Fórum bylo aktualizováno, pro více informací mrkněte sem: viewtopic.php?f=10&t=70529

Grafika se bude postupně za provozu měnit - není potřeba psát stále dokola stížnosti že je to hnusný. Je to výchozí vzhled phpbb systému.

Motor M102 nejde po zahřátí do otáček


Volhovič
hvězda
Příspěvky: 1202
Registrován: Stř 14.03.2012, 21:53
Auto: W116, S124300D,W124 300D4M,Волга 24 и 21,Wartbungr
Místo/Bydliště: Северная Богемия (Děčín)
Stav: Offline

Re: Motor M102 nejde po zahřátí do otáček

Příspěvek od Volhovič » Út 19.05.2020, 12:00

Já měl M102 2.0 karbec a po zahřátí (ne za studena) to začalo vynechávat a zlobit a ztrácet výkon ... nakonec to byla prošlehlá cívka. A jak se trochu ohřála od zahřátého motoru přestávala dávat. V jak na to jsou předepsané odpory na vinutích cívky - změřit a uvidí se nebo i zkusit z jinýho auta cívku co fungovala ještě nedavno. Je to vše záležitost na pár minut a je dobré vyloučit vše jednoduché a pak řešit složitější a dražší věci. Jinak nové cívce parametry odpovídala cívka z Volhy 2410 s bezkontaktem, tak jsem jí tam nahulil a 5let to na ní jezdilo a možná jezdí dodnes.




Autor tématu
Milan_
hvězdička
Příspěvky: 40
Registrován: Út 30.04.2019, 9:26
Auto: W123 230CE 2.3, M102.982
Věk: 45
Stav: Offline

Re: Motor M102 nejde po zahřátí do otáček

Příspěvek od Milan_ » Út 19.05.2020, 12:04

Dobrej tip, díky. Zkusím.




Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1328
Registrován: Pá 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S211 220CDI
Místo/Bydliště: Trenčín
Stav: Offline

Re: Motor M102 nejde po zahřátí do otáček

Příspěvek od Waterfall » Út 19.05.2020, 13:19

Nechci být nezdvořilý, ale řekl bych, že zásobník tlaku je potřebný spíš při startu. Mrtvý zásobník se vždy projevoval špatným startem teplého motoru, který se nechal třeba hoďku odstavený. Pak byl start dlouhý a motor po startu běžel první vteřiny jakoby na chudou směs. Za jízdy se ale neprojevoval nijak. Tyhle symptomy opravdu odkazují na problém v zapalování nebo netěsnosti sacího traktu. A pokud padá tlak paliva, bude to něčím jiným.




Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 19331
Registrován: Pá 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Místo/Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 67
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Motor M102 nejde po zahřátí do otáček

Příspěvek od Přemek Doležal » Út 19.05.2020, 13:26

Ano *thumbs up* , auto musí jet i BEZ akumulátoru tlaku !!!




klíč
hvězdička
Příspěvky: 247
Registrován: Stř 06.08.2008, 12:43
Auto: W123 280CE, W123 200D
Místo/Bydliště: Praha 6
Věk: 58
Stav: Offline

Re: Motor M102 nejde po zahřátí do otáček

Příspěvek od klíč » Út 19.05.2020, 15:55

Milan_ napsal:
Út 19.05.2020, 10:37
Jj volnoběh je cajk. Je to tohle ? Stojí to tedy randál. Jako koupím to, jen mě zrazuje od koupě nepravidelnost poruchy. Nerad bych šel cestou pokus/omyl od toho nejdražšího. Jestli mi rozumíš.

https://www.automobilovedily24.cz/bosch/682163
Dokud tlaky nezměříš (dá se měřit i úbytek tlaku na zásobníku paliva), nemá cenu nic preventivně měnit, ledaže bys to chtěl mít schovaný do zásoby, což taky není špatná strategie, pokud si to auto chceš nechat. Pak se ozvi.
Milan




Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 19331
Registrován: Pá 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Místo/Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 67
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Motor M102 nejde po zahřátí do otáček

Příspěvek od Přemek Doležal » Út 19.05.2020, 20:53

PS určitě tu nějakej akumulátor v krabici zahálí. :pivo:




fíkus
král hvězd
Příspěvky: 5617
Registrován: So 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Stav: Offline

