Stránka 1 z 1

450 odvzdušnění nádrže

Napsal: čtv 14.03.2019, 21:16
od miluna
Zákazník přijel se 107 450 že to v kopcích blbě jede... no a že se mu tlakuje nádrž. Po otevření víčka to poměrně intenzivně vyfoukne vzduch. Nemáte někdo nákres, kam a jak je odvzdušnění nádrže, abych nemusel zdlouhavě hledat a pátrat?

Re: 450 odvzdušnění nádrže

Napsal: pát 15.03.2019, 22:32
od 8040
Myslíš toto? Catcar.info umí skoro vše..
B47045000042_920625.png

Re: 450 odvzdušnění nádrže

Napsal: pát 15.03.2019, 22:41
od 8040
Ještě
B47015000031_920625.png
B47015000033_920625.png
B47030000043_920625.png

Re: 450 odvzdušnění nádrže

Napsal: úte 19.03.2019, 2:13
od fíkus
Přetlak v nádrži rozhodně nemá vliv u auta se vstřikováním na výkon. Podtlak by byl horší.

Re: 450 odvzdušnění nádrže

Napsal: úte 19.03.2019, 12:12
od PřemekD
Někdy je těžký poznat, jestli to pšouknutí z nádrže je přetlak nebo podtlak, některý auta to dělají, pokud je jediný odvětrání přes nalévací víčko nádrže. Určitě bych se podíval na sítko v nádrži (možná se lze podívat z vrchu od plováku, jestli to dole není zanešený) a vůbec prohlídnul celý paliv vedení včetně filtru a pokud je to US verze, pak taky na nádobu odvětrání palivových par s aktivním uhlím vedle sahary, aby to nedopadlo jako tady:

https://www.google.com/search?q=w107+fu ... ek_XX9kI5M:

Možná to bude zajímavá detektivka. Určitě pak dej vědět, kdo je vrah.

Klic

Re: 450 odvzdušnění nádrže

Napsal: úte 19.03.2019, 21:05
od Přemek Doležal
Někdy je těžký poznat, jestli to pšouknutí z nádrže je přetlak nebo podtlak
To bys musel bejt naprosto zlitej, abys to nepoznal.

Re: 450 odvzdušnění nádrže

Napsal: úte 19.03.2019, 22:40
od PřemekD
To Přemek: někdy je o s lidma obtížný.

To Miluna: evropská verze má odvzdušnění nádrže vedené pozinkovanou trubkou o průměru 10 mm pod auto stejně jako piano E, CE (díl 182 na úplně prvním obrázku od 8040). To si nedovedu představit, jak by se tahle ucpala.

US verze mají v nádrži malý přetlak daný funkcí odvětrávacího systému (v odkazu níže je to druhý obrázek).

https://mercedes.7zap.com/en/eu/fg/car/ ... /0/33/001/

klic

Re: 450 odvzdušnění nádrže

Napsal: stř 20.03.2019, 10:07
od Přemek Doležal
Lehký přetlak je skoro u všech aut : teplota paliva, filtr s uhlím, ... takže to je normální.
Ale pokud se víčko musí sundávat pajcrem, nebo po otevření uletí do sousedovy zahrady, tak tady je něco blbě.

Re: 450 odvzdušnění nádrže

Napsal: stř 20.03.2019, 13:33
od miluna
Když vytáhnu hadici vepředu z uhlí a fouknu do ní, ucpaná není. Podtlak z uhlí na druhé straně také nějaký (pulzující) je. Majitel po výletu do Alp pořád řeší, že to nejede do kopců a hledá jakoukoliv drobnost co se mu nezdá. Já bych to odfouknutí z víčka při otevírání bral jako normal.
Vysvětloval jsem mu, že tyhle starý sráče prostě do velkejch výšek nepoletěj, jako nový auto se snímáním barometrickýho tlaku. Má svý představy a je nepoučitelnej, ve škole asi nedával moc pozor a furt mele o tom, proč to při plným plynu podřadí a najednou začne jet a tak a mě už to vysvětlování každý pí..viny jak malýmu děcku unavuje.
Final Diagnosis: Auto je prostě starej analogovej sráč s hydroměničem, kterej nemůže fungovat jako současný auto.
Až budu mít čas, odšroubuju v kufru ten tisícišroubovej neprůstřelnej kryt, vytáhnu sejtko a vyčistím ho. Při tom vizuálně zkontroluju zapojení hadic jestli to černohubej Bill s Majkem nějak nedomrdali, když do toho naposledy lezli, ostatně, jak je jejich zvykem.

Re: 450 odvzdušnění nádrže

Napsal: stř 20.03.2019, 21:09
od Přemek Doležal
Jen podotknu :
Záměna hadic nemá na funkci vliv - pokud je plná nádrž, jede to stejně
Podtlak se projeví až po vyjetí půlky nádrže
Asi bych poslal pána do pr... k šípku.

Re: 450 odvzdušnění nádrže

Napsal: stř 20.03.2019, 21:41
od fíkus
...nejede do kopce v Alpách. Proč asi... :) Řídkej vzduch u tohoto neřízeného systému udělá svoje. A USA verze je zdechlá i v Polabí.

Re: 450 odvzdušnění nádrže

Napsal: úte 08.06.2021, 9:39
od sádrák
Možná to někomu pomůže, mám podobnou zkušenost s nadměrným přetlakem v nádrži. Odvětrání nádrže existuje mnoho variant, na mém D-jetu ve verzi kalifornie je to přes trojcestný ventil do nádobky s akt. uhlím. No a byly blbě zapojený hadičky, takže to neodvzdušňovalo a ventil byl stále zavřený, asi to ještě nějaký jouda v USA zapojil halabala. Ale na výkon v Alpách může mít podstatný vliv základní nastavení MAP senzoru dle nadm. výšky. Mám s tím teď zkušenost, i poměrně malá změna indukčnosti cívek (řeší se polohou jádra civky) rozhodí výsledný diagram závislosti indukčnosti na podtlaku v sání což v konečném důsledku ovlivňuje délku pulzu na vstřiku. Ale to se týká jen D-JETu.
Pokud s tím máte někdo praktické zkušenosti, rád se podělím, zejména co se týká ladění MAP senzoru, ale i dalších periferií na D-JET.