Fórum bylo aktualizováno, pro více informací mrkněte sem: viewtopic.php?f=10&t=70529

Grafika se bude postupně za provozu měnit - není potřeba psát stále dokola stížnosti že je to hnusný. Je to výchozí vzhled phpbb systému.

Životnost spojky

Odpovědět

Autor tématu
Standa250D
hvězdička
Příspěvky: 40
Registrován: Čt 04.08.2011, 15:54
Auto: 190D je, 250D byla, 240D byla
Věk: 48
Stav: Offline

Životnost spojky

Příspěvek od Standa250D » Ne 28.02.2021, 9:24

Ahoj, je nějak obecně známo, že by normální naftové W204ky trpěly na spojku více, než je obvyklé? Ptám se proto, že při shánění 204ky jsem se už setkal se dvěma auty, u kterých předchozí majitel krátce po 100 tisíci kilometrech měnil spojku. Nemáme a neměli jsme nikdy v rodině za 39 let ojetého mercedesa, kterému bysme museli měnit spojku...




Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 20902
Registrován: Pá 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Místo/Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 68
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Životnost spojky

Příspěvek od Přemek Doležal » Ne 28.02.2021, 11:31

Dobrému řidiči vydrží spojka věčně, třeba 1.200.000 jako mě, lamela 1.000.000 ...a po demontáži bylo vše stavu NOVÉ
A to to jezdilo 1/4 km s velkým vlekem. 250D.
Pak jsou tzv Spojkaři, kteří sežerou spojku za 50.000 km.
A pak jsou Super Kopyta - to byl můj tchán, dej mu pánbůch - ten dokázal sjet na Š120 lamelu každých 5-7.000 km nasračku.. :'(




Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1458
Registrován: Pá 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S211 220CDI
Místo/Bydliště: Trenčín
Věk: 38
Stav: Offline

Re: Životnost spojky

Příspěvek od Waterfall » Po 01.03.2021, 8:06

To je pravda. Životnost spojky je v první řadě daná mezikusem. Pak je to samotnou konstrukcí a dimenzováním. Dobře dimenzovaná spojka umí s některými typy řidičů opravdu přežít celý auto (500kkm+) i s dvouhmotou. Ale jsou auta, kde kupř k turbodýzlu použili spojku z nějakýho atmosférickýho benzínu objemu 1.8 a tam prostě ta spojka nevydrží dýl, než 200-300km ani kdyby byl člověk nevímjaký spojkový virtuóz. To ale neplatí pro mercedesy.




SEMRY
vycházející hvězda
Příspěvky: 934
Registrován: So 20.03.2010, 23:10
Auto: 996, W211 RAL 1015, W126 300D
Místo/Bydliště: Vinohrady
Věk: 32
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Životnost spojky

Příspěvek od SEMRY » Út 09.03.2021, 12:27

Přemek Doležal napsal:
Ne 28.02.2021, 11:31
Dobrému řidiči vydrží spojka věčně, třeba 1.200.000 jako mě, lamela 1.000.000 ...a po demontáži bylo vše stavu NOVÉ
A to to jezdilo 1/4 km s velkým vlekem. 250D.
Pak jsou tzv Spojkaři, kteří sežerou spojku za 50.000 km.
A pak jsou Super Kopyta - to byl můj tchán, dej mu pánbůch - ten dokázal sjet na Š120 lamelu každých 5-7.000 km nasračku.. :'(
Hele a mezipynoval si? Nebo jenom citovka?




Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 20902
Registrován: Pá 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Místo/Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 68
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Životnost spojky

Příspěvek od Přemek Doležal » Út 09.03.2021, 12:52

Pro upřesnění :
Meziplyn je : spojku vypnout - neutrál - spojku zapnout, meziplyn - spojku vypnout a odřadit - spojku sepnout
Bez tohot úkonu nelze s nesynchronizoivanou převodovklou odřadit.
Předplyn je, že ve chvíli při odřazování přidáš plyn.
Tento úkon roztočí motor/setrvačník do přibližně stejných otáček, kterými se po odřazení bude otáčet lamela, takže opotřbení je minimální.
Předplynuju i meziplynuju, dle druhu vozu.




Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1458
Registrován: Pá 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S211 220CDI
Místo/Bydliště: Trenčín
Věk: 38
Stav: Offline

Re: Životnost spojky

Příspěvek od Waterfall » So 13.03.2021, 7:20

U staršího utahanýho mercedesu s manuálem snad bez předplynu, neboli srovnání otáček ani nelze řadit bez kopnutí vozu. :D




Merc124
Administrátor
Příspěvky: 5116
Registrován: Po 28.07.2008, 14:42
Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
Místo/Bydliště: Mělník
Věk: 58
Stav: Offline

Re: Životnost spojky

Příspěvek od Merc124 » Ne 14.03.2021, 15:19

Přemek Doležal napsal:
Út 09.03.2021, 12:52
Pro upřesnění :
Meziplyn je : spojku vypnout - neutrál - spojku zapnout, meziplyn - spojku vypnout a odřadit - spojku sepnout
Bez tohot úkonu nelze s nesynchronizoivanou převodovklou odřadit.
Předplyn je, že ve chvíli při odřazování přidáš plyn.
Tento úkon roztočí motor/setrvačník do přibližně stejných otáček, kterými se po odřazení bude otáčet lamela, takže opotřbení je minimální.
Předplynuju i meziplynuju, dle druhu vozu.
hele dědku, meziplyn občas používám to jo, ale třeba při řazení nahoru neuberu ani plyn, naučil jsem se to na kopcích, každá setina dobrá ;) co ty na to ? ]:->




Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 20902
Registrován: Pá 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Místo/Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 68
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Životnost spojky

Příspěvek od Přemek Doležal » Ne 14.03.2021, 21:48

100% souhlas.
Nejsou-li patřičné koně, tím myslím 200 a více, je třeba ve 140 dát z pětky čtyřku bez ubrání...a rychle.
Moje bývalá 124-250D to tak na D1 uměla, a nahoře bylo furt 140. *jokingly*




SEMRY
vycházející hvězda
Příspěvky: 934
Registrován: So 20.03.2010, 23:10
Auto: 996, W211 RAL 1015, W126 300D
Místo/Bydliště: Vinohrady
Věk: 32
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Životnost spojky

Příspěvek od SEMRY » Po 15.03.2021, 11:39

Přemek Doležal napsal:
Út 09.03.2021, 12:52
Pro upřesnění :
Meziplyn je : spojku vypnout - neutrál - spojku zapnout, meziplyn - spojku vypnout a odřadit - spojku sepnout
Bez tohot úkonu nelze s nesynchronizoivanou převodovklou odřadit.
Předplyn je, že ve chvíli při odřazování přidáš plyn.
Tento úkon roztočí motor/setrvačník do přibližně stejných otáček, kterými se po odřazení bude otáčet lamela, takže opotřbení je minimální.
Předplynuju i meziplynuju, dle druhu vozu.
J tak to je správně. Nesynchronovanou jsem řídil jenom jednou E-Type. Je to fuška.
Předpokládám že tomu co popsuješ se říká falešný meziplyn. Klasický meziplyn mi přijde jako zbytečnost u dnešních převodovek, dělám to v 911 když se nudím. [:-}




kopr
hvězdička
Příspěvky: 346
Registrován: Po 15.09.2008, 13:56
Auto: pár už jich bylo
Místo/Bydliště: České Budějovice
Stav: Offline

Re: Životnost spojky

Příspěvek od kopr » Po 15.03.2021, 12:48

SEMRY napsal:
Po 15.03.2021, 11:39
Přemek Doležal napsal:
Út 09.03.2021, 12:52
Pro upřesnění :
Meziplyn je : spojku vypnout - neutrál - spojku zapnout, meziplyn - spojku vypnout a odřadit - spojku sepnout
Bez tohot úkonu nelze s nesynchronizoivanou převodovklou odřadit.
Předplyn je, že ve chvíli při odřazování přidáš plyn.
Tento úkon roztočí motor/setrvačník do přibližně stejných otáček, kterými se po odřazení bude otáčet lamela, takže opotřbení je minimální.
Předplynuju i meziplynuju, dle druhu vozu.
J tak to je správně. Nesynchronovanou jsem řídil jenom jednou E-Type. Je to fuška.
Předpokládám že tomu co popsuješ se říká falešný meziplyn. Klasický meziplyn mi přijde jako zbytečnost u dnešních převodovek, dělám to v 911 když se nudím. [:-}
Jak se můžeš v 911 nudit???




Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 20902
Registrován: Pá 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Místo/Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 68
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Životnost spojky

Příspěvek od Přemek Doležal » Po 15.03.2021, 14:52

Protože nechceš přijít vo papíry.




SEMRY
vycházející hvězda
Příspěvky: 934
Registrován: So 20.03.2010, 23:10
Auto: 996, W211 RAL 1015, W126 300D
Místo/Bydliště: Vinohrady
Věk: 32
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Životnost spojky

Příspěvek od SEMRY » Út 16.03.2021, 14:40

Tak nějak.



Odpovědět