Kliková hřídel


Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od Přemek Doležal »

prcek píše: pát 05.11.2021, 9:45 Ta 606 olejová popelnice s výměníkem se do W140 nevešla, už si nepamatuju jestli to bylo díky přepážce nebo motorku tempomatu.
.. tak to potom ano, tempomaty nemontuju.
-----------------
Ondro, existuje v Babicích u Říčan v servisu OPEL nějakej pan šéf Barták, a ten jezdí navařovat a brousit VŠECHNY kliky do Českýho Brodu k nějakýmu rusákovi. Kvalita, výdrž a přesnost - OK. Zjistím stykač.
To klapne na 120%. @=

Autor tématu
ondrejbrezina
hvězdička
Příspěvky: 86
Registrován: ned 04.10.2020, 21:12
Auto: Mercedes-Benz W140 350TD a 300SE + W202 220cdi
Věk: 22

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od ondrejbrezina »

Dobře, sice i tak tam dám om606 ale ten starý bych mohl opravit a nechat si ho. Ve Stránecké Zhoři sem s klikou sice nepochodil, ale náhodou sem zjistil, že dělají GO a dodávají díly na Běloruse což taky nedělá skoro nikdo jiný :D Dnes najít slušnou motorárnu je úspěch, všichni se na tebe dívají jak na blázna když chceš nějaký výbrus.. Já dávám bloky do motorárny v Holešově a hlavy ke Zlínu protože tam tlakují za tepla což se občas hodí nebo spíš je to jistota.

Jinak k tomu výměníku, radši tam dám výměník voda/olej než tempomat stejně sem ho použil jednou. Výměník je bez starostí bez hadic a místo chladiče oleje budu moct dát intercooler. To auto nebude dělaný úplně na výkon.. kdybych po tom chtěl výkony tak sem radši za olejový chladič než aby mi olej co má 150 stupňů ještě ohříval už tak v zápřahu horkou vodu :D

Autor tématu
ondrejbrezina
hvězdička
Příspěvky: 86
Registrován: ned 04.10.2020, 21:12
Auto: Mercedes-Benz W140 350TD a 300SE + W202 220cdi
Věk: 22

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od ondrejbrezina »

Dnes sem byl v motorárně a říkal sem jim o té klice tak říkali že kontakt na navařování mají a funguje to ale čep cca 3500,- a že když je čep už hodně sjetý a protočený tak to dělájí tak že ho obrousí na nějaký průměr, ojnici ubrousí z obou stran tím zmenší průměr oka a dají tam šály dle rozměru z jiného motoru klidně úplně jiné značky hlavně podle rozměru a zámků. Dělají to vždycky takhle místo navařování a prý to funguje. Taky zajímavý postup

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od Přemek Doležal »

To není motorárna, to je Prasečí chlívek. :-! :-! :-!

Autor tématu
ondrejbrezina
hvězdička
Příspěvky: 86
Registrován: ned 04.10.2020, 21:12
Auto: Mercedes-Benz W140 350TD a 300SE + W202 220cdi
Věk: 22

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od ondrejbrezina »

Prý to mají vyzkoušené ale na samých takových velkých klikách.. tohle je hodně slabá klika. No v neděli jedu pro om606 motor a pak si s tím budu postupně hrát.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od fíkus »

ondrejbrezina píše: stř 03.11.2021, 21:49 Ano omlouvám se chtělo se to trochu zamyslet, máš pravdu. Klika se mi přidřela a šesté ojniční se protočilo vlivem asi malého mazacího tlaku. 6000km po výbrusu válců a kliky (prý byla načatá). olejové čerpadlo to neutlačilo nejspíš. Přebrousit znovu už nepůjde, chybí tam 1mm průměru čepu na tom protočeném. Takže musím sehnat přímo kliku na tenhle motor. Před opravou i po opravě byl mazací tlak na volnoběh 1atm za tepla, myslel sem že přebroušení to spraví ale zůstalo to stejné. Před opravou sem moc nevěnoval pozornost čerpadlu ale teď po zadření sem zjistil přidřený pístek v přetlakovém ventilu čerpadla
Kliku umíme (jako lidé, už drahně let) opravit - nanese se nový materiál a obrobí. Dej to někomu, kdo to dělá - tady to máš a vrať mi to spravený a já ti dám peníze. Jinak OM603 v prdeli na klice, to s tím někdo jezdil 50000 na oleji/jako dobytek, nebo usnul vožralej v autě v zimě, topil si a ve spánku dal plnej. (to se vážně stalo a motor to nedal @= ) A na výkon tohle shoď ze stráně a kup si V8. Zcela vážně. A nebo 300 D 24V, jestli trváš na dehtu v esku. Já bych to nechtěl ani zadarmo.

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od Přemek Doležal »

Tady není vůle......

Autor tématu
ondrejbrezina
hvězdička
Příspěvky: 86
Registrován: ned 04.10.2020, 21:12
Auto: Mercedes-Benz W140 350TD a 300SE + W202 220cdi
Věk: 22

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od ondrejbrezina »

Vůle vůle..na klice je tam až moc velká 007
Zrovna do mamuta pasuju om606. Důvod zadření sem zatím úplně nezkoumal. Dělal sem výbrus válců a když to bylo rozhozený tak mi doporučili i kliku. Nemazala šestá ojnice a sedmé hlavní ložisko takže jestli se při montáži dostal někde bordel z brusu (asi) nevím.. ale olej. pumpa je značně vydřená takže ta to zapříčinila nejspíš. Při ohřátí oleje otevře olejový termostat - olej do chladiče - pokles tlaku. (čidlo tlaku má vlastní olejový kanál od čerpadla a tak je tlak oleje v pořádku na budíku ale na konci kliky už ne) Mazalo to při teplém volnověhu 1,2atm, ano je to málo ale stačit by to mělo.

Autor tématu
ondrejbrezina
hvězdička
Příspěvky: 86
Registrován: ned 04.10.2020, 21:12
Auto: Mercedes-Benz W140 350TD a 300SE + W202 220cdi
Věk: 22

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od ondrejbrezina »

Výkony neřeším. Je to takový pracant do práce. Sníh, voda, no na všechno je zvyklý. Na dívání mám druhého mamuta.

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od Přemek Doležal »

Mazalo to při teplém volnověhu 1,2atm, ano je to málo ale stačit by to mělo.
---------------------------------
Problém bude ještě někde jinde. Jen jeden medvěd v životě mě mazal vohřátej na volnoběh na trojku, ale v tom byl čerstvej tauachmotor
Měl jsem kdysi v pravěku pár aut, co po prohnání mazala 0,0 a při jízdě na čtyřku - tenkrát ještě 5kvalty nebyly, tak v 60kmh padala ručička na dvojku i méně.
A jezdilo to furtum furt, jenže tenkrát to byl kolorit sociálystyckejch mercedesářů. Místo pozdravu padla otázka: Kolik ti to maže?
70. a 80. roky. MB Club byl Na Míčánkách, přímo proti VB, asi aby nás měli při schůzích pod dohledem. *jokingly*
Odpovědět