Žhavičky


Autor tématu
emc3250
hvězdička
Příspěvky: 405
Registrován: pát 01.08.2008, 7:34
Auto: W 124 300D
Bydliště: Plzeň
Věk: 48

Re: Žhavičky

Příspěvek od emc3250 »

Tak vymeneno "na gynekologa".
Byla to jen jedna a nastesti ta kam se da dostat skrz parohy.
Ten trik s promerenim kabelu u relatka hodne pomohl!
Dik,
E

David8
hvězdička
Příspěvky: 247
Registrován: čtv 31.07.2008, 20:14
Auto: S124 300TD; S211 320CDI V6
Bydliště: Praha
Věk: 40

Re: Žhavičky

Příspěvek od David8 »

Ahoj, dotaz, jedna zhavka ma odpor cca 5 ohmu, zbytek 0,8. Muze ta jedna zhavka byt duvod toho, ze auto po startu nebezi na všechny válce a huli jak stara avie. Po cca 30 vteřinách je to ok, další starty uz ok.

jerabekma
hvězdička
Příspěvky: 285
Registrován: pon 28.09.2015, 21:47
Auto: W124 300E-24; S124 250TD TURBO
Bydliště: Praha
Věk: 53

Re: Žhavičky

Příspěvek od jerabekma »

Určitě. Stačí Ohmův zákon. (P=UxI=U2/R)
Má-li odpor 0,8 ohmu pak při napětí 12 V je tepelný výkon 180 W.
Má-li odpor 5,0 ohmu pak při napětí 12 V je tepelný výkon 29 W.

David8
hvězdička
Příspěvky: 247
Registrován: čtv 31.07.2008, 20:14
Auto: S124 300TD; S211 320CDI V6
Bydliště: Praha
Věk: 40

Re: Žhavičky

Příspěvek od David8 »

Ok, o vikednu vymenim. Je to na patym valci, uz se to na to tesim moc. Pri vymene zhavek si vzdy vzpomenu na Lakatose :D

Sádelník1234
vycházející hvězda
Příspěvky: 506
Registrován: čtv 14.04.2016, 14:39
Věk: 34

Re: Žhavičky

Příspěvek od Sádelník1234 »

zadek524 píše: čtv 03.01.2019, 17:36 Každej to má jinak. Já osobně měním vždy žhavičku, která odejde, všechny najednou neměním. ;)
Tak když má někdo přání, dělám to komplet, ale povětšinou měním pouze ty špatné.
A teď do mě! :D
Ja taky menim po jedne.

David8
hvězdička
Příspěvky: 247
Registrován: čtv 31.07.2008, 20:14
Auto: S124 300TD; S211 320CDI V6
Bydliště: Praha
Věk: 40

Re: Žhavičky

Příspěvek od David8 »

Tak vyměneno, startuje jak novej.

Jinak moje zkušenost 2. válec mezi sanim v pohodě, 5. válec musel airbox dolu, ruce sedřený, místa málo, ale jinak to šlo celkem dobře a 6. válec jsem kdysi sundaval i sání, tam jsem se nemohl nijak dostat, ale možná jsem jen špatně vybavenej :)

george2.5
hvězdička
Příspěvky: 179
Registrován: pon 04.11.2013, 11:45
Auto: MB 124 250d
Bydliště: Slovenská Republika

Re: Žhavičky

Příspěvek od george2.5 »

Zdravím, nechcel som založiť novú tému, tak rád by som sa tu poinformoval. Menili mi žhaviče. Povedal som mechanikovi nech mi objedná BERU. Staré tam boli Bosch 0 250 201 039, 11 V. Nové dal BERU GV 603, avšak, čo som po nete čítal ten je 11,5 V a na stránke Unix autodiely, odkiaľ mechanik objednával píše, že vhodný na predbežné žhavenie. To znamená, že po tom ako zhasne kontrolka žhavenia už nežhaví? Objednával mechanik správne? Ďakujem.

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Žhavičky

Příspěvek od Přemek Doležal »

11 nebo 11,5 je šumafuk.
Délku a dožhavování obstarává relé, nikoliv svíčka.l
Takže OK

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Žhavičky

Příspěvek od Přemek Doležal »

zadek524 píše: stř 02.01.2019, 22:22 Sundavám maximálně filtrbox a to jenom kvůli některejm žhavkám. Celý to sundávat? No dej mi pokoj.... ;)
Musim to hlásit :
Dan měnil dvě žhavičky na OM 603, takže 300 dýzl s EGR, 1. a 5.
A kdybyste viděli a slyšeli, co při výměně tý pátý svíčky dělal a co produkoval za slova, jak mu to dlouho trvalo,
myslel jsem, že prasknu smíchy, ale s kolegiality jsem se tvářil vážně. :-@ *jokingly* *jokingly* *jokingly*
Takže tak.
Všechny naráz, sání dolu. *thumbs up*

george2.5
hvězdička
Příspěvky: 179
Registrován: pon 04.11.2013, 11:45
Auto: MB 124 250d
Bydliště: Slovenská Republika

Re: Žhavičky

Příspěvek od george2.5 »

Ďakujem za info. Len som sa zľakol, že bude treba vymeniť za iné.
Inak tiež pripájam info. Pýtal som sa kamaráta (automechanika), či nedáme dole sanie, vraj to je tak ľahšie. Nedemontovali sme a vymenili všetkých 5 aj s kecami okolo za cca 40min. Pri 4. valci bol prístup trošku sťažený, tam to trvalo najdlhšie, ale dalo sa to zvládnuť.
Mám lišťáka 250D, 66kW bez EGR.
Odpovědět