450SLC Problémy s palivovou soustavou

Odpovědět

Autor tématu
Vlado116
hvězdička
Příspěvky: 8
Registrován: ned 24.12.2017, 23:27
Auto: w116 w107

450SLC Problémy s palivovou soustavou

Příspěvek od Vlado116 »

Poradil by někdo zkušenější než já? Začnu tedy popořadě, v loňském roce jsem se rozhodl, že si k mé w116 pořídím ještě jede exemplář na renovaci. Volba padla na 450 slc z Rakouska r1976 vstřikování k-jetronik, vozidlo bylo koupeno s tím, že nestartuje. Ve vozidle byl starý benzín, který nejspíše poškodil podávací čerpadlo, které vypadalo zánovně ale bylo po smrti. Vyměníl jsem čerpadlo, filtr a nechal odtéct starý benzín z přívodního potrubí. Vůz asi na 3 pokus naskočil ale nepravidelně, asi za tři dny jsem to zkoušel znova motor po dlouhém točení naskočil, postupně se ale zvedal volnoběh až někam nad 1500ot, po zařazení D sotva udržel volnoběh. Při zkušební projížďce ujel cca 200m a motor zhasnul jakoby mu přestalo čerpadlo dodávat palivo, po delším startování motor opět naskočí ale je schopen ujet tak cca 30m. Zkoušel jsem čerpadlo zapojit na přímo přes vypínač ale nepomohlo :( , při posledním pokusu když jsem potřeboval s vozidlem popojet na jiné místo tak motor běžel jen na několik válců a neměl snahu se už ani rozjet. Díky za užitečné rady, během léta chci auto kompletně rozebrat a chtěl bych předtím vyzkoušet jak je na tom převodovka apod.

prcek
vycházející hvězda
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 31.07.2008, 14:51
Auto: W123 280CE
Bydliště: Most / Teplice

Re: 450SLC Problémy s palivovou soustavou

Příspěvek od prcek »

Veskere gumove hadice vedeni vzduchu za klapkou vymenit, pak zkusit pridat/ubrat na sroubu bohatosti. A nejdriv pochopit princip K-jetro. Taky bacha na olej, pokud ti tam benzin tece proudem, muzes ho mit stekly v oleji. Nekdy je jistější hodně ochudit a postupne pridavat benzinu.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: 450SLC Problémy s palivovou soustavou

Příspěvek od fíkus »

Bez obecných znalostí systému jakéhokoli plnění motoru a oprav aut obecně se radši do ničeho nepouštět. Se šroubkem na trojku imbus netočit. Většina lidí to jen rozladí. Je znát každé malinké otočení. Změřit podtlak v sání, 50 - 60 kpa, dále tlak paliva, stav vstřiků, (pokud je podtlak v sání jak má být tak gumovým součástem nic není ale mění se preventivně)

Tyhle testy co čtu výše vedou tak maximálně ke škodám na stěnách válců vlivem smývání olejového filmu nespáleným benzínem. Je potřeba to dát komplexně do pořádku a pak to půjde jako pila. Často zatuhne regulační pístek v rozdělovací hlavě. Důrazně nedoporučuji pokoušet se jí rozebrat, pokud to člověk nezná. Sada na repas se prodává, ale svěřit někomu kdo to umí. Změřit tlaky ve válcích. Je toho hodně.

Laďa-K
vycházející hvězda
Příspěvky: 504
Registrován: ned 21.09.2008, 12:02
Auto: Mercedes-Benz 350SLC
Bydliště: Šumperk
Věk: 50

Re: 450SLC Problémy s palivovou soustavou

Příspěvek od Laďa-K »

S K-jetronikem sice úplně neporadím ale v první řadě to chce vyměnit zapalovací kabely, hlavu a palec rozdělovače. Po těch letech budou určitě KO a pak řešit vstřikování, řekl bych že u K-jet je takový neslabší místo rozdělovač paliva, trysky bych asi nechal vyčistit a odzkoušet v nějakým Bosch servisu, to by měli zvládnout si myslím...

