Fórum bylo aktualizováno, pro více informací mrkněte sem: viewtopic.php?f=10&t=70529

Grafika se bude postupně za provozu měnit - není potřeba psát stále dokola stížnosti že je to hnusný. Je to výchozí vzhled phpbb systému.

Motor 250 C problém


klíč
hvězdička
Příspěvky: 221
Registrován: Stř 06.08.2008, 12:43
Auto: W123 280CE, W123 200D
Místo/Bydliště: Praha 6
Věk: 58
Stav: Offline

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od klíč » So 08.02.2020, 15:13

Já zase nejsem znalec synchtontesterů, ale ten co mám na auto https://www.picclickimg.com/d/l400/pict ... n-Tool.jpg

má na straně sání napravo na pružince uloženou škrticí klapku a ta pohyb přenáší na display. Když do toho velmi velmi mírně foukneš pusou, hned se to pohne a přesesey - šel jsem to schválně vyzkoušet. Měřák má pochopitelně regulovatelné boční přisávání vzduchu, jinak by se motor udusil. Je to velmi citlivý - odpor pružinky je skoro neznatelný.

Motorkový, jako třeba tento https://www.motor-corner.de/carbtune-pr ... gLEsfD_BwE

nebo obyčejný vakuometry měří podtlak v sání (tedy pod škrticí klapkou). Pokud bys takový napojil na port nad škrticí klapku (např. na vývod podtlakové regulace rozdělovače), na volnoběh nic nenaměříš nebo jen neznatelně, protože podtlaku je tam na tento druh měřáku na volnoběh moc málo. Až teprve od zvýšených otáček se to začne měnit.

Pokud by se ti podařilo vyrobit ten dekl na karbec jako mám Bob Tyler, máš vyhráno, můžeš přesně nastavit synchronizaci na volnoběh i v jakýchkoli otáčkách a použít k tomu třeba toto (stačí jeden a přehodit mezi karbecy).
https://www.ahnendorp.com/Vergaser-und- ... anguage=de, nebo i toto

https://www.ebay.co.uk/itm/310846662880, pořád ho mám a funguje spolehlivě. Ve sloupečku lítá lehounká kulička velká jako antiperle.

klic




Autor tématu
sádrák
vycházející hvězda
Příspěvky: 691
Registrován: So 16.08.2008, 20:20
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Místo/Bydliště: Boleslavsko
Stav: Offline

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od sádrák » So 08.02.2020, 19:15

No bude to prdel, jsem zvedav jak to dopadne. Ale jsem optimista.. ;)




Autor tématu
sádrák
vycházející hvězda
Příspěvky: 691
Registrován: So 16.08.2008, 20:20
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Místo/Bydliště: Boleslavsko
Stav: Offline

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od sádrák » So 08.02.2020, 20:25

Dnes jsem vytáhl z garáže na krátkou projížďku W115/220D a musím říct, že ten nafťák má něco do sebe. Po 3 měsících start na první kompresní zdvih a bez zaváhání na všechny 4.. Prostě paráda kadle kadle žádný karburační problémy 8)




klíč
hvězdička
Příspěvky: 221
Registrován: Stř 06.08.2008, 12:43
Auto: W123 280CE, W123 200D
Místo/Bydliště: Praha 6
Věk: 58
Stav: Offline

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od klíč » Ne 09.02.2020, 11:03

Tak adapter stojí 9,30 euronů, můžu ho koupit a obratem poslat. Myslím, že ti stačí i jeden.

https://www.scheuerlein-werkzeuge.de/ve ... rometer-bk.

