Fórum bylo aktualizováno, pro více informací mrkněte sem: viewtopic.php?f=10&t=70529

Grafika se bude postupně za provozu měnit - není potřeba psát stále dokola stížnosti že je to hnusný. Je to výchozí vzhled phpbb systému.

Klepání 350TD


Autor tématu
ondrejbrezina
hvězdička
Příspěvky: 26
Registrován: Ne 04.10.2020, 21:12
Auto: Mercedes-Benz W140 350TD
Stav: Offline

Klepání 350TD

Příspěvek od ondrejbrezina » So 10.10.2020, 20:20

Dobrý den, nedávno jsem koupil mamuta a protože motor na volnoběh klepal(fakt hodně) zdálo se mi to jako špatně rozprašující vstřiky. Dal jsem nové špičky (zjistil sem, že staré hodně tekly), zvuk se zlepšil, ale pořád do cca do 1300ot/min to klepká, tak nevím jestli si nové špičky ještě sedají a zlepší se to nebo jinak mám podezření na předvstřik či některý element. Startuje teplé i studené na otočení. Vůbec nekouří. Tlak starých byl 120atm a po výměně špiček stoupl na všech na 130 +-5atm. Co doporučujete dělat dál? Nebo je to normální? Děkuji za názory :)




Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 20232
Registrován: Pá 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Místo/Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 68
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Klepání 350TD

Příspěvek od Přemek Doležal » So 10.10.2020, 22:04

Nové vložky v tryských si musí sednout, trvá to 3-5t km.
Po tuto dobu je žádoucí do nafty přidávat motorvý olej, klidně 0,5 - 1,0 litr na nádrž, jehly se nezadřou a lépe si sednou.
Pokud by ani po ujetí těchto km zvuk neustal, další problém může být v malých kompresních tlacích, nebo ve vadném kole rozdělovníku vstřiku.
Přemek *drink*




Autor tématu
ondrejbrezina
hvězdička
Příspěvky: 26
Registrován: Ne 04.10.2020, 21:12
Auto: Mercedes-Benz W140 350TD
Stav: Offline

Re: Klepání 350TD

Příspěvek od ondrejbrezina » Čt 29.10.2020, 9:07

Opožděně děkuju za odpověď. Ještě zkontroluju předvstřik ale nevím jak nastavit motor.. 15stupňů za horní úvrať? V okýnku na čerpadle musím vidět rysku? A dá se na šrouby na čerpadle nějak rozumě dostat? Děkuji :)




Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 20232
Registrován: Pá 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Místo/Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 68
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Klepání 350TD

Příspěvek od Přemek Doležal » Čt 29.10.2020, 15:32

Ano, přesně.
Šrouby vpředu kolem vývěvy, přístup *thumbs up* , a pak štelovacím šroubem nastavit.
Nejlépe s povolenejma vstř. trubkma.
Nevěřím, že to bude špatně.
A ... vytahanej řetěz dělá předvstřik menší !!!




Autor tématu
ondrejbrezina
hvězdička
Příspěvky: 26
Registrován: Ne 04.10.2020, 21:12
Auto: Mercedes-Benz W140 350TD
Stav: Offline

Re: Klepání 350TD

Příspěvek od ondrejbrezina » Čt 29.10.2020, 19:29

Dík, zítra zkusím. Udivuje mě ale že ráno když nastartuju studený motor tak jde nádherně tak 2minuty, po ohřátí na 20 a víc stupňů začně hodně klepat a klesá s rostoucíma točkama. Až se ohřeje na 80 tak je to lepší ale na ten studený to nemá. Myslím si že některý element to má zasebou :/ i to hodně žere, hoodně klidnou jízdou kolem 10l jinak když ho občas prošlápnu tak i 13-14l, auto nekouří jen chvíli po startu, ale zato hodně smrdí nespálenou naftou. Chytá na otočení jak teplé tak i studené což si myslím že na to že je to komůrka stará tak studená by mohla chytat hůř tak si myslím že je malý předvstřik.. když to bude čerpadlo tak otázka jestli to nechat tak nebo hned řešit..




Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 20232
Registrován: Pá 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Místo/Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 68
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Klepání 350TD

Příspěvek od Přemek Doležal » Čt 29.10.2020, 21:20

Pokud spalovací hluk zmizí přibližně v 1500 - 1700 otáčkách, je to vadné kolo rozdělovníku vstřiku.




