722.6 nechce řadit na D už při 10stC, na 4 řadí dokonale


Autor tématu
solitaire
hvězdička
Příspěvky: 191
Registrován: úte 28.10.2014, 12:38
Auto: Teď? Počkat, zavolám bráchovi na telefon ...
Bydliště: Böhmen und Mähren

722.6 nechce řadit na D už při 10stC, na 4 řadí dokonale

Příspěvek od solitaire »

Dobrý den, můžu na pár slov otravovat??
Jezdím teď S210 290TD, r.1998, mám v něm automat 722.613...No a přestože jsem vyměnil olej s filtrem ( teda jen co bylo ve vaně tj. asi 3.5litru myslím, z měniče jsem ho nevypustil ), kdž je venku pod 10 stupňů, tj. už i teď , tak mi na D nechce řadit, visí tam dvojka, klidně přes 3 tis. otáček a i po 5-10km se občas nechce rozjet...
Řeším to tak, že po nastartování prostě zařadím 4 a jedu, to pak řadí krásně no a D zařadím, až si myslím, že je to opravdu teplý, pocitově, co jsem jednou zkusil, když je olej na měrce tak na 40 stupňů. To pak řadí úplně sametově, uplně stejně, jako třeba bráchovo w220 atd...
Napadá mě , laicky, nějaký selenoid??

A ještě jedna věc: jde tady někde sehnat opravná sada na regulátor niva, je to díl A1243280031 ( ten regulátor ) a ta sada obsahuje nějakou pružinku, pístek a pár O kroužků, co si matně vzpomínám...


Děkuji za případnou radu

popelnice
kometa
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 26.12.2013, 13:32
Auto: Žigul
Bydliště: Hradec Králové 737 547 237

Re: 722.6 nechce řadit na D už při 10stC, na 4 řadí dokonale

Příspěvek od popelnice »

1) diagnostika
2) jetej regulátor je ruleta ale novej raketa *jokingly*

Autor tématu
solitaire
hvězdička
Příspěvky: 191
Registrován: úte 28.10.2014, 12:38
Auto: Teď? Počkat, zavolám bráchovi na telefon ...
Bydliště: Böhmen und Mähren

Re: 722.6 nechce řadit na D už při 10stC, na 4 řadí dokonale

Příspěvek od solitaire »

Oki, najdu někoho s diag STAR

Jjo, novej ventil stojí běžně přes 10tis a zatím jsem ho nenašel levněji, takovej primitivní xindl a on to nikdo nevyrábí... Na w123 existuje opravná sada za 50 USD, v ní pár O kroužků, pružinka a pístek..., ale na w210 ani Boha... :-@

Díky ;)

enougher
kometa
Příspěvky: 2476
Registrován: ned 13.05.2012, 1:00
Auto: SL55AMG,W447, CLK320, CL500 4M AMG,c126 560
Bydliště: Praha
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:

Re: 722.6 nechce řadit na D už při 10stC, na 4 řadí dokonale

Příspěvek od enougher »

Ja bych tipoval malo oleje

Autor tématu
solitaire
hvězdička
Příspěvky: 191
Registrován: úte 28.10.2014, 12:38
Auto: Teď? Počkat, zavolám bráchovi na telefon ...
Bydliště: Böhmen und Mähren

Re: 722.6 nechce řadit na D už při 10stC, na 4 řadí dokonale

Příspěvek od solitaire »

No, to bych byl rád, ale olejem to není... Naopak, měl jsem ho tam o trochu víc, najel jsem po výměně
pár tisíc km, tak jsem teď vycucnul 1.75 litru a dolil 1.5 litru čistého, co mi zbyl od výměny ( nevypustil
jsem totiž měnič )... :-@

Ve čtvrtek jdu na diagnostiku, tak pak snad dám vědět, čím to je ... *tired*

Autor tématu
solitaire
hvězdička
Příspěvky: 191
Registrován: úte 28.10.2014, 12:38
Auto: Teď? Počkat, zavolám bráchovi na telefon ...
Bydliště: Böhmen und Mähren

Re: 722.6 nechce řadit na D už při 10stC, na 4 řadí dokonale

Příspěvek od solitaire »

BTW. Použil jsem orig. olej Mercedes Benz 236.14 ...

