Stránka 1 z 2

Za studena řadí ve vyšších otáčkách.

Napsal: úte 30.10.2018, 21:44
od Marten
Než se trochu prohřeje převodovka/motor tak automat řadí ve vyšších otáčkách tj. cca 2500 ot. Po zahřátí řadí krásně plynule jak má. Je to převodovka 722.3. Oleje je samozřejmě dost. Nemáte tušení čím by to mohlo být popř. na co se podívat?

Díky za tipy.

Re: Za studena řadí ve vyšších otáčkách.

Napsal: stř 31.10.2018, 7:21
od 126560
Dle mého je příčinou filtr, měl jsem to samé. Po výměně filtru za originál koupený v MB to přestalo. Bylo to na Mamutovi.

Re: Za studena řadí ve vyšších otáčkách.

Napsal: stř 31.10.2018, 7:42
od Pirx
Tak ono to takhle do urcite miry ma byt, studeny auto radi pozdejc aby se rychleji ohraly katalyzatory.
722.3 na to ma jeden solenoid, ktery kdyz odpojis tak zacne radit normalne... pokud bude radit pozde i kdyz ho odpojis, je to necim jinym.
Viz:
https://www.benzworld.org/forums/attach ... pshift.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Za studena řadí ve vyšších otáčkách.

Napsal: stř 31.10.2018, 9:58
od Marten
Zkusím odpojit, díky za tip. *thumbs up*

Re: Za studena řadí ve vyšších otáčkách.

Napsal: stř 31.10.2018, 17:34
od Marten
Díval jsem se zespodu a mám to tam nějak jinak než je zobrazeno v tom návodě. Zkoušel jsem odpojit tady ten konektor a nepomohlo.

Re: Za studena řadí ve vyšších otáčkách.

Napsal: stř 31.10.2018, 19:47
od Pirx
Tak v tom odkazu co jsem daval je napsano ze nekde je solenoid a u jinych je to ovladane vakuem... tak treba mas to druhe... nevim pokud se neozve nekdo kdo to rozebira denne tak googli 722.3 cold upshift delay vic asi poradit nedokazu :'(

Re: Za studena řadí ve vyšších otáčkách.

Napsal: stř 31.10.2018, 21:43
od Marten
Zjistil jsem že u mojí převodovky je to ještě řešeno podtlakem a ne elektricky.
Tady jsem našel návod jak to funguje a jak to vyzkoušet. Myslím, že je to dobře popsáno akorát překladač to trochu zkomolil:
Základy
odloženého posunu ........ Systém zpoždění je jednoduše ACTUATOR na straně trans, který když je vak přiváděn do svého ELEMENT, mechanicky mění polohu směrového kabelu. [srovnatelné s řidičem pohybujícím voličem řazení na nižší rychlostní stupeň]
Tato část systému není přepínacím ventilem nebo jiným typem ventilu. Jedná se o kabelové servo servopohon.
Aktivace tohoto kabelového pohonu je řízena řídicí jednotkou, která vysílá elektrický signál do spínacího ventilu, jak je určeno mapováním ECU. To umožňuje, aby proudění motoru dosáhlo tranňového kabelového pohonu přes SOV. [toto je část za posilovačem a je pouze otevřený / uzavřený elektricky napájený ventil]
Jakmile je ECU uspokojena, zastaví signál na SOV, který se pak zavře a vak přeruší, čímž se kabel vrátí do normální polohy řazení.

Takže kód 26 může být něco od elektrického signálu na SOV až po špatný pohon ... a něco mezi tím. [úniky hadicových hadic atd.]
Jednoduchým testem je, aby byly 2 vakové linky u SOV vypnuty a spojeny s malým kusem hadiček. To eliminuje jakoukoliv správu motoru ECU pro zpožďovací systém. Vezměte vozidlo na jízdu a zjistěte, zda pohon reaguje na vysávání motoru.
[tranny by měla zůstat v režimu zpoždění] Zkontrolujte, zda je motor vysunutý na odpojeném vedení před jejich spojením, aby se zajistilo,
Tato jednoduchá zkouška se dostaví přímo do kabelového pohonu a můžete pracovat zpět odtud, pokud máte zpoždění, pak se podívej na SOV průtok a ECU signál na SOV, atd. Pokud ne, máte špatný prvek v servopohonu, špatný pohon , nebo [a nepřehlédněte to] přerušovanou linii vaku na aktoru .......
Mnoho chlapů jen vložilo BB do řady na SOV a používalo nižší rozsah řazení, když se auto zahřívá [sloužící stejný účel systému]. Ale CE se rozsvítí a musí být vymazána. [překvapivě, někdy to může trvat měsíc)
Důvodem pro zástrčku linky BB je zabránit úniku vaku, když je SOV otevřený .....

Re: Za studena řadí ve vyšších otáčkách.

Napsal: pon 19.11.2018, 21:32
od Marten
Tak jsem na nic nepřišel, ani jak to vypojit ani jak to opravit. :-(

Re: Za studena řadí ve vyšších otáčkách.

Napsal: ned 25.11.2018, 11:02
od avepok
Osobně bych viděl problém v zanesení valve body (mozek) a governoru (odstředivka) v automatu. U některých převodovek je to problém už při 100 tis. km náběhu. Co můžeš zkusit sám je vyměnit filtr a olej ale většinou výměna celou situaci ještě zhorší tím jak nový olej začne rozpouštět usazeniny tak se stavítka začnou přidírat ještě více. Právě zahřátí způsoby roztažení a tím hladší chod stavítek. Pokud se v začínajícím projevu toho co popisuješ provede vyčištění valve body a governoru problém se odstraní.
Pro vyzkoušení zda to tím je bych odpojil podtlak co vede do převodovky. Ten právě za normálních okolností řídí jak vysoko má motor řadit v závislosti na přidaném plynu. (Tu trubičku bych během odpojovacího testu asi přicpal, aby to nesálo falešný vzduch). Převodovka by měla při odpojení řadit hodně nízko. Pokud se tak nestane bude převodovka hodně zanesená.
Ještě dotaz to řazení při vyšších otáčkách motoru se děje jenom na prvním přeřazení nebo všechny kvalty.
Pokud si do toho netroufneš na vyčištění valve body a governoru tak bych tady o jednom člověku věděl.

