proplach? cim?
kdyz uz to delam.... a fridex je orezlej po trech letech....
kamen tam snad neni na oko a nechci zbytecne octovat....jednou jsem zalepil sracem unik topeni a nechci uvolnit.
rez z chladici soustavy - jak dostat ven?
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 941
- Registrován: čtv 28.08.2008, 15:32
- Auto: pracuj tak, aby smrt byla vysvobozenim
- Bydliště: PZ,AA,ME,MB,LB/JN
-
- hvězda
- Příspěvky: 1663
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 41
Re: rez z chladici soustavy - jak dostat ven?
Já bych to asi propláchl tak 2-3x vodou (po týdnu bych to vypustil a znovu naplnil a proces zopakoval) a to je všechno.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1756
- Registrován: ned 03.08.2008, 16:29
- Auto: jo jo, mám
- Bydliště: Košťany
- Věk: 58
- Kontaktovat uživatele:
Re: rez z chladici soustavy - jak dostat ven?
kyselina citronová, nasypat dva tři pytíky, pojezdit a vypláchnout
-
- hvězda
- Příspěvky: 1505
- Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
- Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
- Bydliště: Bodenbach, Sudeten
Re: rez z chladici soustavy - jak dostat ven?
Bacha na superkvalitní značkové přípravky i od renomovaných výrobců! Mám zkušenost , že dva proplachy a hadice se roztekly na bláto.
To u citronky nehrozí no, budu jí muset taky zkusit na jednom voze , bo dlouho byla chladící soustava na suchu a je to hnus :-(
Waterfall - tak to bohužel nefunguje :-( v motoru jsou ložiska té rzi a ta se uvolňuje a uuuvooolňuujeee pořád další a další. Chce to něčím rozrušit, rozpustit a vypláchnout. Ne jenom vypláchnout.
To u citronky nehrozí no, budu jí muset taky zkusit na jednom voze , bo dlouho byla chladící soustava na suchu a je to hnus :-(
Waterfall - tak to bohužel nefunguje :-( v motoru jsou ložiska té rzi a ta se uvolňuje a uuuvooolňuujeee pořád další a další. Chce to něčím rozrušit, rozpustit a vypláchnout. Ne jenom vypláchnout.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 12
- Registrován: čtv 31.05.2018, 9:37
- Auto: MB 200 W123
- Bydliště: Mečeříž
- Věk: 53
Re: rez z chladici soustavy - jak dostat ven?
Já můžu přidat svoji (nedávnou) zkušenost s W123 s M115.938. V chladiči i všude uvnitř v dosahu prstu dost hnědo. Při vypouštění spíš charakter "hodně řídké hnědé cosi..." než to, co si představuju pod pojmem chladídí kapalina...
V době nedávné, kdy se nesmělo téměř nikam a nudou jsem už nevěděl co jinýho podniknout, jsem se jal ten hnědý marast nějak řešit. Vypustil jsem chladič rozpojením spodní hadice vedoucí od chladiče k bloku. Vyjmul termostat a 3x propláchl vodou z vodovodu. Vždy tak nějak ohřáto, neb bez termostatu, byť za teplého slunného počasí to na 80ti nebylo. Teploměr na přístrojovce vždy vyšplhal k cca 60C. Opakováno 3x.
Po čtvrté jsem vodu obohatil o 1 kg kyseliny citrónové. Moje jediná obava byla o bimetalovou spirálu automatického sytiče.
Na místě, s občasným přidáním plynu jsem motor nechal běžet asi hodinu. Zkraje to tedy dost bublalo, ale pak se motor choval asi normálně.
Při vypuštění této směsi (nebo suspenze?) to bylo na pohled hustší než první vypuštění na začátku akce.
Pak opět trojí proplach vodou. Při třetím vypuštění byla voda už docela čistá. Ne sice průzračná, ale přinejmenším průsvitná.
A na závěr, po nasazení termostatu, naplnění destilkou a fridexem.
Hodnocení akce:
Spáleno něco benzínu.
Užil jsem si sluníčko na zahradě.
Sajrajtek použit na svlažení letitého stromu, který na zahradě stále žije.
Bimetalem ovládaný sytič se chová stejně jako před akcí, vizuálně nehodnoceno, zatím nerozebráno.
