Kliková hřídel


Autor tématu
ondrejbrezina
hvězdička
Příspěvky: 86
Registrován: ned 04.10.2020, 21:12
Auto: Mercedes-Benz W140 350TD a 300SE + W202 220cdi
Věk: 22

Kliková hřídel

Příspěvek od ondrejbrezina »

Dobrý večer, sháním klikovou hřídel pro om603.971 3.5TD a údajně je stejná s ostatníma motorama om603/606 a i s m103/104. Na mojí klikovce je označení 603 25. Máte někdo zkušenost se záměnou klikovek a rozdíly? ty motory mají různé zdvihy ale to je zřejmě dané ojnicí

W463
hvězda
Příspěvky: 1403
Registrován: pát 05.06.2009, 17:53
Auto: to obcas tak pribejva, ze uz se to sem nevejde
Bydliště: Doma

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od W463 »

ondrejbrezina píše: stř 03.11.2021, 19:33 ......ty motory mají různé zdvihy ale to je zřejmě dané ojnicí
chudak ta ojnice teda =-o

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od Přemek Doležal »

... @}->--
ale to je zřejmě dané ojnicí
.. že by délka násady na hrábích dělala délku záběru, =-o .... čoveče, už to nepij.

Autor tématu
ondrejbrezina
hvězdička
Příspěvky: 86
Registrován: ned 04.10.2020, 21:12
Auto: Mercedes-Benz W140 350TD a 300SE + W202 220cdi
Věk: 22

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od ondrejbrezina »

Zajímá mě jestli se pro motor 603.971 dá použít klika z 603 atmo

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od Přemek Doležal »

Ne, to dá volovi rozum, když to má jinej zdvih, ne?

Autor tématu
ondrejbrezina
hvězdička
Příspěvky: 86
Registrován: ned 04.10.2020, 21:12
Auto: Mercedes-Benz W140 350TD a 300SE + W202 220cdi
Věk: 22

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od ondrejbrezina »

Ano omlouvám se chtělo se to trochu zamyslet, máš pravdu. Klika se mi přidřela a šesté ojniční se protočilo vlivem asi malého mazacího tlaku. 6000km po výbrusu válců a kliky (prý byla načatá). olejové čerpadlo to neutlačilo nejspíš. Přebrousit znovu už nepůjde, chybí tam 1mm průměru čepu na tom protočeném. Takže musím sehnat přímo kliku na tenhle motor. Před opravou i po opravě byl mazací tlak na volnoběh 1atm za tepla, myslel sem že přebroušení to spraví ale zůstalo to stejné. Před opravou sem moc nevěnoval pozornost čerpadlu ale teď po zadření sem zjistil přidřený pístek v přetlakovém ventilu čerpadla

Autor tématu
ondrejbrezina
hvězdička
Příspěvky: 86
Registrován: ned 04.10.2020, 21:12
Auto: Mercedes-Benz W140 350TD a 300SE + W202 220cdi
Věk: 22

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od ondrejbrezina »

Problém je že na těch posledních ložiskách není mazací tlak takový jaký udává tlakoměr. Zjistil sem, olejový filtr s tlakoměrem má vlastní větev takže tlak co je na budíku už tak skoro na hraně tak ještě menší je na konci klikové hřídele. Alespoň to si myslím že je příčina.

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od Přemek Doležal »

Tyhle motory, pokud je vše v normě, nemají problém s mazáním, a ujedou klidně 2 mio km.
Ale pokud jsi měl pootevřený redukční ventil, tak je to jasný, .... utíkal olej zpět do vany, a poslední mazaná místa nebyla mazaná..
A uložení ložiskové 6.pánve v bloku je nepoškozeno??? .. jinak je hotovo, a vylágruje se to znovu.

Autor tématu
ondrejbrezina
hvězdička
Příspěvky: 86
Registrován: ned 04.10.2020, 21:12
Auto: Mercedes-Benz W140 350TD a 300SE + W202 220cdi
Věk: 22

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od ondrejbrezina »