Re: Za studena řadí ve vyšších otáčkách.

Napsal: úte 04.12.2018, 19:01
od Marten
Ahoj.
Podtlak jsem odpojil a nemělo to žádný vliv na snížení otáček. Auto vlastně řadí ve vyšších otáčkách než se to trochu prohřeje tj. cca 10 km normální jízdy. Po městě je to dříve. Do té doby to řadí pořád stejně. Potom to začíná řadit níž až to začne řadit normálně.
Osobně používám, při výměny oleje v převodovkách toto https://www.bg-care.cz/dekarbonizace/au ... s513219732" onclick="window.open(this.href);return false;
Už jsem to použil do několika převodovek pro vyčištění a musím říct, že se to nikdy nezhoršilo, ale řazení bylo potom jemnější. Myslíš, že to má smysl tam šoupnout, pro vyčištění??

Re: Za studena řadí ve vyšších otáčkách.

Napsal: sob 08.12.2018, 1:48
od fíkus
Čistič BG mohu vřele doporučit, pokud nebyla převodovka v prdeli tak to vždy řazení zlepšilo. U Volva mi to pořád padalo do nouzáku a neblokoval se měnič. Po nalití těhle chcanek to byl rozdíl hned po rozjezdu a z převodovky vyteklo všechno možný jen ne něco co připomíná olej ATF... spíš olej z dieselu po 10000 km. Nejlepší je samozřejmě převodovku vyčistit rozebráním.

Re: Za studena řadí ve vyšších otáčkách.

Napsal: sob 08.12.2018, 18:59
od avepok
Sám čističe BG nepoužívám takže nemohu posoudit. Ale co jsem slyšel tak po jejich použití je třeba udělat průplach oleje v převodovce. Zkusit BG můžeš, ale může se to celé ještě zhoršit. Takže buť to pomůže, ale budeš muset vyměnit vícekrát olej nebo průplach oleje nebo to nepomůže a čeká tě vyčištění mozku a odstředivky a výměna oleje.

Nevím o jaké Volvo se jednalo ale pokud to bylo nějaké modernější 5 a více kvaltové tak to má mozek na stojato a z toho nečistoty lépe vytečou. Navíc převodovky Aisin jsou na nečistoty v progeresivních solenoidech hodně háklivé.

Co je zajímavé je to že podtlak vůbec nezměnil charakteristiku řazení. To se mě vůbec nezdá. Po odpojení podtlaku by převodovka měla řadit v nízkých otáčkách. Např 4. stupen dát už ve 40 (50) km. Ten podtlak převodovce říká kolik máš plynu zda má motor vytáčet či nikoliv. To opravdu po odpojení podtlaku nenastala žádná změna.?

Jak vypadá olej v AT?
Kolik je tam oleje?
Víš jak se měří hladina oleje v AT?
(promiň dementní otázky, ale už jsem se setkal s kde čím)

Budeme tu hledat všelijaké zázračné řešení, ale zde je to dle mě spíše oddalování minimálně vyčištění mozku a odstředivky (cca 3 až 5 tis.), nebo což by bylo ještě lepší celé převodovky. s výměnou těsnění (10-15 tis.). Pak zjistíme že jsou ještě nějaké lamely na hranici životnosti (12-18 tis.) No a nakonec to bude měničem a bude to (20-25 tis. ). Ale pak bude převodovka jako nová. (cena opravy v Kč)

Re: Za studena řadí ve vyšších otáčkách.

Napsal: ned 09.12.2018, 2:47
od fíkus
Starej krám, 960 II 3.0.

Re: Za studena řadí ve vyšších otáčkách.

Napsal: ned 09.12.2018, 22:54
od Marten
Já jsem to BG použil na Saabu 9-5 Aisin 55-50 a před tím u Volva 850 Aisin 50-42. Vždycky se to zlepšilo.
Co se týká oleje, tak množství je správné, ale olej už asi bude starý a v lahvi by byl asi hodně tmavý, ale to co jsem teď vypustil ze Saabu tak to jsem ještě nikdy neviděl. To bylo opravdu jak olej z naftovýho motoru.
Nevíte jestli u této převodovky je vypouštěcí šroub na měniči? U 190D jsem ho měl.
Kde by mi ten rozvaděč vyčistily? Odpojil jsem tento podtlak, je to v pořádku??

Re: Za studena řadí ve vyšších otáčkách.

Napsal: stř 09.10.2019, 15:12
od klasyk
nebudem zakladat novu temu napisem to sem

Mam MB w124 e320 4rychl. automat

trhlo mi kickdown lanko, vymenilo sa za nove, + sa vymenil olej a filter v prevodovke. Auto zacalo radit pri vysokych otackach ako keby bol zaseknuty na Sku. Dalej som zistil ze prestalo fungovat manualne radenie + Sko . Predtym to vsetko fungovalo tak ako malo a radiolo pekne , Pekne radi aj trz len teda pri otackach cca 5000.... Nevie niekto co by som mal pozriet ako prve? Oleju tam je dost Filter, olej, kickdown lanko bolo kupovane origo v MB.