlaky a tedy i podtlak sání a mechanismus si pak s nedostatkem benzínu pro volnoběh už vůbec neporadí.
Jak se zahřeje, brzdím levou a pravou držím plyn už to mám leta naučené ze starého plyňáka co jsem měl.
Četl jsem tu vloni k tomu dobré vlákno, že jsou dvě pumpy paliva a jedna je pro volnoběh a že stačí, když má shnilé kontakty od soli (jak je pod autem) a tlačí málo. Tak se chystám na ty kontakty pumpy volnoběhu. Podle mě na volnoběh nemá dost benzínu a regulace se pere jak může. A za další si myslím, že jak se motor s půlmíčem na hrbu plnně ohřeje, že se trochu zhorší tlaky a tedy i podtlak sání a mechanismus si pak s nedostatkem benzínu pro volnoběh už vůbec neporadí.
Jak se zahřeje, brzdím levou a pravou držím plyn už to mám leta naučené ze starého plyňáka co jsem měl.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1663
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 41
Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá
[quote="LukasVep"]Tak jsem nechal par dni vytahnuté svíčky aby se vypařil benzin s válců.
A motor naskočit neskutečně dobře dokonce měl krásny tah na spátečku a jedničku
Ale ve chvili kdy se začal zahřívat tak to bxlo horší a horší až se zase začal dusit když jsem šlápl na plyn až mi chcípnul a nešel nahodit.
Myšlenka: Jede krásně na sytič a bez sytiče ani ránu
určiťe nemám z hadice u Jettroniku tlak že bych dostříkl ven z motoru spíše to jenom teče(ve druhém stupni klíčku když sepne čerpadlo) čerpadlo nové a original. Vymením filrt ale ten jsem dával hned jak jsem se v tom před pár lety začal rypat.
Spíše mě zajímá jestli na tenti tlak má vliv ventil co má držet tlak v systému. Sýtko v nádrži taky můžu skouknout ale když jsem měnil čerpadlo tak z hadice to na mě teklo neskutečně. Takže předpokládám čisté sýtko.
Máte tip jak vyskoušet zme ten ventil tlaku funguje ? Jenom tipovat se mi moc nechce je to přece jen součástka za 2500,-
A motor naskočit neskutečně dobře dokonce měl krásny tah na spátečku a jedničku
Ale ve chvili kdy se začal zahřívat tak to bxlo horší a horší až se zase začal dusit když jsem šlápl na plyn až mi chcípnul a nešel nahodit.
Myšlenka: Jede krásně na sytič a bez sytiče ani ránu
určiťe nemám z hadice u Jettroniku tlak že bych dostříkl ven z motoru spíše to jenom teče(ve druhém stupni klíčku když sepne čerpadlo) čerpadlo nové a original. Vymením filrt ale ten jsem dával hned jak jsem se v tom před pár lety začal rypat.
Spíše mě zajímá jestli na tenti tlak má vliv ventil co má držet tlak v systému. Sýtko v nádrži taky můžu skouknout ale když jsem měnil čerpadlo tak z hadice to na mě teklo neskutečně. Takže předpokládám čisté sýtko.
Máte tip jak vyskoušet zme ten ventil tlaku funguje ? Jenom tipovat se mi moc nechce je to přece jen součástka za 2500,-
Naposledy upravil(a) Waterfall dne úte 19.06.2018, 22:08, celkem upraveno 1 x.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá
Ty dvě malý pumpy jsou tam pouze pro 100% množství dodaného při max výkonu.
Ale stačí i jedna velká. :D
S volnoběhem to nemá pranic společnýho.
Ale stačí i jedna velká. :D
S volnoběhem to nemá pranic společnýho.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1503
- Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
- Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
- Bydliště: Bodenbach, Sudeten
Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá
Děkuji za vysvětlení :-) Já měl dosud vždy vše s karburátorem a stříkačky z konce 90 let co znám jsou jednodušší. Toto musím nastudovat. Klapku ale vyčistím a ventil omrknu :-)
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 8
- Registrován: sob 20.05.2017, 9:55
- Auto: W124 300e 1986
- Bydliště: Olomouc
Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá
Pane Přemku Doležale,
Vaše komenty kde se spíše vysmíváte než byste poradil si myslím nejsou na místě. Bohužel moje vozidlo je na severní moravě několikrát jsem psal že bych byl rád aby se mi někdo z vás na to podíval.