Hlavní ložiska čím dál (od rozvodu) tím horší jak kdyby to najelo 100tkm. protočilo se mi ojniční ložisko a začalo to mlátit. Hned jak to začalo tak sem to chcípl ale i tak z šestého ojničního čepu ani ojniční pánve nic nezbylo. Z hlavních ložisek se neprotočilo ani nepoškodilo žádné, ale spodní pánev posledního uložení kliky (7) je taky hodně poškrábané jako po půl milionu. Zkrátka čím dál od čerpadla tím horší. Pístek při rozebrání čerpadla byl sice v zavřené poloze ale nemohl sem ho dostat ven a je hodně poškrábaný.I třecí plochy čerpadla jsou vydřené. Zajímavé je, že před opravou (kvůli spotřebě oleje) ´ten spodek normálně jezdil a ani při rozebírání sem na pánvích neshledal nic zlého, ale dal sem to brusírně celé ať to projistotu zkoukne, přeměří a brusírna řekla že klika je na hraně ale jezdila by. Já ji nechal z dobré vůle udělat.. pro dobrotu na žebrotu. Taky se mohlo stát že nějaký brodel z brusu nasálo čerpadlo a takhle to dopadlo, ikdyž kliku sem po brusu prolíval čističem a profoukal vzduchem.

Autor tématu
ondrejbrezina
hvězdička
Příspěvky: 86
Registrován: ned 04.10.2020, 21:12
Auto: Mercedes-Benz W140 350TD a 300SE + W202 220cdi
Věk: 22

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od ondrejbrezina »

Olej sem měnil 2000km po generálce. Poté sem ještě ujel bez jakýchkoli známek 4000km. Jezdil sem s tím celou dobu jak posraný aby se to zajelo. A pak zničeho nic. Zítra proměřím ovalitu té protočené ojnice jestli není vytahané šišaté oko jak bouchala.. jen sem demontoval kliku bez sundání hlavy. Ještě mohli zprasit ten brus kliky že by udělali moc velkou vůli. Malou ne - po složení sem s motorem normálně protáčel bez výrazných odporů.
Naposledy upravil(a) ondrejbrezina dne stř 03.11.2021, 22:18, celkem upraveno 1 x.

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od Přemek Doležal »

Na tyto motory stačí nasadit nová ložiska, kroužky, všechny simeriky, udělat ventily, přebrousit hlavu a sklapnout to.
Pokud to málo mazalo, kontrola oil čerpadla je nutná.
Spotřebu oleje je třeba řešit 1. simerinky ventilů, nepomůže-li to tak 2. kroužky, pak 3.turbem.
Nic nebrousit.
Tobě se protočila i pojnice? ooojé. :'(

Autor tématu
ondrejbrezina
hvězdička
Příspěvky: 86
Registrován: ned 04.10.2020, 21:12
Auto: Mercedes-Benz W140 350TD a 300SE + W202 220cdi
Věk: 22

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od ondrejbrezina »

Omyl, prvně sem dělal hlavu - nepomohlo (gufera samožrejmostí) po dalším a dalším dolívání oleje sem motor rozebral a zjistil ovalitu sedm stovek na prvním a třetím válci!!! (tolerance je obecně do dvou stovek) takže tady by rychlooprava v podobě kroužků nepomohla ba naopak by to bylo ještě horší. Takových překroužkovaných motorů na šišaté válce sem už dělal (ne MB) neříkám ale že to nejde.. jen je blbost kroužkovat šišaté válce.

Protočila se mi JENOM ojnice. Napsal sem to špatně. Jen šestá poslední ojnice. Hlavní ložiska se neprotočily. Ale klika už se zachránit nedá

Autor tématu
ondrejbrezina
hvězdička
Příspěvky: 86
Registrován: ned 04.10.2020, 21:12
Auto: Mercedes-Benz W140 350TD a 300SE + W202 220cdi
Věk: 22

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od ondrejbrezina »

Protočila se asi o půl otáčky, ale i tak ta vzniklá vůle stihla omlátit kliku tak aby už to nevyšlo na 2. přebrus

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od Přemek Doležal »

Možná je ojnice stejná s atmosférou - ty tady nějaký mám, a myslím že i z turba.... ale klika bude problém.
Stránecká Zhoř umí kliku navařit a obrousit.

Autor tématu
ondrejbrezina
hvězdička
Příspěvky: 86
Registrován: ned 04.10.2020, 21:12
Auto: Mercedes-Benz W140 350TD a 300SE + W202 220cdi
Věk: 22

Re: Kliková hřídel

Příspěvek od ondrejbrezina »

To mě ani nenapadlo že se dělá.. otázka jestli by to vydrželo. Oko ojnice zítra proměřím dutinoměrem, ale myslím, že ojnice to zvládla
Odpovědět