Autor tématu
solitaire
hvězdička
Příspěvky: 191
Registrován: úte 28.10.2014, 12:38
Auto: Teď? Počkat, zavolám bráchovi na telefon ...
Bydliště: Böhmen und Mähren

Re: 722.6 nechce řadit na D už při 10stC, na 4 řadí dokonale

Příspěvek od solitaire »

Tak chlapi, pochlapte se někdo :-)) Že by se nikdo z Vás nehrabal v převodovce nebo jsem jedinej, kdo

má tu smůlu a 722.6 se mu vysypala :-))) ???

Nebo jste ještě větší samotáři než já, solitaire ??? :stern: :)

popelnice
kometa
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 26.12.2013, 13:32
Auto: Žigul
Bydliště: Hradec Králové 737 547 237

Re: 722.6 nechce řadit na D už při 10stC, na 4 řadí dokonale

Příspěvek od popelnice »

Deska jako ve většině případu :D

Autor tématu
solitaire
hvězdička
Příspěvky: 191
Registrován: úte 28.10.2014, 12:38
Auto: Teď? Počkat, zavolám bráchovi na telefon ...
Bydliště: Böhmen und Mähren

Re: 722.6 nechce řadit na D už při 10stC, OPRAVENO !!!

Příspěvek od solitaire »

Hmmm, deska a možná i nějakej selenoid mě napadla taky... Ale divný je, že to mizí s teplotou,
tj. s menší hustotou oleje. V jednom servisu mi řekli, že je to vyběhanej "mozek" ( ty kanály v hliníkovým odlitku, co na tom sedí deska se selenoidama a že mi to, jak milé, za 25tis+ výměna oleje, opraví...
Něco mi říká, že si , fiškulanti, nechali 20 tis. rezervu, mám už jeden tip, ale chci si to ověřit diagnostikou...
Dám vědět později, pokud se mi to potvrdí, včetně zdroje a fotodokumentace...
Dnes ráno bylo -1C, samozřejmě, musel jsem odjet na 4, protože na D bych jel,
až do bůhví jaké prdele, jen na 2... Po zahřátí super a až do noci šlapala, jako za mlada @}->--

Hmmm, deska a možná i nějakej selenoid mě napadla taky... Ale divný je, že to mizí s teplotou,
tj. s menší hustotou oleje. V jednom servisu mi řekli, že je to vyběhanej "mozek" ( ty kanály v hliníkovým odlitku, co na tom sedí deska se selenoidama a že mi to, jak milé, za 25tis+ výměna oleje, opraví...
Něco mi říká, že si , fiškulanti, nechali 20 tis. rezervu, mám už jeden tip, ale chci si to ověřit diagnostikou...
Dám vědět později, pokud se mi to potvrdí, včetně zdroje a fotodokumentace...
Dnes ráno bylo -1C, samozřejmě, musel jsem odjet na 4, protože na D bych jel,
až do bůhví jaké prdele, jen na 2... Po zahřátí super a až do noci šlapala, jako za mlada @}->--

Tak jsem zpět s informací a radou, co by Vám mohlo pomoci, pokud se Vaše převodovka chová stejně, jako moje...

Řešení jsem po dlouhém hledání na různých fórech, našel na jednom německém... :

Přeloženo překladačem Google :

Dobrý den,
 
Také jsem měl problémy s přenosem, když byl pod 0 ° C.
To se projevilo v takovým způsobem, že se stalo na několik sekund nic někdy po vložení „D“ a pak najednou * Klonk ozubené kolo s opravdu těžkou ranou byla uvnitř. Nicméně, zařízení chtělo, aby to neochotně, dokud ne vůbec.
Za prvé to šlo jen ve 2. stupeň, pak - s každým kilometrem pohonem - přišel přechod k ní, a když bylo teplo, je všechno v pořádku, a to dopadlo měkké jako máslo.
Přešla jste z D na 4 a zpátky na D někdy vyšel další vyšší rychlost ... někdy ne ... opravdu otravný.
 
