Vito 2,3TD přestalo jet

VITO, VIANO, SPRINTER a další...
Odpovědět

Autor tématu
Címoš
hvězdička
Příspěvky: 150
Registrován: stř 14.10.2009, 13:50
Auto: W638 2,3TD
Bydliště: Praha - Čakovice
Kontaktovat uživatele:

Vito 2,3TD přestalo jet

Příspěvek od Címoš »

Mám velký problém s výše uvedeným autem. Při výjezdu na hlavní silnici a pokusu řadit z jedničky na dvojku auto zdechlo. Bez jakekoliv rány, zvuku či jiného neobvyklého projevu (aspoň si zpětně nic nevybavuji). Prostě jako kdyby vypadla rychlost a ticho. Nebo jako by jste behem zmáčknutí spojky chcípli klíčem.
Při pokusu o start se ozývalo chrčení jakoby pastorek jen škrtal o zuby na věnci. První myšlenka, vada startéru. Odtlačil jsem to kolem bloku před barák a znova to zkouším. Zvuk jako kdyby pořádně nezaskakoval startér. Vylezl jsem z auta a nechal startovat tátu. Venku se mi zdálo jako by zvuk šel spíš odněkud z motoru. Jako by přeskakoval řetěz.
Odšrouboval jsem nalevací víčko na olej a sleduju vačkové kolo. Při startu se otáčí ale rachot z motoru strašný. Vymontoval jsem startér. OK. Věnec na setrváku OK.
Odšroubuju a nadzvednu víko ventilů. Postavení rozvodů OK, řetěz vcelku na a na svém místě. Stačilo jen trochu pootočit.
Při dalším otáčení moterem za hlavní řemenici jsem chtěl motorem zatočit pořádně kolem dokola se to zaseklo a nic. Úplně na tvrdo. Otáčel jsem tedy zpět a bylo slyšet takové drobné kovové cvakání, že něco někam padá. Zatočil jsem zase ve správném směru a normálně jsem udělal několik otáček bez problémů.
Tady už začínám být bezradný. Namontoval jsem zpět startér a startuju. Normální zvuk ale motor ani neškytne.
Odšrouboval jsem trubky od vstřiků a startuju ale nafta nestříká. (S padáním problém nikdy nebyl, v hrubém filtru je plno a točil jsem do smrti baterky)
A teď otázka : Je možné že by se v čerpadle něco rozpadlo. Něco co by ho třeba úplně zaseklo, že by mohl na jeho kole přeskakovat řetěz při otáčení startérem (ten chrčivý zvuk tak zněl (jako když máte na motorce tak očesanou rozetu a vytahaný řetěz že při zátahu přeskakuje)) Tou otočkou zpět jsem to třeba uvolnil a teď jde otáčet bez záseku, ale jelikož je rozbyté, tak nedává naftu?
Mám dole i vývěvu takže vidím, že se čerpadlo točí. Otvorem Po podávací pumpičce vidím i na hřídel uvnitř, která se taky otáčí a vůbec nic na první pohled zničené tam nevidím.
Teď jsem na rozpacích Jestli mám pokračovat v demontáži čerpadla. Je to docela dost debilní práce (ostatně jako jakákoliv jiná na tomhle pekáči) Dělám to na ulici před barákem a to je dost nepříjemné v tomhle počasí.
Začínám pomalu propadat trudomyslnosti a obávám se, že vyřešení problému budu muset svěřit odborné dílně. Pokud to tedy bude něco jiného než to čerpadlo, na které mám velké podezření.
Děkuji za každou připomínku a postřeh.

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Vito 2,3TD přestalo jet

Příspěvek od Přemek Doležal »

Vymontuješ-li čerpadlo, motorem už bez vložení jiného čerpadla neotočíš. :'(
Točení ráčnou a zkoumání ..... jenže zrovna ve Vitu je to drobet oj.b.

Autor tématu
Címoš
hvězdička
Příspěvky: 150
Registrován: stř 14.10.2009, 13:50
Auto: W638 2,3TD
Bydliště: Praha - Čakovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vito 2,3TD přestalo jet

Příspěvek od Címoš »

No je to dost velký oj.b. Zlatá razdvačtyřka. Tady každý úkon provází vodopád nadávek :(
Ještě mám pár es v rukávu, co a jak vyzkoušet a pak to vzdám.

