Fórum bylo aktualizováno, pro více informací mrkněte sem: viewtopic.php?f=10&t=70529

Grafika se bude postupně za provozu měnit - není potřeba psát stále dokola stížnosti že je to hnusný. Je to výchozí vzhled phpbb systému.

Rada pro nákup R129


Autor tématu
arbitrumelegantium
hvězdička
Příspěvky: 3
Registrován: Út 06.12.2016, 21:55
Auto: Mercedes
Stav: Offline

Rada pro nákup R129

Příspěvek od arbitrumelegantium » Po 12.12.2016, 22:07

Ahoj všem, rád bych si pořídil nějakou R129. Nechci však auto jen na občasné ježdění (tedy dobré a spolehlivé), ale i jako investici do "veterána". Můžete mi prosím poradit po čem se dívat a pro změnu na co si dát pozor? Díky




Golfi
hvězdička
Příspěvky: 30
Registrován: Stř 22.08.2012, 16:50
Auto: R129 600SL
Místo/Bydliště: Praha 9
Stav: Offline

Re: Rada pro nákup R129

Příspěvek od Golfi » Út 13.12.2016, 14:24

Umíš trochu německy? pokud ano pročti si r129-forum.de, tam je vše a dá se tam objednat i "Kaufberatung" tedy podrobný průvodce nákupem jeté R129...

Za mě vyhnul bych se hydraulickému podvozku ADS. Pozor na "ekologickou" rozpadající se kabeláž v motorovém prostoru, atd atd, je toho spousta... S tou investicí nevím... Měl jsem 4 roky sl600 a po 4 letech jsem ji prodal o 120tis dráž, nežli jsem tenkrát nakoupil, ale těch 120 to za 4 roky sluplo, jako malinu, možná i 2x, já to radši nepočítal 007




kesu
vycházející hvězda
Příspěvky: 560
Registrován: Po 18.11.2013, 20:58
Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts
Stav: Offline

Re: Rada pro nákup R129

Příspěvek od kesu » Út 13.12.2016, 21:31

arbitrumelegantium napsal:Ahoj všem, rád bych si pořídil nějakou R129. Nechci však auto jen na občasné ježdění (tedy dobré a spolehlivé), ale i jako investici do "veterána". Můžete mi prosím poradit po čem se dívat a pro změnu na co si dát pozor? Díky
No hele nevím, podle mého je už na r129 pozdě. Ceny hezkých kousků už jsou hodně vysoko, za poslední 2 roky šly žehličky dost nahoru. Naopak za slušný peníze je teď novější r230.

Sběratelskou hodnotu budou mít hlavně raritní kusy jako je nedostupné SL55 AMG, mizerně dostupné 70 a 73 AMG a čas od času sehnatelné (ovšem za obrosvký peníze) 60AMG. Řidičsky zajímavá motorizace mohla být 3,6 Brabus s manuálem. V inzerci se jedna pohybovala (tuším na autoscoutu) kolem 25 tis. euro.

Ohledně motorizace je asi ideální poměr cena/výkon 500. Ohledně roku výroby pak poface, ideálně druhý facelift. Ale není to dogma, předface má sice obávaný kabelový svazky (pro R6 něco přes desítku, pro V8 pak cca 25, pro v12 přes 100 tis.) Ale v reálným součtu to není zdaleka nejhorší položka. Aktivní podvozek je zajímavá věc, kombinace tlumič+koule je cca 20-25tis na kolo. Předface pak má docela hrubou mechaniku, která jde přetěsňovat a udržovat "levně". Poface to má elektronický a "zábavnější".
Ceny dílů jsou dost zvláštní, na jedné straně jsou vlastně levný destičky a kotouče (cena asi jako na běžný Vokswagen) a na druhé škrtící klapky (cena asi jako bežný Volkswagen)..

Přeju šťastnou ruku při koupi
m

PS: Golfi, tys to prodal?!?! Proč?




Golfi
hvězdička
Příspěvky: 30
Registrován: Stř 22.08.2012, 16:50
Auto: R129 600SL
Místo/Bydliště: Praha 9
Stav: Offline

Re: Rada pro nákup R129

Příspěvek od Golfi » Stř 14.12.2016, 9:23

Prodal... Právě pro to, co píšeš , neviděl jsem v té mojí ten sběratelský potenciál... Neměla žádnou dokumentaci, asi 230tis najeto, nikdo neví přesně, ne úplně originál stav a abych s ní byl po technický stránce spokojený, zahučelo by dalších 50 - 100 tis... Převodovka, přetěsnění motoru, atd, atd, vždyť Ty to znáš moc dobře 007 Udělal jsem jí pápá do Polska...