Problém byl jen při mrznoucích teplotách. Proto měl pouze vodu nebo podobnou. podezření na olej, pak si přečtěte, že se zástrčkou a olejem v systému EGS.
 
Dřívější majitel řekl, že udělal při koupi flush, ale důvěra je dobrá, kontrola je lepší. Pak jsem chtěl provést proplachování převodovky, ale při demontáži olejové pánve vyčistěte nový olej - krásné načervenalé a žádné usazeniny / kovové části. Předchozí majitel se neoplatil. Pro přítomnost NAG1 byl jen odborník, který rozebíral ovládací panel a testoval ventily - to vše je v pořádku. Také žádná chyba mechanicky zjistitelná. Plug a EGS byly také v pořádku.
 
Jednou ráno jsem si ve tmě všiml, že hnací zařízení "D" nesvítí.
Pokud pak jdu na "4", rozsvítí se neustále a pak se přepne také normálně.
Takže jsem měl podezření, že převodovka dostala vadné signály ze spínače rozpoznání převodových stupňů S16 / 10 a změnila se s přítelem. Jako špička: nejdůležitější je odstranit středovou konzolu (4 šrouby), jinak byste téměř zlomili prsty kvůli vzduchovým kanálům na zadní straně!
 
Připojil jsem několik obrázků v příloze pro ty, kteří mají zájem o to, jak je spínací modul strukturován.
 
Na ose je nasazen nos, to má posuvný kontakt (bílá plastová část) a toto je obsazeno posuvnou dráhou odpovídajícími kontakty pro jednotlivé převodové stupně.
Na desce je mnoho SMD FET, které ovládají LED diody ... už ne. Pomocí zástrčkového kontaktu jsou signály odeslány do EGS.
Nejsem si jistý, jestli je spojka pak skutečná rychlost je stále zapojen ... v signálech pak jsou zpracovávány EGS a s mnoha parametry (zatížení, teplota, rychlost, atd.) Stmíval a od optimální Zjištěno zařízení.

Sečteno, podtrženo a vyzkoušeno :

Elektronická převodovka je sice chytrá a odolná, ale neřadí sama, primárně potřebuje od řidiče informaci kam a jak chce jet... Dopředu? Dozadu? A jak rychle ? A je sních nebo je jen kosa, ale suchá silnice ? A Tady byl zakopaný pes ! Volič, ze kterého čouhá řadící páka, předává tyto informace převodovce a to částečně mechanicky, ale také elektronickou cestou a tuto funkci ten můj měl omezenou, prostě vydřený kontakt, což se i na něm opticky projevilo, jako problikávání diod pod písmeny na voliči, nesvítí-li totiž písmeno či číslo volby, téměř 100% nemá ani převodovka info o tom, co po ní chceme...
Vycházeje z této premisy, jsem vzal zánovní volič a nechal ho vyměnit, je to jednoduchá operace, ale dal jsem to udělat kamarádovi, protože na ulici, cokoli se zkomplikovat, neudělám nic...

Takže, nyní vyměněno, převodovka šlape jako za mlada a já jsem šťastný, že jsem věnoval trochu času a úsilí, abych si postahoval pár plánků, fotek a videí a dospěl tak k řešení mého problému...

Totiž, napříč všemi mými známými, napříč servisáky, včetně prý špičkového servisu na automaty všech značek v Olomouci, všichni tu převodovku pohřbili a nebo mě usilovali o infarkt sdělením ceny opravy... Majitel toho nejmenovaného servisu to po podrobném popisu závady očekoval na "vyběhaný rozvaděč nebo jak se ten "hliníkový mozek" do kterého při výměně oleje strkáme filtr a na kterém ze shora sedí plastová elektronická deska a v ní je šest selenoidů... Mno, nemusela by se prý kupovat nová, repase by to vyřešila, cena přes 20tisíc plus ještě , samozřejmě výměna oleje, když už se vypustí, to nevím za kolik, ale žádná láce to určitě není...

