Náhodné zvyšování otáček a neochota startovat
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 27
- Registrován: ned 06.03.2016, 20:48
- Auto: W124 280E 145 kW 1993
- Bydliště: České Budějovice
Náhodné zvyšování otáček a neochota startovat
Prosím, poraďte mi někdo. Mám W124 280E (2.8 I6 M104.942) a postupně se mi zhoršují tyhle dva symptomy. Když je motor studenej, funguje všechno přesně tak, jak má.
Jakmile se zahřeje a někde to chcípnu a pár minut po tom chci nastartovat, tak se točí, ani neškytne a prostě mám smůlu.
Řeším to tak, že hodněkrát (třeba 20x) zapnu klíček, aby se zaply palivový pumpy a nahnaly co nejvíc benzínu do systému, pak třeba minutu počkám a pak teprve neochotně nastartuje. Když zastavím a okamžitě chci nastartovat, tak jde. Ale jakmile ho nechám pár minut (třeba jen než natankuju), tak dělá tohle.
A druhý problém - jakmile je zahřátej, tak si řekne, že si zvýší otáčky volnoběhu na 2500-3000. Kdybych měl automat, asi bych si toho ani nevšiml, ale s manuálem, jakmile chci přeřadit, si toho všimnu. Prostě dám nohu na spojku, otáčky vyletí na 3000 a jakmile přeřadím a začnu zase nohu ze spojky sundavat, začne fungovat relativně normálně (jen je maličko cítit, že pořád trošku táhne).
Kdyby se to dělo občas, jako ze začátku, nevadilo by mi to. Ale už se to děje téměř pokaždý. Navíc zařadit jedničku, když je motor roztočenej na 3000 otáček, se převodovce ani mým uším moc nelíbí, co si budeme povídat.
Moc Vás všechny prosím, pomozte
Jakmile se zahřeje a někde to chcípnu a pár minut po tom chci nastartovat, tak se točí, ani neškytne a prostě mám smůlu.
Řeším to tak, že hodněkrát (třeba 20x) zapnu klíček, aby se zaply palivový pumpy a nahnaly co nejvíc benzínu do systému, pak třeba minutu počkám a pak teprve neochotně nastartuje. Když zastavím a okamžitě chci nastartovat, tak jde. Ale jakmile ho nechám pár minut (třeba jen než natankuju), tak dělá tohle.
A druhý problém - jakmile je zahřátej, tak si řekne, že si zvýší otáčky volnoběhu na 2500-3000. Kdybych měl automat, asi bych si toho ani nevšiml, ale s manuálem, jakmile chci přeřadit, si toho všimnu. Prostě dám nohu na spojku, otáčky vyletí na 3000 a jakmile přeřadím a začnu zase nohu ze spojky sundavat, začne fungovat relativně normálně (jen je maličko cítit, že pořád trošku táhne).
Kdyby se to dělo občas, jako ze začátku, nevadilo by mi to. Ale už se to děje téměř pokaždý. Navíc zařadit jedničku, když je motor roztočenej na 3000 otáček, se převodovce ani mým uším moc nelíbí, co si budeme povídat.
Moc Vás všechny prosím, pomozte
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 27
- Registrován: ned 06.03.2016, 20:48
- Auto: W124 280E 145 kW 1993
- Bydliště: České Budějovice
Re: Náhodné zvyšování otáček a neochota startovat
Jen pro info - je to auto ještě před rozpadajícíma drátama.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1503
- Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
- Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
- Bydliště: Bodenbach, Sudeten
Re: Náhodné zvyšování otáček a neochota startovat
Palivový filtr je vyměněný? Když to nejde natočit není to spíš uchcané, než bez paliva? Mají všechny čidla teloty správný odpor vzhledem k teplotě dle knížky ? Kdyby mě auto takhle trápilo za tepla že nechytá, vyndám ihned svíčku jestli není ulitá a pokud ne, budu řešit průchodnost od čerpadla ke vstřikům, tlak paliva a pak těsnost a funkčnost vstřiků. Ale jsou to všeobecné věci, třeba bude někdo znalý konkrétních nešvarů motorizace blíž k odhalení.
