Fórum bylo aktualizováno, pro více informací mrkněte sem: viewtopic.php?f=10&t=70529

Grafika se bude postupně za provozu měnit - není potřeba psát stále dokola stížnosti že je to hnusný. Je to výchozí vzhled phpbb systému.

KE-Jetronic po tisícpátý - Vyřešeno


Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1429
Registrován: Pá 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S211 220CDI
Místo/Bydliště: Trenčín
Věk: 37
Stav: Offline

KE-Jetronic po tisícpátý - Vyřešeno

Příspěvek od Waterfall » Pá 28.07.2017, 21:12

Tak je to tu zase...legendární kontinuální vstřikování "made by Bosch" opět nezklamalo a připravilo si na mně zkoušku. :D
300E-24: Při prudším přidání plynu se dusí, kucká, za jízdy pod plným plynem kolísá výkon a maximální otáčky v podstatě buď ani nedosáhne, nebo mu to trvá jak dvoukilu. Čím je auto víc zahřátý, tím je to horší. Studený starty Ok, teplý v podstatě taky OK (chvíli odstátý motor po startu chvíli bojuje s volnoběhem, po pár vteřinách běží OK - což je klasika), volnoběh v pohodě. Opatrný rozjezd a jízda s lehkým plynem taky v pořádku. Je mi jasný, že vzduch si to nepřisává (to by blbnul spíš volnoběh, ale ve vyšších otáčkách by to jelo OK). Napadá mne nedostatečný tlak paliva (špatné čerpadlo, regulační ventil), nebo rozsypaný kat. Blbý je, že nemám tlakoměr, abych změřil tlak paliva v sytému. Okruh zapalování je v podstatě nový. Jo a neobjevilo se to úplně z ničeho nic...zhoršovalo se to postupně během cca 400km.
Umí mně někdo nakopnout, co s tím dál? :)
Naposledy upravil(a) Waterfall dne Po 21.08.2017, 17:36, celkem upraveno 1 x.




fíkus
král hvězd
Příspěvky: 5675
Registrován: So 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Stav: Offline

Re: KE-Jetronic po tisícpátý

Příspěvek od fíkus » Pá 28.07.2017, 23:10

Ucpaný kat by to mohl být - nehřeje se to? Jinak je nutné provést základní měření - tlak paliva, podtlak v sání - ale to zhoršování by mohlo padat na ten kat, postupně se ucpal, někde jsi vzal nějako sračku benzín nebo už byl načatej. Jak Tě znám tak pravidelný servis asi děláš, tak jen pro pořádek - jak starý máš palivový filtr a nejel jsi s malým množstvím paliva v nádrži? Hodně se to pak přelévá ten bordel co tam je a ucpe to filtr. Měřák tlaku paliva pořídíš za pár korun, to samé vakuometr.




fíkus
král hvězd
Příspěvky: 5675
Registrován: So 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Stav: Offline

Re: KE-Jetronic po tisícpátý

Příspěvek od fíkus » Pá 28.07.2017, 23:21

O jedné věci jsem přesvědčený - bude to v palivu a nebo výfuk - kat, vzduch ani zapalování to spíš nebude. Čerpadlo je tichý? X krát se už stalo, že se postupně zadřel zpětný ventil na čerpadle a čerpadlo tlačilo do přivřeného ventilu. Tlak byl, ale průtok byl malý.




Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1429
Registrován: Pá 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S211 220CDI
Místo/Bydliště: Trenčín
Věk: 37
Stav: Offline

