Karburátor SOLEX 4A1
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 253
- Registrován: pon 14.05.2012, 21:54
- Auto: W123 250, W124 300 CE
- Bydliště: Olomoucky kraj
Karburátor SOLEX 4A1
Zdarec kolegové, potřebuju pomoct se solexem v mé 250ce. A to konkrétně se zapojením karburátoru SOLEX. Je na něm zřejmě vodní chlazení, na něž se přivádí napětí??? Je tam 12V a jeden kabel, druhý je zřejmě kostra - je to spínané plus, nebo trvalé? Abych to mohl změřit a nezničil karbec.
Druhé -jsou tam dva nějaké uzavírací ventily, každý má 2x kontakt. Jsou na dvou káblech paraelně - hnědý a zelený - JE JEDNO POLARITA?
PS: nemá někdo podobnej benzin 250ce, třeba 280, kde je solex a mohl by pomoci fotkama?
Druhé -jsou tam dva nějaké uzavírací ventily, každý má 2x kontakt. Jsou na dvou káblech paraelně - hnědý a zelený - JE JEDNO POLARITA?
PS: nemá někdo podobnej benzin 250ce, třeba 280, kde je solex a mohl by pomoci fotkama?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) tomakecTD dne ned 24.04.2016, 12:10, celkem upraveno 1 x.
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 3464
- Registrován: čtv 21.08.2008, 15:21
- Auto: modrý,stříbrný,vínový,černý,bílý a 2 zelený
- Bydliště: Bihanken - Eichwald
Re: Karburátor SOLEX
osobně doporučuju tuhle věc odšroubovat a velkým obloukem
zahodit. následně nahradit "normálním" karburátorem.
dávali jsme tam z 6ti válc. amerik. nebo koupit vstřikování
( EFI vložku ). pokud mermomocí chceš dávat dohromady
stávající tak k němu mám werkmanual,ale nevím jak to dát sem. :(
zahodit. následně nahradit "normálním" karburátorem.
dávali jsme tam z 6ti válc. amerik. nebo koupit vstřikování
( EFI vložku ). pokud mermomocí chceš dávat dohromady
stávající tak k němu mám werkmanual,ale nevím jak to dát sem. :(
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 253
- Registrován: pon 14.05.2012, 21:54
- Auto: W123 250, W124 300 CE
- Bydliště: Olomoucky kraj
Re: Karburátor SOLEX
Vím, vím chlape co je to zač neboj četl jsem si o tom dost 007 Je to pěknej hajzl. Ale má málo najeto a je plně funkční, je to celkem vzácnost, proto jsem do toho taky šel. Zkus to poslat na tomakec@seznam.cz .... :) Díky kdyby to šlo.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 175
- Registrován: stř 06.08.2008, 7:36
- Auto: W123/280, C124/320CE, S210/E320 4M, S202/240T
- Bydliště: Praha východ
- Věk: 41
Re: Karburátor SOLEX
Tomakec: Ahoj, ty hadice jsou na ohřev karburátoru, to velké na levo je ovládání sytiče a ty dva hajzly ve předu jsou ventily na odpojování paliva - když sepneš klíček, tak by se otevírají. Pro Tvůj klid: tím co je zde na fotce se vůbec nemusíš trápit, protože to asi bude fungovat. Každý si ze začátku myslí, že trabl je jen v nějaké blbosti nebo seřížení. Většinou to ale blbne kvůli tomu, že jsou vymačkaná lůžka a že je celý karburátor zkroucený a přisává vzduch - psal jsem to tady už stokrát. Každý si tím musí projít sám aby zjistil, že oprava nebo "seřízení" karburátoru je k ničemu. Mě to trvalo tři roky. Tu knížku co má Kolouch jsem přečetl celou!!! Složil jsem od šroubku TŘI karburátory - ani jeden nefungoval, protože byly vyběhaný...