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: 450SLC Problémy s palivovou soustavou

Příspěvek od fíkus »

Ze zkušenosti, zapalování zlobí obecně u těchto držáků velmi málo, nebývá příčinou nespuštění motoru, ale jistě, nový věci bych dal tak jako tak *thumbs up* Nejslabší článek K Jet je odstavení a starý benzín 008 Jinak je to téměř nezničitelný.

Autor tématu
Vlado116
hvězdička
Příspěvky: 8
Registrován: ned 24.12.2017, 23:27
Auto: w116 w107

Re: 450SLC Problémy s palivovou soustavou

Příspěvek od Vlado116 »

Díky za rady, jakmile se oteplí zkusím to ještě důkladně projít, na problémy se zapalováním to až tak nevypadalo mělo to zpočátku celkem rovnoměrný chod akorát vysoký volnoběh 1500-2000 ot , po zařazení rychlosti to spadlo někam kolem 400-500 ale na plyn to reagovalo , spíše si neumím vysvětlit proč to po ujetí cca 200m vždycky chcíplo jakoby to nemělo benzín :-/
Každopádně něco jsem už stihl nastudovat, tak uvidíme. Postup mám v plánu následující- výměna svíček, při jednom kontrola tlaků ve válcích , proměření odporu kabelů , kontrola popř výměna podtlak hadic , proměřit podtlak v sání, dále kontrola tlaku benz. čerpadla a jestli nepadá tlak v soustavě, zkontrolovat vstřikovače. Pokud nic nezabere tak rozebírám rozdělovací hlavu- neví někdo jestli jde objednat opravnou sadu u nás nebo jen na e-bay? regulátor zahřívání jsem rozebral, bylo v něm ucpané sítko, tak uvidíme jestli se mi to celé podaří rozchodit. Jestli má ještě někdo nějaké rady co a jak odzkoušet, tak sem s nima :)

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: 450SLC Problémy s palivovou soustavou

Příspěvek od fíkus »

Salvox - sada na rozdělovací hlavu. Ale opatrně... a v té hlavě problém tohoto rázu nebývá. Spíš to nejde natočit nebo seřídit. A bývá seklý pístek což se někdy rovná jiné hlavě nebo tělesu s pístkem - pozor! Měnit celé tělo pístku - válec a pístek, jsou to párové součástky, přesně zalapované do sebe aby těsnily!!!

prcek
vycházející hvězda
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 31.07.2008, 14:51
Auto: W123 280CE
Bydliště: Most / Teplice

Re: 450SLC Problémy s palivovou soustavou

Příspěvek od prcek »

"Pokud nic nezabere tak rozebírám rozdělovací hlavu"
To není dobrý plán :-)

Pokud jsi našel chybu na WUR, tak pak už jen seřídit směs.

Autor tématu
Vlado116
hvězdička
Příspěvky: 8
Registrován: ned 24.12.2017, 23:27
Auto: w116 w107

Re: 450SLC Problémy s palivovou soustavou

Příspěvek od Vlado116 »

problém u WUR jsem sice objevil, ale ucpané sítko nevysvětluje vysoký volnoběh, pokud to dobře chápu tak WUR sníží řídící tlak paliva v hlavě a tím se více vychýlí pístek- více paliva do vstřikovačů, no a po zahřátí ho čidlo odpojí. Wur by také nejspíše neovlivnil to že po nějakých 200 m motor zhasnul za jízdy( stalo se při obou pokusech o projížďku) poté nechtěl naskočit, cca 5- 8 s startování a šlo vždy ujet tak 30m než to zas chcíplo.

