Tlak oleje 190E 2.0


Autor tématu
D.A.N.
hvězdička
Příspěvky: 36
Registrován: úte 16.12.2008, 15:32
Auto: W201 190E 2.0 Sportline + W123
Bydliště: Hranice
Věk: 48

Tlak oleje 190E 2.0

Příspěvek od D.A.N. »

Rafika oleje po cirka 15 kilometrech poklesne ze 3 na 2.5, pak zase pvyleze, nebo na dalnici pri 140 klesla na 1.5 , vyradil sem na neutral, chcipl motor a vzapeti hned nastartoval a pokracoval v jizde a rafika vyskocila na 3 a dobry. Chova se to jaksi podivne, vymena oleje a filtru na to nemela vliv, motor ma najeto asi 160 tis. a bezi pekne, nikde nic netece ani neklepe auto jede i 200 km/h, takze jako vylagrovanej motor se to nejevi.
Poradi nekdo kde zacit?
D.A.N.

Džejár
legenda hvězd
Příspěvky: 3104
Registrován: pon 26.01.2009, 21:08
Auto: Iveco daily 35S12
Bydliště: Brno

Re: Tlak oleje 190E 2.0

Příspěvek od Džejár »

čidlo, kabel ?

co je v tom za olej?

Autor tématu
D.A.N.
hvězdička
Příspěvky: 36
Registrován: úte 16.12.2008, 15:32
Auto: W201 190E 2.0 Sportline + W123
Bydliště: Hranice
Věk: 48

Re: Tlak oleje 190E 2.0

Příspěvek od D.A.N. »

ted jetam Mogul Extrem 10w-40 a pred tim tam byl Castrol Magnatec, ale jak sem psal, vymena oleje a filtru nemela na nic vliv.
Snimac tlaku pro rafiku je pod filtrem?

merc124c
hvězda
Příspěvky: 1009
Registrován: úte 17.11.2009, 17:30
Auto: W124 250Turbo, W126 560sec,W210 270CDI Avangard,
Bydliště: Ostrava
Věk: 57

Re: Tlak oleje 190E 2.0

Příspěvek od merc124c »

Ano snímač je pod filtrem když tak mám.někdy odejde,ale většinou ukazuje pořád plnou hodnotu jěště před nastartováním. :stern: 007

Volhovič
hvězda
Příspěvky: 1505
Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
Bydliště: Bodenbach, Sudeten

Re: Tlak oleje 190E 2.0

Příspěvek od Volhovič »

Jak tady už k podobnému problému psali zkušenější- místo snímače tlaku našroubovat tlakoměr a změřit přímo, tím se obejde elektrika a zjistí skutečný tlak v soustavě. Akorát si ten měřák musíte někde půjčit, vyrobit nebo zajet k mechanikovi, co ho má.

merc124c
hvězda
Příspěvky: 1009
Registrován: úte 17.11.2009, 17:30
Auto: W124 250Turbo, W126 560sec,W210 270CDI Avangard,
Bydliště: Ostrava
Věk: 57

Re: Tlak oleje 190E 2.0

Příspěvek od merc124c »

Volhovič píše:Jak tady už k podobnému problému psali zkušenější- místo snímače tlaku našroubovat tlakoměr a změřit přímo, tím se obejde elektrika a zjistí skutečný tlak v soustavě. Akorát si ten měřák musíte někde půjčit, vyrobit nebo zajet k mechanikovi, co ho má.
Tlaková hadička měřáku oleje Z W123 šroubení sedí supr a měřák z škoda 110R a je to. :stern: 8) 007

Autor tématu
D.A.N.
hvězdička
Příspěvky: 36
Registrován: úte 16.12.2008, 15:32
Auto: W201 190E 2.0 Sportline + W123
Bydliště: Hranice
Věk: 48

Re: Tlak oleje 190E 2.0

Příspěvek od D.A.N. »

Jo jo, po nedeli budu mit vse potrebne z w123 vcetne pristrojovky :-) Tak pak se uvidi kde je zakopanej pes.
D.A.N.

