8040 píše: ↑stř 16.12.2020, 17:00
Docela by se mi líbil kurz o funkčnosti a činnosti AG včetně rozbozky a zpětné montáže od někoho, kdo to skutečně umí a zná. Ne proto, abych mu fušoval do kšeftu, ale ze zvědavosti.
tady máš alespoň nějaký video jak to pracuje a co tam je ;) je to tedy 722.9 ale je to skoro stejný jako u 722.6 ta je jednodušší ]:->
Takže hydroměnič vyměněn...jízda supr, řadí to jako nový. Bohužel auto zastudena po zařazení D nebo R zdechne. Olej (236.14) a filtr taky nový. Mám zkusit udělat adaptaci, nebo mám ten měnič rovnou reklamovat a dát si tu výměnu znovu? Původní měnič dělal kdeco, ale tohle ne...
Waterfall píše: ↑úte 12.01.2021, 10:38
Takže hydroměnič vyměněn...jízda supr, řadí to jako nový. Bohužel auto zastudena po zařazení D nebo R zdechne. Olej (236.14) a filtr taky nový. Mám zkusit udělat adaptaci, nebo mám ten měnič rovnou reklamovat a dát si tu výměnu znovu? Původní měnič dělal kdeco, ale tohle ne...
tak rozhodně by se mohly vrátit adaptační data zpět a znovu vše zaškolit, jinak spojku měniče ovládá PWM ventil co je na el.desce převodovky hydraul. ventil. desce. (Y3/6y6) co je všechno ve wandleru a jak funguje spojka wandleru uvidíš na obr.
V hydromenici je normálně nalepená lamela a jsou tam kovové lopatky lopatkám se říká Lock-Up.Mam na dílně rozpichnuty hydromenic rozbitý neopravitelný tak ho vyfotím vs dám tady foto.Sice není z MB je z Nissan Patfinder ale princip je úplně stejný.Byl jsem několikrát osobně u repasu hydromenice jak tady tam v Holandsku a řeknu vám že je to opravdu velký rozdíl.
Problém, který jsem popisoval je již nějakou dobu neaktuální.
Celá věc je trochu obšírnější, než se zdá. Blokovací spojky měniče nejsou u 722.6 drženy v základní poloze nijakým mechanickým způsobem. Locku-up nedrží odemknutý žádná pružina, nic. Olej nateče do prostoru pod spojkou, spojka se přitlačí. Olej odteče, spojka se uvolní. Problém začne v momentě, když jsou lamely lockupu nový, dosti natěsno a hydraulický ovládání lockupu už trochu propouští olej. Když je auto odstavený dlouho, olej postupně nateče do komory za spojkama. Jakmile se auto nastartuje, měnič se roztočí a natečený olej vytvoří na lamely určitý tlak, který lockup částečně zamkne. Co se pak uděje po zařazení D nebo R je tím pádem jasný.
722.6 je vynikající převodovka s mimořádně levnou údržbou...ale má i svou 13. komnatu....a tou je ten nešťastný lock-up. Třeba majitelé benzínových 4-válců si běžně stěžují na trhnutí (jako když u manuálu prudce pustíte spojku) při zamknutí měniče v malé rychlosti pod mírným plynem (při cca 25km/h). Vím o případu, kdy se vymenil wandler, KUB solenoid, elektrodeska, pak celý hydraulický mozek, řídící jednotka, několikrát dělaly adaptace podle mercedesího manuálu, zkoušely různé oleje. Nepomohlo nic.
Ve finále pomohla jen výměna sotvéru, která posunula zamknutí měniče do vyšší rychlosti (35km/h).
Některý závady jsou profláklý (kolísání otáček v mírným tahu, vibrace) a tam je diagnostika jasná. Stačí výměna měniče + solenoidu a převodovka je zase cajk. Někdy je to běh na dlouhou trať a komu se nechce experimentovat, ať tu převodovku rovnou vymění. *jokingly*