[Alternátor] - vyřešeno
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 276
- Registrován: ned 13.11.2011, 18:08
- Auto: MB W210 E200 CDI r.v.2001 - WDB2100071B347634
[Alternátor] - vyřešeno
Možná blbej dotaz. Dobíjí alternátor stejně při volnoběžných otáčkách , nebo při vyšších dobíjí víc? (jako dynamo).Za jak dlouho po nastartování se baterie při volnoběhu dobije na původní hodnotu ?díky.
Naposledy upravil(a) kecachep dne čtv 15.04.2021, 8:53, celkem upraveno 2 x.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
Po nastartování vystoupí napětí na volnoběh na 14V, a za jízdy by tam asi tak mělo být i po zapnutí všeho, co v autě je.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 276
- Registrován: ned 13.11.2011, 18:08
- Auto: MB W210 E200 CDI r.v.2001 - WDB2100071B347634
Re: Alternátor
Takže dobíjí stále stejně. A jak je to s druhou částí otázky?
-
- hvězda
- Příspěvky: 1377
- Registrován: sob 19.05.2012, 23:11
- Bydliště: Teplice, potažmo Buzerantovice
Re: Alternátor
dobíjí pořád stejně,
a druhá část otázky je na draka. záleží na stavu altíku, kapacitě a stavu baterie apod. zhruba po 15 minutách by to mělo být cajk. ale alternátor nikdy není schopen dobít baterku úplně, proto stojí za to to občas připojit na nějakou nabíječku, pokud auto dlouho stojí. i blbá čínská nabíječka dobije baterku na větší kapacitu, než altík.
a druhá část otázky je na draka. záleží na stavu altíku, kapacitě a stavu baterie apod. zhruba po 15 minutách by to mělo být cajk. ale alternátor nikdy není schopen dobít baterku úplně, proto stojí za to to občas připojit na nějakou nabíječku, pokud auto dlouho stojí. i blbá čínská nabíječka dobije baterku na větší kapacitu, než altík.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1403
- Registrován: pát 05.06.2009, 17:53
- Auto: to obcas tak pribejva, ze uz se to sem nevejde
- Bydliště: Doma
Re: Alternátor
nikdy nedava alternator hned od zacatku na volnobeh 14V, to je prvni nesmysl *stop* a uz vubec ne plny vykon. :-$
zalezi jak na tom je baterka primarne jestli byla ok nebo dost vybita, takze se to na 14V muze dostat klidne az pozdeji.
a neni to jen o VOLTECH, ale dulezite jsou take AMPERY ]:->
proto vetsina novejsich aut ma nekdy zvyseny volnobeh a je to za ucelem rychlejsiho dobiti baterie, takze otacky motoru na to zcela jiste vliv maji :-*
treba w164 si sama prida volnobeh o 100-200 otacek, pokud se aktivuje v zime topeni vcetne elektrickeho, ktere si bere asi 1,6kW, w211 to ma taky.
tyhle auta topi hned od nastartovani, i kdyz je motor jeste uplne studeny.
kazdou chvili se me nekdo pta, proc ma u w164 zvyseny volnobeh :-!
staci vypnout topeni a otacky padnou dolu *jokingly*
zalezi jak na tom je baterka primarne jestli byla ok nebo dost vybita, takze se to na 14V muze dostat klidne az pozdeji.
a neni to jen o VOLTECH, ale dulezite jsou take AMPERY ]:->
proto vetsina novejsich aut ma nekdy zvyseny volnobeh a je to za ucelem rychlejsiho dobiti baterie, takze otacky motoru na to zcela jiste vliv maji :-*
treba w164 si sama prida volnobeh o 100-200 otacek, pokud se aktivuje v zime topeni vcetne elektrickeho, ktere si bere asi 1,6kW, w211 to ma taky.
tyhle auta topi hned od nastartovani, i kdyz je motor jeste uplne studeny.
kazdou chvili se me nekdo pta, proc ma u w164 zvyseny volnobeh :-!
staci vypnout topeni a otacky padnou dolu *jokingly*
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 276
- Registrován: ned 13.11.2011, 18:08
- Auto: MB W210 E200 CDI r.v.2001 - WDB2100071B347634
Re: Alternátor
Díky za odpovědi. Mě šlo o to, Za jak dlouho po startu se baterka vrátí do původního stavu před startem, takže asi čtvrt hodiny . Je mi jasné že čím delší start tím bude delší doba nabití do původního stavu.