Fórum bylo aktualizováno, pro více informací mrkněte sem: viewtopic.php?f=10&t=70529

Grafika se bude postupně za provozu měnit - není potřeba psát stále dokola stížnosti že je to hnusný. Je to výchozí vzhled phpbb systému.

Za studena řadí ve vyšších otáčkách.

Odpovědět

Autor tématu
Marten
vycházející hvězda
Příspěvky: 900
Registrován: Po 20.10.2008, 20:43
Auto: R129 SL500,C126 500SEC, S320CDi, Jag XJR, Saab 9-5
Místo/Bydliště: Kroměříž
Věk: 36
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Za studena řadí ve vyšších otáčkách.

Příspěvek od Marten » Út 30.10.2018, 21:44

Než se trochu prohřeje převodovka/motor tak automat řadí ve vyšších otáčkách tj. cca 2500 ot. Po zahřátí řadí krásně plynule jak má. Je to převodovka 722.3. Oleje je samozřejmě dost. Nemáte tušení čím by to mohlo být popř. na co se podívat?

Díky za tipy.




126560
hvězda
Příspěvky: 1004
Registrován: Po 04.08.2008, 8:19
Auto: MB-Mamut 420,124-E 220, 140 CL 420+tisíc jiných
Místo/Bydliště: Ano
Věk: 62
Stav: Offline

Re: Za studena řadí ve vyšších otáčkách.

Příspěvek od 126560 » Stř 31.10.2018, 7:21

Dle mého je příčinou filtr, měl jsem to samé. Po výměně filtru za originál koupený v MB to přestalo. Bylo to na Mamutovi.




Pirx
hvězdička
Příspěvky: 322
Registrován: So 09.11.2013, 21:49
Auto: R129 SL600 W140 S600
Stav: Offline

Re: Za studena řadí ve vyšších otáčkách.

Příspěvek od Pirx » Stř 31.10.2018, 7:42

Tak ono to takhle do urcite miry ma byt, studeny auto radi pozdejc aby se rychleji ohraly katalyzatory.
722.3 na to ma jeden solenoid, ktery kdyz odpojis tak zacne radit normalne... pokud bude radit pozde i kdyz ho odpojis, je to necim jinym.
Viz:
https://www.benzworld.org/forums/attach ... pshift.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;




Autor tématu
Marten
vycházející hvězda
Příspěvky: 900
Registrován: Po 20.10.2008, 20:43
Auto: R129 SL500,C126 500SEC, S320CDi, Jag XJR, Saab 9-5
Místo/Bydliště: Kroměříž
Věk: 36
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Za studena řadí ve vyšších otáčkách.

Příspěvek od Marten » Stř 31.10.2018, 9:58

Zkusím odpojit, díky za tip. *thumbs up*




Autor tématu
Marten
vycházející hvězda
Příspěvky: 900
Registrován: Po 20.10.2008, 20:43
Auto: R129 SL500,C126 500SEC, S320CDi, Jag XJR, Saab 9-5
Místo/Bydliště: Kroměříž
Věk: 36
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Za studena řadí ve vyšších otáčkách.

Příspěvek od Marten » Stř 31.10.2018, 17:34

Díval jsem se zespodu a mám to tam nějak jinak než je zobrazeno v tom návodě. Zkoušel jsem odpojit tady ten konektor a nepomohlo.
Nemáte dostatečná oprávnění pro zobrazení souborů připojených k tomuto příspěvku.




Pirx
hvězdička
Příspěvky: 322
Registrován: So 09.11.2013, 21:49
Auto: R129 SL600 W140 S600
Stav: Offline

Re: Za studena řadí ve vyšších otáčkách.

Příspěvek od Pirx » Stř 31.10.2018, 19:47

Tak v tom odkazu co jsem daval je napsano ze nekde je solenoid a u jinych je to ovladane vakuem... tak treba mas to druhe... nevim pokud se neozve nekdo kdo to rozebira denne tak googli 722.3 cold upshift delay vic asi poradit nedokazu :'(




Autor tématu
Marten
vycházející hvězda
Příspěvky: 900
Registrován: Po 20.10.2008, 20:43
Auto: R129 SL500,C126 500SEC, S320CDi, Jag XJR, Saab 9-5
Místo/Bydliště: Kroměříž
Věk: 36
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Za studena řadí ve vyšších otáčkách.

Příspěvek od Marten » Stř 31.10.2018, 21:43

Zjistil jsem že u mojí převodovky je to ještě řešeno podtlakem a ne elektricky.
Tady jsem našel návod jak to funguje a jak to vyzkoušet. Myslím, že je to dobře popsáno akorát překladač to trochu zkomolil:
Základy
odloženého posunu ........ Systém zpoždění je jednoduše ACTUATOR na straně trans, který když je vak přiváděn do svého ELEMENT, mechanicky mění polohu směrového kabelu. [srovnatelné s řidičem pohybujícím voličem řazení na nižší rychlostní stupeň]
Tato část systému není přepínacím ventilem nebo jiným typem ventilu. Jedná se o kabelové servo servopohon.
Aktivace tohoto kabelového pohonu je řízena řídicí jednotkou, která vysílá elektrický signál do spínacího ventilu, jak je určeno mapováním ECU. To umožňuje, aby proudění motoru dosáhlo tranňového kabelového pohonu přes SOV. [toto je část za posilovačem a je pouze otevřený / uzavřený elektricky napájený ventil]
Jakmile je ECU uspokojena, zastaví signál na SOV, který se pak zavře a vak přeruší, čímž se kabel vrátí do normální polohy řazení.

