Výměna zadních brzdových štítu


adam-skin
vycházející hvězda
Příspěvky: 561
Registrován: pon 28.07.2008, 21:28
Auto: ::W123:LF319B:W124:W210:309:608:313::
Bydliště: Praha 4-Komorany
Věk: 41

Re: Výměna zadních brzdových štítu

Příspěvek od adam-skin »

fíkus píše: Třeba s hruškou na diferáku nejde skoro točit jak je to předepjaté. Kdo to nezná tak to dotáhne tak aby nebyla vůle ale šlo s tím lehce točit a pak se diví...
za jak dlouho to povoli, ze stim jde tocit?

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: Výměna zadních brzdových štítu

Příspěvek od fíkus »

Povolí po záběhu ložisek a i tak to stále musí klást odpor, nesmí to jít zlehka.

Moment jsem si odvodil zkouškou při kolika Nm se začne bortit ta podložka, tak jak mi vyšlo že dotažení tak aby se zbortila mínus 10% - tímto nižší momentem už se podložka dál nezbortí ale náboj je přesto značně utažený, pokaždé to vyjde trochu jinak, s ohledem na to lehké předpětí. Ovšem ve "srozumitelštině" to vychází s citem na krev s tím, že to zkouším po malých kouscích dotahovat a ložiskem otáčím. Až se mi zdá odpor správný, ještě o maličký kousek přitáhnu - to je ta chvíle kdy vezmu teprve momentový klíč, změřím moment (řádově stovky Nm) a poté rozeberu, naplním tukem, nalisuji gufera a dotáhnu už bez jakéhokoli zkoušení o 10% menším momentem - v tu chvíli už vím, že ložisko je dotaženo přesně jak má být. Tohle by ve velkovýrobě bylo nemyslitelně drahé. Proto výrobce stanoví postup s maximální akceptovatelnou vůlí která se pochopitelně dá celkem dobře změřit na tovární stolici (to už do manuálu nenapíšou, proč by o tom mechanik měl přemýšlet, ten to má opravit a ne přemýšlet proč to tak je)

kejb
král hvězd
Příspěvky: 6519
Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
Auto: D, J, SWE, CZ...
Bydliště: Praha - východ

Re: Výměna zadních brzdových štítu

Příspěvek od kejb »

Jasně, takže ten kdo ví jak se to má dělat a měří hodinkama u toho nepřemýšlí - já a klíč. :)
Nechci tady rozporovat exaktní metody měření borcení rozpěrky na 10% momentovým klíčem, nerad bych se zacyklil v techničákách.
Je to asi jedno, slohovky nemají cenu.

Aby to tady nezapadlo, štít jde vyměnit tak, že se rozřízne a svaří.
Je to prasečina ale dá se to, jako nouzovka.

Jsem zvědavej na debatu o výměně manžety poloosy. *jokingly*

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna zadních brzdových štítu

Příspěvek od Přemek Doležal »

... manžetu taky rozříznout a slepit fteřiňákem. *jokingly*
Jedině origo a zapertlovat.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: Výměna zadních brzdových štítu

Příspěvek od fíkus »

kejb píše:Jasně, takže ten kdo ví jak se to má dělat a měří hodinkama u toho nepřemýšlí - já a klíč. :)
Nechci tady rozporovat exaktní metody měření borcení rozpěrky na 10% momentovým klíčem, nerad bych se zacyklil v techničákách.
Je to asi jedno, slohovky nemají cenu.

Aby to tady nezapadlo, štít jde vyměnit tak, že se rozřízne a svaří.
Je to prasečina ale dá se to, jako nouzovka.

Jsem zvědavej na debatu o výměně manžety poloosy. *jokingly*
To co dělám já právě exaktní není, je to o citu...

adam-skin
vycházející hvězda
Příspěvky: 561
Registrován: pon 28.07.2008, 21:28
Auto: ::W123:LF319B:W124:W210:309:608:313::
Bydliště: Praha 4-Komorany
Věk: 41

Re: Výměna zadních brzdových štítu

Příspěvek od adam-skin »

kejb píše:Jasně, takže ten kdo ví jak se to má dělat a měří hodinkama u toho nepřemýšlí - já a klíč. :)
Nechci tady rozporovat exaktní metody měření borcení rozpěrky na 10% momentovým klíčem, nerad bych se zacyklil v techničákách.
Je to asi jedno, slohovky nemají cenu.

Aby to tady nezapadlo, štít jde vyměnit tak, že se rozřízne a svaří.
Je to prasečina ale dá se to, jako nouzovka.