Při jízdě ukazuje teploměr o nějakých pár stupňů víc. Řekl bych posun tak z 82--> 85C. Co se stalo, netuším. Můj názor je, že čidlo teploměru již není tolik izolováno kamenem. Nebo možná něco úplně jiného.
Od akce najeto cca 500km, nicméně v jarním počasí těžko hodnotit přínos akce. To poznám (snad) až v létě. Loni jsem autem táhl obytný přívěs (cca 1200 kg) a v naší mírně zvlněné krajině kolem BnJ, Ml.Bol. a dál směr Ralsko (při venkovní teplotě blížící se 30C) se teploměr v občas šplhal k 90C, možná i výš. Letos hodlám adventuru s karavanem zopakovat (jiným směrem) a to budou asi ty správné podmínky k hodnocení.
Úplným závěrem tedy soukromě sdílím názor o pozitivním přínosu kyseliny citrónové. Motoru to velmi pravděpodobně nijak neublíží a z chladícího okruhu evidetně musí ubýt znatelné množství kamene a/nebo rzi.
Rozšířenou zkušenost budu schopen přidat snad později, jestli se vůbec ještě někdy oteplí...
Do té doby přeji pěkné dny...
V době nedávné, kdy se nesmělo téměř nikam a nudou jsem už nevěděl co jinýho podniknout, jsem se jal ten hnědý marast nějak řešit. Vypustil jsem chladič rozpojením spodní hadice vedoucí od chladiče k bloku. Vyjmul termostat a 3x propláchl vodou z vodovodu. Vždy tak nějak ohřáto, neb bez termostatu, byť za teplého slunného počasí to na 80ti nebylo. Teploměr na přístrojovce vždy vyšplhal k cca 60C. Opakováno 3x.
Po čtvrté jsem vodu obohatil o 1 kg kyseliny citrónové. Moje jediná obava byla o bimetalovou spirálu automatického sytiče.
Na místě, s občasným přidáním plynu jsem motor nechal běžet asi hodinu. Zkraje to tedy dost bublalo, ale pak se motor choval asi normálně.
Při vypuštění této směsi (nebo suspenze?) to bylo na pohled hustší než první vypuštění na začátku akce.
Pak opět trojí proplach vodou. Při třetím vypuštění byla voda už docela čistá. Ne sice průzračná, ale přinejmenším průsvitná.
A na závěr, po nasazení termostatu, naplnění destilkou a fridexem.
Hodnocení akce:
Spáleno něco benzínu.
Užil jsem si sluníčko na zahradě.
Sajrajtek použit na svlažení letitého stromu, který na zahradě stále žije.
Bimetalem ovládaný sytič se chová stejně jako před akcí, vizuálně nehodnoceno, zatím nerozebráno.
Při jízdě ukazuje teploměr o nějakých pár stupňů víc. Řekl bych posun tak z 82--> 85C. Co se stalo, netuším. Můj názor je, že čidlo teploměru již není tolik izolováno kamenem. Nebo možná něco úplně jiného.
Od akce najeto cca 500km, nicméně v jarním počasí těžko hodnotit přínos akce. To poznám (snad) až v létě. Loni jsem autem táhl obytný přívěs (cca 1200 kg) a v naší mírně zvlněné krajině kolem BnJ, Ml.Bol. a dál směr Ralsko (při venkovní teplotě blížící se 30C) se teploměr v občas šplhal k 90C, možná i výš. Letos hodlám adventuru s karavanem zopakovat (jiným směrem) a to budou asi ty správné podmínky k hodnocení.
Úplným závěrem tedy soukromě sdílím názor o pozitivním přínosu kyseliny citrónové. Motoru to velmi pravděpodobně nijak neublíží a z chladícího okruhu evidetně musí ubýt znatelné množství kamene a/nebo rzi.
Rozšířenou zkušenost budu schopen přidat snad později, jestli se vůbec ještě někdy oteplí...
Do té doby přeji pěkné dny...
-
- hvězda
- Příspěvky: 1756
- Registrován: ned 03.08.2008, 16:29
- Auto: jo jo, mám
- Bydliště: Košťany
- Věk: 58
- Kontaktovat uživatele:
Re: rez z chladici soustavy - jak dostat ven?
Do chladiče nevidíš.... vezmi pytlíček kyseliny citronové, vezmi starou varnou konvici, uvař litr vody s rozpuštěným obsahem pytlíčku, nech vychladnout, vylej a pochopíš.