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: 450SLC Problémy s palivovou soustavou

Příspěvek od Přemek Doležal »

Pokud nic nezabere tak rozebírám rozdělovací hlavu- neví někdo jestli jde objednat opravnou sadu u nás nebo jen na e-bay? regulátor zahřívání jsem
----------------
Tímto se tvé K-JET odebere na šrotplac, .....a sháněj jiný/nový. @=
Zrovna teď tu dělám 230 CE, kde nějakej agilní :stern: takymechanik bez jakýchkoliv znalostí rozložil a složil hlavu KE-JET, a tím jí usmrtil.
@}->--

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: 450SLC Problémy s palivovou soustavou

Příspěvek od fíkus »

KE je o dost horší na složení, je potřeba si s tím pohrát. Docela se divím že se do toho pouští "amatéři"... ale starou litinovou hlavu s ocelovou membránou by měl zručný a pečlivý člověk zvládnout. Hliníková vyžaduje velmi opatrné rozebírání. Kdo to dělal tak potvrdí. Ono uvnitř té hlavy je nejchoulostivější ten plunžr, ten musí chodit volně, když jakkoli drhne je to špatně a většinou to nejde nijak uspokojivě opravit - mění se celý a stojí balík. U KE je pak potřeba přesně nastavit spodní doraz plunžru, a to tak aby při spuštění čerpadla netekl ani trochu benzín z výstupních otvorů.

První obr. - sítko vstupu do hlavy, nové a staré, ucpané, druhý obr. litinová hlava, oboje 280 SLC K -Jet, třetí obr. 300 SE KE - Jet a čtvrtý 280 SE K - Jet hliníková hlava, rozdíly jsou patrné na první pohled - WUR u KE nahrazuje EHA a celá rozdělovací hlava obsahuje pružinky a součásti navíc, proti hlavě K. Starší litinové hlavy měly místo membrány nerezovou planžetu. A ta se také vymačká a auto nejede jak má.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) fíkus dne ned 25.02.2018, 17:59, celkem upraveno 2 x.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: 450SLC Problémy s palivovou soustavou

Příspěvek od fíkus »

Vlado116 píše:problém u WUR jsem sice objevil, ale ucpané sítko nevysvětluje vysoký volnoběh, pokud to dobře chápu tak WUR sníží řídící tlak paliva v hlavě a tím se více vychýlí pístek- více paliva do vstřikovačů, no a po zahřátí ho čidlo odpojí. Wur by také nejspíše neovlivnil to že po nějakých 200 m motor zhasnul za jízdy( stalo se při obou pokusech o projížďku) poté nechtěl naskočit, cca 5- 8 s startování a šlo vždy ujet tak 30m než to zas chcíplo.
Tohle nemá na svědomí hlava... je potřeba postupovat exaktně od začátku - komprese, podtlak v sání, tlaky paliva v závislosti na teplotě atd, stav zapalování (nejde natočit - hází to vůbec jiskru v tu chvíli?) , je toho docela dost. Vstřiky taky nebudou mít na to že se auto zastaví vliv - když chytne tak i s totál špatnými vstřiky nějak jede. Ale nechcípne za jízdy. Velmi často zhasínaní motoru má na svědomí relé palivové pumpy! Vyjmout, opatrně rozebrat a proletovat silovou část. To bývá snad nejčastější porucha typu "zastaví se za jízdy" - spoj v relé se zahřeje a stane se z něj studeňák. Po pár sekundách se i vlivem otřesů při startu nějak relé spojí a auto jede, a pak zase nejede atd. A vysoký volnoběh - bývá v háji šoupátko přídavného vzduchu.

Autor tématu
Vlado116
hvězdička
Příspěvky: 8
Registrován: ned 24.12.2017, 23:27
Auto: w116 w107

Re: 450SLC Problémy s palivovou soustavou

Příspěvek od Vlado116 »

Díky za užitečné rady, nejprve prolezu vše ostatní kolem a uvidím co najdu, už mám objednanou sadu na měření tlaku v pal. soustavě, třeba čerpadlo nedává správný tlak apod. Musím se do toho pustit "amatérsky" , zatím jsem v okolí nenašel člověka co by tyhle systémy dělal, co se u mě týká mechanické zručnosti tak je to v poho, dělám v servise karosáře-lakýrníka 8), mercedesy mám jako koníčka aby mi doma práce nechyběla. Moji 116ku jsem už přivedl ze záhrobí zpátky k životu, tak myslím že to zvládnu i tentokrát :)
Odpovědět