Jsem zvědavej na debatu o výměně manžety poloosy. *jokingly*
az to budes nekdy delat, vyfotis mi, jak mas posazeny hodiny a v kterych mistech meris? jinde na internetech u anonymnich lidi jsem to uz videl, ale me to podle toho moc neslo.

kejb
král hvězd
Příspěvky: 6519
Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
Auto: D, J, SWE, CZ...
Bydliště: Praha - východ

Re: Výměna zadních brzdových štítu

Příspěvek od kejb »

Magnetický stojánek se dá dát na brzdový štít.
Já mám úchylkoměr přidělaný v závitu po brzdovém třmenu. Mám udělaný spešl ramínko.
Magnet mi nepřišel dostatečnej :)
Měřím nad závitama kolových šroubů, pokud se dobře pamatuju.
Nevím kdy to budu zase dělat, nedělá se to moc často.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: Výměna zadních brzdových štítu

Příspěvek od fíkus »

A jakou sílu vyvíjíš na náboj při měření vůle? Máš tam vazelínu? Jestli ano měříš kraviny... já to seřizuji s lehkým olejem typu konkor. Vazelína docela dobře vymezí vůli v řádech setin mm. Opravdu se tomu směju, jasně že naměříš vůli, ale věř že skutečná vůle v ložisku je jiná. Ale s vůlí to vydrží jezdit desítky tisíc, takže je to vlastně fuk. Daleko horší je to utáhnout moc.

kejb
král hvězd
Příspěvky: 6519
Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
Auto: D, J, SWE, CZ...
Bydliště: Praha - východ

Re: Výměna zadních brzdových štítu

Příspěvek od kejb »

Já se zase směju tvým 10% a borcení rozpěrky atd.
Dělám to podle toho, jak to předepisuje výrobce.
Což pochopitelně nemusí být vždy ku prospěchu věci - zjm. na dnešních autech.
Nicméně hodinkama se to úspěšně dělá několik desetiletí na celým světě.
Připomíná mi to, jako když někdo chce měnit vrzák na 124 a vyndavá kvůli tomu celý rameno, poznačuje si fixem polohu všeho možnýho aby pak stejně měl geo v deli.
Po technický stránce k tomu nemám co dál říct.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: Výměna zadních brzdových štítu

Příspěvek od fíkus »

A co je na tom k smíchu? Hodinkama se to nedělá, tomu nevěř. Zkušenej mechanik to nedělá na hodinky, protože vazelína sama o sobě tvoří nějakou vrstvičku, je potřeba tu vůli měřit pod tlakem atd... Jak říkám, hodinky jsou nouze pro ty co to neumí nastavit na předpětí. To je celý. Už jen to jak jsi psal že když tohle znovu rozeberu tak to musím dělat celý znovu, jako bys nepochopil že je to celé o síle dotažení - dokud nepřekročí sílu potřebnou k borcení rozpěrky tak to můžeš rozebírat do nekonečna. To samé diff, pokud jde dotáhnout předepsaným momentem a nepřekročíš sílu potřebnou k otočení pastorkem tak rozpěrku měnit nemusíš. Tím neříkám, že udělat to jak to předepíše výrobce je špatně, jen tohle je ještě o něco lepší. Minimálně není vůle v náboji a podvozek je nepatrně festovější.

vfts
hvězdička
Příspěvky: 39
Registrován: úte 12.08.2008, 10:55
Auto: W124 300TDT, W210 320cdi, W202 C180
Bydliště: Domažlice
Věk: 42

Re: Výměna zadních brzdových štítu

Příspěvek od vfts »

Přemek Doležal píše:Jen na okraj :
Rozříznutí, vyříznutí, výměna, a opětné složení a svařaní je zcela běžná práce, žádná prasárna.
Děláš-li výměnu Z štítu s demontáží ložisek, zabředneš do toho dalšími min třemi litry,
což je většinou zbytečné. :'(
@}->--
Ahoj Přemku, řeším stejný problém. Můžeš prosím poraďit jak a kde říznout ten nový štít, který chci nasadit. W202 zadní....
Děkuju za info

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna zadních brzdových štítu

Příspěvek od Přemek Doležal »

Vžda v nejužším místě, tj u brzdiče.
@}->--

vfts
hvězdička
Příspěvky: 39
Registrován: úte 12.08.2008, 10:55
Auto: W124 300TDT, W210 320cdi, W202 C180
Bydliště: Domažlice
Věk: 42

Re: Výměna zadních brzdových štítu

Příspěvek od vfts »

Takže k nasazení stačí jeden řez? Pak převléci a zavařit, obrousit a hotovo?

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna zadních brzdových štítu

Příspěvek od Přemek Doležal »

....nooo, tak zase jednoduše a zlehka to nejde, je to drobet oj.b,
.....ale chlap si s tím poradí. ]:->

vfts
hvězdička
Příspěvky: 39
Registrován: úte 12.08.2008, 10:55
Auto: W124 300TDT, W210 320cdi, W202 C180
Bydliště: Domažlice
Věk: 42

Re: Výměna zadních brzdových štítu

Příspěvek od vfts »

Chápu, tak snad se to podaří, musí. Ty štíty nejsou nejlevnější...
Odpovědět