Autor tématu
D.A.N.
hvězdička
Příspěvky: 36
Registrován: úte 16.12.2008, 15:32
Auto: W201 190E 2.0 Sportline + W123
Bydliště: Hranice
Věk: 48

Re: Tlak oleje 190E 2.0

Příspěvek od D.A.N. »

Tlak prekontrolovan pripojenim hadicky a pristrojovky z W123 a bohuzel po zahrati ukazuje 2.5 i pri vysokych otackach. Na volnobeh se drzi kolem dvou. Takze origo snimac je v poradku.Je zajimavy, ze kdyz z volnobehu zvysim otacky treba na 3 tisice a drzim je, tlak oleje vybehne na 3 ale vzapeti rafika klesne na 2.5 ikdyz otacky jsou stale tritisice.
Poradi nekdo co stim? Co treba vymena olejoveho cerpadla? nebo jen pretlakovej ventil jestli tam je? Ze by to bylo tak vylagrovany na klice se mi podle zvuku a vykonu nezda.
D.A.N.

Volhovič
hvězda
Příspěvky: 1505
Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
Bydliště: Bodenbach, Sudeten

Re: Tlak oleje 190E 2.0

Příspěvek od Volhovič »

Vždyť to zase není tak malej tlak...Já vím, že hvězdáři si potrpí na "trojku jak přibitou" ale ani 2 ještě pořád není málo, tak jestli to je auto jen okolo komína, zatím bych se tím netrápil. Nepřál bych nikomu mít tlakoměr oleje ve Feldě 1,3 která má natočený dvě kila a lejou doní ještě pořád 10W40! Ta by měla na ohřátá na volnoběh tak 0,8 a při 3000ot tak 2 a kousíček a najezdí ještě kilo, když se do ní začne lejt minerál...jinak se max. zadřou zdvihátka nebo přidřou vahadla a podpálej ventily...tak když taková sračka může jezdit v hojném počtu, co by nemohl :stern:

tobias
hvězdička
Příspěvky: 338
Registrován: čtv 05.04.2012, 21:45
Auto: 124 300CE, CLK500 2004, CLK320 2001, Landcruiser 1
Bydliště: Sydney
Věk: 38

Re: Tlak oleje 190E 2.0

Příspěvek od tobias »

Tak co, nejaky zmeny za ten rok? Docela by me zajimalo, jestli se to vyresilo.

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak oleje 190E 2.0

Příspěvek od Přemek Doležal »

D.A.N. píše:Tlak prekontrolovan pripojenim hadicky a pristrojovky z W123 a bohuzel po zahrati ukazuje 2.5 i pri vysokych otackach. Na volnobeh se drzi kolem dvou. Takze origo snimac je v poradku.Je zajimavy, ze kdyz z volnobehu zvysim otacky treba na 3 tisice a drzim je, tlak oleje vybehne na 3 ale vzapeti rafika klesne na 2.5 ikdyz otacky jsou stale tritisice.
Poradi nekdo co stim? Co treba vymena olejoveho cerpadla? nebo jen pretlakovej ventil jestli tam je? Ze by to bylo tak vylagrovany na klice se mi podle zvuku a vykonu nezda.
D.A.N.
Já bych asi zkontroloval těsnost redukčního ventilu v olejové pumpě. *thumbs up*
Velká práce : vana dolů, oil pumpa ven, rozebrat, vyčistit, zkontrolovat.
Je to váleček, chodící v kanále, a nějaký svinstvo může být uskřípnuté v díře.......
Po přetržení rozvodového řetězu se někdy stávalo, že nějaká špona uvízla v redukčáku, a dělalo to divy.
Pokud bude pumpa vyběhaná, dal bach rovnou jinou.

