Motor 250 C problém
-
- kometa
- Příspěvky: 2025
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 71
Re: Motor 250 C problém
Na to bys ale potřeboval podtlakový porty jako u motorky, nebo se pletu?
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Motor 250 C problém
Pardon, blbě jsem to napsal - obtokový kanály na vzduch. Díry o průměru malíčku. Vzdušníky samozřejmě ano 009 Jinak je potřeba samozřejmě vše nastavený tak, jak má být. Ani mě nenapadlo, že někdo hýbal s tím šroubkem u sytiče. Proboha, proč... Synchrotester existuje přímo pro 35/40 INAT na tento typ motorů. Karburátory INAT mají "50" variant, pozor na to!sádrák píše: ↑stř 29.01.2020, 15:59 Díky za postřehy, zejména Milan K se svými odkazy mě posunul o krok dál. V neděli jsem to projel a ohřál a stav je následovný: studený start 95%, studený a polostudený chod 95%, po ohřátí na provozní teplotu už to jede výborně, akcelerace bez děr, běh na všech 6 válců. Pouze volnoběh nic moc, sice na 6, ale občas se drží v otáčkách, občas chcípne.
Jinak: vzdušníky ten karbec má, a to pro oba stupně i pro volnoběh, jsou součástí emulzních trubic. Ale: na jednom karburátoru jsem nastavil minimální otevření škrtící klapky a otáčky dohnal šroubem bohatosti - tak by to mělo být, ale ten druhý má i na volnoběh stále trochu pootevřenou klapku a jde tam spousta benzínu z difuzoru (je to vidět při běhu na volnoběh a pohledu shora do difuzoru) Samozřejmě ty štelovací kosti mám rozhýbané a stažené na minimum, doraz u odvzdušňovacího ventilu mám taky upraven, ale stále ta klapka nejde dovřít.
Ale jinak je to už alespoň jízdy schopný a běžící na 6...
Když vás ještě něco napadne, tak pište, každý postřeh lidí, kteří o tom něco vědí je pro mě fajn *drink*
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Motor 250 C problém
Koupit to jde, ale 2x levný to není a musí se s tím i tak umět, já to dělám na přesný vakuometry a důležitý je, aby těsnily futra u klapek. Dá se to pak ještě dopiplat na ucho a hlavně - tohle byly dost údržbový motory a sraní s tím bylo od novýho. To, že to lidi provozovali a provozujou rozesraný, to je věc jiná.
https://cs.classiccarbs.co.uk/produkt/a ... %C4%8D.-01
https://cs.classiccarbs.co.uk/produkt/a ... %C4%8D.-01
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Motor 250 C problém
Zlatý vstřikování.
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
-
- kometa
- Příspěvky: 2025
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 71
Re: Motor 250 C problém
Na sync. vakuový měření potřebuješ porty pod škrticí klapkou, port na podtlakovou regulaci rozdělovače bývá většinou nad ní, i když jsou výjimky.
Dej vědět, ať se něco dozvíme.
klic
Dej vědět, ať se něco dozvíme.
klic
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
Re: Motor 250 C problém
No v tom možná bude problém, myslím, že je v principu jedno kde se měří, jestli to bude pod nebo nad klapkou, ale musí to být u obou karburátorů ve stejném místě. Nakonec snad vyrobím ty klobouky na hrdla a půjčím vakuoměry, uvidíme.
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 878
- Registrován: čtv 31.07.2008, 14:51
- Auto: W123 280CE
- Bydliště: Most / Teplice
-
- kometa
- Příspěvky: 2025
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 71
Re: Motor 250 C problém
Problém je, že na volnoběh (seřízení-nastavení dorazu škrticí klapky) potřebuješ sbírat podtlak pod klapkama - většina motorek na to má výstupy za klapkou, protože nad klapkama je na volnoběh úplný minimum podtlaku a pokud má karb volnoběh udělanej na bypass, tak už prakticky nic. Nad klapkama by to naopak mohlo fungovat na nastavení táhel mezi karby na zvýšený otáčky.
klic
klic
-
- kometa
- Příspěvky: 2025
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 71
Re: Motor 250 C problém
Až to doděláš můžeš vyrazit na cestu, taky jel v únoru.
https://www.youtube.com/watch?v=VIdNcbsgOiM
klic
https://www.youtube.com/watch?v=VIdNcbsgOiM
klic
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
Re: Motor 250 C problém
Tak to se frajer s DRNDILem teda pěkně projel, já raději počkám na jaro. Ale kdyby napadlo, tak bych asi vytáhnul MGB, to mám na zimákách a loni s tím byla na sněhu docela legrace.klíč píše: ↑úte 04.02.2020, 20:55 Až to doděláš můžeš vyrazit na cestu, taky jel v únoru.