Jinak s těma cenama má Kesu pravdu, konkrétně třeba SL600 jsou všechny přes 14 - 15 tis €, ale připadá mi to uměle vyšponovaný, ty samý auta tam leží měsíce i roky bez hnutí, prodá se jen to, co padne pod 13tis.




kesu
vycházející hvězda
Příspěvky: 560
Registrován: Po 18.11.2013, 20:58
Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts
Stav: Offline

Re: Rada pro nákup R129

Příspěvek od kesu » Stř 14.12.2016, 10:11

Golfi napsal:Prodal... Právě pro to, co píšeš , neviděl jsem v té mojí ten sběratelský potenciál... Neměla žádnou dokumentaci, asi 230tis najeto, nikdo neví přesně, ne úplně originál stav a abych s ní byl po technický stránce spokojený, zahučelo by dalších 50 - 100 tis... Převodovka, přetěsnění motoru, atd, atd, vždyť Ty to znáš moc dobře 007 Udělal jsem jí pápá do Polska...

Jinak s těma cenama má Kesu pravdu, konkrétně třeba SL600 jsou všechny přes 14 - 15 tis €, ale připadá mi to uměle vyšponovaný, ty samý auta tam leží měsíce i roky bez hnutí, prodá se jen to, co padne pod 13tis.
Ani nemluv, teď se řeší olejová vana, opět přetěsnění kostky stabilizátoru (to je ten podvozek...) a pak půjde převodovka a měnič.
Taky v tom teda ty ceny nevidím, přijde mi, že v poslední době jsou všechna auta s většíma motorama hrozně přestřelený. A přitom si řekněme narovinu, že i tu nejsilnější AMG žehličku užene sériovej Golf...
Ještě 4 roky zpět šlo najít fakt hezký pětikilo poface za 12 tis euro. SL 600 v původním stavu jsem koupil za 10 a kolem 15 se jich dalo fakt najít dost. Dneska začínaj na 15, ale v původním stavu stejně nakonec stojí minimálně 20. No a k tomu aspoň dalších 10 na první servis. Jenže za ceny kolem 1,2 mil. bez daně se čas od času objeví 4 roky stará SL63 AMG skoro v záruce. A jako majitel SL600 narovinu říkám, že v tědlech číslech bych bez zaváhání koupil podstatně novější SL63. Mám to svoje auto fakt rád a neumím si představit situaci, že bych ho prodal, ale znovu bych to nekoupil.
A to už vůbec nemluvím o tom,že i ta nejkritizovanější SL60 AMG v BB bazaru v Holešovicích stála (a dlouho to nikdo nechtěl) 280 tis. Kč s polonefunkční převodovkou. I kdyby do toho auta dal človek milion, pořád by to vyšlo jako ty ve stávající inzerci..

Pokud bych žehličku "musel" koupit, udělal bych si výlet do států (a cestu zpět přes DE) pro něco takovýdleho:
http://www.ebay.com/itm/1997-Mercedes-B ... 2484795884" onclick="window.open(this.href);return false;

nebo pětikilo:
http://www.ebay.com/itm/2001-Mercedes-B ... 2161412932" onclick="window.open(this.href);return false;




fokume
kometa
Příspěvky: 1817
Registrován: Út 25.10.2016, 14:19
Místo/Bydliště: Kolin
Stav: Offline

Re: Rada pro nákup R129

Příspěvek od fokume » Stř 14.12.2016, 11:46

ceny tech vrchnich svazku jsou presne naopak, kdyz jsem to pred nekolika lety resil u 320, tak ten stal cca 27tis a na m119 nejakých 16
a jestli nekoho s takovouhle zehlickou uzene seriovy golf, tak by mel se mel asi naucit ridit *jokingly*




kesu
vycházející hvězda
Příspěvky: 560
Registrován: Po 18.11.2013, 20:58
Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts
Stav: Offline

Re: Rada pro nákup R129

Příspěvek od kesu » Stř 14.12.2016, 22:21

fokume napsal:ceny tech vrchnich svazku jsou presne naopak, kdyz jsem to pred nekolika lety resil u 320, tak ten stal cca 27tis a na m119 nejakých 16
a jestli nekoho s takovouhle zehlickou uzene seriovy golf, tak by mel se mel asi naucit ridit *jokingly*
Svez se někdy Rkovým Golfem, ta věc má 4,9 na sto. Nejrychlejší SL73 AMG měla reálně kolem 5 vteřin. Nejrychlejší Brabus 7.3S měl tak 4.6. Ta převodovka je prostě historie..

Mezi rychlostma 100-200km/h to začne bejt zajímavý, SL73 AMG by mělo mít kolem 16s, SL600 asi kolem 20s. Golf R má 18s.

Nurburgring:
Golf R 8,14min
Golf GTI Clubsport S 7,49min

Mercedes sl:
r230 65AMG 7,51(nejrychlejší SL)
r230 55 AMG 8,06
r129 500 8,38

Ty auta jsou rychlý pohodlný cestovní GT, ale ve srovnání s dnešníma rychlejšíma relativně obyčejnejma autama zaostávají i v top specifikacích. Mimochodem i blbej naftovej kombík s těžkým čumákem jako je 335xd ukáže na semaforech kufr i sl600..




fokume
kometa
Příspěvky: 1817
Registrován: Út 25.10.2016, 14:19
Místo/Bydliště: Kolin
Stav: Offline