Vypadá takto

https://forum.mercedesclub.de/wcf/index ... humbnail=1
Více k tématu

https://forum.mercedesclub.de/index.php ... nat-35-40/

... a jeden tento (mají i příruby ma další modely (SU HIF apod.). Není třeba mít dva. Stačí to přehodit.

https://www.scheuerlein-werkzeuge.de/ve ... -modell-bk

Teď už to snad nějak dopadne.
klic

Update: mám tady jeden synchrometer navíc, padnul by přesně na ten adapter nahoře - můžu ti ho půjčit nebo přenechat, už ho asi nebudu potřebovat. Mám dost.




fíkus
král hvězd
Příspěvky: 5562
Registrován: So 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Stav: Offline

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od fíkus » Ne 09.02.2020, 11:57

prcek napsal:
Út 04.02.2020, 10:36
sádrák napsal:
Út 04.02.2020, 8:43
a půjčím vakuoměry, uvidíme.
na dva válce / karburátory stačí U-metr: průhledná hadička přidělaná třeba na prkýnko a trocha hustýho oleje. Používám na synchronizaci Ducati a funguje.
Jenže tam máš rovnotlaký karburace, to tady použiješ špatně.




Autor tématu
sádrák
vycházející hvězda
Příspěvky: 691
Registrován: So 16.08.2008, 20:20
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Místo/Bydliště: Boleslavsko
Stav: Offline

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od sádrák » Pá 14.02.2020, 11:10

Tak chlapi díky za odpovědi, už tomu asi postupně začínám rozumět, v minulosti jsem děla synchro vždy od oka (na staré Feldě a Spitfiru nebo Š 1000 MBX), ale nebylo tak složité a nebo jsem měl štestí (asi oboje)..
To Milan: napíšu ti do mailu.




Autor tématu
sádrák
vycházející hvězda
Příspěvky: 691
Registrován: So 16.08.2008, 20:20
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Místo/Bydliště: Boleslavsko
Stav: Offline

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od sádrák » Ne 16.02.2020, 20:58

Základní problém byl identifikován. Zteřelá hadička podtlakového aktuátoru rozhodila chod jednoho z karburátorů a nějaký filuta to vyřešil po svém - otevřel natvrdo škrtící klapku šroubem základního nastavení, takže po výměně hadičky to stále nešlo dohnat. Taková blbost, ale než na to člověk přišel... Teď už to jakž takž běží a Klíč mi posílá synchrotester s přírubou.




Autor tématu
sádrák
vycházející hvězda
Příspěvky: 691
Registrován: So 16.08.2008, 20:20
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Místo/Bydliště: Boleslavsko
Stav: Offline

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od sádrák » Pá 21.02.2020, 14:14

Ještě jeden postřeh pro případné zoufalce jako jsem já, kteří se do vrhnou do dobrodružství ZENITH INAT: rohatka sytiče není spřažena "natvrdo" s pákou ovládající sytičovou klapku, ale pouze přes velmi jemnou a slabou pružinku. Rohatka se vlivem let lezhce přidírá na čepu a slabá pružinka není schopna ji vrátit po ohřátí do výchozí polohy. Co se stane? Sytič funguje 1A, po ohřátí se motor nedusí, protože bimetal otevře sytičovou (vrchní) klapku, ale otáčky to drží i u ohřátého motoru stále vysoké, protože rohatka je v pozici studeného volnoběhu, přitom je vše nastaveno správně (výchozí nastavení). A problém je ten, že to není vidět, protože je to vše skryto v jednotce termosytiče. A asi to bude běžná závada, protože to tak bylo u obou karburátorů.
Pokud bude mít někdo zájem, napíšu i přesný postup základního nastavení a na co si dát pozor.
Dnes mi přišel od Milana z Němců synchrotester s přírubou na karbec, tak se vrhnu na synchro :stern:




Autor tématu
sádrák
vycházející hvězda
Příspěvky: 691
Registrován: So 16.08.2008, 20:20
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Místo/Bydliště: Boleslavsko
Stav: Offline

Re: Motor 250 C problém

Příspěvek od sádrák » Ne 23.02.2020, 18:23

Tak dnes proveden pokus o synchronizaci, zadní karbec je stále trochu dominantní a ten přední se veze. Ale není to špatné, volnoběh jak studený tak teplý jsou slušné, do otáček to jde hezky, startuje výborně. Ještě budu laborovat, ale posun je znatelný.
Nemáte dostatečná oprávnění pro zobrazení souborů připojených k tomuto příspěvku.



Odpovědět