Takže já jsem ušetřil bratru 30 tisíc a mám hezkou neděli, kterého přeji i Vám všem @}->--

V příloze jen pro info, ten kontakt ve voliči ( stojí cca 70 éček ), který to dělá, kdyby někdo neměl celý volič, což je elegantnější řešení

Autor tématu
solitaire
hvězdička
Příspěvky: 191
Registrován: úte 28.10.2014, 12:38
Auto: Teď? Počkat, zavolám bráchovi na telefon ...
Bydliště: Böhmen und Mähren

Re: 722.6 nechce řadit na D už při 10stC, na 4 řadí dokonale

Příspěvek od solitaire »

Foto k textu :
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Autor tématu
solitaire
hvězdička
Příspěvky: 191
Registrován: úte 28.10.2014, 12:38
Auto: Teď? Počkat, zavolám bráchovi na telefon ...
Bydliště: Böhmen und Mähren

Re: 722.6 nechce řadit na D už při 10stC, OPRAVENO !!!

Příspěvek od solitaire »

...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Autor tématu
solitaire
hvězdička
Příspěvky: 191
Registrován: úte 28.10.2014, 12:38
Auto: Teď? Počkat, zavolám bráchovi na telefon ...
Bydliště: Böhmen und Mähren

Re: 722.6 nechce řadit na D už při 10stC, na 4 řadí dokonale

Příspěvek od solitaire »

....
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Autor tématu
solitaire
hvězdička
Příspěvky: 191
Registrován: úte 28.10.2014, 12:38
Auto: Teď? Počkat, zavolám bráchovi na telefon ...
Bydliště: Böhmen und Mähren

Re: 722.6 nechce řadit na D už při 10stC, na 4 řadí dokonale

Příspěvek od solitaire »

Pro ověření, jaký díl přesně potřebujete ... Je to, např. :stern: A1402570837 , :stern: A2022670137 ,
:stern: A1402670637 , :stern: A1402670937 , :stern: A1402770298 ,,,,

Pokud díl budete kupovat použitý, aktuální nabídka např. na ebay je v cenách mezi 25-60 éčky... Stejná cena je i v mezi některými servismany ...a šroťáky...
Naposledy upravil(a) solitaire dne ned 30.09.2018, 20:29, celkem upraveno 1 x.

fokume
hvězda
Příspěvky: 1751
Registrován: úte 25.10.2016, 14:19
Bydliště: Kolin

Re: 722.6 nechce řadit na D už při 10stC, na 4 řadí dokonale

Příspěvek od fokume »

*thumbs up* tohle je super tema

Autor tématu
solitaire
hvězdička
Příspěvky: 191
Registrován: úte 28.10.2014, 12:38
Auto: Teď? Počkat, zavolám bráchovi na telefon ...
Bydliště: Böhmen und Mähren

Re: 722.6 nechce řadit na D už při 10stC, na 4 řadí dokonale

Příspěvek od solitaire »

Mi povídej, ušetřil jsem celý auto, protože utopit se do toho 35tisíc je nesmysl, ikdyž mám výborný motor, týden starou technickou a origo 280tis, do provozu 1/99... Stejně bych šel , pochopitelně, do jiného auta z venku... nebo bych musel hrábnout do garáže a vyměnit celou kisnu... :-@

Jinak, pokud jsou se 722.6 problémy, které uvedená oprava nevyřeší, je možno vyměnit el.desku v převodovce, případně i se selenoidy ( těch je 6 )... Deska stojí něco kolem 3500,-, selenoidy, bratru 20 tisíc, ale samozřejmě, nikdy nejsou KO všechny, Ohm metrem se změří jejich odpor, pokud je v mezích určitého intervalu ( každý typ má jiný), je v cajku..., reálně se vyzkouší tak, že se do nich úplně jednoduše pustí šťáva a ani buď cvaknou a tedy fungují nebo ne... Přístup k těmto částem převodovky je jednoduchý, není třeba ji demontovat, vše se vyměňuje od spodu, po demontáži olejové vany a " mozku" aka "rozdělovače", šoupnu sem ještě fotky toho co teď popisuju, jen to nemám připravené,a tak chvilku strpení... *drink*
Venku se dá deska pořídit za 1500,- a sada těch šesti selenoidů za 1300,- ( jo, čtete to číslo dobře )... :x
Odpovědět