722.6 nechce řadit na D už při 10stC, na 4 řadí dokonale


patrikW210
hvězdička
Příspěvky: 56
Registrován: sob 22.10.2016, 19:49
Auto: W210 e320i
Bydliště: uherske hradiště

Re: 722.6 nechce řadit na D už při 10stC, na 4 řadí dokonale

Příspěvek od patrikW210 »

ještě se vecpu.. nedělá to na mojem aute ale zeptám se... když automat s zařazeným D pri dojíždění do křižovatky a zastavení chcípne, tak čím to muže být? měnič KO ?

trojan
kometa
Příspěvky: 2145
Registrován: pon 28.02.2011, 18:33
Auto: Trambus
Bydliště: 60580495devět/Kolín

Re: 722.6 nechce řadit na D už při 10stC, na 4 řadí dokonale

Příspěvek od trojan »

jo

patrikW210
hvězdička
Příspěvky: 56
Registrován: sob 22.10.2016, 19:49
Auto: W210 e320i
Bydliště: uherske hradiště

Re: 722.6 nechce řadit na D už při 10stC, na 4 řadí dokonale

Příspěvek od patrikW210 »

trojan: jasné.. ono to dělá jen po zahřátí a krátkém stání.. napřiklad jedu 15km, pak zastavim před obchodem (při zastavení normálně prokluzuje jak má), udělá se nákup (cca 20 minut) tak se nastartuje auto, dám R abych vyjel z parkingu a hned jak dám R tak chcípne.. musím po zařazení hned nohu na plyn aby nezdechlo ale vyjelo z řady... takže měnič po smrti říkáš jo?

JirkaH
hvězdička
Příspěvky: 21
Registrován: čtv 23.05.2013, 20:29
Auto: w123 240D, w211 220cdi, W 212 250cdi
Bydliště: Hostín u Vojkovic
Věk: 55

Re: 722.6 nechce řadit na D už při 10stC, na 4 řadí dokonale

Příspěvek od JirkaH »

Ahoj, náhodou jsem narazil na tvůj odkaz. Zaujalo mě to a celý příběh jsem dočetl a uložil do oblibenych.Musím říci že jsi vytrvalý borec. A blahopřeji k opravě. Ať ti převodovka dlouho slouží. JirkaH

trojan
kometa
Příspěvky: 2145
Registrován: pon 28.02.2011, 18:33
Auto: Trambus
Bydliště: 60580495devět/Kolín

Re: 722.6 nechce řadit na D už při 10stC, na 4 řadí dokonale

Příspěvek od trojan »

DESKA ZA 1500 A SADA SELENIDŮ ZA 13 BUDE JISTĚ SUPER KVALITA :-)

JirkaH
hvězdička
Příspěvky: 21
Registrován: čtv 23.05.2013, 20:29
Auto: w123 240D, w211 220cdi, W 212 250cdi
Bydliště: Hostín u Vojkovic
Věk: 55

Re: 722.6 nechce řadit na D už při 10stC, na 4 řadí dokonale

Příspěvek od JirkaH »

Rozumím, to posoudí solitaire , jak dlouho to vydrží.My Češi jsme si zvykli kupovat za draho kvalitu, ale dá se kupovat kvalita i za levno.Např: je tady na netu firma česká, která generálku je převodovky 722.6 a má v nabídce solenoidy za 1731.- a jiné dostupné díly. A Mercedes samotný montuje třeba rozvody na w212 a pod. Od firmy SWAG která sídlí ve stejným baráku jako FEBI. Jen jsou tam vybroušená čísla. Já jsem třeba koupil přitlačák, lamelu a ložisko na w123 za 1999.- Blue edice od Bilsteina. (Motora.cz)No řeknu ti že je lepší na jízdu než Sachs. A to dílenský zpracování to jsem čuměl. Hrabu se v Mercedesech 23let. A je mi 53 a nebojím se už kupovat levnější věci u solidních firem. Zkouším to a zatím je to dobrý. Takže bude mít solitér asi kliku. Jo ještě perličku. Chtěl jsem koupit na w123 sametky na okna no ty gumy co těsní. Praha MB si řekla 28000.-🥶No a já to koupil v originále u Pelicana v USA za 14 dolarů +. 50$ pošta. Dobrý ne. Hezký den

Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 40

Re: 722.6 nechce řadit na D už při 10stC, na 4 řadí dokonale

Příspěvek od Waterfall »

Já kupoval solenoid pro spojku měniče za necelých 100€ origo (tedy spíš v modrobílé krabičce). V nabídce byl ještě ještě VEMO za cca polovinu. Vrátil bych se akorát k otázce zkoušení těch solenoidů. Často totiž blbne solenoid překlenovací spojky měniče, solenoid regulace modulačního tlaku nebo solenoid, co ovládá tlak při řazení. Ohmickým změřením a procvaknutí připojením na 12V se však většinou nezjistí nic. Systémem "zavřen/otevřen" totižto fungují jen solenoidy pro přepínání kvaltů. Ty jediný lze prověřit tímhle způsobem. Ale ty, co nejčastěji dělaj problémy jsou použity jako proporcionální ventily řízeny PWM signálem. Takže se plynule otevírají nebo zavírají. A stačí malý drhnutí a je problém. On tedy při tvrdým sepnutí 12V bude fungovat jak má, ale pokud jej začneme regulovat PWM signálem, začne se v některých polohách především za studena kousat. Většina lidí tím pádem nemá jak otestovat tyto solenoidy. Proto se vyskytují za studena ty závady houpání otáček, trhnutí při prvních zamknutích měniče apod. Je jasný, že lidi už nechtěj u starý vrány dávat převodovku okamžitě servisákovi - ten se jim totižto nebude srát s tím, aby tam měnil jednu součástku a za tři měsíce přijde člověk zpátky s další závadou. Když už to má rozdělat, tak minimálně přetěsní tu mechatroniku celou, nasází tam nový solenoidy (především ty PWM-kem ovládaný), zloží nový "conductor plate" a nazdar. Tyhle závady by se ale v podstatě vůbec nevyskytovaly, kdyby první majitel nekašlal na výměny oleje...bohužel to prodlužování výměnných intervalů, nebo přímo tvrzení o doživotních náplních často podporujou i autosalony a autorizovaný servisy. Ona to ta převodovka sice prvního majitele přežije...ale těm dalším pak nezůstane nic jinýho, než platit ty opravy.

Co se týče levných/drahých dílů...zpravidla platí, že kvalita odpovídá ceně. Ale jsou i věci, které nemá velký smysl kupovat předražený a i levný díl může udělat stejnou práci. Přikladem jsou zadní kotouče u majitele, co jezdí většinou sám sedanem, dědkovským stylem a skoro nebrzdí. Takovému řidiči v podstatě může bejt jedno, zda mu zrezaví ATE nebo ABE. Výsledek bude po dvou letech přibližně stejný. *jokingly*

JirkaH
hvězdička
Příspěvky: 21
Registrován: čtv 23.05.2013, 20:29
Auto: w123 240D, w211 220cdi, W 212 250cdi
Bydliště: Hostín u Vojkovic
Věk: 55

Re: 722.6 nechce řadit na D už při 10stC, na 4 řadí dokonale

Příspěvek od JirkaH »

👍👍👍
Odpovědět