Kliková hřídel


Autor tématu
ondrejbrezina
hvězdička
Příspěvky: 89
Registrován: ned 04.10.2020, 21:12
Auto: W140 300TD a 300SE W202 220cdi W220 S500L
Věk: 22

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od ondrejbrezina »

Tak sem volal do té renovy a navařit to nepůjde prý je to speciální slitina. Navařujou zetory, avie..prostě kliky z většího bláta. Když neseženu v rozumném čase druhou kliku tak mám 3 možnosti:
1. Klice chybí na posledním ojničním čepu 1mm materialu - vybrousit a vyrobit spešl šálek na míru (hoodně tlustý) ale je tam riziko že to ta klika nedá protože je to poslední válec přes který jde všechen točivý moment a praskne - kaput celý zgenerálkovaný motor.

2. Dám tam bez úprav “lehce” sehnatelný om603.960. Má o 20nm míň. Myslim že by tam měl jít bez jakýchkoli úprav. Na originalitě mi nezáleží, na to mám druhého mamuta

3. Výměna za om606 ale tam se bojim co vše k tomu budu shánět dál aby ten motor sedl do auta.. čerpadlo bych ale ponechal moje z om603 i s mýma elementama.

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od Přemek Doležal »

Bod 1 - zavrhuji rovnou
Bod 2 - pokud seženeš motor 300DT je to bez problémů.
Bod 3 - s tímhle motorem to fakt jede, ale přestavba není úplně jednoduchá

prcek
vycházející hvězda
Příspěvky: 879
Registrován: čtv 31.07.2008, 14:51
Auto: W123 280CE
Bydliště: Most / Teplice

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od prcek »

Jestli ti na originalitě nezáleží a chceš jezdit tak bod 3 / OM606 to jistí, ostatně jak už jsi uvažoval na jaře.

Autor tématu
ondrejbrezina
hvězdička
Příspěvky: 89
Registrován: ned 04.10.2020, 21:12
Auto: W140 300TD a 300SE W202 220cdi W220 S500L
Věk: 22

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od ondrejbrezina »

O om606 sem tehdy uvažoval ale nakonec sem přece jen zgenerálkoval 603..
Dát tam 603DT by bylo podle mě úplně nejjednoduší a bez starostí ale pojede to míň a bude se na to muset víc šlapat a už tak choulostivý motor na teplotu by dostával na prdel až by pukla palice. 606ku seženu z masařky za cca 15000,- kompletní funkční co sem koukal ale bojím se toho co mě bude čekat například s uložením motoru nebo jestli bude pasovat hydroměnič ze 722.3 do setrváku 606 nebo příruba motoru a tyhle mechanické věci. Převod plynu lankem by mě taky potrápil ale to bude to nejmenší. Záleží co vše se bude muset upravit nebo dokoupit z vozu ze kterého budu motor brát. Určitě ho asi vzít i s uložením, startérem, setrvákem, no prostě komplet i s komponentama. Nadruhou stranu času na hraní a předělávání bude dostatek. Je to moje auto tak si s tím můžu vyhrát postupně. Akorát bych tam nechal moje čerpadlo z 603.971 které funguje perfektně a uvidím jak by to jelo, někde sem tady četl že se ty elementy mění z čerpadla 606 ale když by to bylo uspokojivě tak bych to tak nechal.
Přemku, tys mi na jaře nabízel že mi poradíš co je potřeba v přestavbě upravit/předělat tak když tak se ti pak ozvu když nebudu vědět

Autor tématu
ondrejbrezina
hvězdička
Příspěvky: 89
Registrován: ned 04.10.2020, 21:12
Auto: W140 300TD a 300SE W202 220cdi W220 S500L
Věk: 22

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od ondrejbrezina »

Na youtube sem našel video kde popisuje jak se to předělává z om603 na 606. 606ka by asi měla mít na popelnici olejového filtru výměník namísto trubek k olejovému chladiči což by o hodně zjednodušilo instalaci motoru. A místo olejového chladiče v nárazníku by se dal mezichladič pokud by to bylo nutné

prcek
vycházející hvězda
Příspěvky: 879
Registrován: čtv 31.07.2008, 14:51
Auto: W123 280CE
Bydliště: Most / Teplice

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od prcek »

Poslu ti dost podrobnej seznam praci a dilu. Vetsinu prehodis z tvoji 350TD, blok motoru je naprosto stejnej.
Nejpracnejsi je intercooler a vedeni k nemu, nejlip sehnat z w140 300td.

