Deník MAMUTA V12
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 575
- Registrován: stř 13.08.2008, 23:44
- Auto: W108 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL, C55
- Bydliště: u Kolína je rovina, tam je všechno vidět...
- Kontaktovat uživatele:
Deník MAMUTA V12
Ahoj všem s mamuty i bez, oteplilo se, tak se do toho pustim. A když už si chci někam evidovat, co času a peněz to stálo, tak proč ne tady.
Takže na podzim jsem přivezl od ADAMa W140 mamuta 600 SEL. Přes zimu jako správnej medvěd spal zimním spánkem a teď se probral k životu. No a když teda žije, tak ho dám trochu do cajku.
Co mu je a neni:
Dobré zprávy: Vrčí, řadí.
Bo a aby to nebylo málo, tak fungují el. okna i šíbr, hraje rádio Becker i cédéčka z čendžru. Funguje roleta na zadnim okně, zklápěj se opěrky, elektrický sedačky električej a hřejou vpředu i vzadu a jede i bufík. Kromě řidiče fungujou dověry a to i v kufru. Pěkné půměsíce. Adam dodal dvě další gumy NCT5, nová péra na zadek a brzdové destičky.
No a co vím co nefunguje, řazeno jak mě to napadá:
Někde vepředu teče olej (dole okolo chladičů nebo kliky)
Netopí (jen bufík) - vyřešeno samoodvzdušněním
Někdo urval el. anténu - vyřešeno výměnou prutu a opravou vnitřku hirše
Dveře řidiče dovírají na každej druhej pokus - vyřešeno výměnou zámku
Aerodinamický hluk okolo rámu řidičova okna - vyměněna sametka
Nahnilé trubičky pod autem - komplet nové
Přetrhané trubičky od niva (nivo vypuštěné) - ?jak jsou na tom tlumiče? - vyřešeno komplet nové
Neakutní kosmetické vady na laku a předním nárazníku
Klima je celá otázkou
No a třešnička na dortu - zadní náprava je taková volnější (uvidíme jak to vylepší oprava niva) - vyřešeno kompletní výměnou
Občas chybí nějaký kryt v motoru - vyřešeno
Chybí koberec dna kufru - zatim je tam hnědej, ale zato jsem sehnal orig. MB šedý do celýho auta
Trochu odřená barva kůže na sedačce řidiče
Přebývá zámek řadící páky - vyřešeno ufiknutím, koberec i plast je nepoškozený
Díry po handsfree držáku
Desky na zadku jsou trop - hotovo - vyměněny celé zadní brzdy
Teče chladící kapalina před předním oknem - vyřešeno
Centrál vyřešen výměnou pístku u řidiče, zbývá vyměnit u dveří vpravo vzadu (jdou pomalu)
Vnitřní osvětlení - vyřešeno výměnou tištěného spoje uvnitř.
Budu to dělat pomalu, auto neuteče.
První investice
Plná nádrž 3000 :-)
Olej na dolývání - Castrol Magnatec A3/B3 - 999 4L
Duoventil topení - 1800
Nějaké ty plasty 1000
Gumy 2100 (3 ks lehce jeté GoodYear NCT5 235/60)
Filtry z Mělníka cca 1200 za oba vzducháče i olejovou vložku v akci
Už to nějak neeviduje, jsem v tom jasně přes kilo...
Ztrávený čas:
Shánění dílů cca 4 hodiny (Mitsubishi)
Výměna duoventilu - cca 2 hodiny
Výměna vzd. filtrů cca 1/2 hodiny
Čištění interiéru cca 2 hodiny
Čištění kol cca 2 hodiny
... už to nemá cenu řešit, nekonečno :-)
Co dál:
Diferák hučí - vyřešeno výměnou a dolitím oleje!
Tekoucí olej - zajímavost všude je ho dost a neubývá :-)
Otazník:
Občas klouzne převodovka při řazení na trojku. Ale jenom když jede člověk lehkou nohu. Řešení - jezdit jako pr..se. :-)
Víc mě toho zatim nenapadá, tak se na to jdu vyspat. Foto je z podzimu.
V.
Takže na podzim jsem přivezl od ADAMa W140 mamuta 600 SEL. Přes zimu jako správnej medvěd spal zimním spánkem a teď se probral k životu. No a když teda žije, tak ho dám trochu do cajku.
Co mu je a neni:
Dobré zprávy: Vrčí, řadí.
