W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stálo


Volhovič
hvězda
Příspěvky: 1503
Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
Bydliště: Bodenbach, Sudeten

Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá

Příspěvek od Volhovič »

Prodal jsem Audi čertovokamna a jezdím teď 300E do práce denně plus pojezdy okolo. Za studena drží volnoběh, při 60 stupních kolísá a občas se neudrží, když pohnu volantem a při 90 stupních zhasíná a když se náhodou udrží, tak to buflá jak Tráboš na 400otáček a občas houpne nahoru a na chvíli se uklidní. Jede to jako střela za každé teploty motoru! Nehulí to modře. A spotřeba po městě s blbnutím 15 mimo město a v klidu 10-11 - manuál.
Četl jsem tu vloni k tomu dobré vlákno, že jsou dvě pumpy paliva a jedna je pro volnoběh a že stačí, když má shnilé kontakty od soli (jak je pod autem) a tlačí málo. Tak se chystám na ty kontakty pumpy volnoběhu. Podle mě na volnoběh nemá dost benzínu a regulace se pere jak může. A za další si myslím, že jak se motor s půlmíčem na hrbu plnně ohřeje, že se trochu zhorší tlaky a tedy i podtlak sání a mechanismus si pak s nedostatkem benzínu pro volnoběh už vůbec neporadí.
Jak se zahřeje, brzdím levou a pravou držím plyn už to mám leta naučené ze starého plyňáka co jsem měl.

Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 41

Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá

Příspěvek od Waterfall »

[quote="LukasVep"]Tak jsem nechal par dni vytahnuté svíčky aby se vypařil benzin s válců.
A motor naskočit neskutečně dobře dokonce měl krásny tah na spátečku a jedničku
Ale ve chvili kdy se začal zahřívat tak to bxlo horší a horší až se zase začal dusit když jsem šlápl na plyn až mi chcípnul a nešel nahodit.
Myšlenka: Jede krásně na sytič a bez sytiče ani ránu

určiťe nemám z hadice u Jettroniku tlak že bych dostříkl ven z motoru spíše to jenom teče(ve druhém stupni klíčku když sepne čerpadlo) čerpadlo nové a original. Vymením filrt ale ten jsem dával hned jak jsem se v tom před pár lety začal rypat.
Spíše mě zajímá jestli na tenti tlak má vliv ventil co má držet tlak v systému. Sýtko v nádrži taky můžu skouknout ale když jsem měnil čerpadlo tak z hadice to na mě teklo neskutečně. Takže předpokládám čisté sýtko.

Máte tip jak vyskoušet zme ten ventil tlaku funguje ? Jenom tipovat se mi moc nechce je to přece jen součástka za 2500,-
Naposledy upravil(a) Waterfall dne úte 19.06.2018, 22:08, celkem upraveno 1 x.

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá

Příspěvek od Přemek Doležal »

Ty dvě malý pumpy jsou tam pouze pro 100% množství dodaného při max výkonu.
Ale stačí i jedna velká. :D
S volnoběhem to nemá pranic společnýho.

Volhovič
hvězda
Příspěvky: 1503
Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
Bydliště: Bodenbach, Sudeten

Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá

Příspěvek od Volhovič »

Děkuji za vysvětlení :-) Já měl dosud vždy vše s karburátorem a stříkačky z konce 90 let co znám jsou jednodušší. Toto musím nastudovat. Klapku ale vyčistím a ventil omrknu :-)

Autor tématu
LukasVep
hvězdička
Příspěvky: 8
Registrován: sob 20.05.2017, 9:55
Auto: W124 300e 1986
Bydliště: Olomouc

Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá

Příspěvek od LukasVep »

Pane Přemku Doležale,

Vaše komenty kde se spíše vysmíváte než byste poradil si myslím nejsou na místě. Bohužel moje vozidlo je na severní moravě několikrát jsem psal že bych byl rád aby se mi někdo z vás na to podíval.

Nikdo se k tomu neměl tak se v tom musím “vrtat” sam. Já za každou radu na tomto foru jsem velmi vděčný a zatím poslouchám ve všem co se zde napíše.

Bohužel nejsem frajej přes tento systém a jestli víte někdo o někom na moravě tak to tam rád zavezu.
Jestli o nikom nevíte tak veřte že to nepovezu 200-250km někam kde to budu muset nechat a pak zase pro to přijet.

To radši se v tom budu vrtat sám.

A nebojte. Nejsem žádnej blbeček aby mi to zhořelo *stop* *stop*

Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 41

Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá

Příspěvek od Waterfall »

Jinak rozdíl mezi K a KE je ten, že KE má
a) proporcionální elektroventil zvaný EHA (electrohydraulic actuator) ovládaný z ECU a nastavuje diferenciální tlak podle režimu. Drží stejnou bohatost na volnoběhu, i v pracovních ustálených otáčkách
b) proporcionální elektroventil ovládaný z ECU a automaticky nastavuje volnoběh
A nemá "warm up regulator", protože ho díky výše zmíněným zařízením nepotřebuje. Principiálně jsou ale samozřejmě stejné. :)

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá

Příspěvek od fíkus »

