Motor 250 C problém
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Motor 250 C problém
Jenže pokud máš podpálenej sací ventil, tak to neseřídíš ani kdybys byl Ježíš Kristus.
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
Re: Motor 250 C problém
Ježíš sice nejsem, ale měřil jsem hned na začátku (píšu to v úvodu) komprese a byly na všech válcích perfektní.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Motor 250 C problém
Nepoznáš nic. Věř mi. To by muselo bejt véčko na talířku... tlaky jsem měřil a byly ok, pak jsem je změřil za chodu motoru a na houby.
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
Re: Motor 250 C problém
Určitě máš s motory mnohonásobně větší zkušenosti než já, ale pokud by svět šel touto cestou, tak bys musel odstavit 90% aut a to nejen veteránů. Pokud si zpochybním stav motoru po zkoušce komprese, která je téměř 100%, tak mě nezbýva, než se na to vys... a odvézt to na eko likvidaci.
To je moje filozofie, ale i tak ti děkuji za rady k problematice, posunuly mě o kus dál. Hlavně ještě budu laborovat, zdaleka nejsem u konce.
To je moje filozofie, ale i tak ti děkuji za rady k problematice, posunuly mě o kus dál. Hlavně ještě budu laborovat, zdaleka nejsem u konce.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Motor 250 C problém
Vycházím z toho, že udělat hlavu a těsnění pod hlavou je prostě základ, naprostý minimum jsou pak vůle ventilů - jestli byly malý, tak hlava dolu na beton. U těchto motorů se musela pravidelně dotahovat hlava a velmi často seřizovat ventily, speciálním klíčem, a nikdo to nedělal, proto to nevěděl a neměl ten klíč. Podpálený sací ventil, mírně, ti při expanzi propustí část výfukových plynů do sání a karburátor "ztratí" podtlak. Někdy stačí dobrý ucho a poznáš to.
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
Re: Motor 250 C problém
Hele, třeba k tomu dojde, ale ventilové vůle jsem kontroloval současně s tlaky a byly 1A. To auto je z Japan a údajně z SRN ambasády, má ppod. málo najeto (dle všech znaků asi ano), takže je předpoklad pravidelného servisu. Bylo prý odstaveno v roce 1988, čemuž odpovídaly úplně nové pneu z tohoto roku, ještě s otřepy na běhounu, ale úplně zteřelé, jak to na nich stálo někde v hale. A takových znaků bylo více,proto se mi to auto tak líbilo a koupil ho. W108 v různém stádiu rozpadu je tady spousta, je to prostě stará předpotopní eskláda, ale nezhuntovaných moc není (nebo ano, ale za moc korun).
Zatím vše, co jsem na tom autě opravoval bylo z důvodu dlouhého odstavení, nikoli opotřebení. Ale třeba tu hlavu ještě sundám.. :-)
Zatím vše, co jsem na tom autě opravoval bylo z důvodu dlouhého odstavení, nikoli opotřebení. Ale třeba tu hlavu ještě sundám.. :-)
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Motor 250 C problém
Jo, to je výhoda, problém je s novým benzínem, bezolovo, přísada likviduje sedla taky. 30000 km a sedla v prdeli.
-
- kometa
- Příspěvky: 2045
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 71
Re: Motor 250 C problém
Většina dnešních náhrad olova je na bázi solí drasla nebo sodíku. Jejich účinnost je velmi malá. Pokud na to víc šlapeš, dochází i s nimi k zaklepávání výfukových ventilů. Už po ujetí 100 km při otáčkách 3 tis za min. dochází k měřitelné recesi ventilů do sedel. MB žádná aditiva nedoporučuje a namísto doporučuje zkrátit intervaly kontroly ventilových vůli na polovinu Tím nepřímo přiznává, že k zaklepávání může docházet. Jediné skutečné aditivum je Tetraboost (tetra-ethyl-olova (TEL) prodávaný v podstatě na výjimku a jen v UK a v pobočce v NL, ale je drahý. Další taky dobrý je Castrol Valvemaster (na bázi fosforu). Myslím, že to nebude dlouho trvat a zakážou to taky. V ČR jsem ho nikde neviděl. Používejte prémiové benzíny, tam je jako biosložka misto ethanolu spíš ETBE. Ten nemá takovou afinitu k H20 a nenepáchá v palivovém systému takové škody při odstávce auta mimo sezónu.
mk
Jěště douška: obojí aditiva spolehlivě zničí kat.
mk
Jěště douška: obojí aditiva spolehlivě zničí kat.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Motor 250 C problém
Řešení je úprava hlavy na bezolovnatý benzín...