Motor M102 nejde po zahřátí do otáček
-
- kometa
- Příspěvky: 2025
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 71
Re: Motor M102 nejde po zahřátí do otáček
Je to správný díl.
Znovu jsem to přečetl (vynechávání motoru) a vypadá to skoro jako problém s elektrikou - zkus se podívat na relé palivového čerpadla. Pokud se loučí a končí, může se po chvíli projevovat tak, že pumpa nedostává to, co potřebuje. Pokud se relé hřeje, mohl by být zakopaný pes tam. Je na levém předním podběhu,tj. na straně řidiče.
Znovu jsem to přečetl (vynechávání motoru) a vypadá to skoro jako problém s elektrikou - zkus se podívat na relé palivového čerpadla. Pokud se loučí a končí, může se po chvíli projevovat tak, že pumpa nedostává to, co potřebuje. Pokud se relé hřeje, mohl by být zakopaný pes tam. Je na levém předním podběhu,tj. na straně řidiče.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 98
- Registrován: úte 30.04.2019, 9:26
- Auto: W123 230CE 2.3, M102.982
- Věk: 49
Re: Motor M102 nejde po zahřátí do otáček
Nojo stojí 3k :(. Doma ho "vošahám".
-
- hvězda
- Příspěvky: 1663
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 40
Re: Motor M102 nejde po zahřátí do otáček
Taky se zahříváním věci roztahují a i to může někde způsobovat třeba netěsnost v sání, nebo někde pokles tlaku paliva. Tohle může skončit postupnou výměnou všeho a vyhozením velké sumy peněz...a bez pozitivního výsledku. Teď bych už začal opravdu měřit. Já třeba na moje poklesy napětí na cívce přišel až osciloskopem.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 98
- Registrován: úte 30.04.2019, 9:26
- Auto: W123 230CE 2.3, M102.982
- Věk: 49
Re: Motor M102 nejde po zahřátí do otáček
Ano, souhlasím a i tak uvažuji.
-
- kometa
- Příspěvky: 2025
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 71
Re: Motor M102 nejde po zahřátí do otáček
Tak kdyby se to mezitím nevyřešilo, tak nějaký to měřáňkování bychom mohli zkusit.
https://pilotbear.rajce.idnes.cz/Kjet/1439914031
https://pilotbear.rajce.idnes.cz/Kjet/1439914031
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 98
- Registrován: úte 30.04.2019, 9:26
- Auto: W123 230CE 2.3, M102.982
- Věk: 49
Re: Motor M102 nejde po zahřátí do otáček
Byl bych rád, vůbec nevím v jakém stavu Jetronic je. Začátkem června se ti s tvým svolením ozvu do SZ.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Motor M102 nejde po zahřátí do otáček
Já měl za to, že auto plynule ztrácí výkon. Výpadky zapalování snad poznáš. Tento typ akumulátoru je sveden do vracečky = je schopen vracet více benzínu do nádrže než do "motoru" = nejede to. Tohle je tak trochu festival ztraceného času a vyhozených peněz. Ale co, když to někoho baví, ok. :) Relé? Ale jo, jenže to by přestalo jet, naráz, a pak zase jelo, nejelo by to s malým výkonem, ovšem co evidentně nevíme, jestli to nezapaluje nebo není co zapalovat. Kdyby se udělaly ihned základní testy, je to opravené.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Motor M102 nejde po zahřátí do otáček
Z praxe u těchto vozů - to, co se Ti stalo byla ovšem porucha, která se vyskytne tak v promile případů "zlobení" těchto systémů. Kromě toho, K a KE u M104 je rozdíl asi jako hodiny a holiny, stejné je jen to, že to krmí motor benzínem, ale na KE je o x krámů více, co může zlobit a bez elektrických měření jsi ztracený. U sporných případů dělám průběh zážehů za jízdy a hned víme... všechny válce si z krátké zkušební jízdy pěkně pustím na monitoru a pak zjistím, to co Ty tehdy - výpadky/nevýpadky zážehů, případně slabý/normální zážeh. Osciloskop je skvělá věc.Waterfall píše: ↑úte 26.05.2020, 11:20 Taky se zahříváním věci roztahují a i to může někde způsobovat třeba netěsnost v sání, nebo někde pokles tlaku paliva. Tohle může skončit postupnou výměnou všeho a vyhozením velké sumy peněz...a bez pozitivního výsledku. Teď bych už začal opravdu měřit. Já třeba na moje poklesy napětí na cívce přišel až osciloskopem.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Motor M102 nejde po zahřátí do otáček
U káčka většinou člověk otevře/poslechne motor a vidí. Co dokáže potrápit jsou věci, které se vyskytují opravdu jen nahodile a projev je nejednoznačný. V amatérských podmínkách je pak opravení spíše dílem náhody.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 98
- Registrován: úte 30.04.2019, 9:26
- Auto: W123 230CE 2.3, M102.982
- Věk: 49
Re: Motor M102 nejde po zahřátí do otáček
Jak se říká ... "zázraky se dějí těm, kdo na ně věří" :).
