Motor se zastavil.

Odpovědět

Autor tématu
Címoš
hvězdička
Příspěvky: 150
Registrován: stř 14.10.2009, 13:50
Auto: W638 2,3TD
Bydliště: Praha - Čakovice
Kontaktovat uživatele:

Motor se zastavil.

Příspěvek od Címoš »

Dobrý den, předem se velice omlouvám, že se můj dotaz přímo netýká modelu W124 nicméně motor v mém novém voze vychází z motorů zde používaných, takže by mohly místní dieselodborníci poradit a navíc v sekci dodávek a V-class to moc nefrčí a mě trochu tlačí čas.

Takže k věci: Jedná se o staré Vito s motorem 2,3TD 72kW
Mám velký problém s výše uvedeným autem. Při výjezdu na hlavní silnici a pokusu řadit z jedničky na dvojku auto zdechlo. Bez jakekoliv rány, zvuku či jiného neobvyklého projevu (aspoň si zpětně nic nevybavuji). Prostě jako kdyby vypadla rychlost a ticho. Nebo jako by jste behem zmáčknutí spojky chcípli klíčem.
Při pokusu o start se ozývalo chrčení jakoby pastorek jen škrtal o zuby na věnci. První myšlenka, vada startéru. Odtlačil jsem to kolem bloku před barák a znova to zkouším. Zvuk jako kdyby pořádně nezaskakoval startér. Vylezl jsem z auta a nechal startovat tátu. Venku se mi zdálo jako by zvuk šel spíš odněkud z motoru. Jako by přeskakoval řetěz.
Odšrouboval jsem nalevací víčko na olej a sleduju vačkové kolo. Při startu se otáčí ale rachot z motoru strašný. Vymontoval jsem startér. OK. Věnec na setrváku OK.
Odšroubuju a nadzvednu víko ventilů. Postavení rozvodů OK, řetěz vcelku na a na svém místě. Stačilo jen trochu pootočit.
Při dalším otáčení moterem za hlavní řemenici jsem chtěl motorem zatočit pořádně kolem dokola se to zaseklo a nic. Úplně na tvrdo. Otáčel jsem tedy zpět a bylo slyšet takové drobné kovové cvakání, že něco někam padá. Zatočil jsem zase ve správném směru a normálně jsem udělal několik otáček bez problémů.
Tady už začínám být bezradný. Namontoval jsem zpět startér a startuju. Normální zvuk ale motor ani neškytne.
Odšrouboval jsem trubky od vstřiků a startuju ale nafta nestříká. (S padáním problém nikdy nebyl, v hrubém filtru je plno a točil jsem do smrti baterky)
A teď otázka : Je možné že by se v čerpadle něco rozpadlo. Něco co by ho třeba úplně zaseklo, že by mohl na jeho kole přeskakovat řetěz při otáčení startérem (ten chrčivý zvuk tak zněl (jako když máte na motorce tak očesanou rozetu a vytahaný řetěz že při zátahu přeskakuje)) Tou otočkou zpět jsem to třeba uvolnil a teď jde otáčet bez záseku, ale jelikož je rozbyté, tak nedává naftu?
Mám dole i vývěvu takže vidím, že se čerpadlo točí. Otvorem Po podávací pumpičce vidím i na hřídel uvnitř, která se taky otáčí a vůbec nic na první pohled zničené tam nevidím.
Teď jsem na rozpacích Jestli mám pokračovat v demontáži čerpadla. Je to docela dost debilní práce (ostatně jako jakákoliv jiná na tomhle pekáči) Dělám to na ulici před barákem a to je dost nepříjemné v tomhle počasí.
Začínám pomalu propadat trudomyslnosti a obávám se, že vyřešení problému budu muset svěřit odborné dílně. Pokud to tedy bude něco jiného než to čerpadlo, na které mám velké podezření.
Děkuji za každou připomínku a postřeh. A ještě jednou se omlouvám.

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor se zastavil.

Příspěvek od Přemek Doležal »

viewtopic.php?f=41&t=70516&p=729931#p729931" onclick="window.open(this.href);return false;
Problém bude asi v rozvodech, takže kontrola řetězu, kol, ližiny napínáku, vodítek, atd atd....
Jo, a motor moh klidně ěněco zblajznout !!!
Takhle se mi kdysi při zkušební jízdě zastavila na křižovatce Š 130 RS s motorem dodaným externími ladiči.
Spad tam M6 šroubek ze sání - filtru ...
Odpovědět