https://www.youtube.com/watch?v=VIdNcbsgOiM
klic
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
Re: Motor 250 C problém
Ale na těch obrázcích co jsi dával odkaz, tak třeba ten Bob Tyler má taky hadičky napojený na kloboukách nahoře, to znamená za klapkama. Jestli to chápu správně, tak tam si ten větší podtlak udělá právě tou přírubou a malou dírou pro vzduch, je to tak?klíč píše: ↑úte 04.02.2020, 12:49 Problém je, že na volnoběh (seřízení-nastavení dorazu škrticí klapky) potřebuješ sbírat podtlak pod klapkama - většina motorek na to má výstupy za klapkou, protože nad klapkama je na volnoběh úplný minimum podtlaku a pokud má karb volnoběh udělanej na bypass, tak už prakticky nic. Nad klapkama by to naopak mohlo fungovat na nastavení táhel mezi karby na zvýšený otáčky.
klic
-
- kometa
- Příspěvky: 2025
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 71
Re: Motor 250 C problém
Já zase nejsem znalec synchtontesterů, ale ten co mám na auto https://www.picclickimg.com/d/l400/pict ... n-Tool.jpg
má na straně sání napravo na pružince uloženou škrticí klapku a ta pohyb přenáší na display. Když do toho velmi velmi mírně foukneš pusou, hned se to pohne a přesesey - šel jsem to schválně vyzkoušet. Měřák má pochopitelně regulovatelné boční přisávání vzduchu, jinak by se motor udusil. Je to velmi citlivý - odpor pružinky je skoro neznatelný.
Motorkový, jako třeba tento https://www.motor-corner.de/carbtune-pr ... gLEsfD_BwE
nebo obyčejný vakuometry měří podtlak v sání (tedy pod škrticí klapkou). Pokud bys takový napojil na port nad škrticí klapku (např. na vývod podtlakové regulace rozdělovače), na volnoběh nic nenaměříš nebo jen neznatelně, protože podtlaku je tam na tento druh měřáku na volnoběh moc málo. Až teprve od zvýšených otáček se to začne měnit.
Pokud by se ti podařilo vyrobit ten dekl na karbec jako mám Bob Tyler, máš vyhráno, můžeš přesně nastavit synchronizaci na volnoběh i v jakýchkoli otáčkách a použít k tomu třeba toto (stačí jeden a přehodit mezi karbecy).
https://www.ahnendorp.com/Vergaser-und- ... anguage=de, nebo i toto
https://www.ebay.co.uk/itm/310846662880, pořád ho mám a funguje spolehlivě. Ve sloupečku lítá lehounká kulička velká jako antiperle.
klic
má na straně sání napravo na pružince uloženou škrticí klapku a ta pohyb přenáší na display. Když do toho velmi velmi mírně foukneš pusou, hned se to pohne a přesesey - šel jsem to schválně vyzkoušet. Měřák má pochopitelně regulovatelné boční přisávání vzduchu, jinak by se motor udusil. Je to velmi citlivý - odpor pružinky je skoro neznatelný.
Motorkový, jako třeba tento https://www.motor-corner.de/carbtune-pr ... gLEsfD_BwE
nebo obyčejný vakuometry měří podtlak v sání (tedy pod škrticí klapkou). Pokud bys takový napojil na port nad škrticí klapku (např. na vývod podtlakové regulace rozdělovače), na volnoběh nic nenaměříš nebo jen neznatelně, protože podtlaku je tam na tento druh měřáku na volnoběh moc málo. Až teprve od zvýšených otáček se to začne měnit.
Pokud by se ti podařilo vyrobit ten dekl na karbec jako mám Bob Tyler, máš vyhráno, můžeš přesně nastavit synchronizaci na volnoběh i v jakýchkoli otáčkách a použít k tomu třeba toto (stačí jeden a přehodit mezi karbecy).
https://www.ahnendorp.com/Vergaser-und- ... anguage=de, nebo i toto
https://www.ebay.co.uk/itm/310846662880, pořád ho mám a funguje spolehlivě. Ve sloupečku lítá lehounká kulička velká jako antiperle.
klic
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
Re: Motor 250 C problém
No bude to prdel, jsem zvedav jak to dopadne. Ale jsem optimista.. ;)