Takže kód 26 může být něco od elektrického signálu na SOV až po špatný pohon ... a něco mezi tím. [úniky hadicových hadic atd.]
Jednoduchým testem je, aby byly 2 vakové linky u SOV vypnuty a spojeny s malým kusem hadiček. To eliminuje jakoukoliv správu motoru ECU pro zpožďovací systém. Vezměte vozidlo na jízdu a zjistěte, zda pohon reaguje na vysávání motoru.
[tranny by měla zůstat v režimu zpoždění] Zkontrolujte, zda je motor vysunutý na odpojeném vedení před jejich spojením, aby se zajistilo,
Tato jednoduchá zkouška se dostaví přímo do kabelového pohonu a můžete pracovat zpět odtud, pokud máte zpoždění, pak se podívej na SOV průtok a ECU signál na SOV, atd. Pokud ne, máte špatný prvek v servopohonu, špatný pohon , nebo [a nepřehlédněte to] přerušovanou linii vaku na aktoru .......
Mnoho chlapů jen vložilo BB do řady na SOV a používalo nižší rozsah řazení, když se auto zahřívá [sloužící stejný účel systému]. Ale CE se rozsvítí a musí být vymazána. [překvapivě, někdy to může trvat měsíc)
Důvodem pro zástrčku linky BB je zabránit úniku vaku, když je SOV otevřený .....




Autor tématu
Marten
vycházející hvězda
Příspěvky: 900
Registrován: Po 20.10.2008, 20:43
Auto: R129 SL500,C126 500SEC, S320CDi, Jag XJR, Saab 9-5
Místo/Bydliště: Kroměříž
Věk: 36
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Za studena řadí ve vyšších otáčkách.

Příspěvek od Marten » Po 19.11.2018, 21:32

Tak jsem na nic nepřišel, ani jak to vypojit ani jak to opravit. :-(




avepok
hvězdička
Příspěvky: 29
Registrován: Pá 13.11.2015, 17:27
Auto: SL500 1992
Stav: Offline

Re: Za studena řadí ve vyšších otáčkách.

Příspěvek od avepok » Ne 25.11.2018, 11:02

Osobně bych viděl problém v zanesení valve body (mozek) a governoru (odstředivka) v automatu. U některých převodovek je to problém už při 100 tis. km náběhu. Co můžeš zkusit sám je vyměnit filtr a olej ale většinou výměna celou situaci ještě zhorší tím jak nový olej začne rozpouštět usazeniny tak se stavítka začnou přidírat ještě více. Právě zahřátí způsoby roztažení a tím hladší chod stavítek. Pokud se v začínajícím projevu toho co popisuješ provede vyčištění valve body a governoru problém se odstraní.
Pro vyzkoušení zda to tím je bych odpojil podtlak co vede do převodovky. Ten právě za normálních okolností řídí jak vysoko má motor řadit v závislosti na přidaném plynu. (Tu trubičku bych během odpojovacího testu asi přicpal, aby to nesálo falešný vzduch). Převodovka by měla při odpojení řadit hodně nízko. Pokud se tak nestane bude převodovka hodně zanesená.
Ještě dotaz to řazení při vyšších otáčkách motoru se děje jenom na prvním přeřazení nebo všechny kvalty.
Pokud si do toho netroufneš na vyčištění valve body a governoru tak bych tady o jednom člověku věděl.




Autor tématu
Marten
vycházející hvězda
Příspěvky: 900
Registrován: Po 20.10.2008, 20:43
Auto: R129 SL500,C126 500SEC, S320CDi, Jag XJR, Saab 9-5
Místo/Bydliště: Kroměříž
Věk: 36
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Za studena řadí ve vyšších otáčkách.

Příspěvek od Marten » Út 04.12.2018, 19:01

Ahoj.
Podtlak jsem odpojil a nemělo to žádný vliv na snížení otáček. Auto vlastně řadí ve vyšších otáčkách než se to trochu prohřeje tj. cca 10 km normální jízdy. Po městě je to dříve. Do té doby to řadí pořád stejně. Potom to začíná řadit níž až to začne řadit normálně.
Osobně používám, při výměny oleje v převodovkách toto https://www.bg-care.cz/dekarbonizace/au ... s513219732" onclick="window.open(this.href);return false;
Už jsem to použil do několika převodovek pro vyčištění a musím říct, že se to nikdy nezhoršilo, ale řazení bylo potom jemnější. Myslíš, že to má smysl tam šoupnout, pro vyčištění??




fíkus
král hvězd
Příspěvky: 5500
Registrován: So 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Stav: Offline

Re: Za studena řadí ve vyšších otáčkách.