Autor tématu
ondrejbrezina
hvězdička
Příspěvky: 26
Registrován: Ne 04.10.2020, 21:12
Auto: Mercedes-Benz W140 350TD
Stav: Offline

Re: Klepání 350TD

Příspěvek od ondrejbrezina » Čt 29.10.2020, 22:11

Co stojí to kolo cca?




Merc124
Administrátor
Příspěvky: 4853
Registrován: Po 28.07.2008, 14:42
Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
Místo/Bydliště: Mělník
Věk: 58
Stav: Offline

Re: Klepání 350TD

Příspěvek od Merc124 » Pá 30.10.2020, 19:00

ondrejbrezina napsal:
Čt 29.10.2020, 22:11
Co stojí to kolo cca?
ani se neptej, to ti zkazí náladu ]:-> SPRITZVERSTR. (PŘESUVNÍK VSTŘIKU) stojí
11 410,00 bez D. pokud se jedná o motor 603.971 [:-}




Autor tématu
ondrejbrezina
hvězdička
Příspěvky: 26
Registrován: Ne 04.10.2020, 21:12
Auto: Mercedes-Benz W140 350TD
Stav: Offline

Re: Klepání 350TD

Příspěvek od ondrejbrezina » Pá 30.10.2020, 19:38

Chápu, tyjo naráz to přestalo dělat😂😂 né musím to pořešit, nejspis to bude tím. Co sem četl tak to není výjmečná závada




Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 20232
Registrován: Pá 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Místo/Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 68
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Klepání 350TD

Příspěvek od Přemek Doležal » Pá 30.10.2020, 21:08

Zajímavost :
motor do 1700 ot řehtá - zřejmě vadný kolo
Vezmeš použitý-jetý kolo, obě rozebereš, obě jsou bez závad, obě jsou ve stejném stádiu opotřebení,
vložíš do motoru to náhradním, a je ticho.
Zázrak ?
Nevím, zatí mě to nedokázal nikdo vysvětlit.
------------------
Dle :stern: je pro každý motor jiné kolo, ale vložíš jakékoliv jiné jeté, a je to v poho. @}->--




prcek
vycházející hvězda
Příspěvky: 761
Registrován: Čt 31.07.2008, 14:51
Auto: W123 280CE
Místo/Bydliště: Most / Teplice
Stav: Online

Re: Klepání 350TD

Příspěvek od prcek » Pá 30.10.2020, 21:30

Musí se při výměně toho kola vyndat čerpadlo?




Autor tématu
ondrejbrezina
hvězdička
Příspěvky: 26
Registrován: Ne 04.10.2020, 21:12
Auto: Mercedes-Benz W140 350TD
Stav: Offline

Re: Klepání 350TD

Příspěvek od ondrejbrezina » Pá 30.10.2020, 21:36

A kde bych sehnal nějaké jeté kolo? Na vraku tenhle motor je vyjímka




Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 20232
Registrován: Pá 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Místo/Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 68
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Klepání 350TD

Příspěvek od Přemek Doležal » Pá 30.10.2020, 21:39

Ano, ale stačí i jen částečně, povysunout, aby kolo spadlo z hřídele, takže jen vstř.trubky odpojit, ostatní se ty 4cm podá.
Kolo se vyndá za pomoci šroubováku, kterým kolem kola lákáš řetěz dolů - dozadu.
Před touto činností je dobře mít motor v poloze 15°po OT.
Pak následuje samozřejmě nastavení předvstřiku. *stop*




Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 20232
Registrován: Pá 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Místo/Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 68
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Klepání 350TD

Příspěvek od Přemek Doležal » Pá 30.10.2020, 21:41

---------------------------------------------------------------
A kde bych sehnal nějaké jeté kolo? Na vraku tenhle motor je vyjímka
Jak píšu výše, jakékoliv kolo s motoru OM 601 - 606......krom motoru 290DT a 220D - 16v = rotační čerpadla. @=




Autor tématu
ondrejbrezina
hvězdička
Příspěvky: 26
Registrován: Ne 04.10.2020, 21:12
Auto: Mercedes-Benz W140 350TD
Stav: Offline

Re: Klepání 350TD

Příspěvek od ondrejbrezina » Pá 30.10.2020, 22:12

A kolo na hřídeli je jak uchycené když ho stačí jen vysunout (čerpadlo) a kolo spadne? Vsuvně nějak? Nedokážu si představit jak to trefuju zptky 😀



Odpovědět