Stránka 1 z 1

Vůle poloosy v diferenciálu

Napsal: pon 16.11.2020, 9:22
od Jakub135
Ahoj,
zrepasoval jsem celou zadní nápravu včetně kardanky, hardy spojek, nových poloos, brzd atd.; dal vše do laku a když to mám teď celé na autě, tak jsem bohužel zjistil následující věc. Poloosy mají na obou koncích vůle; některé jsou na místě; některé určitě ne.

Axiální vůle:
V dif.: tu chápu; dá se vymezit distančními podložkami, tak aby šel stále zajistit hřídel poj. kroužkem v diferáku a celé se to stále točilo
V náboji kola: tady bych řekl, že nemá být žádná; je teda definována vlastně trubičkou na tom dlouhém M8-šroubu; i když ho dotáhnu; tak je ale stále velká; asi tu trubičku zkrátím a dotáhnu tak, aby pak byla vůle 0.

Radiální vůle:
V dif.: tak ta mě trápí nejvíce; nechápu, kde se tam bere; je možná 1-1,5 mm. Nedovedu si představit, že by mělo takovouhle vůli ložisko a stále fungovalo. Žádný hluk jsem předtím neslyšel. Ten hřídel tam prostě na tom drážkování vaklá. Na obou stranách je to cca stejné.
V náboji kola: velmi mírná; pořeší se dotažením toho M8 šroubu; vyzkoušeno.

Než ten diferenciál zase vyndám :( , může mně někdo poradit s tou radiální vůli? Čím je způsobená a zda v domácí dílně je možné vyměnit případně ložiska, bez speciálních přípravků atp.?
Díky moc.

MB 380 SL; 1985

Re: Vůle poloosy v diferenciálu

Napsal: pon 16.11.2020, 10:50
od Přemek Doležal
Jdeš na to ze špatné strany : tohle neodstraníš, pokud nedáš nový diferák-planetová kola , poloosy a náboje.
Vůle v planetových kolech prostě po čase vznikne. Pokud neteče olej kolem Nových simerinků, neřeš.
Ten M8 šroubek v náboji POUZE drží poloosu ve správném místě, Jakékoliv dotahování je hovno platné, zkrátka je tam vůle.
Starší provedemní mělo šrouby M10, a platilo tam to samé : dotáhnout normálně nafest, a odchod na párek.
Takže : klíííd. *drink*

Re: Vůle poloosy v diferenciálu

Napsal: pon 16.11.2020, 11:07
od Jakub135
Poloosy jsou fungl nové; na nich je - mělo by být drážkování 100%. Pokud teda vyloučím nějaký zmetek.
K tomu M8 šroubu; jak se to vezme; ta původní trubička byla totiž o cca 3mm kratší, než je ta, kterou jsem dostal v sadě s novou poloosou. A je sakra znát, která se tam dá. Prostě to proměřím a dotáhnu to tak, aby axiální vůle byla 0. Tady žádná vůle nemá smysl. Na šroubu je 25Nm.
Co se radiální vůle v dif. týká, tak si napsal, co si myslím, ale "bál" jsem se napsat. Gufera jsem dal samozřejmě nová; takže když přes ně nepoteče olej, tak to asi nechám. Možná by bylo lepší, kdybych si toho nevšimnul...

Re: Vůle poloosy v diferenciálu

Napsal: pon 16.11.2020, 11:10
od Přemek Doležal
Samzřejmě, trubička na šroubu v náboji by měla být o nějakou desítku kratší, aby byl šroub dotažen na fest.
Šrouby M10 žádnou trubičku nemívaly, jen tlustou velkou podložku, prostě dotáhnout, a hotovo.

Re: Vůle poloosy v diferenciálu

Napsal: pon 16.11.2020, 11:16
od Jakub135
A mimochodem gufera existují i pravá a levá; mají těsnící drážku ve smyslu šroubovice, která stírá olej směrem dovnitř; to jsem teda také zjistil, až co jsem to celé ustrojil. Ta moje ale značená nijak nebyla; žádná barva atp. Tak nevím; je to asi dle typu nebo r. výroby. Tak snad jsem to nezvoral.

Re: Vůle poloosy v diferenciálu

Napsal: pon 16.11.2020, 11:26
od Přemek Doležal
Ano, originál simerinky mají ve většně případů naznačený závit, aby se točením olej vtahoval dovnitř.
Je to systém labyrintu, ktarý měla stará auta - ale např. i Š 100MB třeba na klice - místo simerinku.

