Ahoj.
Z ničeho nic, mi přestal foukat ventilátor topení.
Při poslední jízdě normálně šel, po dalším nastartování nic. V zimě je to problém, protože auto netopí a mlží se.
Při jízdě je v autě lehce něco cítit, přirovnal bych to k pachu rychlovarky, kterou zapnete na chvilku bez vody.
Ovládací panel klimy i topení funguje normálně, ale větrák nefuní.
Zatím jsem to nenapích, protože pořád sněží.
Setkal se s tím někdo?
Na co se mám případně připravit?
Díky
Ventilátor topení - nejde
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 357
- Registrován: pát 30.01.2015, 14:02
- Auto: MB C220 CDI Combi, 2009
- Bydliště: Ostrov - nikoli pustý
- Věk: 53
- Kontaktovat uživatele:
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventilátor topení - nejde
1. na dignostiku
2. na opravu
*kissing*
2. na opravu
*kissing*
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 357
- Registrován: pát 30.01.2015, 14:02
- Auto: MB C220 CDI Combi, 2009
- Bydliště: Ostrov - nikoli pustý
- Věk: 53
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ventilátor topení - nejde
Proběhla diagnostika a následně i oprava:
Výpis z diagnostiky:
Ovládání klimatizace - HVAC_204
917807 - Motor klapky distribuce vzduchu - Mechanická závada - Trvale
Tak jsem sundal kryt sání v motoru a zkusil otočit vrtulí ventilátoru. A prakticky se nehnula, šla opravdu hodně ztuha.
Pak už následovalo lámání se do prostoru nohou spolujezdce, klení, štěnice na prstu, sundání krytu a zjištění, že konstruktéři od MB opravdu při konstrukci přemýšleli. Stačilo rozpojit dva konektory, vycvaknout je z tělesa ventilátoru, odjistit pojistku a pootočením dostat celej ventilátor ven. Pak už jen dva šroubky v plastovém krytu a motor byl komplet nahatej.
Spodní ložisko bylo lehce orezlé, tak jsem ho prostříknul WDčkem, nechal vyplavit trochu rzi a motor ručně rozhejbal. Následovalo připojení "na prasáka" na gelovku 12V a zjištění, že se motor perfektně točí, ložiska nehučí a ani nemají vůli.
Tak jsem to všechno zase zkompletoval, vrátil tam odkud jsem to vzal a ono to funguje...
Jen přemejšlím, proč k tomu zatuhnutí došlo...
Před poslední jízdou, jsem auto nastartoval, zapnul odmlžování čelního skla a ometal sníh z auta. Teda dost sněhu, jak z kapoty, tak čelního skla a střechy. Jel jsem trasu 20km tam a pak 20km zpátky. Následně auto 14 dní stálo a při dalším startu už ventilátor nefuněl.
Tak mě napadlo, že se nasál dovnitř sníh, jak jsem ho ometal a protože jsem jel jen krátký trasy, tak se voda nevysušila, zatekla do nejnižšího bodu, což je spodní ložisko ventilátoru a tam začalo korodovat ložisko a zatuhlo.
Nebo máte někdo jinej příběh? :)
A kdyby někdo z Vás ten motor i s vrtulí měl a nebyl u k ničemu, klidně si ho koupím, pro případ, že by se to zase pos... ... zatuhlo....
BOSCH 12V G7534005
0 130 101 623
Díky
Výpis z diagnostiky:
Ovládání klimatizace - HVAC_204
917807 - Motor klapky distribuce vzduchu - Mechanická závada - Trvale
Tak jsem sundal kryt sání v motoru a zkusil otočit vrtulí ventilátoru. A prakticky se nehnula, šla opravdu hodně ztuha.
Pak už následovalo lámání se do prostoru nohou spolujezdce, klení, štěnice na prstu, sundání krytu a zjištění, že konstruktéři od MB opravdu při konstrukci přemýšleli. Stačilo rozpojit dva konektory, vycvaknout je z tělesa ventilátoru, odjistit pojistku a pootočením dostat celej ventilátor ven. Pak už jen dva šroubky v plastovém krytu a motor byl komplet nahatej.
Spodní ložisko bylo lehce orezlé, tak jsem ho prostříknul WDčkem, nechal vyplavit trochu rzi a motor ručně rozhejbal. Následovalo připojení "na prasáka" na gelovku 12V a zjištění, že se motor perfektně točí, ložiska nehučí a ani nemají vůli.
Tak jsem to všechno zase zkompletoval, vrátil tam odkud jsem to vzal a ono to funguje...
Jen přemejšlím, proč k tomu zatuhnutí došlo...
Před poslední jízdou, jsem auto nastartoval, zapnul odmlžování čelního skla a ometal sníh z auta. Teda dost sněhu, jak z kapoty, tak čelního skla a střechy. Jel jsem trasu 20km tam a pak 20km zpátky. Následně auto 14 dní stálo a při dalším startu už ventilátor nefuněl.
Tak mě napadlo, že se nasál dovnitř sníh, jak jsem ho ometal a protože jsem jel jen krátký trasy, tak se voda nevysušila, zatekla do nejnižšího bodu, což je spodní ložisko ventilátoru a tam začalo korodovat ložisko a zatuhlo.
Nebo máte někdo jinej příběh? :)
A kdyby někdo z Vás ten motor i s vrtulí měl a nebyl u k ničemu, klidně si ho koupím, pro případ, že by se to zase pos... ... zatuhlo....
BOSCH 12V G7534005
0 130 101 623
Díky