Re: Motor M102 nejde po zahřátí do otáček

Příspěvek od fíkus » Stř 20.05.2020, 3:48

Podle typu akumulátoru, u některých je přepad do nádrže... a pokud to začne propouštět, tak to nejede. Pokud je chyba v zapalování, tak se to nechová tak, jako by docházel benzín... to snad pozná každý. Já vlastně nějak nechápu, co se tu řeší. Zásobník tlaku paliva, pokud je tam původní, bývá v prdeli tak jako tak. Netěsnost v sání se neprojevuje nahodile... a téměř vždy, u systému K, to pak nedrží volnoběh. KE si poradí s netěsností lépe, změnou tlaku paliva.




fíkus
král hvězd
Příspěvky: 5617
Registrován: So 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Stav: Offline

Re: Motor M102 nejde po zahřátí do otáček

Příspěvek od fíkus » Stř 20.05.2020, 3:55

Waterfall napsal:
Út 19.05.2020, 13:19
Nechci být nezdvořilý, ale řekl bych, že zásobník tlaku je potřebný spíš při startu. Mrtvý zásobník se vždy projevoval špatným startem teplého motoru, který se nechal třeba hoďku odstavený. Pak byl start dlouhý a motor po startu běžel první vteřiny jakoby na chudou směs. Za jízdy se ale neprojevoval nijak. Tyhle symptomy opravdu odkazují na problém v zapalování nebo netěsnosti sacího traktu. A pokud padá tlak paliva, bude to něčím jiným.
Netěsnost by se neprojevila takto... nedržel by volnoběh. Špatný start teplého motoru je více méně vlastnost tohoto systému, prostě se v trubičkách od "želvy" ke vstřikům ten benzín uvaří, udělají se bubliny a žádný akumulátor nepomůže - ten drží tlak mezi zásobníkem a želvou. Normální věc. Teprve když to dlouho točí a nechytne, je nasnadě špatný akumulátor tlaku. V zásadě dnes a denně neřeším nic jiného než tyto systémy. Zapalování by mělo vliv na pravidelnost chodu. U KE dokáže vadná lambda sonda celý systém dostat do stavu volnoběžné dávky paliva a víc to prostě nedá, auto nejede. 123 má vždy jen K, tak o starost méně.




fíkus
král hvězd
Příspěvky: 5617
Registrován: So 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Stav: Offline

Re: Motor M102 nejde po zahřátí do otáček

Příspěvek od fíkus » Stř 20.05.2020, 4:00

A ano, bez akumulátoru to jede, tím spíš, pokud ten původní, se třemi vývody, propouštěl tlak do vracečky. Běžné u Ford Granada. Auto po cca 5-6 km začalo zpomalovat až šel jen volnoběh. Po zhasnutí motoru šlo za třeba 10 minut znovu jet, ale už jen kilák. Pak už bylo potřeba počkat déle, třeba 2 hodiny a vše nanovo. Druhý den jako by nic, auto jelo normálně. Na to dlouho nikdo nemohl přijít, až se zásobník tlaku stal poslední nevyměněnou věcí, kdy se postupně brali věci z auta vedle. Psal se rok 1995...




Autor tématu
Milan_
hvězdička
Příspěvky: 40
Registrován: Út 30.04.2019, 9:26
Auto: W123 230CE 2.3, M102.982
Věk: 45
Stav: Offline

Re: Motor M102 nejde po zahřátí do otáček

Příspěvek od Milan_ » Stř 20.05.2020, 7:26

fíkus napsal:
Stř 20.05.2020, 4:00
A ano, bez akumulátoru to jede, tím spíš, pokud ten původní, se třemi vývody, propouštěl tlak do vracečky. Běžné u Ford Granada. Auto po cca 5-6 km začalo zpomalovat až šel jen volnoběh. Po zhasnutí motoru šlo za třeba 10 minut znovu jet, ale už jen kilák. Pak už bylo potřeba počkat déle, třeba 2 hodiny a vše nanovo. Druhý den jako by nic, auto jelo normálně. Na to dlouho nikdo nemohl přijít, až se zásobník tlaku stal poslední nevyměněnou věcí, kdy se postupně brali věci z auta vedle. Psal se rok 1995...
Tenhle problém poznávám.