Bo a aby to nebylo málo, tak fungují el. okna i šíbr, hraje rádio Becker i cédéčka z čendžru. Funguje roleta na zadnim okně, zklápěj se opěrky, elektrický sedačky električej a hřejou vpředu i vzadu a jede i bufík. Kromě řidiče fungujou dověry a to i v kufru. Pěkné půměsíce. Adam dodal dvě další gumy NCT5, nová péra na zadek a brzdové destičky.
No a co vím co nefunguje, řazeno jak mě to napadá:
Někde vepředu teče olej (dole okolo chladičů nebo kliky)
Netopí (jen bufík) - vyřešeno samoodvzdušněním
Někdo urval el. anténu - vyřešeno výměnou prutu a opravou vnitřku hirše
Dveře řidiče dovírají na každej druhej pokus - vyřešeno výměnou zámku
Aerodinamický hluk okolo rámu řidičova okna - vyměněna sametka
Nahnilé trubičky pod autem - komplet nové
Přetrhané trubičky od niva (nivo vypuštěné) - ?jak jsou na tom tlumiče? - vyřešeno komplet nové
Neakutní kosmetické vady na laku a předním nárazníku
Klima je celá otázkou
No a třešnička na dortu - zadní náprava je taková volnější (uvidíme jak to vylepší oprava niva) - vyřešeno kompletní výměnou
Občas chybí nějaký kryt v motoru - vyřešeno
Chybí koberec dna kufru - zatim je tam hnědej, ale zato jsem sehnal orig. MB šedý do celýho auta
Trochu odřená barva kůže na sedačce řidiče
Přebývá zámek řadící páky - vyřešeno ufiknutím, koberec i plast je nepoškozený
Díry po handsfree držáku
Desky na zadku jsou trop - hotovo - vyměněny celé zadní brzdy
Teče chladící kapalina před předním oknem - vyřešeno
Centrál vyřešen výměnou pístku u řidiče, zbývá vyměnit u dveří vpravo vzadu (jdou pomalu)
Vnitřní osvětlení - vyřešeno výměnou tištěného spoje uvnitř.
Budu to dělat pomalu, auto neuteče.
První investice
Plná nádrž 3000 :-)
Olej na dolývání - Castrol Magnatec A3/B3 - 999 4L
Duoventil topení - 1800
Nějaké ty plasty 1000
Gumy 2100 (3 ks lehce jeté GoodYear NCT5 235/60)
Filtry z Mělníka cca 1200 za oba vzducháče i olejovou vložku v akci
Už to nějak neeviduje, jsem v tom jasně přes kilo...
Ztrávený čas:
Shánění dílů cca 4 hodiny (Mitsubishi)
Výměna duoventilu - cca 2 hodiny
Výměna vzd. filtrů cca 1/2 hodiny
Čištění interiéru cca 2 hodiny
Čištění kol cca 2 hodiny
... už to nemá cenu řešit, nekonečno :-)
Co dál:
Diferák hučí - vyřešeno výměnou a dolitím oleje!
Tekoucí olej - zajímavost všude je ho dost a neubývá :-)
Otazník:
Občas klouzne převodovka při řazení na trojku. Ale jenom když jede člověk lehkou nohu. Řešení - jezdit jako pr..se. :-)
Víc mě toho zatim nenapadá, tak se na to jdu vyspat. Foto je z podzimu.
V.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) vitek dne pon 15.11.2010, 11:02, celkem upraveno 8 x.
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 575
- Registrován: stř 13.08.2008, 23:44
- Auto: W108 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL, C55
- Bydliště: u Kolína je rovina, tam je všechno vidět...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deník MAMUTA V12
No a na začátek bych potřeboval pomoct s tim topením. Duoventil nepomohl, tak bych to chtěl proměřit a nejlíp s někym s mamutem srovat elektriku na duoventilech dvou mamutů vedle sebe. Pomůže někdo v okolí Kolína? Předem díky. V.
Naposledy upravil(a) vitek dne úte 30.03.2010, 10:06, celkem upraveno 1 x.
