w114 klepání motoru - video

Odpovědět

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: w114 klepání motoru - video

Příspěvek od fíkus »

Ono to chce mít našponovaný napínákem, což bez běhu motoru není! Bacha na to! Jen trochu volný řetěz a nepřesnost je na světě. Zablokuj si vačku na značce a klikou dopni řetěz. Jestli je tak vytahaný, vyměnit.

Zkrátí se tak, že spočítáš starej řetěz, odbrousíš na čepu malou bruskou potřebný počet článků a spojíš to tak jak bys to spojoval u nezkráceného, ideálně to znovu zanýtovat, já těm ségrovkám nevěřím. Ale to se musí umět, existuje na to i přípravek kterým se ty čepy zmáčknou. A radši se 3-4 podívej a počítej než ho zkrátíš.

Ošklivej dědek je super *jokingly* Na tom videu je ale diesel... Já mám na řetězu 1500000 km a není vytahaný tak, že by to bylo podstatný. Na značky to plus mínus sedí.

Autor tématu
Fiend
hvězdička
Příspěvky: 183
Registrován: sob 02.08.2008, 8:58
Auto: S211 E270 cdi, W123 230ce, W114 250CE, R171
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: w114 klepání motoru - video

Příspěvek od Fiend »

Já ten řetěz vyměním každopádně, protože ten co tam je je nějaký napojovaný, což je zvláštní... to auto nebude mít moc najeto (jako myslim nesmysl..) ale je to už starý, člověk neví co se s tim kdy dělalo... nechám si tedy ten z MB a zkusím ho zkrátit přímo na autě jak psal Přemek. Napínák je až v druhé části rozvodu, takže by na to neměl mít vliv ne? Dobrý nápad s tím zafixováním vačky a dotáhnutím na fest.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: w114 klepání motoru - video

Příspěvek od fíkus »

Je fakt nutný mít přesně vačku na značce, protože malinké posunutí proti značce směrem otáčení a jednou takové je dole na klice, logicky. Nějak jí zafixovat a pak to řemenicí napnout a uvidíš hned. Originál řetěz je zatemovaný na všech článcích, jestli tam je spojka tak už se do toho někdo hrabal, to není žádný překvapení. Můžeš sem dát fotku toho jak je to na značce a dole o ty stupně? Já jedu do Kolína v neděli k večeru, a budu tam dva dny. Tak se můžu zastavit.

Autor tématu
Fiend
hvězdička
Příspěvky: 183
Registrován: sob 02.08.2008, 8:58
Auto: S211 E270 cdi, W123 230ce, W114 250CE, R171
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: w114 klepání motoru - video

Příspěvek od Fiend »

Vačka byla přesně na rysce. Aktuálně jsem lehl ale chtěl bych to do konce týdne vyměnit a ještě jednou naladit ventily. Pokud tlukok nepřestane, budu rád, kdybys našel chvilku a podíval se na to když budeš v Kolíně... Určitě dám vědět jak pokročím, tak se pak domluvíme. *thumbs up*

Autor tématu
Fiend
hvězdička
Příspěvky: 183
Registrován: sob 02.08.2008, 8:58
Auto: S211 E270 cdi, W123 230ce, W114 250CE, R171
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: w114 klepání motoru - video

Příspěvek od Fiend »

Další den strávený v garáži a bohužel výsledek nevalný....

Řetěz vyměněn - časování se zlepšilo, nyní rozdíl asi 3°méně to už nedám...
Seřídil jsem vůle ventilů, ale je to těžké, některé mají lemy a nevim jak to seřídit, zda aby mi měrka klouzala uprostřed, nebo i přes kraje... no není to nic moc...

Po nastartování mi přijde, že to snad snad klepe ještě víc, ale těžko říct, je to už delší doba...

Kozzlik
hvězdička
Příspěvky: 67
Registrován: stř 15.10.2014, 13:53
Auto: W115, 220D, 1973 USA verze, automat, klima, okna..

Re: w114 klepání motoru - video

Příspěvek od Kozzlik »

A jak jsou lemy veliké? To by chtělo vzít vahadla na brusu a srovnat i konce ventilů..

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: w114 klepání motoru - video

Příspěvek od fíkus »

Vždyť jsem mu psal aby ty vahadla dal nový!!! Je to bolest těchto motorů, vinou neměnění oleje.

Kozzlik
hvězdička
Příspěvky: 67
Registrován: stř 15.10.2014, 13:53
Auto: W115, 220D, 1973 USA verze, automat, klima, okna..

Re: w114 klepání motoru - video

Příspěvek od Kozzlik »

Přesně tak. Nez toho nemá cenu zkoumat dál. Jestli tam jsou dokonce okem viditelné jámy, tak vůli nenastaví ani kdyby se zbláznil. Vůbec by to chtělo sundat palici a zrevidovat a případně udělat.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: w114 klepání motoru - video

Příspěvek od fíkus »

To už udělal, ale motor nebyl z auta, což je chyba. Tyhle "nekomplexní" opravy většinou stojí za bačkoru - uděláš jen "něco" a pak to děláš celý znovu.