Příspěvek od fíkus » So 08.12.2018, 1:48

Čistič BG mohu vřele doporučit, pokud nebyla převodovka v prdeli tak to vždy řazení zlepšilo. U Volva mi to pořád padalo do nouzáku a neblokoval se měnič. Po nalití těhle chcanek to byl rozdíl hned po rozjezdu a z převodovky vyteklo všechno možný jen ne něco co připomíná olej ATF... spíš olej z dieselu po 10000 km. Nejlepší je samozřejmě převodovku vyčistit rozebráním.




avepok
hvězdička
Příspěvky: 29
Registrován: Pá 13.11.2015, 17:27
Auto: SL500 1992
Stav: Offline

Re: Za studena řadí ve vyšších otáčkách.

Příspěvek od avepok » So 08.12.2018, 18:59

Sám čističe BG nepoužívám takže nemohu posoudit. Ale co jsem slyšel tak po jejich použití je třeba udělat průplach oleje v převodovce. Zkusit BG můžeš, ale může se to celé ještě zhoršit. Takže buť to pomůže, ale budeš muset vyměnit vícekrát olej nebo průplach oleje nebo to nepomůže a čeká tě vyčištění mozku a odstředivky a výměna oleje.

Nevím o jaké Volvo se jednalo ale pokud to bylo nějaké modernější 5 a více kvaltové tak to má mozek na stojato a z toho nečistoty lépe vytečou. Navíc převodovky Aisin jsou na nečistoty v progeresivních solenoidech hodně háklivé.

Co je zajímavé je to že podtlak vůbec nezměnil charakteristiku řazení. To se mě vůbec nezdá. Po odpojení podtlaku by převodovka měla řadit v nízkých otáčkách. Např 4. stupen dát už ve 40 (50) km. Ten podtlak převodovce říká kolik máš plynu zda má motor vytáčet či nikoliv. To opravdu po odpojení podtlaku nenastala žádná změna.?

Jak vypadá olej v AT?
Kolik je tam oleje?
Víš jak se měří hladina oleje v AT?
(promiň dementní otázky, ale už jsem se setkal s kde čím)

Budeme tu hledat všelijaké zázračné řešení, ale zde je to dle mě spíše oddalování minimálně vyčištění mozku a odstředivky (cca 3 až 5 tis.), nebo což by bylo ještě lepší celé převodovky. s výměnou těsnění (10-15 tis.). Pak zjistíme že jsou ještě nějaké lamely na hranici životnosti (12-18 tis.) No a nakonec to bude měničem a bude to (20-25 tis. ). Ale pak bude převodovka jako nová. (cena opravy v Kč)




fíkus
král hvězd
Příspěvky: 5500
Registrován: So 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Stav: Offline

Re: Za studena řadí ve vyšších otáčkách.

Příspěvek od fíkus » Ne 09.12.2018, 2:47

Starej krám, 960 II 3.0.




Autor tématu
Marten
vycházející hvězda
Příspěvky: 900
Registrován: Po 20.10.2008, 20:43
Auto: R129 SL500,C126 500SEC, S320CDi, Jag XJR, Saab 9-5
Místo/Bydliště: Kroměříž
Věk: 36
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Za studena řadí ve vyšších otáčkách.

Příspěvek od Marten » Ne 09.12.2018, 22:54

Já jsem to BG použil na Saabu 9-5 Aisin 55-50 a před tím u Volva 850 Aisin 50-42. Vždycky se to zlepšilo.
Co se týká oleje, tak množství je správné, ale olej už asi bude starý a v lahvi by byl asi hodně tmavý, ale to co jsem teď vypustil ze Saabu tak to jsem ještě nikdy neviděl. To bylo opravdu jak olej z naftovýho motoru.
Nevíte jestli u této převodovky je vypouštěcí šroub na měniči? U 190D jsem ho měl.
Kde by mi ten rozvaděč vyčistily? Odpojil jsem tento podtlak, je to v pořádku??
Nemáte dostatečná oprávnění pro zobrazení souborů připojených k tomuto příspěvku.




klasyk
hvězdička
Příspěvky: 61
Registrován: So 28.01.2017, 21:55
Auto: MB 124 coupe
Věk: 28
Stav: Offline

Re: Za studena řadí ve vyšších otáčkách.

Příspěvek od klasyk » Stř 09.10.2019, 15:12

nebudem zakladat novu temu napisem to sem

Mam MB w124 e320 4rychl. automat

trhlo mi kickdown lanko, vymenilo sa za nove, + sa vymenil olej a filter v prevodovke. Auto zacalo radit pri vysokych otackach ako keby bol zaseknuty na Sku. Dalej som zistil ze prestalo fungovat manualne radenie + Sko . Predtym to vsetko fungovalo tak ako malo a radiolo pekne , Pekne radi aj trz len teda pri otackach cca 5000.... Nevie niekto co by som mal pozriet ako prve? Oleju tam je dost Filter, olej, kickdown lanko bolo kupovane origo v MB.



Odpovědět