Náhodné zvyšování otáček a neochota startovat


Autor tématu
MartinBu99
hvězdička
Příspěvky: 27
Registrován: ned 06.03.2016, 20:48
Auto: W124 280E 145 kW 1993
Bydliště: České Budějovice

Náhodné zvyšování otáček a neochota startovat

Příspěvek od MartinBu99 »

Prosím, poraďte mi někdo. Mám W124 280E (2.8 I6 M104.942) a postupně se mi zhoršují tyhle dva symptomy. Když je motor studenej, funguje všechno přesně tak, jak má.
Jakmile se zahřeje a někde to chcípnu a pár minut po tom chci nastartovat, tak se točí, ani neškytne a prostě mám smůlu.
Řeším to tak, že hodněkrát (třeba 20x) zapnu klíček, aby se zaply palivový pumpy a nahnaly co nejvíc benzínu do systému, pak třeba minutu počkám a pak teprve neochotně nastartuje. Když zastavím a okamžitě chci nastartovat, tak jde. Ale jakmile ho nechám pár minut (třeba jen než natankuju), tak dělá tohle.
A druhý problém - jakmile je zahřátej, tak si řekne, že si zvýší otáčky volnoběhu na 2500-3000. Kdybych měl automat, asi bych si toho ani nevšiml, ale s manuálem, jakmile chci přeřadit, si toho všimnu. Prostě dám nohu na spojku, otáčky vyletí na 3000 a jakmile přeřadím a začnu zase nohu ze spojky sundavat, začne fungovat relativně normálně (jen je maličko cítit, že pořád trošku táhne).
Kdyby se to dělo občas, jako ze začátku, nevadilo by mi to. Ale už se to děje téměř pokaždý. Navíc zařadit jedničku, když je motor roztočenej na 3000 otáček, se převodovce ani mým uším moc nelíbí, co si budeme povídat.
Moc Vás všechny prosím, pomozte

Autor tématu
MartinBu99
hvězdička
Příspěvky: 27
Registrován: ned 06.03.2016, 20:48
Auto: W124 280E 145 kW 1993
Bydliště: České Budějovice

Re: Náhodné zvyšování otáček a neochota startovat

Příspěvek od MartinBu99 »

Jen pro info - je to auto ještě před rozpadajícíma drátama.

Volhovič
hvězda
Příspěvky: 1503
Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
Bydliště: Bodenbach, Sudeten

Re: Náhodné zvyšování otáček a neochota startovat

Příspěvek od Volhovič »

Palivový filtr je vyměněný? Když to nejde natočit není to spíš uchcané, než bez paliva? Mají všechny čidla teloty správný odpor vzhledem k teplotě dle knížky ? Kdyby mě auto takhle trápilo za tepla že nechytá, vyndám ihned svíčku jestli není ulitá a pokud ne, budu řešit průchodnost od čerpadla ke vstřikům, tlak paliva a pak těsnost a funkčnost vstřiků. Ale jsou to všeobecné věci, třeba bude někdo znalý konkrétních nešvarů motorizace blíž k odhalení.
Na změření tlaku paliva stačí průhledná hadička a sousedka co ve třetím věší prádlo na balkóně - co jeden bar, to 1m benálu na výšku v hadici :-)

Autor tématu
MartinBu99
hvězdička
Příspěvky: 27
Registrován: ned 06.03.2016, 20:48
Auto: W124 280E 145 kW 1993
Bydliště: České Budějovice

Re: Náhodné zvyšování otáček a neochota startovat

Příspěvek od MartinBu99 »

Volhovič píše: úte 26.11.2019, 15:43 Palivový filtr je vyměněný? Když to nejde natočit není to spíš uchcané, než bez paliva? Mají všechny čidla teloty správný odpor vzhledem k teplotě dle knížky ? Kdyby mě auto takhle trápilo za tepla že nechytá, vyndám ihned svíčku jestli není ulitá a pokud ne, budu řešit průchodnost od čerpadla ke vstřikům, tlak paliva a pak těsnost a funkčnost vstřiků. Ale jsou to všeobecné věci, třeba bude někdo znalý konkrétních nešvarů motorizace blíž k odhalení.
Na změření tlaku paliva stačí průhledná hadička a sousedka co ve třetím věší prádlo na balkóně - co jeden bar, to 1m benálu na výšku v hadici :-)
Díky. Pár věcí z toho jsem ještě nezkusil. Jakmile bude čas, podívám se na to (radši na všechno) znova 007