-
- Administrátor
- Příspěvky: 1159
- Registrován: pon 28.07.2008, 9:11
- Auto: W124 300E-24 Sportline a W140 300SE + P306 chrocht
- Bydliště: Polička-Berlín, Vinice
- Věk: 46
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deník MAMUTA V12
Klidně se ozvi.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 183
- Registrován: sob 02.08.2008, 8:58
- Auto: S211 E270 cdi, W123 230ce, W114 250CE, R171
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deník MAMUTA V12
ty jo =-o :-$ , nezávidim ti to, jinak na el. v mamutu mi byl doporučen pan Bobek, má servis když bys jel z Kutné Hory směrem na Zásmuky (hned za KH po levé straně), v Kolíně dělá mercedesy pan Odehnal u něj auto léta servisuju a bez problému.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 327
- Registrován: stř 06.08.2008, 9:08
- Auto: W123 240D, W140 600SE
- Bydliště: Praha 5
Re: Deník MAMUTA V12
pokud bys chtěl porovnávat V12, tak se můžeš stavit. jsem z Prahy. Co se týká toho tekoucího oleje, tak to bude asi problém všech V12, mě to taky teče. U mě jsou to tlakový olejový hadice k chladičům a od serva. chystám se je nechat udělat nový, ale je čas. Pak mam podezření na nějaký gufero, ale ještě nevim jaký, to na klice to ale asi nebude. ten olej se valí někde nad alternátorem, někde kolem vzduchového čerpadla. Přeju hodně úspěchů při opravách, chce to trpělivost, ale u mne byla prozatím vždy korunována úspěchem. A jestli nemáš, pořiď si dílenský teleskopický zrcátko, při opravách na tomle autě je k nezaplacení, bez něj nikam neuvidíš.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 141
- Registrován: pon 28.07.2008, 14:08
- Auto: LC100 4.2TD w140 500sel
- Bydliště: Ostrava
- Věk: 41
Re: Deník MAMUTA V12
Pěkný deník, jen tak dál *thumbs up* ještě by to chtělo péra ať to tak nesedí. ps: njn aerodynamický hluk okolo řidičova horního okna při určitých rychlostech taky trochu mám, ale nevím čím to
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 575
- Registrován: stř 13.08.2008, 23:44
- Auto: W108 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL, C55
- Bydliště: u Kolína je rovina, tam je všechno vidět...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deník MAMUTA V12
Díky všem za podporu.
Péra jsou připravený, ale kdo tam ty macky má rvát - když to vystřelí, tak to doletí až do Štutgartu. :-)
Dneska na to zase jdu (zadní brzdy a možná i ty péra...)
V.
Péra jsou připravený, ale kdo tam ty macky má rvát - když to vystřelí, tak to doletí až do Štutgartu. :-)
Dneska na to zase jdu (zadní brzdy a možná i ty péra...)
V.
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 575
- Registrován: stř 13.08.2008, 23:44
- Auto: W108 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL, C55
- Bydliště: u Kolína je rovina, tam je všechno vidět...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deník MAMUTA V12
Výměna duoventilu - překvapilo mě, jak to jde dobře i v tom nacpanym prostoru u V12.
Postup.
1) Oddeklovat pravý kryt v motoru, odpojit a odsunout náfuk sání (případně mřížku před ventilátorama chladiče), odpojit konektor čidla na airboxu, konektor na váze vzduchu, konektory na duoventilu
2) Odšroubovat dvě matky co drží airbox, odendat obě spony a trochu ho odsunout dopředu
3) Povolit objímku na váze vzduchu a celou ji opatrně vyndat
4) Vyndat celý airbox
5) Odpojit nádržku od niva, povolit objímku a nádržku zcela vyndat
6) Odpojit hadice na straně duoventilu, tu zcela zadní spodní odpojit na druhym konci směrem do auta
7) Namazat a opatrně vyndat oba gumový zmetky, který drží duoventil na místě
8) K sobě a nahoru ho vytáhnout
Nářadí nic speciálního - malá ráčna s desítkou ořechem, placatej šroubovák na spony a sundání hadic a případně křížovaj na spony.
Zpětná instalace dle bodu 8-1 :-)
Celkem, kdybych se neflákal, tak je to za hodinu hotovo. Náročnost 1-2 (1 - easy, 5 - to se nedá)
Analogický postup bez niva a ventilu umožní přístup k olejovému filtru.
V.
Postup.
1) Oddeklovat pravý kryt v motoru, odpojit a odsunout náfuk sání (případně mřížku před ventilátorama chladiče), odpojit konektor čidla na airboxu, konektor na váze vzduchu, konektory na duoventilu
2) Odšroubovat dvě matky co drží airbox, odendat obě spony a trochu ho odsunout dopředu
3) Povolit objímku na váze vzduchu a celou ji opatrně vyndat
4) Vyndat celý airbox
5) Odpojit nádržku od niva, povolit objímku a nádržku zcela vyndat
6) Odpojit hadice na straně duoventilu, tu zcela zadní spodní odpojit na druhym konci směrem do auta
7) Namazat a opatrně vyndat oba gumový zmetky, který drží duoventil na místě
8) K sobě a nahoru ho vytáhnout
Nářadí nic speciálního - malá ráčna s desítkou ořechem, placatej šroubovák na spony a sundání hadic a případně křížovaj na spony.