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Vito 2,3TD přestalo jet

Příspěvek od Přemek Doležal »

Znova čtu, a myslím si, že se rozpadnul regulátor ve vstřikovacím čerpadle. :'(

Autor tématu
Címoš
hvězdička
Příspěvky: 150
Registrován: stř 14.10.2009, 13:50
Auto: W638 2,3TD
Bydliště: Praha - Čakovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vito 2,3TD přestalo jet

Příspěvek od Címoš »

Tak čerpadlo mám venku a odevzdal jsem ho do rukou odborníků. Nicméně po bližším ohledání jsem pravděpodobně objevil příčinu všeho zla. Je rozpadlý ten odstředivý mechanismus, co je součástí kola pohánějící čerpadlo. Kromě ocelového válečku z tohoto kola jsem vylovil i ulomený kus vodící lišty. Zítra mě čeká sundat vanu a prsa a ohledat škody.

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Vito 2,3TD přestalo jet

Příspěvek od Přemek Doležal »

Koukej hlavně pohledat veškeré úlomky z toho kola, Rozdělovač vstřiku se mu říká, neboť pokud se některý zapomenuzý kousej dostane do rozvodů, bude problém, a velkej !!!

Autor tématu
Címoš
hvězdička
Příspěvky: 150
Registrován: stř 14.10.2009, 13:50
Auto: W638 2,3TD
Bydliště: Praha - Čakovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vito 2,3TD přestalo jet

Příspěvek od Címoš »

Tak motor je venku a rozebraný. Mimo pár drobností je poškozené kolo čerpadla. Ulomil se kus zadní části (kladu si otázku jak je tohle sakra možné, myslím že kdybych to chtěl urazit kladivem tak se mi to nepovede). Otázka je jestli koupit toto kolo starší nebo nové. Vzhledem k tomu, že tato závada není vůbec ojedinělá, jak jsem vyčetl na netu, mám obavu, že by se to mohlo se starším kolem velice brzy opakovat. Nové stojí cca 13000 v MB (to je neakceptovatelná částka). Druhovýrobu nikdo nedělá. Ještě mě napadlo celé to předělat na kolo a vývěvu z W124, které se mi válí doma a u tohoto vozu tuto závadu neznám ani jsem o ní nikdy neslyšel. Ale nevím jestli to tam pasuje to budu ještě zkoumat.
foto zde: https://cimn.rajce.idnes.cz/Zavada_Vito/

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Vito 2,3TD přestalo jet

Příspěvek od Přemek Doležal »

Rozlomené kolo jsem v životě neviděl
Dej to tam z W124 a neřeš, je to v globále stejný.

Autor tématu
Címoš
hvězdička
Příspěvky: 150
Registrován: stř 14.10.2009, 13:50
Auto: W638 2,3TD
Bydliště: Praha - Čakovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vito 2,3TD přestalo jet

Příspěvek od Címoš »

Tak po dlouhé době je vozidlo opravené a spokojeně vrčí. Nakonec jsem musel kolo čerpadla nakombinovat. Ozubená část je z Vita, to kvůli pohonu vývěvy. Vývěva ze 124 má jinak řešené mazaní a předělávat to je nesmysl. Zadní čast kola jsem použil z W124. Je to uplně jinak vyrobené. Je to kované a lepší. Viťácký díl je vyfrézovaný. Ovšem jak jsem se dověděl do určitého výrobního čísla to vše bylo naprosto shodné z W124 ovšem pak asi nastalo pomatení mysli a místo starého osvědčeného dílu vyrobili šmejd asi kvůli výrobním nákladům.
Kolo jsem koupil starší, protože jsem potřeboval tu ozubenou část, moje měla několik zubů poškozených, no a koukám na ten zadek a vidím malou prasklinu. Takže evidentně nějaká výrobní vada. Dost špatné na tak zásadní součástce.
Tímto děkuji panu Doležalovi za rady a ostatním majitelům tohoto vozu přeji ať se jim stejná věc nestane. Dočetl jsem se na těch internetech o několika dalších případech takže ten můj není ojedinělý.

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Vito 2,3TD přestalo jet

Příspěvek od Přemek Doležal »

Že je kolo nemocné a auto má do 1500 ot divnej zvuk už jsem zažil párkrát,
že jsou uhoblovaný zuby ale funguje to jsem dostkrát viděl taky, ale tohle jsem ještě ve svém krátkém životě neviděl.
Odpovědět