Deník MAMUTA V12

Odpovědět

Autor tématu
vitek
vycházející hvězda
Příspěvky: 575
Registrován: stř 13.08.2008, 23:44
Auto: W108 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL, C55
Bydliště: u Kolína je rovina, tam je všechno vidět...
Kontaktovat uživatele:

Re: Deník MAMUTA V12

Příspěvek od vitek »

Mamut zase vrčí, bude se vyndavat převodovka kvůli guferu, jinak je už docela zdravej. V.

kesu
vycházející hvězda
Příspěvky: 559
Registrován: pon 18.11.2013, 20:58
Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts

Re: Deník MAMUTA V12

Příspěvek od kesu »

obdivuju tvoje odhodlání, V12 je prostě pomstichtivej stroj..
držím palce ať ta strojovna co nejdříve jezdí...

Tommy M.
hvězda
Příspěvky: 1062
Registrován: pát 13.09.2013, 20:31
Auto: S212 E350,S211 E 320,S210 E 320,S210 E220,W163 270
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Deník MAMUTA V12

Příspěvek od Tommy M. »

vitek píše:Ahoj, mamut je ve stavu bídném až hrozném. Nevěnuju se mu a stidim se za to. Aktuálně řešim žehličku. Na mamutovi jsme naposledy vyměnili gufero na převodovce, ale pořád to teče. Bohužel tedy bude muset převodovka znovu ven. Už se mi to nechce dělat na zemi, takže to čeká na to až dodělám dílnu s dvousloupákem. Obávám se, že to tedy dřív jak na jaře nebude. V mezičase tam mám nový zadní pruhy pod světla, tak udělám aspoň to. V.
Nedivím se ,koor tahle převodovka je pěkný hovado dávat ji v leže nebo podobně nic moc teda když není jiná možnost ,každpádně w12 se mi nejvíc libí v mamutu hodí se k tomudle modelu @=

Autor tématu
vitek
vycházející hvězda
Příspěvky: 575
Registrován: stř 13.08.2008, 23:44
Auto: W108 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL, C55
Bydliště: u Kolína je rovina, tam je všechno vidět...
Kontaktovat uživatele:

Re: Deník MAMUTA V12

Příspěvek od vitek »

Dílna je hotová, takže čistě teoreticky bychom se mohli zase pohnout dál. Řekněme třeha v červenci :-). V.

Pirx
hvězdička
Příspěvky: 383
Registrován: sob 09.11.2013, 21:49
Auto: R129 SL600 W140 S600

Re: Deník MAMUTA V12

Příspěvek od Pirx »

Tak drzim palce, stoparky cekaj... 009

http://i1143.photobucket.com/albums/n63 ... -coupe.jpg

Autor tématu
vitek
vycházející hvězda
Příspěvky: 575
Registrován: stř 13.08.2008, 23:44
Auto: W108 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL, C55
Bydliště: u Kolína je rovina, tam je všechno vidět...
Kontaktovat uživatele:

Re: Deník MAMUTA V12

Příspěvek od vitek »

Tak jsem dostal v neděli večer pnutí, nastartoval mamutidlo, ometl centimetrovou vrstvu prachu, přejel na dílnu a začal sápat ven převodovku. Po dvou hodinách práce už je skoro venku. Ještě myšlenka: Máte někdo zkušenost s dvoubřitejma guferama? Origo je jednoduchý, ale vzhledem k tomu, že si chci bejt opravdu jistej a nevyndávat almaru počtvrtý, tak zvažuju pojistku. Co vy na to?
V.

Hrnek
hvězdička
Příspěvky: 447
Registrován: pát 08.05.2009, 0:04
Auto: W140 500CL, prodane:-( W124 200TE, W210 290 TD,
Bydliště: Praha 9 Horní Počernice

Re: Deník MAMUTA V12

Příspěvek od Hrnek »

Vitku zkusenosti nemam ale je super ze se to tema zase nekam pohne :-) Drzim palce. 007

prcek
vycházející hvězda
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 31.07.2008, 14:51
Auto: W123 280CE
Bydliště: Most / Teplice

Re: Deník MAMUTA V12

Příspěvek od prcek »

vitek píše:Tak jsem dostal v neděli večer pnutí, nastartoval mamutidlo, ometl centimetrovou vrstvu prachu, přejel na dílnu a začal sápat ven převodovku. Po dvou hodinách práce už je skoro venku. Ještě myšlenka: Máte někdo zkušenost s dvoubřitejma guferama? Origo je jednoduchý, ale vzhledem k tomu, že si chci bejt opravdu jistej a nevyndávat almaru počtvrtý, tak zvažuju pojistku. Co vy na to?
V.
Někde jse zaslechl že pomůže o trochu to gufero posunout vůči hřídeli, z toho oleštěného místa

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Deník MAMUTA V12

Příspěvek od Přemek Doležal »

Ano, naklepneš ho o 2mm dál, nebo o 2mm méně, aby jel po nepoškozené hřídeli. *thumbs up*