Přemek Doležal píše:
fíkus píše:Dost zásadní. U KE dokáže ŘJ měnit složení směsi změnou tlaku paliva. To K neumí, tlak je konstantní a reakce na kmitání váhy je max že to houpe, ale KE chcípne. V extrému má K při podpáleném sacím ventilu pytel na plynu. Motor chvíli saje a pak podpáleným ventilem foukne do sání - to je jako bys sundal nohu z plynu. Přemku ladíte ostré motory tak určitě víš jaký vliv mají rezonance v sání, délka sání atd na chod motoru. A podpálený sací ventil udělá v sání takovou turbulenci že motor má prostě špatný chod. (ona stačí i malá komprese a tím i menší podtlak při sání)
Tak takovýhle kecy slyším poprvé. :'( :-!
K i KE jsou funkče NAPROSTO stejný, jen KE dokáže nahradit obohacení směsi akcelerační pumpičku.
Toť fše. *drink*
Kdybys měl v tomhle zasebou to co mám já, tak už bys to dávno věděl. *in love*
Naprosto stejný je maximálně to, že to stříká pořád. Ale dávku paliva KE umí mnohem lépe regulovat. To K neumí - nemá jak. A že podpálený sací ventil ovlivní chod motoru s KE daleko víc je ověřený fakt. Volnoběh je taky řešený jinak. Ono je asi jedno kdo jak co dlouho dělá, podstata je v tom, že KE umí něco co K neumí. A akcelerační pumpička je snad záležitost karburací, tohle žádné obohacování nemá, kromě spínače plného plynu a ten nemusí mít každý KE.

Watter - princip stejný je, asi jako je stejný princip ventilového rozvodu M110 a BMW double Vanos. Obojí je DOHC, ale ten Vanos toho umí více než dvě vačky napevno u M110.

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá

Příspěvek od Přemek Doležal »

A akcelerační pumpička je snad záležitost karburací, tohle žádné obohacování nemá, kromě spínače plného plynu a ten nemusí mít každý KE.

No já věděl, že nevíš. :'(
A na co je tam asi tak ta černá krabička na boku vstřikovací hlavy KE ?
Na řízení bohatosti místo bimetalu, ano,
ale kdybys viděl proudovej graf- co to udělá, když práskneč do plnýho plynu, věděl bys, že to nahrazuje akcelerační pumpičku, ty karburátore.
@}->-- :x

Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 41

Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá

Příspěvek od Waterfall »

Chlapi, hádáte se skoro o ničem...a každý z vás obhajuje svou pravdu - ale nejhorší je, že můžete totálně zmást lidi, co o tom systému moc neví. Budou si pak myslet, že "KE" je úplně jiný systém, než "K" a na rozdělovači paliva hledat nějakou pumpičku, co dodatečně vstřikuje palivo pod plným plynem. A místo toho najdou elektromagnetický ventil, u kterýho se jen jádro vychyluje jedním nebo druhým směrem podle proudu a mění tak tlak. *jokingly*

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá

Příspěvek od Přemek Doležal »

Kdo tomu nerozumí, nemá se do toho srát. *stop*
Kdo si tam nastrká hřebíky, vyhoří,
a začne od píky.
@}->--

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá

Příspěvek od fíkus »

*jokingly*

Přemek - v reálu bych řekl že ostřeji po plynu jde káčko.

Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 41

Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá

Příspěvek od Waterfall »

Oproti moderním systémům "drive by wire" si i u KE-Jetu stačí jen pomyslet, že hodlám sešlápnout plyn a auto se už bere. *jokingly*

fokume
hvězda
Příspěvky: 1751
Registrován: úte 25.10.2016, 14:19
Bydliště: Kolin

Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá

Příspěvek od fokume »

hfm je lepsi

Paul
hvězdička
Příspěvky: 55
Registrován: pát 08.08.2008, 17:33
Auto: W116 280SEL, W211 E320
Bydliště: Dobříš

Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá

Příspěvek od Paul »

Měl jsem W124 300E s benzinem i LPG, 300 tis. km a nikdy žádný problém. Denně v provozu, jezdil jsem s ním do práce. Nevím jestli to vyřeší Tvůj problém, ale mohu Ti nabídnout ze zbylých zásob kompletní vstřikování. Lze použít i jako náhradní díly. Bylo O.K. Mohu zaslat.

TAGARTT
hvězdička
Příspěvky: 412
Registrován: sob 02.08.2008, 14:07
Auto: W124 200TE
Bydliště: OL- kraj

Re: W124 300e 1986 Problém s volnoběhem, výkonem. Dlouho stá

Příspěvek od TAGARTT »

Četl jsem tu vloni k tomu dobré vlákno, že jsou dvě pumpy paliva a jedna je pro volnoběh a že stačí, když má shnilé kontakty od soli (jak je pod autem) a tlačí málo. Tak se chystám na ty kontakty pumpy volnoběhu. Podle mě na volnoběh nemá dost benzínu a regulace se pere jak může. A za další si myslím, že jak se motor s půlmíčem na hrbu plnně ohřeje, že se trochu zhorší tlaky a tedy i podtlak sání a mechanismus si pak s nedostatkem benzínu pro volnoběh už vůbec neporadí.
Jak se zahřeje, brzdím levou a pravou držím plyn už to mám leta naučené ze starého plyňáka co jsem měl.[/quote]

Víceméně stejné příznaky na benzínové W124 Tčko s 230 KE JET. Má ta 230 TE mít origo jedno? palivové čerpadlo v sestavě s pal. filtrem a reg. tlaku před zadní nápravou vpravo- viz příloha.
Co je ale zač (viz foto označeno šipkou) přímo na výstupu u palivové nádrže ? druhé čerpadlo?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Odpovědět