Autor tématu
Fiend
hvězdička
Příspěvky: 183
Registrován: sob 02.08.2008, 8:58
Auto: S211 E270 cdi, W123 230ce, W114 250CE, R171
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: w114 klepání motoru - video

Příspěvek od Fiend »

Takže další pokračování :-! byl se mi na to podívat jeden mechanik a říkal, že se mu to zdá, že jsou to ventilový vůle. Tak jsme se na to opět vrhli a došli jsme k následujícím zjištěním...

Ty lemy na vačce se mu nezdály nijak tragické, ale měl lepší (širší) měrku než, já takže jsme vše trochu přenastavili, ale problém nastal u 6 válce. Vůle 0,1 pro sání tam prostě nastavit nešla, závit už byl nadoraz, u výfuku tak těch 0,2 bylo taky tak těsně (doslova), ale budiž.. Zkusili jsme povolit šrouby co vedou k vačce a nechápu proč, ale vůle se povolila (přitom je to stále spojené s hlavou). V každém případě po utažení šroubů, zase nic, spíš už tam nebyla vůle žádná a teď co s tím... mám několik dotazů:

1) k čemu je šroub pod štelovacím šroubem ventilů - foto viz zelená šipka
2) je vůbec možné štelováním někde vymámit ještě nějakou vůli?
3) aby se sundala vačka, musí se sundat hlava a vačku vysunout? Po odšroubování šroubů na vačce vačka stále drží...
4) nějaký nápad jak stačit péro, aby bylo možné případně vyndat vahadlo a nechat ho trochu zbrousit?

Mechanik si myslí, že se možná stala chyba, když mi dělali hlavu, možná podbrousili moc ventily, možná něco jiného, ale ostatní válce nemájí s laděním problém, ten 6 je prostě už na doraz a nevíme co s tím vymyslet, aby se nemusela zase sundavat hlava... Díky moc *thumbs up*
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: w114 klepání motoru - video

Příspěvek od fíkus »

Člověče, opravdu to nechceš přivézt? Ty pružiny se stlačují takovou pákou, můžeš si jí vyrobit, někde po netu najdeš i obrázek jak vypadá a možná i číslo Mercedes a půjde koupit. A jasně jsem psal že máš v prdeli VAHADLA!!! To je bolest těchto motorů. A jestli je někdo zbrousil tak jsou nízký a nedoženeš už vůle. A kdyby někdo podfrézoval ventily tak to má naopak vůle malý a ne velký. Vačka smontovat na autě jde, samozřejmě. Opravdu jste povolili vše? Podívej se pořádně a pak - vačka se NESMÍ demontovat když tam jsou vahadla!!! Šroub označený zelenou šipkou není žádný šroub ale pouzdro seřizovacího šroubu se samosvorným závitem. A rozhodně musí být utažený, předepsaným momentem. Nic se s ním neseřizuje. Tady máš znovu odkaz na to jak se co udělá. Je na to potřeba i speciální nářadí, právě abys nemusel sundavat vačku, kvůli vahadlům. https://www.sl113.org/forums/index.php?topic=10218.0" onclick="window.open(this.href);return false;

Autor tématu
Fiend
hvězdička
Příspěvky: 183
Registrován: sob 02.08.2008, 8:58
Auto: S211 E270 cdi, W123 230ce, W114 250CE, R171
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: w114 klepání motoru - video

Příspěvek od Fiend »

Ty vůle jsou právě malý, ne velký, prostě je to na fest... šlo by teda to vyhadlo nějak vyndat? to by to vyřešilo ne?


Jinak posílám SZ abychom se domluvili..

sádrák
vycházející hvězda
Příspěvky: 756
Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Bydliště: Boleslavsko

Re: w114 klepání motoru - video

Příspěvek od sádrák »

Nechci bejt zbytečně chytrej, ale problém byl hodně hlučný rozvod. Pokud jsi u pěti válců nastavil přibližnou vůli a na šestém jsi sotva nějak bez vůle, tak to ale přece nemůže mlátit, naopak ten rozvod bude tichý. Jestli jsem to teda dobře pochopil.. ;)

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: w114 klepání motoru - video

Příspěvek od fíkus »

Jestli jsou malý tak jsou špatný ventily nebo sedla, to je jasný. Já bych to rozebral a zjistil co to mu je. Držáky vačky mají vodící pouzdra, který se po povolení, když tam necháš vahadla, zkříží a nehneš s nimi. Nejdřív vahadla ven - s tím broušením opatrně, vrstva cementace je okolo 0,25 až 1mm, ne aby to někoho napadlo brousit flexou nebo na stolní brusce *stop* Ale jak říkám, ty sedla budou mizerný, a ventily třeba taky, takže se to podpálí a bude to stejně dělat znova. Dobře dělá tyhle věci třeba dílna Kasl.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: w114 klepání motoru - video

Příspěvek od fíkus »

Sádrák - jo, to se tak na první pohled může jevit. Ale! Ve vahadlech jsou až několika desetinový vyběhaný místa, jakoby žlábky napříč přes vahadlo, v místě styku s vačkou, který prostě měrka "překlene", takže uděláš vůli 0,10 ale skutečná je třeba 0,40. Takže si někdo myslí, že měří vůli v těch žlábcích, ale ne, měří to před a za a výsledek je pak krásně slyšet na tom videu - trpěl na tohle i Ford motor Pinto.
Odpovědět