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od Přemek Doležal »

Z 350 DT nepoužije krom čerpadla NIC, na to ti dám krk.
------------------------
Pokud budeš mít komletní motor, a je jedno, zda Man či Aut, věnec, měnič, atd to vše použiješ ze svého.
Pasuje starter, ale proč, když ho na motoru budeš mít.
Čarpadlo radím pořestavět, pak to funguje neskutečně...potvrdí ti to Sláva Pecháček nebo Petr Zuna, pro ně už jsem pár čerpadel dělal. Plynový lanko je sranda, když už víš.
POZOR: chtělo by to 1. díl výfuku kvůli přírubě.
Uložení pasuje, resp. přehodíš si svoje nohy se silentblokama.
Snímač otáčkoměru je třeba namontovat tvůj.
Ovládání turba předělat na tlakový, pak vše obsluhuje jen jedna hadička.
Intercooler je třeba domontovat, já teda jedu bez něho.

prcek
vycházející hvězda
Příspěvky: 879
Registrován: čtv 31.07.2008, 14:51
Auto: W123 280CE
Bydliště: Most / Teplice

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od prcek »

Přemek Doležal píše: čtv 04.11.2021, 20:20 Z 350 DT nepoužije krom čerpadla NIC, na to ti dám krk.
------------------------
..., věnec, měnič, atd to vše použiješ ze svého.
...Pasuje starter, ale proč, když ho na motoru budeš mít.
...přehodíš si svoje nohy se silentblokama.
...Snímač otáčkoměru je třeba namontovat tvůj.
Tak naval krk :-)

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od Přemek Doležal »

Kvůli staretu? ... to se nepočítá, taky pasuje vrtule s visco, vole. *jokingly*

prcek
vycházející hvězda
Příspěvky: 879
Registrován: čtv 31.07.2008, 14:51
Auto: W123 280CE
Bydliště: Most / Teplice

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od prcek »

já mám z tý realizovaný přestavby v mamutu v poznámkách tohle všechno: (startér a visko tam chybí, to jsem nějak bral samozřejmě)

Použít z 350TD motoru:
Ol. vana, ol.čerpadlo, měrka oleje
Setrvačník
Senzor otáček
Držáky motoru
Popelnice olej. filtru
Naftový filtr, servo, altík, klima, kladky a napínák řemene
Naftové čerpadlo , motor tempomatu
Teplotní čidla

Autor tématu
ondrejbrezina
hvězdička
Příspěvky: 89
Registrován: ned 04.10.2020, 21:12
Auto: W140 300TD a 300SE W202 220cdi W220 S500L
Věk: 22

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od ondrejbrezina »

Olejové čerpadlo mám kaput.. vana a čerpadlo z jakého důvodu? Vana 606 se nevleze skrz nápravnici nebo do ní nedám moje čidlo otáček? A držáky altíku a klimakompresoru sou stejné nebo taky použiju moje?

prcek
vycházející hvězda
Příspěvky: 879
Registrován: čtv 31.07.2008, 14:51
Auto: W123 280CE
Bydliště: Most / Teplice

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od prcek »

Vanu jsem neriskoval, možná se vejde, možná by někde drnčela, prostě jsem jí vyměnil (po vzoru již realizované zástavby do W140)
Držáky altíku a klimy použiješ tvoje, říkám blok je stejný.

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od Přemek Doležal »

S obalem filtru jsi naporosto vedle - přišel by o výměník.
Proč tě to napadlo, nevím.
Držáky alt + klimy jsou stejný. Vana je stejná, ale musí se navrtat a udělat závit pro čidlo....mamut asi ještě nemná to nový-štekr, co?

prcek
vycházející hvězda
Příspěvky: 879
Registrován: čtv 31.07.2008, 14:51
Auto: W123 280CE
Bydliště: Most / Teplice

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od prcek »

Ta 606 olejová popelnice s výměníkem se do W140 nevešla, už si nepamatuju jestli to bylo díky přepážce nebo motorku tempomatu.

Autor tématu
ondrejbrezina
hvězdička
Příspěvky: 89
Registrován: ned 04.10.2020, 21:12
Auto: W140 300TD a 300SE W202 220cdi W220 S500L
Věk: 22

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od ondrejbrezina »

Tak tu popelnici bych zkusil a když se nevejde tak dám moji ale musel bych nechat vyrobit hadice k olejovému chladiči. Mamut má ještě čidlo otáček i s 1,5m kabelem až do svorkovnice u čerpadla. Kdyby se tam vešla popelnice 606 bylo by to kvůli výměníku úplně super
Odpovědět