Problém s motorem E200


Autor tématu
JK
hvězdička
Příspěvky: 337
Registrován: úte 05.08.2008, 14:53
Auto: R129 300SL-24, Sprinter 316CDi 4x4
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

Problém s motorem E200

Příspěvek od JK »

Řešíme takový problém s motorem u W124 E200 (M111).

Motor jde hezky, ale nemá výkon, do kopců je to trápení. Na volnoběh ho nejde vytočit přes 4000ot. (okolo 4000 začne cukat a dál nejde).

Načetli jsme chyby v ŘJ:

013 - Act val potentiometer throttle valve implausibly high
015 - Act val potentiometer throttle valve loose contact
021 - Idle speed control in emergency operation

Zkontrolovala a vyčistila se škrtící klapka - nepomohlo.

Zkoušel jsem přes diagnostiku klapku ovládat - zdálo se že motorek nechodí, mělo by se přes STAR ten motorek ovládat a při tom se měnit otáčky (to se neděje).

Dala se tedy celá jiná klapka - auto pořád nejede jak má.

Diagnostika stále hlásí chybu (aktuální i uložená):
021 - Idle speed control in emergency operation

Jinak je tam i namontované LPG a chová se to stejně jak na benzín tak i na plyn.

Uměl by někdo poradit co s tím? Nebo ještě lépe, měl by někdo ochotu se do toho pustit a najít závadu a opravit (je to auto od bratrance, už je z toho dost zoufalý, tak by to asi odvezl i klidně někam přes půl republiky někomu kdo by věděl co s tím).

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s motorem E200

Příspěvek od Přemek Doležal »

Klapka, problém těchto nepovedenejch motorů. :-!

zadek524
král hvězd
Příspěvky: 4495
Registrován: čtv 31.07.2008, 13:59
Auto: 124 - to je krásný číslo co mám rád
Bydliště: Nehvizdy, Praha - východ
Věk: 49
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s motorem E200

Příspěvek od zadek524 »

JK: No chtěl bych tvýho bratrance vidět, jak to veze někam stovky kilometrů a pak vyklopí nůši peněz..... *jokingly*
A co váha vzduchu? Diagnostiky to často nepíšou a výměna dělá zázraky?!

Autor tématu
JK
hvězdička
Příspěvky: 337
Registrován: úte 05.08.2008, 14:53
Auto: R129 300SL-24, Sprinter 316CDi 4x4
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s motorem E200

Příspěvek od JK »

Přemek Doležal píše:Klapka, problém těchto nepovedenejch motorů. :-!
No ta se právě vyměnila (za jinou, údajně 100% funkční) a chová se to pořád stejně....leda že by ta nová klapka byla taky vadná? :(

Autor tématu
JK
hvězdička
Příspěvky: 337
Registrován: úte 05.08.2008, 14:53
Auto: R129 300SL-24, Sprinter 316CDi 4x4
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s motorem E200

Příspěvek od JK »

zadek524 píše:JK: No chtěl bych tvýho bratrance vidět, jak to veze někam stovky kilometrů a pak vyklopí nůši peněz..... *jokingly*
A co váha vzduchu? Diagnostiky to často nepíšou a výměna dělá zázraky?!
No už jsem ho na to připravil, že to holt něco bude stát :)

Váhu vzduchu to ještě nemá - myslím tím snímač mezi filtrem a klapkou (jak to má třeba 210 s tímto motorem).

Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 40

Re: Problém s motorem E200

Příspěvek od Waterfall »

Takže P-Motronic...ty váhy vzduchu nemají. Váhu má až ME-Motro.
Na neutrálu to nejde víc vytočit ani v případě, že se sešlápne spojka a hodí tam kvalt? Pokud to nejde jen na neutrál, tak to je normální.
A taková dost hloupá otázka...víte vlastně, jak to má jet když je to OK? :) Aby problém nebyl jen v tom, že máte vysoký očekávání...