Autor tématu
vitek
vycházející hvězda
Příspěvky: 575
Registrován: stř 13.08.2008, 23:44
Auto: W108 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL, C55
Bydliště: u Kolína je rovina, tam je všechno vidět...
Kontaktovat uživatele:

Re: Deník MAMUTA V12

Příspěvek od vitek »

Neexistuje tu dost negativních emotikonů, který bych použil na popis situace ze včerejšího večera. Převodovku jsem po výměně gufera a nastrojení (12 hodin práce) dolil a po chvíli běhu motoru byla pod autem louže oleje. Do psí pr..le, sakra, doha..lu. Už nevěřim tomu, že je to guferem, je tam třetí! Napadá mě, že něco vytváří tlak na to gufero, kterej tam nemá bejt. Nebo že měnič, kterej je z mýho původního auta a nová převodovka k sobě nějak nepasujou.

Převodovka byla starší, ale v dobrym stavu, je to taušagregát s nájezdem cca 60tis. dle informace od prodejce, ale i opotřebení by tomu odpovídalo. Jediný, co jsme měnili, bylo těsnění pod přední dekl. Preventivně. Napadlo mě, jestli v něm třeba inženýři z NDR nezapoměli udělat nějaký díry pro odtokový kanály. Nebo že by bylo ucpaný odvzdušnění? Je tam takovej plastovej košík, ten by se snad nezarval...

Mám ještě druhou almaru, tak z ní můžu vyměnit tu přední část. Ta původní skříň sice hůř řadila, ale netekla. Bojim se jen vůlí na ložiskách. Každopádně almara jde počtvrtý ven.

Kdyby jste měl někdo jakejkoliv nápad, tak budu vděčnej. V.

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Deník MAMUTA V12

Příspěvek od Přemek Doležal »

Tlak ...těžko, tam ne.
Odzdušnění....určitě v pohodě...tam by to netlačilo.
Zřejmě to teče někde jinde, ....zkontrolovat a přetěsnit P. víko převodovky.
Ža by tekl wandler, s tím jsem se nesetkal.
:(

Autor tématu
vitek
vycházející hvězda
Příspěvky: 575
Registrován: stř 13.08.2008, 23:44
Auto: W108 3.5, W115 200D, R129 500SL, W140 600SEL, C55
Bydliště: u Kolína je rovina, tam je všechno vidět...
Kontaktovat uživatele:

Re: Deník MAMUTA V12

Příspěvek od vitek »

Přemku díky. Týct to na čumáku převodovky může na guferu, nebo pod deklem. Gufero 3 nový, těsnění pod deklem nový. Jsem z toho zoufalej. Bohužel se tam neumim podívat. Je tam málo místa, ani inspekční kamerka se tam nedostane. Pelřimovští vsází na vyosenej wandler, kterej házením netěsní s guferem na hřídeli. Až to půjde zase ven, tak ho změříme. Mě to furt směřuje k tomu tlaku. Na vstupu do měniče asi ne, primární čerpadlo tlačí do několika cest a ta do wandleru je jen jedna z nich. Ale kdyby se olej z měniče neměl kam vracet, tak by to mohlo bejt ono. Turbína ve wandleru vytváří dost vysokej tlak a kdyby olej neměl kam týct pryč, tak by přetlačil gufero a tek ven. Třeba inženýři z NDR neudělali na těsnění deklu nějakou dirku, a to brání průtokovejm kanálkům?
Jsem zoufalej. V.

kesu
vycházející hvězda
Příspěvky: 559
Registrován: pon 18.11.2013, 20:58
Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts

Re: Deník MAMUTA V12

Příspěvek od kesu »

To auto je fakt tvrdohlavá mula..

Bohužel nejsem schopný poradit, ale držím palce!

adam w140
hvězda
Příspěvky: 1586
Registrován: čtv 29.04.2010, 13:50

Re: Deník MAMUTA V12

Příspěvek od adam w140 »

Po několika letech koukám na mamuta a musím říct ze mas velkou trpělivost. Tuhle převodovku jsem venku neměl jen měnil olej a filtr ale princip bude stejný u všech 4 kvaltu bez elektroniky. Mě to teklo taky ale jen při zařazeni R. Ucpaný kanálky - nene ony ty kanálky vedou k ventilum co to ovládají takže za mě bych skusil mozek a připadne předek převodovky tam jsou další těsnění uvnitř a 2 kroužky co tesni tlak od měniče.

Hrnek
hvězdička
Příspěvky: 447
Registrován: pát 08.05.2009, 0:04
Auto: W140 500CL, prodane:-( W124 200TE, W210 290 TD,
Bydliště: Praha 9 Horní Počernice

Re: Deník MAMUTA V12

Příspěvek od Hrnek »

Tak si prohlizim stary prispevky a narazil jsem na tohle tema, ktery jsem si opet rad pripomenul. Jen porad nevim, kdo nakonec vyhral nebo jestli to skoncilo plichtou....
Nevite nekdo? Snad se dobra vec podarila....
Odpovědět