Zdarec.
Zajímalo by mně, jaký máte zkušenosti se samovolným praskáním pístů u tohoto typu motoru. Kamarád koupil v reichu celkem hezkou S211, předface, 220CDI 150PS. Po cestě domů auto začalo hulit a volnoběh na tři válce. Po sundání hlavy verdikt jasný - díra v pístu a prasklý píst. Vina padla pochopitelně na trysku. No trysky v zásadě až tak špatný nebyly. Tři měly menší dávku a jedna byla úplně OK (ta, kde praskl i ten píst). Řekli jsme si Ok, asi se to systém na těch třech, co dávaly míň snažil dorovnat a ta dobrá tím pádem dávala víc. Nechali jsme vstřikovače udělat, píst vyměnili, dali nový těsnění pod hlavu atd., motor složili. Po 500km ty samý příznaky - auto hulí a volnoběh na tři. Nemáme to zatím rozebraný (už se do toho nikomu nechce), ale vypadá to, že znovu prskl některý píst. Zdá se mi to nenormální. 646 jsem vždycky bral za etalon životnosti a spolehlivosti. Auto má najeto poctivých 330 000km.
Vstřikovče jsem zanesl na kontrolu, zda náhodou některý nekleknul, ale všechny jsou OK - parametry stejný, jako když jsem je odnášel po seřízení prvně.
Mechanik, ke kterýmu s mercedesama chodíme (motorář) řekl, že se s tím setkal víckrát a taky to nebylo tryskama. Neuměl najít správný výraz proč praskají, tak jsme se shodli na vyjádření že "praskají, protože se jim chce".
https://img26.rajce.idnes.cz/d2602/15/1 ... .jpg?ver=0
OM646 - praskání pístů
-
Autor tématu - hvězda
- Příspěvky: 1663
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 40
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 554
- Registrován: čtv 31.07.2008, 20:29
- Auto: GL 500 X164
- Bydliště: Praha 10
- Věk: 44
Re: OM646 - praskání pístů
A nemůže to být nějak debilně chipnutý? To ale to by zase po 500km neudolalo píst... :-/
-
- hvězdička
- Příspěvky: 101
- Registrován: sob 02.08.2008, 20:06
- Auto: ex W210 290td a teď O2
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: OM646 - praskání pístů
Tak tohle už jsem taky slyšel. Před lety praskl píst švagrovi na w203 220cdi. Padlo podezření na vstřiky, ale byly v pořádku.. Udělala se hlava, píst vyměnil a auto se prodalo. O jeho dalším osudu nic nevím.
-
Autor tématu - hvězda
- Příspěvky: 1663
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 40
Re: OM646 - praskání pístů
Žeby se jednalo o nějakou nepovedenou sérii pístů?
-
- Administrátor
- Příspěvky: 6226
- Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
- Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
- Bydliště: Mělník
- Věk: 61
Re: OM646 - praskání pístů
A to jste po zjištění problému vyměnili jenom ten jeden propálený píst ? =-o To snad ne :-$ kamarád měl u 270 CDI popraskaný všechny písty, ale pravda bylo to načipovaný :-!
-
Autor tématu - hvězda
- Příspěvky: 1663
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 40
Re: OM646 - praskání pístů
Jen ten jeden propálený...ostatní vypadaly, že jsou OK. :-[ Mají se měnit všechny najednou? Jestli tohle bylo načipovaný nevím...původní majitel nic o čipu neříkal, ale tak možný je všechno.