KE-Jetronic po tisícpátý - Vyřešeno


Robert124
hvězdička
Příspěvky: 82
Registrován: sob 19.07.2014, 14:58
Auto: S124 300 Turbodiesel automat 1993 ne E
Bydliště: Praha

Re: KE-Jetronic po tisícpátý

Příspěvek od Robert124 »

To časování zapalování bych prověřil. Vím houby jak to na tomto motoru udělat, ale rozhodně to je jedna z možností. Problém může být buďto v nízkém zápalném napětí, které může mít na svědomí mizerný stav VN kabelů ke svíčkám nebo v posunu okamžiku zážehu. U aut s klasickým rozdělovačem jsem x krát zažil, že auto šlo za studena nastartovat, běželo na volnoběh a po přidání plynu chcípalo. Závada byla v oxidaci pružiny a mosazné misky středového uhlíku, který dosedá na palec. Tady bych viděl v zapalování něco analogického.

Rovněž si pamatuji při laborování s W116, že po demontáži vstřiků a jejich připojení k palivovému rozdělovači stačilo stlačit klapku v sání a ze vstřiků se valil benzín tím více, čím vice se klapka stlačila. Co by zde mohlo být špatné, že by auto na volnoběh jelo a pod vyšší dávkou paliva ne?

Čím více směsi paliva a vzduchu se dostává do válců, tím vyšší zápalné napětí musí při kompresi být. Svíčky mimo válce mohou působit dojmem, že hází dobrou jiskru, ale na vzduchu s normálním atmosférickým tlakem jim stačí mnohem menší napětí, aby jiskru hodily. Druhá věc je okamžik zážehu nebo také předstih. K mnoha radám v tomto tématu přidávám tedy kontrolu zapalování, pokud to jelo na nějaké provizorní propojení na baterku, zkusil bych to připojit tak zpět

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: KE-Jetronic po tisícpátý

Příspěvek od fíkus »

Zapalování to může být, ale... Ano! Vše projít a začal bych kontrolou základních hodnot motoru, tlaky ve válcích, podtlak v sání, tlaky paliva, stav výfuku, okamžik zážehu atd, sakra to by bylo aby se něco neukázalo - a vůle ventilů, začíná se mi to "rýsovat". http://www.w124performance.com/service/ ... 1/0561.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: KE-Jetronic po tisícpátý

Příspěvek od fíkus »

Waterfall píše:Já ne. Kolik lidí zvykne po opravě hlavy v servisu měřit doma tlaky? *jokingly*
No tak ať je změří ten mechanik co dělal tu hlavu. Kruci já bych se na to tak rád podíval, tohle je vyloženě výzva.

Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 40

Re: KE-Jetronic po tisícpátý

Příspěvek od Waterfall »

Zkusmo připojit cívku zpátky k baterce mě napadlo taky...ale když jsem měřil na kladném kontaktu napětí proti kostře, tak tam oproti baterce samotné nebyl v podstatě rozdíl a napětí nekolísalo. Jinak kabely, svíčky a rozdělovač jsou nový.

Příští týden bych měl jít za tím mechanikem, tak mu můžu říct, ať zkusí změřit tlaky ve válcích. Já bych Ti to úplně klidně odvezl, kdyby to nebyla taková štreka. A ve stavu, ve kterým je to teď už mám strach jet i těch 50km za tím mechanikem.

Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 40

Re: KE-Jetronic po tisícpátý - Vyřešeno

Příspěvek od Waterfall »

Takže nakonec bylo na vině zapalování, potažmo zoxidovaný konektor. Normálním multimetrem nebylo vidět nic a napětí na cívce se tvářilo korektně. Pravdu jsem odhalil po připojení osciloskopu, který ukázal výrazný mžikový výpadky napětí. Na volnoběhu a zastudena s obohacenou směsí nebyly tyto poklesy žádný výrazný problém. Problém byl až v otáčkách zatepla, kdy již napětí k zapálení směsi nepostačovalo a svíčky pálily náhodně. Zkusmo jsem tedy cívku odpojil a připojil napřímo k baterce. Misfiry přestaly a auto začalo jet opět jako raketa bez jedinýho zaváhání. Pak už zbývalo jen najít příčinu poklesů - tou nakonec byl konektor uvnitř pojistkové skříně. Byl značně zoxidovaný a místy opálený. Po jeho vyčistění a namazání funguje opět auto tak, jak má. *in love*
Staré auto je opravdu nevyzpytatelná věc. Všechno už na něm potřebuje údržbu a i úplná, zdánlivě s problémem nesouvisející s prominutím kktina :x umí nadělat paseku a potrápit několik odborníků.
Děkuji všem za rady a navedení. @}->--

Robert124
hvězdička
Příspěvky: 82
Registrován: sob 19.07.2014, 14:58
Auto: S124 300 Turbodiesel automat 1993 ne E
Bydliště: Praha

Re: KE-Jetronic po tisícpátý - Vyřešeno

Příspěvek od Robert124 »

Gartuluji k vyřešení problému. Buď rád, že máš starý Mercedes, u nového auta bys možná nepochodil. Všem, kdo řeší auta z 90tých let, radím prostudovat publikace Bohumila Ference, vždy si na něj vzpomenu, když se závada tváří být v palivovém systému, ale ona je v zapalování

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: KE-Jetronic po tisícpátý - Vyřešeno

Příspěvek od fíkus »

Jsem přesvědčený, že zkušený mechanik by to poznal kdyby s autem jel že vynechává zapalování. Tak je fajn že se to povedlo zjistit. *thumbs up*

Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 40

Re: KE-Jetronic po tisícpátý - Vyřešeno

Příspěvek od Waterfall »

Robert124: Tu knihu (myslím, že se jmenuje "Karburátory a vstřikování", nebo tak nějak) má doma bratr. Asi si jí půjčím a přečtu. Nejsem automechanik, ale věci kolem řízení spalovacích motorů mě vždycky zajímaly. Proto jsem se taky pustil do laborování a řekl, že na to musím přijít.

fíkus: Projevy motoru byly úplně stejný, jako když si to přisává vzduch. Akorát se to projevovalo v jiných provozních režimech. A to každýho svedlo na špatnou cestu, tím pádem tipoval vstřikování. Akorát se v tom nikomu nechtělo hrabat - už jen proto, že tomu systému nikdo nerozuměl. Impulzy na záporné straně cívky vypadaly OK. Svíčky, kabely, rozdělovač - nový. Nikoho ani ve snu nenapadlo, že problém je na kladné straně cívky a selhává hlavní napájení, kor když klasický měřák ukazoval správné napětí. Nebýt poznatku, že cestou od mechanika s cívkou napřímo k baterce to jelo perfektně, asi bych se s tím trápil hodně dlouho. Tím samozřejmě nechci říct, že bys na to možná Ty nepřišel rychle.

Blbý je i to, že se zrovna jedná o 300E-24. Nebylo jich mnoho a jedná se navíc o poslední model kontinuálního vstřikování. Tyhle stříkačky sice na pohled vypadaj stejně, jako klasický KE-Jet, co je použitý i v těch běžnějších verzích, no mnoho věcí je tam už jinak. Ve skutečnosti je to už KE-Motronic a co jsem našel kdesi na amerických stránkách jakousi tabulku vozů s kontinuálním vstřikem, tak se KE-Mot používal celkově tak u třech-čtyřech motorů celkově. Všude jinde od roku 1989 byl už totiž sekvenčák. Za kontinuální vstřik už mluvila jen rychlejší odozva na sešlápnutí plynu. Nemohl však konkurovat co se týče emisí a ceny. Tím pádem je pro tento motor problém s dílama. Krom filtrů, čerpadel a EHA nepasuje z těch běžnějších motorizací (260E, 300E) v podstatě nic a o dost jiný jsou i seřizovací hondoty. Na nějakou 230E se toho ještě všude válí poměrně dost. No na 300E-24 není skoro nikde vůbec nic. A to mě do budoucna trochu děsí...

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: KE-Jetronic po tisícpátý - Vyřešeno

Příspěvek od fíkus »

Názorná ukázka proč je nutné měnit nebo minimálně kontrolovat vstupní filtřík do rozdělovací hlavy K - KE Jetronic - vlevo starý, vpravo nový. A mám skladem na KE nové potenciometry váhy vzduchu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 40

Re: KE-Jetronic po tisícpátý - Vyřešeno

Příspěvek od Waterfall »

Tak ono by výměna obou filtrů, vstřiků a tlakového zásobníku měla patřit tak nějak mezi pravidelnou údržbu. Stejně jako kontrola potenciometrů a těsnosti jak palivové, tak sací soustavy. Kdyby se tohle dělalo poctivě v nějakých předepsaných intervalech, ty dokola popisované problémy by imho takřka neexistovaly. Jenomže většina těch systémů je zanedbaných. I po 300 000km tam často bývají původní oba filtry...o tryskách a zásobníku tlaku ani nemluvím. Pryžový části sání zteřelý, ztvrdlý na kost...

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: KE-Jetronic po tisícpátý - Vyřešeno

Příspěvek od fíkus »

Ten malý filtřík je i na výstupu z rozdělovací hlavy a maličké filtříky má každý vývod z hlavy ke vstřiku. Dovede to po delším stání být pěkně "zalepený" a dokáže to potrápit.

TAGARTT
hvězdička
Příspěvky: 412
Registrován: sob 02.08.2008, 14:07
Auto: W124 200TE
Bydliště: OL- kraj

Re: KE-Jetronic po tisícpátý

Příspěvek od TAGARTT »

kolouch píše: úte 15.08.2017, 16:01 nechápu, proč to neodvezeš někomu do dílny.
takovýhle špekulování je hrozná ztráta času.
ideální varianta je nakoupit všechny členy vstřikování
nový, vyměnit to a je zase na dlouho klid.
za předpokladu, že další části agregátu jsou o.k.
Víte o někom kdo to doopravdy dokáže a rozumí KE Jetro, u nás nebo na Slovensku ??

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: KE-Jetronic po tisícpátý - Vyřešeno

Příspěvek od Přemek Doležal »

Excar Pelhřimov, Petr Šebesta, tady je jako Blueabyss.

Merc124
Administrátor
Příspěvky: 6226
Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
Bydliště: Mělník
Věk: 61

Re: KE-Jetronic po tisícpátý - Vyřešeno

Příspěvek od Merc124 »

Přemek Doležal píše: úte 13.10.2020, 11:29 Excar Pelhřimov, Petr Šebesta, tady je jako Blueabyss.
nebo Vítek z Benz Worldu, kousek od Kolína ;)

chovanec
hvězdička
Příspěvky: 375
Registrován: úte 20.11.2012, 21:10
Auto: GLK 220cdi 4matic 2010
Bydliště: Dunajská Lužná
Věk: 58

Re: KE-Jetronic po tisícpátý - Vyřešeno

Příspěvek od chovanec »

Alebo Schochamnn v Petržalke chodil som k nemu už pred 30rokmi keď s tým začínal ale medzičasom trošku podražel :lol: :lol: :lol:
Odpovědět