OM646 - praskání pístů

Odpovědět

Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 40

OM646 - praskání pístů

Příspěvek od Waterfall »

Zdarec.
Zajímalo by mně, jaký máte zkušenosti se samovolným praskáním pístů u tohoto typu motoru. Kamarád koupil v reichu celkem hezkou S211, předface, 220CDI 150PS. Po cestě domů auto začalo hulit a volnoběh na tři válce. Po sundání hlavy verdikt jasný - díra v pístu a prasklý píst. Vina padla pochopitelně na trysku. No trysky v zásadě až tak špatný nebyly. Tři měly menší dávku a jedna byla úplně OK (ta, kde praskl i ten píst). Řekli jsme si Ok, asi se to systém na těch třech, co dávaly míň snažil dorovnat a ta dobrá tím pádem dávala víc. Nechali jsme vstřikovače udělat, píst vyměnili, dali nový těsnění pod hlavu atd., motor složili. Po 500km ty samý příznaky - auto hulí a volnoběh na tři. Nemáme to zatím rozebraný (už se do toho nikomu nechce), ale vypadá to, že znovu prskl některý píst. Zdá se mi to nenormální. 646 jsem vždycky bral za etalon životnosti a spolehlivosti. Auto má najeto poctivých 330 000km.
Vstřikovče jsem zanesl na kontrolu, zda náhodou některý nekleknul, ale všechny jsou OK - parametry stejný, jako když jsem je odnášel po seřízení prvně.
Mechanik, ke kterýmu s mercedesama chodíme (motorář) řekl, že se s tím setkal víckrát a taky to nebylo tryskama. Neuměl najít správný výraz proč praskají, tak jsme se shodli na vyjádření že "praskají, protože se jim chce".
https://img26.rajce.idnes.cz/d2602/15/1 ... .jpg?ver=0

ondra80
vycházející hvězda
Příspěvky: 554
Registrován: čtv 31.07.2008, 20:29
Auto: GL 500 X164
Bydliště: Praha 10
Věk: 44

Re: OM646 - praskání pístů

Příspěvek od ondra80 »

A nemůže to být nějak debilně chipnutý? To ale to by zase po 500km neudolalo píst... :-/

roody
hvězdička
Příspěvky: 101
Registrován: sob 02.08.2008, 20:06
Auto: ex W210 290td a teď O2
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: OM646 - praskání pístů

Příspěvek od roody »

Tak tohle už jsem taky slyšel. Před lety praskl píst švagrovi na w203 220cdi. Padlo podezření na vstřiky, ale byly v pořádku.. Udělala se hlava, píst vyměnil a auto se prodalo. O jeho dalším osudu nic nevím.

Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 40

Re: OM646 - praskání pístů

Příspěvek od Waterfall »

Žeby se jednalo o nějakou nepovedenou sérii pístů?

Merc124
Administrátor
Příspěvky: 6226
Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
Bydliště: Mělník
Věk: 61

Re: OM646 - praskání pístů

Příspěvek od Merc124 »

A to jste po zjištění problému vyměnili jenom ten jeden propálený píst ? =-o To snad ne :-$ kamarád měl u 270 CDI popraskaný všechny písty, ale pravda bylo to načipovaný :-!

Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 40

Re: OM646 - praskání pístů

Příspěvek od Waterfall »

Jen ten jeden propálený...ostatní vypadaly, že jsou OK. :-[ Mají se měnit všechny najednou? Jestli tohle bylo načipovaný nevím...původní majitel nic o čipu neříkal, ale tak možný je všechno.
Odpovědět