Humungus
hvězda
Příspěvky: 1067
Registrován: pát 28.10.2011, 21:22
Auto: MB
Bydliště: Kolin

Re: Náhodné zvyšování otáček a neochota startovat

Příspěvek od Humungus »

MartinBu99 píše: úte 26.11.2019, 15:28 Jen pro info - je to auto ještě před rozpadajícíma drátama.
omyl, rozpadajici se draty se tykaj vsech rocniku tehle motoru 104.942 i 104.992
osobne jsem s tim teda problemy nikdy nemel, prestoze byla uz el nacata

126560
hvězda
Příspěvky: 1524
Registrován: pon 04.08.2008, 8:19
Auto: MB-Mamut 420,124-E 220, 140 CL 420+tisíc jiných
Bydliště: Ano
Věk: 66

Re: Náhodné zvyšování otáček a neochota startovat

Příspěvek od 126560 »

Dnes jsem vyzvedl 320 od elektrikáře. Udělal mi nové svazky k motoru a auto jede startuje na cvrnk , nehoupe se. Dělal jsem vše možné než jsem nechal vyměnit kabeláž. Nic nepomohlo ani nová váha vzduchu . Takže vždy začít kabeláží.

Autor tématu
MartinBu99
hvězdička
Příspěvky: 27
Registrován: ned 06.03.2016, 20:48
Auto: W124 280E 145 kW 1993
Bydliště: České Budějovice

Re: Náhodné zvyšování otáček a neochota startovat

Příspěvek od MartinBu99 »

Dobře. Připisuju do seznamu "Vizuálně zkontrolovat a proměřit všechny kabely"
Mockrát děkuju za ochotu. Kdyby Vás napadlo ještě něco, "rád" si to připíšu :D

prcek
vycházející hvězda
Příspěvky: 879
Registrován: čtv 31.07.2008, 14:51
Auto: W123 280CE
Bydliště: Most / Teplice

Re: Náhodné zvyšování otáček a neochota startovat

Příspěvek od prcek »

diagnostika, HFM jde vyblikat nebo ještě lépe načíst Starkou přes banánky. Regulaci otáček řídí samostatná jednotka (ISC), Může se třeba jen zkratovat čidlo teploty apod.

Humungus
hvězda
Příspěvky: 1067
Registrován: pát 28.10.2011, 21:22
Auto: MB
Bydliště: Kolin

Re: Náhodné zvyšování otáček a neochota startovat

Příspěvek od Humungus »

pekne funguje i lacinej carsoft

metrák66
kometa
Příspěvky: 2280
Registrován: pát 07.01.2011, 14:55
Auto: MB W110
Bydliště: Kfely
Věk: 58

Re: Náhodné zvyšování otáček a neochota startovat

Příspěvek od metrák66 »

Volhovič píše: úte 26.11.2019, 15:43 Palivový filtr je vyměněný? Když to nejde natočit není to spíš uchcané, než bez paliva? Mají všechny čidla teloty správný odpor vzhledem k teplotě dle knížky ? Kdyby mě auto takhle trápilo za tepla že nechytá, vyndám ihned svíčku jestli není ulitá a pokud ne, budu řešit průchodnost od čerpadla ke vstřikům, tlak paliva a pak těsnost a funkčnost vstřiků. Ale jsou to všeobecné věci, třeba bude někdo znalý konkrétních nešvarů motorizace blíž k odhalení.
Na změření tlaku paliva stačí průhledná hadička a sousedka co ve třetím věší prádlo na balkóně - co jeden bar, to 1m benálu na výšku v hadici :-)
Píše,že když vypne motor a hned nastartuje,tak je to v pohodě.Takže filtr by na to něměl mít vliv.Začal bych asi změřením tlaku paliva.Pojistka přepěťovýho relé na této motorizaci je?