Pak jsem to vyhodil a koupil Weber 38 DGAS v kitu, který se jen namontuje a najednou vše funguje. Po třech letech jsem zjistil, že auto bez problémů startuje, má volnoběh a dokonce necuká při akceleraci...
Tady je jeden: s poštovným, clem a DPH to sice bude za pár dolarů, ale budeš mít navždy pokoj.
P. S. Mám teď připravenou komplet přestavbu na EFI a až to dokončím, tak ten můj karburátor bude na prodej :)
Přemek
Pak jsem to vyhodil a koupil Weber 38 DGAS v kitu, který se jen namontuje a najednou vše funguje. Po třech letech jsem zjistil, že auto bez problémů startuje, má volnoběh a dokonce necuká při akceleraci...
Tady je jeden: s poštovným, clem a DPH to sice bude za pár dolarů, ale budeš mít navždy pokoj.
P. S. Mám teď připravenou komplet přestavbu na EFI a až to dokončím, tak ten můj karburátor bude na prodej :)
Přemek
-
- hvězda
- Příspěvky: 1478
- Registrován: ned 07.03.2010, 21:57
- Auto: W201 + W202 + W124 + e46
- Bydliště: V Pelhrimove u krematoria
- Věk: 36
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karburátor SOLEX
http://aukro.cz/zavodni-karburator-webe ... 28697.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 253
- Registrován: pon 14.05.2012, 21:54
- Auto: W123 250, W124 300 CE
- Bydliště: Olomoucky kraj
Re: Karburátor SOLEX
To na levo je ovládání sytiče?? Je tam přiveden jeden drát z kabeláže, ten má za úkol co? Jelikož já právě tento drát tam nemám a nevím, jestli tam někde je 009 Jinak chlapi, já doufám, že to pojede i s tím solexem, mám to na veterána, bude mi stačit, když s tím ujedu 1000km za rok max. Má to poctivejch 250tis najeto, mohlo by to ještě vydržet. Starty jdou v poho, volnoběh taky, vytočit jde a běží na všech 6.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 175
- Registrován: stř 06.08.2008, 7:36
- Auto: W123/280, C124/320CE, S210/E320 4M, S202/240T
- Bydliště: Praha východ
- Věk: 41
Re: Karburátor SOLEX
Ahoj,
už si to přesně nepamatuji, ale myslím že od sitiče to vede do teplotního čidla na hlavě motoru.
Přemek
už si to přesně nepamatuji, ale myslím že od sitiče to vede do teplotního čidla na hlavě motoru.
Přemek
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 253
- Registrován: pon 14.05.2012, 21:54
- Auto: W123 250, W124 300 CE
- Bydliště: Olomoucky kraj
Re: Karburátor SOLEX
Že by to vedlo tak složitě přes celou kabeláž a palubní desku na druhou stranu? Mno muselo se to všecko dělat stejně, ne? Já mám ten motor 95kW a byl tam taky 95kW. Není to ten novější model.
Jinak - mám tam kabeláž na kontrolku opotřebení brzdových destiček - a je to na obou stranách odpojené, nevíte proč?
A ještě viz obrázky - to netuším, kam mohlo být zapojeno, nevíte? je to na straně baterky a kabeláž ke karbecu je zvlášť jinde. Toto nepatří "nikam" *jokingly*
Jinak - mám tam kabeláž na kontrolku opotřebení brzdových destiček - a je to na obou stranách odpojené, nevíte proč?
A ještě viz obrázky - to netuším, kam mohlo být zapojeno, nevíte? je to na straně baterky a kabeláž ke karbecu je zvlášť jinde. Toto nepatří "nikam" *jokingly*
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 253
- Registrován: pon 14.05.2012, 21:54
- Auto: W123 250, W124 300 CE
- Bydliště: Olomoucky kraj
Re: Karburátor SOLEX
Pánové prosím nebyl by někdo ochotný mi pomoct s tím jedním kabelem ze solexu? Ten jeden drát vedoucí k ovládání sytiče? Na té svorkovnici hned z boku? Potřeboval bych vědět odkud kam má vést. Kam ho napojit.