Zpětná instalace dle bodu 8-1 :-)
Celkem, kdybych se neflákal, tak je to za hodinu hotovo. Náročnost 1-2 (1 - easy, 5 - to se nedá)
Analogický postup bez niva a ventilu umožní přístup k olejovému filtru.
V.
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 575
- Registrován: stř 13.08.2008, 23:44
- Auto: W108 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL, C55
- Bydliště: u Kolína je rovina, tam je všechno vidět...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deník MAMUTA V12
Tak dnešní mise: Sedláci u chlumce hadr...
Chtěl jsem se vrhnout na ten zadek. Začal jsem na levé straně. Kolo šlo sundat v pohodě, ale tim to skončilo. Destičky jsou napardť a už to vzalo i jinak pěkný kotouč. Takže je vyměním. Sundám třmen a bude to. Nesundám. Ani horní ani dolní šroub jsem nepovolil. Trhač tam nedostanu a klíče na to nestačej. Zítra to zkusim okovou 19kou. Aspoň jsem to vykoupal ve WDčku a uvidíme. No a to nejlepší mě teprve čekalo. Při povolování odvzdušňováku jsem ho zlomil... Bude se odvrtávat, pokud ho teda vyndám. :-!
No tak se aspoň vrhnu na ty péra. Ale vnější stahováhy se tam nedaj dostat. Musim koupit vnitřní - den je prostě krásnej!
Tak jsem aspoň doleštil kola, abych si zlepšil náladu.
Celkem 3 hodiny práce na...
Chtěl jsem se vrhnout na ten zadek. Začal jsem na levé straně. Kolo šlo sundat v pohodě, ale tim to skončilo. Destičky jsou napardť a už to vzalo i jinak pěkný kotouč. Takže je vyměním. Sundám třmen a bude to. Nesundám. Ani horní ani dolní šroub jsem nepovolil. Trhač tam nedostanu a klíče na to nestačej. Zítra to zkusim okovou 19kou. Aspoň jsem to vykoupal ve WDčku a uvidíme. No a to nejlepší mě teprve čekalo. Při povolování odvzdušňováku jsem ho zlomil... Bude se odvrtávat, pokud ho teda vyndám. :-!
No tak se aspoň vrhnu na ty péra. Ale vnější stahováhy se tam nedaj dostat. Musim koupit vnitřní - den je prostě krásnej!
Tak jsem aspoň doleštil kola, abych si zlepšil náladu.
Celkem 3 hodiny práce na...
-
- hvězdička
- Příspěvky: 183
- Registrován: sob 02.08.2008, 8:58
- Auto: S211 E270 cdi, W123 230ce, W114 250CE, R171
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deník MAMUTA V12
to bude drahej mamut *jokingly* , ale máš můj obdiv - já bych na to neměl trpělivost
-
- hvězdička
- Příspěvky: 33
- Registrován: stř 28.10.2009, 9:12
- Auto: W107 , W140
Re: Deník MAMUTA V12
Ahoj taky mi něco teče y mojí W140 600SEL ale motor to není je to někde v místech co začíná podlaha u řidiče musím někam na hever tak uvidíme . :-@
-
- hvězdička
- Příspěvky: 337
- Registrován: úte 05.08.2008, 14:53
- Auto: R129 300SL-24, Sprinter 316CDi 4x4
- Bydliště: Třinec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deník MAMUTA V12
Není důvodem toho že to tak nízko sedí nefunkční nivo? A nikoliv unavené péra?
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 575
- Registrován: stř 13.08.2008, 23:44
- Auto: W108 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL, C55
- Bydliště: u Kolína je rovina, tam je všechno vidět...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deník MAMUTA V12
Nivo přizvedává, když auto naložíš. Prázdný by mělo sedět na pérech. V.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 196
- Registrován: čtv 31.07.2008, 20:32
- Auto: Velké
- Bydliště: Praha
- Věk: 41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deník MAMUTA V12
tak to bohuzel neni pravda, s nefunkcnim nivem to bude skoro lezet. Pera tam jsou jen proto aby se s tim dalo nejak jet kdyz nivo vyplivne. Tlumice v tomhle pripade nejsou tlumice ale pisty ktery to auto prizvedavaj, tlumici efekt misto tlumicu delaj nivo koule.
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 575
- Registrován: stř 13.08.2008, 23:44
- Auto: W108 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL, C55
- Bydliště: u Kolína je rovina, tam je všechno vidět...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Deník MAMUTA V12
Díky za vysvětlení, nejdřív teda vyřešim nivo a pak budu měnit péra. V.