Re: Rada pro nákup R129

Příspěvek od fokume » Stř 14.12.2016, 22:36

tak jasne, proti erkovymu golfu by mela stat nejaka sl63 nebo 65 jak pises apod moderna
v dobe zehlicek meli u vidli max r32 nebo jak

jinak te 335d ve vyssich rychlostech musi podle me to sestikilo ujet, ale bohuzel nebo nastesti jsem to nikdy nemel tak nevim




SLS63AMG
hvězdička
Příspěvky: 60
Registrován: Ne 01.05.2016, 12:01
Stav: Offline

Re: Rada pro nákup R129

Příspěvek od SLS63AMG » Čt 15.12.2016, 0:06

Lol "VW Golf GTI Clubsport S je nejrychlejší předokolka na Nordschleife" http://www.auto.cz/vw-golf-gti-clubspor ... eife-94965" onclick="window.open(this.href);return false;




feketos
hvězda
Příspěvky: 1085
Registrován: Po 04.08.2008, 7:27
Auto: W212,w123 280CE,W115 240D 3.0,W115 200D,R129,Smart
Místo/Bydliště: Český Krumlov a okolí
Věk: 41
Stav: Offline

Re: Rada pro nákup R129

Příspěvek od feketos » Čt 15.12.2016, 7:35

Šel bych do aut, kterých bylo málo vyrobených, případně do raritky, respektive, já to tak udělal. Jestli ale chceš pětikuli, kterých sice bylo nejvíc, zajímavá je tahle "holoverze".

Kamarád na ní koukal a je prý moc pěkná:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =229080546" onclick="window.open(this.href);return false;




smidlive
vycházející hvězda
Příspěvky: 516
Registrován: Stř 20.08.2008, 17:54
Auto: W211
Místo/Bydliště: Karviná
Věk: 35
Stav: Offline

Re: Rada pro nákup R129

Příspěvek od smidlive » Čt 15.12.2016, 8:23

takové sedačky jsem ještě v žehličce neviděl :) ... vůbec by mi v tom neviděli. Jinak žehla a mamut kupé jsou nej. Předpokládám, že C140 bude co se týče financí asi na stejné úrovni co se provozu týče, koupě je vždy asi dílem náhody...




kesu
vycházející hvězda
Příspěvky: 560
Registrován: Po 18.11.2013, 20:58
Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts
Stav: Offline

Re: Rada pro nákup R129

Příspěvek od kesu » Čt 15.12.2016, 11:37

smidlive napsal:takové sedačky jsem ještě v žehličce neviděl :) ... vůbec by mi v tom neviděli. Jinak žehla a mamut kupé jsou nej. Předpokládám, že C140 bude co se týče financí asi na stejné úrovni co se provozu týče, koupě je vždy asi dílem náhody...
Ten károvanej interiér je super, byl na přání. To bych taky mohl mít doma, ale chtěl bych 300-24 a manuál..

Jinak mamut a kupé je finančně horší. Motory jsou sice podobný, ale žehla je složitostí spíš blíž ke 124 než k 140. Mamut má CAN-BUS a vůbec je v něm elektroniky sakra hodně. A to nemluvím o soustavě chladičů, který stojí za prd už v žehličce, ale v mamutu..




kesu
vycházející hvězda
Příspěvky: 560
Registrován: Po 18.11.2013, 20:58
Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts
Stav: Offline

Re: Rada pro nákup R129

Příspěvek od kesu » Čt 15.12.2016, 11:40

fokume napsal:tak jasne, proti erkovymu golfu by mela stat nejaka sl63 nebo 65 jak pises apod moderna
v dobe zehlicek meli u vidli max r32 nebo jak

jinak te 335d ve vyssich rychlostech musi podle me to sestikilo ujet, ale bohuzel nebo nastesti jsem to nikdy nemel tak nevim
S bmw 335 jsme to nezkoušel, ale 135i to v rychlostech nad 200 pojede. A třeba mimochodem A6 3,0 BiTdi je taky dost nemilej soupeř, žehla mu sice ujede, ale jsou to dýlky auta. Já nechtěl říct, že to auto nejede, ale že je hodně možností koupit si stejně rychlejch novejch aut levnějc, než vyjde hezká žehla. Ale já bych neměnil, žehlu mám 3 roky a pokaždý se usmívám, když to nastartuju..




fokume
kometa
Příspěvky: 1817
Registrován: Út 25.10.2016, 14:19
Místo/Bydliště: Kolin
Stav: Offline

Re: Rada pro nákup R129

Příspěvek od fokume » Čt 15.12.2016, 11:48

to je pravda, ale je sakra rozdil sednout do pekny zehly, nebo do "golfu" od vrtule *jokingly*




kesu
vycházející hvězda
Příspěvky: 560
Registrován: Po 18.11.2013, 20:58
Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts
Stav: Offline

Re: Rada pro nákup R129

Příspěvek od kesu » Čt 15.12.2016, 12:39

fokume napsal:to je pravda, ale je sakra rozdil sednout do pekny zehly, nebo do "golfu" od vrtule *jokingly*
Tak to určitě, to auto je fakt radost!

Napsal jsem to ale blbě, s Pirxem jsem cestou do Kolína tu 135i předjeli. Ale v rychlostech, o kterých nerad mluvím:-)



Odpovědět