Nebo kdyby někdo měl a mohl oscanovat manuál nebo cokoli k 250ce, hlavně elektro/karbec. Byl bych moc vděčný.
Nebo kdyby někdo měl a mohl oscanovat manuál nebo cokoli k 250ce, hlavně elektro/karbec. Byl bych moc vděčný.
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 3464
- Registrován: čtv 21.08.2008, 15:21
- Auto: modrý,stříbrný,vínový,černý,bílý a 2 zelený
- Bydliště: Bihanken - Eichwald
Re: Karburátor SOLEX
koukni sem - http://www.e30.de/solex/anleitungen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karburátor SOLEX
Sytič je vyhříván dvěma způsoby : vodou z motoru + elektrikou. Změř odběr na studeném motoru při tapnutém zapalování, a zjistíš, zda tam jde napětí, a zda je el. vyhřívání v cajku.
Ta cívka, do které jde drát na obrázku vpravo, je uzavírání volnoběžné trysky - aby nedocházelo k samozápalům po vypnutí klíčku.
Stačí zapnout klíček, sundat z cívky konektor, zaškrtat s ním o kontakt, a v cívce musí cvakat - tikat. tiká = ok.
:stern:
Ta cívka, do které jde drát na obrázku vpravo, je uzavírání volnoběžné trysky - aby nedocházelo k samozápalům po vypnutí klíčku.
Stačí zapnout klíček, sundat z cívky konektor, zaškrtat s ním o kontakt, a v cívce musí cvakat - tikat. tiká = ok.
:stern:
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 253
- Registrován: pon 14.05.2012, 21:54
- Auto: W123 250, W124 300 CE
- Bydliště: Olomoucky kraj
Re: Karburátor SOLEX
Pánové, děkuji moc! :) Ještě jedna věc. Je tam vyhřívání sytiče, uzavírací ventil 2x a nad tím s červenou bužírkou?? Tam vede taky plus 12V. Měl by to taky být nějaký elektromagnetický ventil.
Já právě nemůžu nic měřit, protože mám v kastli 240d na kabeláži z 250 (ikdyž teoreticky můžu). Budu tam teprve vracet ten motor 250 tak si chci vše ověřit a zjistit co je co, jestli to funguje, atd.
Schwimmerkammerbelüftung - Umschaltventil 12V. elektromagnetisch " Ti82 " / = Rundstecker DB
Já právě nemůžu nic měřit, protože mám v kastli 240d na kabeláži z 250 (ikdyž teoreticky můžu). Budu tam teprve vracet ten motor 250 tak si chci vše ověřit a zjistit co je co, jestli to funguje, atd.
Schwimmerkammerbelüftung - Umschaltventil 12V. elektromagnetisch " Ti82 " / = Rundstecker DB
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karburátor SOLEX
červenej drát je vždy napětí = + 12V
Měřit můžeš i kdyby byl motor ve Velorexu, karburátor musí fungovat vždy.
Měřit můžeš i kdyby byl motor ve Velorexu, karburátor musí fungovat vždy.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 3
- Registrován: čtv 21.04.2011, 12:19
- Auto: W123 250
Re: Karburátor SOLEX
Když tady čtu, jak tyhle karburátory všichni dávají z aut pryč, tak mě napadlo, jestli někdo náhodou nemá přebytečný Solex 4A1 z 250, 95kw (M123.920)?
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 253
- Registrován: pon 14.05.2012, 21:54
- Auto: W123 250, W124 300 CE
- Bydliště: Olomoucky kraj
Re: Karburátor SOLEX
Ať to nepíšu do schématu el zapojení 250. Ale přímo k solexu. Motor jde vytočit, někdy chytá hned, někdy ne, někdy divně, hooodně kouří, postřeluje do sání i výfuku. Před demontáží vše ok. Nové svíčky, palec rozdělovače, víko rozdělovače, svíčky. Co dál?
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;