Nikdo se k tomu neměl tak se v tom musím “vrtat” sam. Já za každou radu na tomto foru jsem velmi vděčný a zatím poslouchám ve všem co se zde napíše.
Bohužel nejsem frajej přes tento systém a jestli víte někdo o někom na moravě tak to tam rád zavezu.
Jestli o nikom nevíte tak veřte že to nepovezu 200-250km někam kde to budu muset nechat a pak zase pro to přijet.
To radši se v tom budu vrtat sám.
A nebojte. Nejsem žádnej blbeček aby mi to zhořelo *stop* *stop*
Vaše komenty kde se spíše vysmíváte než byste poradil si myslím nejsou na místě. Bohužel moje vozidlo je na severní moravě několikrát jsem psal že bych byl rád aby se mi někdo z vás na to podíval.
Nikdo se k tomu neměl tak se v tom musím “vrtat” sam. Já za každou radu na tomto foru jsem velmi vděčný a zatím poslouchám ve všem co se zde napíše.
Bohužel nejsem frajej přes tento systém a jestli víte někdo o někom na moravě tak to tam rád zavezu.
Jestli o nikom nevíte tak veřte že to nepovezu 200-250km někam kde to budu muset nechat a pak zase pro to přijet.
To radši se v tom budu vrtat sám.
A nebojte. Nejsem žádnej blbeček aby mi to zhořelo *stop* *stop*
-
- hvězda
- Příspěvky: 1663
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 41
Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá
Jinak rozdíl mezi K a KE je ten, že KE má
a) proporcionální elektroventil zvaný EHA (electrohydraulic actuator) ovládaný z ECU a nastavuje diferenciální tlak podle režimu. Drží stejnou bohatost na volnoběhu, i v pracovních ustálených otáčkách
b) proporcionální elektroventil ovládaný z ECU a automaticky nastavuje volnoběh
A nemá "warm up regulator", protože ho díky výše zmíněným zařízením nepotřebuje. Principiálně jsou ale samozřejmě stejné. :)
a) proporcionální elektroventil zvaný EHA (electrohydraulic actuator) ovládaný z ECU a nastavuje diferenciální tlak podle režimu. Drží stejnou bohatost na volnoběhu, i v pracovních ustálených otáčkách
b) proporcionální elektroventil ovládaný z ECU a automaticky nastavuje volnoběh
A nemá "warm up regulator", protože ho díky výše zmíněným zařízením nepotřebuje. Principiálně jsou ale samozřejmě stejné. :)
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá
Naprosto stejný je maximálně to, že to stříká pořád. Ale dávku paliva KE umí mnohem lépe regulovat. To K neumí - nemá jak. A že podpálený sací ventil ovlivní chod motoru s KE daleko víc je ověřený fakt. Volnoběh je taky řešený jinak. Ono je asi jedno kdo jak co dlouho dělá, podstata je v tom, že KE umí něco co K neumí. A akcelerační pumpička je snad záležitost karburací, tohle žádné obohacování nemá, kromě spínače plného plynu a ten nemusí mít každý KE.Přemek Doležal píše:Tak takovýhle kecy slyším poprvé. :'( :-!fíkus píše:Dost zásadní. U KE dokáže ŘJ měnit složení směsi změnou tlaku paliva. To K neumí, tlak je konstantní a reakce na kmitání váhy je max že to houpe, ale KE chcípne. V extrému má K při podpáleném sacím ventilu pytel na plynu. Motor chvíli saje a pak podpáleným ventilem foukne do sání - to je jako bys sundal nohu z plynu. Přemku ladíte ostré motory tak určitě víš jaký vliv mají rezonance v sání, délka sání atd na chod motoru. A podpálený sací ventil udělá v sání takovou turbulenci že motor má prostě špatný chod. (ona stačí i malá komprese a tím i menší podtlak při sání)
K i KE jsou funkče NAPROSTO stejný, jen KE dokáže nahradit obohacení směsi akcelerační pumpičku.
Toť fše. *drink*
Kdybys měl v tomhle zasebou to co mám já, tak už bys to dávno věděl. *in love*
Watter - princip stejný je, asi jako je stejný princip ventilového rozvodu M110 a BMW double Vanos. Obojí je DOHC, ale ten Vanos toho umí více než dvě vačky napevno u M110.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá
A akcelerační pumpička je snad záležitost karburací, tohle žádné obohacování nemá, kromě spínače plného plynu a ten nemusí mít každý KE.