Autor tématu
JK
hvězdička
Příspěvky: 337
Registrován: úte 05.08.2008, 14:53
Auto: R129 300SL-24, Sprinter 316CDi 4x4
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s motorem E200

Příspěvek od JK »

Waterfall píše:Takže P-Motronic...ty váhy vzduchu nemají. Váhu má až ME-Motro.
Na neutrálu to nejde víc vytočit ani v případě, že se sešlápne spojka a hodí tam kvalt? Pokud to nejde jen na neutrál, tak to je normální.
A taková dost hloupá otázka...víte vlastně, jak to má jet když je to OK? :) Aby problém nebyl jen v tom, že máte vysoký očekávání...
Je to automat....při zařazeném "P" jde max. na 4000ot. A pak se začne házet a dál nejde.
Vím, že ta E200 není raketa (ikdyž dříve jezdila hezky), ale tohle je mrtvé, nelze s tím předjíždět, kopce trápení, na dálnici max. 120....pak začne cukat jako by neměl palivo....kdyby to nedělalo i na LPG myslel bych že má např. malý tlak benzínu...
Spíše to vypadá že jede v nějakém nouzovém režimu....ale otázkou je proč...

adam-skin
vycházející hvězda
Příspěvky: 561
Registrován: pon 28.07.2008, 21:28
Auto: ::W123:LF319B:W124:W210:309:608:313::
Bydliště: Praha 4-Komorany
Věk: 41

Re: Problém s motorem E200

Příspěvek od adam-skin »

preruseny draty. rozbal svazek a uvidis. jak je zpuchrela izolace jednotlivych vodicu.

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s motorem E200

Příspěvek od Přemek Doležal »

JK píše:
zadek524 píše:JK: No chtěl bych tvýho bratrance vidět, jak to veze někam stovky kilometrů a pak vyklopí nůši peněz..... *jokingly*
A co váha vzduchu? Diagnostiky to často nepíšou a výměna dělá zázraky?!
No už jsem ho na to připravil, že to holt něco bude stát :)

Váhu vzduchu to ještě nemá - myslím tím snímač mezi filtrem a klapkou (jak to má třeba 210 s tímto motorem).
*thumbs up*
Váhu má opravdu jen 220E - 16v,... proč, nevím.

prcek
vycházející hvězda
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 31.07.2008, 14:51
Auto: W123 280CE
Bydliště: Most / Teplice

Re: Problém s motorem E200

Příspěvek od prcek »

Jirko a do těch 4tis to jde do otáček normálně na P i z jízdy?

To je podle mě normální omezovač vytočení na místě u těhle novodobejch benzínáků.

Možná jen ŘJ chybí info o tom že auto jede - od ABS apod.

Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 40

Re: Problém s motorem E200

Příspěvek od Waterfall »

Jo, že to na "P" nebo "N" jde vytočit do 4000RPM by bylo normální. Že to ale na dálnici víc, jak 120km/h nejede ale už normální není...mělo by to umět bez problému tak kilo devadesát. Takže to skutečně vypadá na ten nouzák.
No...zkontrolovat kabeláž a pak už asi jen měřit. Tady můžem tak leda hádat. A to se pak může donekonečně měnit všechno možný...klidně i jednotka motoru.

zadek524
král hvězd
Příspěvky: 4495
Registrován: čtv 31.07.2008, 13:59
Auto: 124 - to je krásný číslo co mám rád
Bydliště: Nehvizdy, Praha - východ
Věk: 49
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s motorem E200

Příspěvek od zadek524 »

Jednotky na těhlech E200 hodně odcházely a jsou celkem těžko a draho sehnatelný.

prcek
vycházející hvězda
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 31.07.2008, 14:51
Auto: W123 280CE
Bydliště: Most / Teplice

Re: Problém s motorem E200

Příspěvek od prcek »

dopadlo to nějak Jirko?
Aktuálně řeším W202/C230K mi nedrží volnoběh.
Nastartuje, zdechne. Když podržím plynem, tak běží.
Svazek přemotán (byl dost bídnej, ale jelo to na něj), STARka žádnou chybu HFM nehlásí.
Potřeboval bych zkontrolovat funkčnost tý klapky.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: Problém s motorem E200

Příspěvek od fíkus »

Já tedy pochopím, že někdo řeší záser s M117 500 , ale řešit čtyřválcový plevel? To někomu za to stojí? To by letělo takovým fofrem do sběrny nebo nějakýmu kupci že Trust 2 jezdíci rychleji než zvuk by zůstal vzadu v oblaku prachu :D

prcek
vycházející hvězda
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 31.07.2008, 14:51
Auto: W123 280CE
Bydliště: Most / Teplice

Re: Problém s motorem E200

Příspěvek od prcek »

Stojí, diky váze neboli hmotnosti agregátu ;-)
Odpovědět