Na změření tlaku paliva stačí průhledná hadička a sousedka co ve třetím věší prádlo na balkóně - co jeden bar, to 1m benálu na výšku v hadici :-)
Na změření tlaku paliva stačí průhledná hadička a sousedka co ve třetím věší prádlo na balkóně - co jeden bar, to 1m benálu na výšku v hadici :-)
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 27
- Registrován: ned 06.03.2016, 20:48
- Auto: W124 280E 145 kW 1993
- Bydliště: České Budějovice
Re: Náhodné zvyšování otáček a neochota startovat
Díky. Pár věcí z toho jsem ještě nezkusil. Jakmile bude čas, podívám se na to (radši na všechno) znova 007Volhovič píše: ↑úte 26.11.2019, 15:43 Palivový filtr je vyměněný? Když to nejde natočit není to spíš uchcané, než bez paliva? Mají všechny čidla teloty správný odpor vzhledem k teplotě dle knížky ? Kdyby mě auto takhle trápilo za tepla že nechytá, vyndám ihned svíčku jestli není ulitá a pokud ne, budu řešit průchodnost od čerpadla ke vstřikům, tlak paliva a pak těsnost a funkčnost vstřiků. Ale jsou to všeobecné věci, třeba bude někdo znalý konkrétních nešvarů motorizace blíž k odhalení.
Na změření tlaku paliva stačí průhledná hadička a sousedka co ve třetím věší prádlo na balkóně - co jeden bar, to 1m benálu na výšku v hadici :-)
-
- hvězda
- Příspěvky: 1067
- Registrován: pát 28.10.2011, 21:22
- Auto: MB
- Bydliště: Kolin
Re: Náhodné zvyšování otáček a neochota startovat
omyl, rozpadajici se draty se tykaj vsech rocniku tehle motoru 104.942 i 104.992
osobne jsem s tim teda problemy nikdy nemel, prestoze byla uz el nacata
-
- hvězda
- Příspěvky: 1524
- Registrován: pon 04.08.2008, 8:19
- Auto: MB-Mamut 420,124-E 220, 140 CL 420+tisíc jiných
- Bydliště: Ano
- Věk: 66
Re: Náhodné zvyšování otáček a neochota startovat
Dnes jsem vyzvedl 320 od elektrikáře. Udělal mi nové svazky k motoru a auto jede startuje na cvrnk , nehoupe se. Dělal jsem vše možné než jsem nechal vyměnit kabeláž. Nic nepomohlo ani nová váha vzduchu . Takže vždy začít kabeláží.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 27
- Registrován: ned 06.03.2016, 20:48
- Auto: W124 280E 145 kW 1993
- Bydliště: České Budějovice
Re: Náhodné zvyšování otáček a neochota startovat
Dobře. Připisuju do seznamu "Vizuálně zkontrolovat a proměřit všechny kabely"
Mockrát děkuju za ochotu. Kdyby Vás napadlo ještě něco, "rád" si to připíšu :D
Mockrát děkuju za ochotu. Kdyby Vás napadlo ještě něco, "rád" si to připíšu :D
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 879
- Registrován: čtv 31.07.2008, 14:51
- Auto: W123 280CE
- Bydliště: Most / Teplice
Re: Náhodné zvyšování otáček a neochota startovat
diagnostika, HFM jde vyblikat nebo ještě lépe načíst Starkou přes banánky. Regulaci otáček řídí samostatná jednotka (ISC), Může se třeba jen zkratovat čidlo teploty apod.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1067
- Registrován: pát 28.10.2011, 21:22
- Auto: MB
- Bydliště: Kolin
Re: Náhodné zvyšování otáček a neochota startovat
pekne funguje i lacinej carsoft
-
- kometa
- Příspěvky: 2280
- Registrován: pát 07.01.2011, 14:55
- Auto: MB W110
- Bydliště: Kfely
- Věk: 58
Re: Náhodné zvyšování otáček a neochota startovat
Píše,že když vypne motor a hned nastartuje,tak je to v pohodě.Takže filtr by na to něměl mít vliv.Začal bych asi změřením tlaku paliva.Pojistka přepěťovýho relé na této motorizaci je?Volhovič píše: ↑úte 26.11.2019, 15:43 Palivový filtr je vyměněný? Když to nejde natočit není to spíš uchcané, než bez paliva? Mají všechny čidla teloty správný odpor vzhledem k teplotě dle knížky ? Kdyby mě auto takhle trápilo za tepla že nechytá, vyndám ihned svíčku jestli není ulitá a pokud ne, budu řešit průchodnost od čerpadla ke vstřikům, tlak paliva a pak těsnost a funkčnost vstřiků. Ale jsou to všeobecné věci, třeba bude někdo znalý konkrétních nešvarů motorizace blíž k odhalení.
