Motor 250 - zapalování

Odpovědět

Autor tématu
tomakecTD
hvězdička
Příspěvky: 253
Registrován: pon 14.05.2012, 21:54
Auto: W123 250, W124 300 CE
Bydliště: Olomoucky kraj

Motor 250 - zapalování

Příspěvek od tomakecTD »

Zdravím, po zimě sem chtěl nastatovat mou 250ku a nastal jakýsi podivný problém.

Po bádání jsem zjistil, že není jiskra. Byly zkontrolovány kabely, kontakty, všecko.
Když startuji, vždy v jednom bodě rozdělovače to najednou začne bzučet a jiskřit.

Todle dělá ikdyž odpojím celé víko rozdělovače i zapalovací cívku a celé víko dám pryč. Prostě je na motoru jen rozdělovač s palcem, se zeleným kabelem do nějaké té kouzelné řídící jednotky. A vždy v určitém bodě to zabzučí, nic víc.

Nemá někdo nápad? Protože todle mě fakt štve :-$

kolouch
legenda hvězd
Příspěvky: 3464
Registrován: čtv 21.08.2008, 15:21
Auto: modrý,stříbrný,vínový,černý,bílý a 2 zelený
Bydliště: Bihanken - Eichwald

Re: Motor 250 - zapalování

Příspěvek od kolouch »

rozdělovač je původní ?
rezistory zapalování ?
čidlo otáček na klice ? ........

Autor tématu
tomakecTD
hvězdička
Příspěvky: 253
Registrován: pon 14.05.2012, 21:54
Auto: W123 250, W124 300 CE
Bydliště: Olomoucky kraj

Re: Motor 250 - zapalování

Příspěvek od tomakecTD »

Ano, vše je původní, někdy to asi hůře startovalo, asi kvůli solexu i kvůli tomuhle. Původně jsem myslel, že solex nedává, ale ve skutečnosti pak uchlastal svíčky, protože nebyla žádná jiskra.


Jak vyloučím kterou součást, prosím? Ty rezistory tam třeba plní jakou součást? Předpokládám, že ty rezistory mohu nějak ohmetrem změřit? A snímač otáček? Ten nevím, jak změřím. Ale cívku mám druhou, tím to nebude.

Vyloučil jsem kostry a napájení toho systému zapalovacího, to je OK, i kontakty. Pak je tam ještě ta divná řídící jednotka.

kolouch
legenda hvězd
Příspěvky: 3464
Registrován: čtv 21.08.2008, 15:21
Auto: modrý,stříbrný,vínový,černý,bílý a 2 zelený
Bydliště: Bihanken - Eichwald

Re: Motor 250 - zapalování

Příspěvek od kolouch »

může to být moc věcí. v každým případě bych
vyměnil hned - cívku, přerušovač, oba rezistory,
zkontroloval rozdělovač (vrátit ho tam s novým
víčkem a palcem)proměřit kabely, čidlo na klice.
nebo se budeš dokola trápit. :'(

Autor tématu
tomakecTD
hvězdička
Příspěvky: 253
Registrován: pon 14.05.2012, 21:54
Auto: W123 250, W124 300 CE
Bydliště: Olomoucky kraj

Re: Motor 250 - zapalování

Příspěvek od tomakecTD »

Tak předřadný rezistor vidím 0,4 a 0,6 OHM? Je tak?
A ten přerušovač, ani jsem nevěděl, že tam něco takového je :D jen dá se to ještě sehnat? :)

Autor tématu
tomakecTD
hvězdička
Příspěvky: 253
Registrován: pon 14.05.2012, 21:54
Auto: W123 250, W124 300 CE
Bydliště: Olomoucky kraj

Re: Motor 250 - zapalování

Příspěvek od tomakecTD »

Pánové, půjčuji si stroboskop, neví někdo úhel zapalování předepsaný pro 250, prosím?? :-[

kolouch
legenda hvězd
Příspěvky: 3464
Registrován: čtv 21.08.2008, 15:21
Auto: modrý,stříbrný,vínový,černý,bílý a 2 zelený
Bydliště: Bihanken - Eichwald

Re: Motor 250 - zapalování

Příspěvek od kolouch »

32 stupňů před VOT při 4500 ot / min bez podtlaku
(8 ° 850 ± 50 ° C 0 ° ± 4 4500 32 ° 45 ° -49 )
musíš počítat s tím, že hodnoty v manuálech jsou
počítané na olovnatý benzín. pokud nedoléváš
třeba tetrametyl olovo a jezdíš na 95 oct. musíš
časy trochu uspůsobit.

Autor tématu
tomakecTD
hvězdička
Příspěvky: 253
Registrován: pon 14.05.2012, 21:54
Auto: W123 250, W124 300 CE
Bydliště: Olomoucky kraj

Re: Motor 250 - zapalování

Příspěvek od tomakecTD »

Moc ti děkuju! Zítra to nastavím ;)
Odpovědět