Re: KE-Jetronic po tisícpátý

Příspěvek od Waterfall » So 29.07.2017, 9:25

No hřeje se to celkem dost...a už je od toho katu slyšet i takový to řinčení, jako u žigulíku. Musel být načatej, protože to auto se několik let trápilo s netěsností sacího sytému a bohatost byla přidána až do blba...až tak, že kolem celýho auta byl cítit nespálený benzín. Ale po výměně všech hadic, hadiček, kolínek, gumové vaničky pod jetronicem, těsnění pod sacími parohy a seřízení byl dva roky klid. Je potom asi dost dobře možný, že ten nespálený benzín odrovnal ten kat, ten se rozsypal a ten chomáč přicpává výfuk.
Čerpadla jsou ještě poměrně tichý, ale původní...filtr knecht starý necelý tři roky, ale najeto má možná 6000km. Rozdělovač, kabely, svíčky - to všechno taky nedávno vyměněný (všechno od BERU). Před měsícem a půl udělaná komplet hlava, řemenový rozvody včetně vodní pumpy, tlumiče a napínáku...
Asi si koupím nějakou jednoduchou sadu na měření tlaku benzínu a tím začnu. Pokud tlak nebude za jízdy kolísat...zkusím novej kat?




fíkus
král hvězd
Příspěvky: 5675
Registrován: So 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Stav: Offline

Re: KE-Jetronic po tisícpátý

Příspěvek od fíkus » So 29.07.2017, 9:30

Více méně jsi si odpověděl sám co to bude. A je to typická ukázka jak relativně drobná neprovedená oprava dokáže zavinit daleko dražší opravu. Nemluvě o tom projetým benzínu @= O tom jakej ten motor dostal záhul ani nepíšu.




fíkus
král hvězd
Příspěvky: 5675
Registrován: So 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Stav: Offline

Re: KE-Jetronic po tisícpátý

Příspěvek od fíkus » So 29.07.2017, 9:31

Mám celý výfuk 300 E, s velkým katem, třeba byl stejný. A kat byl ok.




Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1429
Registrován: Pá 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S211 220CDI
Místo/Bydliště: Trenčín
Věk: 37
Stav: Offline

Re: KE-Jetronic po tisícpátý

Příspěvek od Waterfall » So 29.07.2017, 9:49

To máš tak, když koupíš 25-letý auto...až časem se dovíš, jaký servis to reálně mělo. Kdyby to nemělo zdravou kastli, pěkný interiér a nebyl to celkově zajímavý kus, už to vzdám. No nic...objednal jsem sadu na měření tlaku paliva i pro K-Jet. Ono to asi bude nejspíš ten kaťák, ale udělat kontrolu tlaku paliva v systému a mít takovou věc doma není na škodu...kor když to není zas tak moc peněz. Dám pak vědět, jak pokračuju.
Bohužel to stejný není. Zadní část pasuje, ale zbytek je jiný...




fokume
kometa
Příspěvky: 1817
Registrován: Út 25.10.2016, 14:19
Místo/Bydliště: Kolin
Stav: Offline

Re: KE-Jetronic po tisícpátý

Příspěvek od fokume » So 29.07.2017, 11:45

24v ma mnohem vetsi katalyzator a vedou do nej dve trubky, 12v ma dve a jednu ven




pavelono
hvězdička
Příspěvky: 330
Registrován: Pá 03.04.2009, 16:29
Auto: Mercedes benz 124. 230 E
Místo/Bydliště: Habartov
Stav: Offline

Re: KE-Jetronic po tisícpátý

Příspěvek od pavelono » Čt 03.08.2017, 9:01

Ahoj já bych zkontroloval palivovy filtr ve strikovaci hlavě na přívodu benzinu. Uz se mi stalo ze byl zalepeny a nedostavalo se mu potrebneho benzinu a pak to dělalo co to dělalo. Uz jen po profouknuti kompresorem se to zlepsi, když je ucpany. Pak bych se podival na klapku jestli není rozhozena, nahoru , dolu. Stačí 0,5mm a auto škube. Vyndal bych přepětove rele a rozeber ho a lupou se podivej jestli tam nejsou opalene pájene spoje kdyztak je propaj. Tohle se mi uz taky stalo pajene spoje byli vyjiskrene a docházelo tam kratkodobym vypadkum na rizeni cerpadla a volnobehu. Píšu ti to že tyhle kontroly tě nic stat nebudou než cas. A většinou to jsou nejpravpodobnejsi zavady na ke jetroniku. Pak bych řešil po tom všem potenciometr nasávaného vzduchu, prý jeho životnost je caa 100000km pak se začína vydírat. Ja když ho měnil tak jsem ho měl vydrenej až na pertinax A pak to děla že to hodně žere pac nedostava jednotka signal o poloze vzdouvaci klapky a pak to škube motor bezi nepravidelně motor se hřeje atd.




Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1429
Registrován: Pá 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S211 220CDI
Místo/Bydliště: Trenčín
Věk: 37
Stav: Offline

Re: KE-Jetronic po tisícpátý

Příspěvek od Waterfall » So 05.08.2017, 19:18

Ahoj. Kontrolu toho filtru a potenciometru včetně kalibrace už mám dávno za sebou. A nemám ani problém s volnoběhem. Na volnoběh jede motor bez problémů. Opatrný rozjezd taky. Problém je až tehdy, když od auta vyžaduju výkon. Dnes mi dorazila sada na měření tlaku paliva, ale bohužel mi nejdou ty mezikusy nijak rozumně sekládat. Takže musím sehnat jednu origo přívodní hadici, tu říznout a vložit T-čko s tlakoměrem tam. Pak budu moudřejší.




Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1429
Registrován: Pá 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S211 220CDI
Místo/Bydliště: Trenčín
Věk: 37
Stav: Offline

Re: KE-Jetronic po tisícpátý

Příspěvek od Waterfall » Po 07.08.2017, 18:22

Takže tlak změřený. Drží 6,5 baru, při vyšší zátěži motoru sice skočí o cca 0,2 baru níže ale je to jen překmit...regulátor hned dorovnává. Chtělo by to ještě samozřejmě změřit diferenciální tlaky pro ověření funkce samotného rozdělovače paliva a EHA, ale to už já neumím. Pokud od někoho seženu EHA, zkusím ještě preventivně vyměnit ten, abych měl jistotu...nicméně, stejně si myslím, že nakonec dojdu jen k tomu katu a vstřikování jako takový je OK.




Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 20558
Registrován: Pá 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Místo/Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 68
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: KE-Jetronic po tisícpátý

Příspěvek od Přemek Doležal » Po 07.08.2017, 22:28

Správně je 5,5. :'(




Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1429
Registrován: Pá 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S211 220CDI
Místo/Bydliště: Trenčín
Věk: 37
Stav: Offline

Re: KE-Jetronic po tisícpátý

Příspěvek od Waterfall » Po 07.08.2017, 22:39

Otázkou je, zda ten tlakoměr měří správně. Každopádně ten tlak tam nekolísá, nepadá a to je podstatný. Absolutní naměřená hodnota nekalibrovaným tlakoměrem ze sady za 1000Kč je irelevantní.




Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 20558
Registrován: Pá 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Místo/Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 68
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: KE-Jetronic po tisícpátý

Příspěvek od Přemek Doležal » Po 07.08.2017, 22:48

Budiž. :x
Ale takový tlakoměr bych jebnul do popelnice, to sis moh šáhnout na hadičku, řka : nafukuje se. *jokingly*




Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1429
Registrován: Pá 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S211 220CDI
Místo/Bydliště: Trenčín
Věk: 37
Stav: Offline

Re: KE-Jetronic po tisícpátý

Příspěvek od Waterfall » Po 07.08.2017, 22:54

"6 - Přívodní hadice od čerpadel a palivového filtru.Tudy se přivádí tzv. primární tlak paliva do stříkačky. Zde je ideální místo pro vložení manometru do 10bar pomocí T-spojky.Tlak paliva se v této části musí pohybovat dle konstrukce vstřikování na hodnotě 5-6,5baru a nesmí kolísat v žádném provozním stavu motoru. To je základní měření na Jetronicu. Zjistíme tak stav palivových čerpadel,filtru,regulátoru tlaku,akumulátoru paliva,propouštějící vstřiky,netěsnost na regulačním pístku a podobně."
http://www.mercedes-classic.cz/phorum/v ... =25&t=5072" onclick="window.open(this.href);return false;

Co jsem potřeboval zjistit, to jsem zjistil. :)



Odpovědět