Páca
hvězdička
Příspěvky: 22
Registrován: pon 14.01.2013, 21:34
Auto: W163/ML55AMG, W126/500SEC, W126/380SE, W129/500SL
Bydliště: Praha

Re: Náhodné zvyšování otáček a neochota startovat

Příspěvek od Páca »

Měl jsem přesně stejný stupňující se problém se špatným startováním teplého motoru u mojí W124 280E. Zpočátku pomáhalo na cca 1 minutu odpojit a znovu připojit baterii, později nepomohlo ani to, jen dlouhodobé stání vozu s mrtvým motorem (minimálně 3-5 hodin, do úplného vychladnutí motoru). Znalec přeměřil a vyzkoušel všechno možné i nemožné, nakonec to dělalo vadné přepěťové relé. Po výměně se to již nikdy nestalo (vlastnil jsem auto ještě další tři roky).

kavonp
hvězdička
Příspěvky: 40
Registrován: sob 15.08.2015, 11:15
Auto: S211/3.2i/M112.949
Bydliště: Brno

Re: Náhodné zvyšování otáček a neochota startovat

Příspěvek od kavonp »

Dira v podtlaku ci sani by to nemohla delat?
minimalne to s temi otackami?

Autor tématu
MartinBu99
hvězdička
Příspěvky: 27
Registrován: ned 06.03.2016, 20:48
Auto: W124 280E 145 kW 1993
Bydliště: České Budějovice

Re: Náhodné zvyšování otáček a neochota startovat

Příspěvek od MartinBu99 »

Díra v hadici regulátoru tlaku paliva mě už napadla. Chtěl jsem to nějak vyzkoušet a při nastartovaným motoru jsem prostě tu hadičku odpojil od regulátoru. Čekal jsem, že se něco stane - třeba že chcípne nebo zvýší volnoběh, ale vůbec nic. Zkusil jsem ho i vytočit tak do 3000, ale choval se jako normálně.

kavonp
hvězdička
Příspěvky: 40
Registrován: sob 15.08.2015, 11:15
Auto: S211/3.2i/M112.949
Bydliště: Brno

Re: Náhodné zvyšování otáček a neochota startovat

Příspěvek od kavonp »

diru nejjednoduseji najdes cisticem na skrtici klapku, benzinem v rozprasovaci, nebo plynem, idealni je ale asi tlakovy test, jen nevim jak je to pouzitelne prave na tento motor.
ja resil vysoke volnobezne otazky a nasel urvanou hadici,ale rikam bylo to u jineho vyrobce aut...
hlavne si nenech menit dily, jen proto ze to napsala diagnostika, pokud to nezmerej osciloskopem napriklad.
Blbe je ze spousta servisaku to ani neumi(cest vyjimkam)

126560
hvězda
Příspěvky: 1524
Registrován: pon 04.08.2008, 8:19
Auto: MB-Mamut 420,124-E 220, 140 CL 420+tisíc jiných
Bydliště: Ano
Věk: 66

Re: Náhodné zvyšování otáček a neochota startovat

Příspěvek od 126560 »

kavonp píše: čtv 28.11.2019, 20:53 diru nejjednoduseji najdes cisticem na skrtici klapku, benzinem v rozprasovaci, nebo plynem, idealni je ale asi tlakovy test, jen nevim jak je to pouzitelne prave na tento motor.
ja resil vysoke volnobezne otazky a nasel urvanou hadici,ale rikam bylo to u jineho vyrobce aut...
hlavne si nenech menit dily, jen proto ze to napsala diagnostika, pokud to nezmerej osciloskopem napriklad.
Blbe je ze spousta servisaku to ani neumi(cest vyjimkam)
A jak to s těmi prostředky zjistíš ? Po postříkání se zvednou otáčky či co?
Odpovědět