Na změření tlaku paliva stačí průhledná hadička a sousedka co ve třetím věší prádlo na balkóně - co jeden bar, to 1m benálu na výšku v hadici :-)
-
- hvězdička
- Příspěvky: 22
- Registrován: pon 14.01.2013, 21:34
- Auto: W163/ML55AMG, W126/500SEC, W126/380SE, W129/500SL
- Bydliště: Praha
Re: Náhodné zvyšování otáček a neochota startovat
Měl jsem přesně stejný stupňující se problém se špatným startováním teplého motoru u mojí W124 280E. Zpočátku pomáhalo na cca 1 minutu odpojit a znovu připojit baterii, později nepomohlo ani to, jen dlouhodobé stání vozu s mrtvým motorem (minimálně 3-5 hodin, do úplného vychladnutí motoru). Znalec přeměřil a vyzkoušel všechno možné i nemožné, nakonec to dělalo vadné přepěťové relé. Po výměně se to již nikdy nestalo (vlastnil jsem auto ještě další tři roky).
-
- hvězdička
- Příspěvky: 40
- Registrován: sob 15.08.2015, 11:15
- Auto: S211/3.2i/M112.949
- Bydliště: Brno
Re: Náhodné zvyšování otáček a neochota startovat
Dira v podtlaku ci sani by to nemohla delat?
minimalne to s temi otackami?
minimalne to s temi otackami?
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 27
- Registrován: ned 06.03.2016, 20:48
- Auto: W124 280E 145 kW 1993
- Bydliště: České Budějovice
Re: Náhodné zvyšování otáček a neochota startovat
Díra v hadici regulátoru tlaku paliva mě už napadla. Chtěl jsem to nějak vyzkoušet a při nastartovaným motoru jsem prostě tu hadičku odpojil od regulátoru. Čekal jsem, že se něco stane - třeba že chcípne nebo zvýší volnoběh, ale vůbec nic. Zkusil jsem ho i vytočit tak do 3000, ale choval se jako normálně.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 40
- Registrován: sob 15.08.2015, 11:15
- Auto: S211/3.2i/M112.949
- Bydliště: Brno
Re: Náhodné zvyšování otáček a neochota startovat
diru nejjednoduseji najdes cisticem na skrtici klapku, benzinem v rozprasovaci, nebo plynem, idealni je ale asi tlakovy test, jen nevim jak je to pouzitelne prave na tento motor.
ja resil vysoke volnobezne otazky a nasel urvanou hadici,ale rikam bylo to u jineho vyrobce aut...
hlavne si nenech menit dily, jen proto ze to napsala diagnostika, pokud to nezmerej osciloskopem napriklad.
Blbe je ze spousta servisaku to ani neumi(cest vyjimkam)
ja resil vysoke volnobezne otazky a nasel urvanou hadici,ale rikam bylo to u jineho vyrobce aut...
hlavne si nenech menit dily, jen proto ze to napsala diagnostika, pokud to nezmerej osciloskopem napriklad.
Blbe je ze spousta servisaku to ani neumi(cest vyjimkam)
-
- hvězda
- Příspěvky: 1524
- Registrován: pon 04.08.2008, 8:19
- Auto: MB-Mamut 420,124-E 220, 140 CL 420+tisíc jiných
- Bydliště: Ano
- Věk: 66
Re: Náhodné zvyšování otáček a neochota startovat
A jak to s těmi prostředky zjistíš ? Po postříkání se zvednou otáčky či co?kavonp píše: ↑čtv 28.11.2019, 20:53 diru nejjednoduseji najdes cisticem na skrtici klapku, benzinem v rozprasovaci, nebo plynem, idealni je ale asi tlakovy test, jen nevim jak je to pouzitelne prave na tento motor.
ja resil vysoke volnobezne otazky a nasel urvanou hadici,ale rikam bylo to u jineho vyrobce aut...
hlavne si nenech menit dily, jen proto ze to napsala diagnostika, pokud to nezmerej osciloskopem napriklad.
Blbe je ze spousta servisaku to ani neumi(cest vyjimkam)