To je samozřejmě humor. Chtěl jsem jen vědět zda tato porucha není často se vyskytující. Vidím že ne, a je jasné, že bez odborné pomoci se neobejdu.
-
- kometa
- Příspěvky: 2025
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 71
Re: Motor M102 nejde po zahřátí do otáček
Pro mě je velmi úlevné, že jsem si po cca 35 letech šroubování na starejch kárách vytvořil dostatečné zázemí, abych k provozování tohoto hobby nepotřeboval žádné barony Prášily.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Motor M102 nejde po zahřátí do otáček
Jenže Ty jsi tu poruchu v podstatě specifikoval dost nepřesně. Pokud auto plynule ztrácí výkon, zcela bez škubání, jako kdyby dejme tomu táhlo čím dál těžší přívěs, nejde o poruchu zapalování. Pokud to cuká, škube, střílí, může to být jak zapalování, tak palivo.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Motor M102 nejde po zahřátí do otáček
No tak to jsi šťastný člověk, potíž je v tom, že většina fanoušků chce jezdit nejpozději včera... a jezděj.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 98
- Registrován: úte 30.04.2019, 9:26
- Auto: W123 230CE 2.3, M102.982
- Věk: 49
Re: Motor M102 nejde po zahřátí do otáček
Dobrý den pánové,
pro všechny případné nešťastlivce, které potká podobný problém, uvádím příčinu a způsob odstranění. Tedy celý problém byl v regulátoru tlaku paliva. Jsou v něm dvě gumičky a tyto gumičky byly KO. Po zakoupení příslušné sady ve které jsou gumičky pár přesných podložek pro úpravu napětí pružiny auto už měsíc jezdí bez sebemenších problémů. Teoretické náklady na opravu do 20 EUR. Je nutný velmi šikovný pár rukou (který bohužel nemám), měřáky tlaku paliva a samozřejmě vědět co dělám.
Rád bych poděkoval zdejšímu členu fóra, za ochotu a trpělivost, kterou se mnou musel mít.
Milan
pro všechny případné nešťastlivce, které potká podobný problém, uvádím příčinu a způsob odstranění. Tedy celý problém byl v regulátoru tlaku paliva. Jsou v něm dvě gumičky a tyto gumičky byly KO. Po zakoupení příslušné sady ve které jsou gumičky pár přesných podložek pro úpravu napětí pružiny auto už měsíc jezdí bez sebemenších problémů. Teoretické náklady na opravu do 20 EUR. Je nutný velmi šikovný pár rukou (který bohužel nemám), měřáky tlaku paliva a samozřejmě vědět co dělám.
Rád bych poděkoval zdejšímu členu fóra, za ochotu a trpělivost, kterou se mnou musel mít.
Milan
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Motor M102 nejde po zahřátí do otáček
Tak to je skvělá zpráva. Aby to nebylo tak "veselé" - tímto to primárně bývá opravdu málokdy a každá oprava a servis tohoto systému by měla začínat výměnou vesměs 30 a více let starých veškerých těsnění a pryžových dílů, bez ohledu a to, jestli jsou rozbité. Neboli se ukázalo, že problém byl v naprosto základní věci - naštěstí.