No já věděl, že nevíš. :'(
A na co je tam asi tak ta černá krabička na boku vstřikovací hlavy KE ?
Na řízení bohatosti místo bimetalu, ano,
ale kdybys viděl proudovej graf- co to udělá, když práskneč do plnýho plynu, věděl bys, že to nahrazuje akcelerační pumpičku, ty karburátore.
@}->-- :x
No já věděl, že nevíš. :'(
A na co je tam asi tak ta černá krabička na boku vstřikovací hlavy KE ?
Na řízení bohatosti místo bimetalu, ano,
ale kdybys viděl proudovej graf- co to udělá, když práskneč do plnýho plynu, věděl bys, že to nahrazuje akcelerační pumpičku, ty karburátore.
@}->-- :x
-
- hvězda
- Příspěvky: 1663
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 41
Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá
Chlapi, hádáte se skoro o ničem...a každý z vás obhajuje svou pravdu - ale nejhorší je, že můžete totálně zmást lidi, co o tom systému moc neví. Budou si pak myslet, že "KE" je úplně jiný systém, než "K" a na rozdělovači paliva hledat nějakou pumpičku, co dodatečně vstřikuje palivo pod plným plynem. A místo toho najdou elektromagnetický ventil, u kterýho se jen jádro vychyluje jedním nebo druhým směrem podle proudu a mění tak tlak. *jokingly*
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá
Kdo tomu nerozumí, nemá se do toho srát. *stop*
Kdo si tam nastrká hřebíky, vyhoří,
a začne od píky.
@}->--
Kdo si tam nastrká hřebíky, vyhoří,
a začne od píky.
@}->--
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá
*jokingly*
Přemek - v reálu bych řekl že ostřeji po plynu jde káčko.
Přemek - v reálu bych řekl že ostřeji po plynu jde káčko.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1663
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 41
Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá
Oproti moderním systémům "drive by wire" si i u KE-Jetu stačí jen pomyslet, že hodlám sešlápnout plyn a auto se už bere. *jokingly*
-
- hvězda
- Příspěvky: 1751
- Registrován: úte 25.10.2016, 14:19
- Bydliště: Kolin
-
- hvězdička
- Příspěvky: 55
- Registrován: pát 08.08.2008, 17:33
- Auto: W116 280SEL, W211 E320
- Bydliště: Dobříš
Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá
Měl jsem W124 300E s benzinem i LPG, 300 tis. km a nikdy žádný problém. Denně v provozu, jezdil jsem s ním do práce. Nevím jestli to vyřeší Tvůj problém, ale mohu Ti nabídnout ze zbylých zásob kompletní vstřikování. Lze použít i jako náhradní díly. Bylo O.K. Mohu zaslat.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 412
- Registrován: sob 02.08.2008, 14:07
- Auto: W124 200TE
- Bydliště: OL- kraj
Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá
Četl jsem tu vloni k tomu dobré vlákno, že jsou dvě pumpy paliva a jedna je pro volnoběh a že stačí, když má shnilé kontakty od soli (jak je pod autem) a tlačí málo. Tak se chystám na ty kontakty pumpy volnoběhu. Podle mě na volnoběh nemá dost benzínu a regulace se pere jak může. A za další si myslím, že jak se motor s půlmíčem na hrbu plnně ohřeje, že se trochu zhorší tlaky a tedy i podtlak sání a mechanismus si pak s nedostatkem benzínu pro volnoběh už vůbec neporadí.
Jak se zahřeje, brzdím levou a pravou držím plyn už to mám leta naučené ze starého plyňáka co jsem měl.[/quote]
Víceméně stejné příznaky na benzínové W124 Tčko s 230 KE JET. Má ta 230 TE mít origo jedno? palivové čerpadlo v sestavě s pal. filtrem a reg. tlaku před zadní nápravou vpravo- viz příloha.
Co je ale zač (viz foto označeno šipkou) přímo na výstupu u palivové nádrže ? druhé čerpadlo?
Jak se zahřeje, brzdím levou a pravou držím plyn už to mám leta naučené ze starého plyňáka co jsem měl.[/quote]
Víceméně stejné příznaky na benzínové W124 Tčko s 230 KE JET. Má ta 230 TE mít origo jedno? palivové čerpadlo v sestavě s pal. filtrem a reg. tlaku před zadní nápravou vpravo- viz příloha.
Co je ale zač (viz foto označeno šipkou) přímo na výstupu u palivové nádrže ? druhé čerpadlo?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.