klíč
hvězdička
Příspěvky: 247
Registrován: Stř 06.08.2008, 12:43
Auto: W123 280CE, W123 200D
Místo/Bydliště: Praha 6
Věk: 58
Stav: Offline

Re: Motor M102 nejde po zahřátí do otáček

Příspěvek od klíč » Stř 20.05.2020, 8:27

Když už se bavíme o K jetu, tak pro doplnění

https://www.tstechnik-shop.de/




Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1328
Registrován: Pá 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S211 220CDI
Místo/Bydliště: Trenčín
Stav: Offline

Re: Motor M102 nejde po zahřátí do otáček

Příspěvek od Waterfall » Stř 20.05.2020, 13:23

No dobře, u zásobníku tlaku 0 438 170 00.7 pro vozy Ford, Peugeot atd. se třemi vývody tomu rozumím. Ale u motoru M102.980 se zásobníkem 0 438 170 017 (dvouvývodovým) ten propad výkonu imho nebude způsobený ním. Asi většina mercedesů s K/KE Jet-em má zásobníky mrtvé (já btw. taky) a ta auta jezdí úplně normálně.
Nechci tady polemizovat, co přesně tomu autu bude a doporučovat tazateli výměnu různých komponent jen tak. Chtělo by to začít normální diagnostikou - změření tlaku paliva v různých režimech, změření podtlaku v sání, kontrola zapalování a bohatosti směsi...ono se to někde vždycky ukáže. Já dva týdny řešil KE-JET u mojí M104.980. Dověděl jsem asi 10 různých diagnóz, co tomu může být a co mám vyměnit. A nakonec byla na vině totální blbost - vysoký přechoďák na konektoru zapalovací cívky (ten, pŕes který jde +12V). Auto jelo za studena OK, volnoběh OK, normální lehká jízda OK...po pořádném zahřátí a potřebě výkonu najednou výpadky...




fíkus
král hvězd
Příspěvky: 5617
Registrován: So 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Stav: Offline

Re: Motor M102 nejde po zahřátí do otáček

Příspěvek od fíkus » Čt 21.05.2020, 11:11

Waterfall - on to už někdo mohl zbastlit, jako všechno. Znáš to. Neměl dvouvývod, tak tam dal 3 vývod a přepad přes T do zpátečky. Už jsem to viděl.




Autor tématu
Milan_
hvězdička
Příspěvky: 40
Registrován: Út 30.04.2019, 9:26
Auto: W123 230CE 2.3, M102.982
Věk: 45
Stav: Offline

Re: Motor M102 nejde po zahřátí do otáček

Příspěvek od Milan_ » Po 25.05.2020, 7:04

Hezké pondělí všem, zatím jsem vydal cestou zapalování. Koupil jsem cívku, víko rozdělovače, palec a kabely. Dnes namontuji, provedu zkušební jízdu jestli bude počasí a dám vědět. Vyfotím akumulátor tlaku a foto umístím sem. Prosím potom o posouzení zda je originální ve smyslu typu, nebo nějaký bastl.




Autor tématu
Milan_
hvězdička
Příspěvky: 40
Registrován: Út 30.04.2019, 9:26
Auto: W123 230CE 2.3, M102.982
Věk: 45
Stav: Offline

Re: Motor M102 nejde po zahřátí do otáček

Příspěvek od Milan_ » Út 26.05.2020, 6:55

Tak po po výměně cívky, víka a palce rozdělovače, kabelů ... situace stejná. 20 km výborný. Pak ztráta výkonu a vynechávání. Zdálo se mi, že motor jde líp, ale to má člověk pocit vždycky, když něco vymění :). Hledám souvislost s ohřátím některé části motoru nebo nějakého komponentu od motoru, Aae to už jsem vážně na poli polemik. Přikládám obrázek akumulátoru motoru a prosím o posouzení zda se jedná o správný díl, nebo bastl. Díky, Milan
Nemáte dostatečná oprávnění pro zobrazení souborů připojených k tomuto příspěvku.



Odpovědět