Autor tématu
D.A.N.
hvězdička
Příspěvky: 36
Registrován: úte 16.12.2008, 15:32
Auto: W201 190E 2.0 Sportline + W123
Bydliště: Hranice
Věk: 48

Re: Tlak oleje 190E 2.0

Příspěvek od D.A.N. »

Přemek Doležal píše:
D.A.N. píše:Tlak prekontrolovan pripojenim hadicky a pristrojovky z W123 a bohuzel po zahrati ukazuje 2.5 i pri vysokych otackach. Na volnobeh se drzi kolem dvou. Takze origo snimac je v poradku.Je zajimavy, ze kdyz z volnobehu zvysim otacky treba na 3 tisice a drzim je, tlak oleje vybehne na 3 ale vzapeti rafika klesne na 2.5 ikdyz otacky jsou stale tritisice.
Poradi nekdo co stim? Co treba vymena olejoveho cerpadla? nebo jen pretlakovej ventil jestli tam je? Ze by to bylo tak vylagrovany na klice se mi podle zvuku a vykonu nezda.
D.A.N.
Já bych asi zkontroloval těsnost redukčního ventilu v olejové pumpě. *thumbs up*
Velká práce : vana dolů, oil pumpa ven, rozebrat, vyčistit, zkontrolovat.
Je to váleček, chodící v kanále, a nějaký svinstvo může být uskřípnuté v díře.......
Po přetržení rozvodového řetězu se někdy stávalo, že nějaká špona uvízla v redukčáku, a dělalo to divy.
Pokud bude pumpa vyběhaná, dal bach rovnou jinou.
Přes zimu to stalo v garazi a nic se nedelo :)
Ted se zda ze tlak drzi, ALE, když dyl stoji, třeba 3 dny, tak při nastartovani trva tak 3 az 5 vterin nez nabehne tlak oleje, samozrejme to doprovazi typicke cvakani. Když uz bezi, nic samozrejme necvaka.
Ten ventil me taky napadl, ze by to poustel, ze by byl vychozenej, a nebo nakej bordel v nem. No nezbyde nez jak pises, pumpu ven.
Sundam vanu z motoru na aute?
D.

Autor tématu
D.A.N.
hvězdička
Příspěvky: 36
Registrován: úte 16.12.2008, 15:32
Auto: W201 190E 2.0 Sportline + W123
Bydliště: Hranice
Věk: 48

Re: Tlak oleje 190E 2.0

Příspěvek od D.A.N. »

Tak probehla demontaz pretlakoveho ventilu. Pistek byl zaseknutej ze jsem ho nemohl dostat ven. Nakonec se to povedlo. Na pistku byla veli jemna ryha, ale v otvoru v bloku jsem zadnej bordel nenasel, jestli tam byl tak asi propadl dirama dovnitr. Pistek jsem jemnym smirglem obrousil az chodil zcela volne. Nasledne vse slozil. Najeto mam zatim od opravy 100 km a tlak drzi, jen za tepla na volnobeh klesne na 2 bary coz je normalni.

Tak ze asi tak 007
D.A.N.

Lachim
hvězdička
Příspěvky: 101
Registrován: čtv 07.11.2013, 18:50
Auto: 190 2.0D

Re: Tlak oleje 190E 2.0

Příspěvek od Lachim »

Hele kluci. Můžu při výměně oleje vyndat ten tlakovej snímač a propláchnout ho v benálu (lihu...)?
A pokud ano, nemusím se bát při zpětným montění, že to pak bude chcát?

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak oleje 190E 2.0

Příspěvek od Přemek Doležal »

Můžeš.
PS. Teď jsem tu servisoval 124 230E Aut, před časem dovezenou z Rakous,
a doposledka-ale asi už dávno- servisovanou v :stern: , neb všechny filtry měly pikl :stern: .
Mazala teplá i ve 3000 ot na dvojku, ve 4 se konečně ručička dotkla trojky, volnoběh půl. :'(
Výměna oleje 10W40 a filtru MANN, a hle......maže za jízdy furt 3, volnoběh 2.
Takže ...... @=
Odpovědět