Re: Vůle poloosy v diferenciálu

Napsal: pon 16.11.2020, 20:18
od Jakub135
Tak jsem to přehodnotil. Teď odpoledne jsem přišel do dílny, kouknu pod auto a na vnitřním kloubu byla velká kapka oleje. A to jsem s tím ani nejel. Takže jsem sebral všechnu psychickou sílu a znovu jsem to rozebral.
Vůle není na drážkách, ale skutečně na satelitech. Vpravo bych to akceptoval; vlevo to je ale fakt moc. Levý vaklá jako blázen.
Pořádně jsem si posvítil teď už i na ozubení a na těch satelitech je teda dost omačkaný. Velké kolo i vstupní pastorek jsou v pohodě.
Gufera jsem zkouknul také; resp. tu šroubovici. A je tady zajímavé řešení; ta šroubovice je dvojitá; pravo-levá; takže jde dát tohle gufero na obě strany. I když ta jednostranná je asi účinější.
Na autě si toho udělám fakt hodně; včetně motoru; na ustavení diferáku a vůlí nemám ale nic. A aby to pak hučelo...Takže jsem poptal jednu firmu, co dělá diferáky a převodovky na dodávky a náklaďáky včetně Mercedesu, kolik by stála oprava a hlavně, jestli to má vůbec cenu.
Pro jistotu jsem tam dal nastrčil i staré poloosy; vakl je samozřejmě stejný. Tak aspoň vím, že ty nové poloosy jsou ok.
Za názory - nápady budu rád.
Dík všem.

Re: Vůle poloosy v diferenciálu

Napsal: pon 16.11.2020, 21:24
od Přemek Doležal
Za mě :
Vyměnil bych dif za nevaklavý.... ale - je to benzín nebo dýzl ?
Pokud je to dýzl, tak asi málo jetý dif neseženeš, takže : vyndal bych koš z nějakého málo jetého benzínového difu,
a naimplantoval ho do toho tvého.
To je pro mě brnkačka. *drink*

Re: Vůle poloosy v diferenciálu

Napsal: úte 17.11.2020, 15:48
od PřemekD
Ty trubičky se dávaly ve dvou délkách, stejně tak šrouby M8. Podložka je stejná. Má se při každé demontáži měnit, ale stačí když jí podložíš kuličkou z ložiska a trochu bacíš. Dif zkus sehnat jiný. Jaký je tam poměr?

Re: Vůle poloosy v diferenciálu

Napsal: úte 17.11.2020, 20:02
od Jakub135
Koukám se po jiném difu a zároveň jak mám teď ten svůj na ponku, tak přemýšlím, zda by nešel opravit.
Tu velkou vůli planety způsobuje to vadné kuželíkové ložisko? Nebo je to ještě jinak?
V čem je problém, ta 2x hlavní ložiska vyměnit? Uložení pastorku bych nechal být.
Já to snad rozeberu. Nemůžu k tomu ale nikde nic pořádně najít.

Je to benzín; 380tka; 85 rok; poměr tam je 2.47; přepočítal jsem i zuby a sedí to; je to mj. vyražené na kole i na skříni.

Za podložku dík; tak nějak jsem tušil, že má být před utažením "vybombírovaná".

Re: Vůle poloosy v diferenciálu

Napsal: stř 18.11.2020, 9:14
od Přemek Doležal
Planety jsou vedeny přímo košem diferáku, a tam je to vychozený.
Vyměnit koš a ložiska diferáku problém není, pak je jen problém vymezit zubovou vůli.

Re: Vůle poloosy v diferenciálu

Napsal: čtv 19.11.2020, 8:13
od PřemekD
Zkus si podle čísel dohledat na netu kolik stojí jednotlivé díly
https://mercedes.7zap.com/en/eu/fg/car/ ... 15/0/0/#50

a případně si koupit
https://www.ebay.de/itm/193457371606

Je to cca 700 str. textu

Diff by měl být stejný s W126, ale jen s první generací. Nakonec nejvíc jich asi bude k sehnání v USA. Taky jsem tak jeden kupoval, i když na jiné auto. Otravná je jen celnice.

Moje omezená zkušenost je, že tyhle diffy začnou poměrně brzo zpívat a většinou jsou to kuželíková ložiska na hrušce.

Můžeš zkusit při shánění kontaktovat tohoto pána, je to fakt guru, mám s ním osobní zkušenost, a to jen tu nejlepší
https://www.lexicar.de/anbieter/oliver- ... -1102.html