Fórum bylo aktualizováno, pro více informací mrkněte sem: viewtopic.php?f=10&t=70529

Grafika se bude postupně za provozu měnit - není potřeba psát stále dokola stížnosti že je to hnusný. Je to výchozí vzhled phpbb systému.

W126 500 SEL Nastartuje a chcípne, nejede na všechny válce

Odpovědět

Autor tématu
lustigol
hvězdička
Příspěvky: 1
Registrován: Stř 10.11.2021, 21:16
Auto: MB 500 SEL 1983
Stav: Offline

W126 500 SEL Nastartuje a chcípne, nejede na všechny válce

Příspěvek od lustigol » Pá 12.11.2021, 18:30

Dobrý den,
třetí den se hrabu v tomhle korábu a už přestávám doufat.
Nastartuju, motor se roztočí, běží vteřinu, dvě a začne se třást a ve finále chcípne. Na palubní desce mi svítí O2 sensor, předpokládám že je v pytli lambda, tu jsem objednal a čekám. Nemáte někdo nápad jak postupovat dál? Jetronic je pro mě úplně nová věc. Jedná se o rok 1983, má katalyzátor. Najeto asi 300. Na jenom vstřiku je stržený šroub, do auta někdo přede mnou hodně investoval.
Díky za nápady

Udělal jsem:
1/ nový palivový filtr
2/ nové svíčky
3/ nové vstřiky
4/ odpojil jsem trysku sytiče a zaslepil
5/ vyndal komplet vzduchové filtry
6 / vyčistil šíťko na želvě




mareli
hvězdička
Příspěvky: 166
Registrován: Pá 14.02.2014, 18:53
Auto: W163 270 CDI AR 156 JTD
Místo/Bydliště: Bohem zapomenutá země
Stav: Offline

Re: W126 500 SEL Nastartuje a chcípne, nejede na všechny válce

Příspěvek od mareli » Pá 12.11.2021, 19:45

Odvez to Fíkusovi,to je jeden z mála co tomu fakt rozumí.
Cesta pokus omyl nikam nevede,jen ti udělá průvan v peněžence *stop* 008




prcek
vycházející hvězda
Příspěvky: 848
Registrován: Čt 31.07.2008, 14:51
Auto: W123 280CE
Místo/Bydliště: Most / Teplice
Stav: Offline

Re: W126 500 SEL Nastartuje a chcípne, nejede na všechny válce

Příspěvek od prcek » So 13.11.2021, 12:25

lustigol napsal:
Pá 12.11.2021, 18:30
4/ odpojil jsem trysku sytiče a zaslepil
A toto proč?

Je tady pekny vlakno o jetroniku, pred vrtanim doporucuji pochopit jak to vlastne funguje.

viewtopic.php?t=5072




Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21830
Registrován: Pá 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Místo/Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 68
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: W126 500 SEL Nastartuje a chcípne, nejede na všechny válce

Příspěvek od Přemek Doležal » So 13.11.2021, 20:37

... a nevrtat!




fíkus
král hvězd
Příspěvky: 5683
Registrován: So 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Stav: Offline

Re: W126 500 SEL Nastartuje a chcípne, nejede na všechny válce

Příspěvek od fíkus » Stř 24.11.2021, 12:11

lustigol napsal:
Pá 12.11.2021, 18:30
Dobrý den,
třetí den se hrabu v tomhle korábu a už přestávám doufat.
Nastartuju, motor se roztočí, běží vteřinu, dvě a začne se třást a ve finále chcípne. Na palubní desce mi svítí O2 sensor, předpokládám že je v pytli lambda, tu jsem objednal a čekám. Nemáte někdo nápad jak postupovat dál? Jetronic je pro mě úplně nová věc. Jedná se o rok 1983, má katalyzátor. Najeto asi 300. Na jenom vstřiku je stržený šroub, do auta někdo přede mnou hodně investoval.
Díky za nápady

Udělal jsem:
1/ nový palivový filtr
2/ nové svíčky
3/ nové vstřiky
4/ odpojil jsem trysku sytiče a zaslepil
5/ vyndal komplet vzduchové filtry
6 / vyčistil šíťko na želvě
Takže US import? Tedy KE, ale předpotopní verze s regulací tlaku mimo rozvaděč. Trysku "sytiče" - ve skutečnosti 5/7/9 elektricky ovládaný vstřik u 4/6/8 válců pro studený start, u některých provedení SAABů turbo i přívstřik při plném plynu, klidně zase zapoj, to nezlobívá. Základ, alfa omega, je tlak paliva a těsné sání plus výfuk minimálně před sondou. Problém bývá, pokud dlouho stál, zasraná nádrž usazeninami a rzí, ucpaná vracečka paliva, díky tomu vysoký tlak v systému a extrémně chudá směs, při které motor běží velmi špatně až vůbec. Potom repas rozdělovací hlavy, pořešit volnoběh, který je řízený elmag šoupátkem a ŘJ, provést měření výstupů jednotky KE a pokud je vše ok, tak start a nastavit bohatost směsi na analyzátoru výfukových plynů.



Odpovědět