Rada pro nákup R129
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 3
- Registrován: úte 06.12.2016, 21:55
- Auto: Mercedes
Rada pro nákup R129
Ahoj všem, rád bych si pořídil nějakou R129. Nechci však auto jen na občasné ježdění (tedy dobré a spolehlivé), ale i jako investici do "veterána". Můžete mi prosím poradit po čem se dívat a pro změnu na co si dát pozor? Díky
-
- hvězdička
- Příspěvky: 30
- Registrován: stř 22.08.2012, 16:50
- Auto: R129 600SL
- Bydliště: Praha 9
Re: Rada pro nákup R129
Umíš trochu německy? pokud ano pročti si r129-forum.de, tam je vše a dá se tam objednat i "Kaufberatung" tedy podrobný průvodce nákupem jeté R129...
Za mě vyhnul bych se hydraulickému podvozku ADS. Pozor na "ekologickou" rozpadající se kabeláž v motorovém prostoru, atd atd, je toho spousta... S tou investicí nevím... Měl jsem 4 roky sl600 a po 4 letech jsem ji prodal o 120tis dráž, nežli jsem tenkrát nakoupil, ale těch 120 to za 4 roky sluplo, jako malinu, možná i 2x, já to radši nepočítal 007
Za mě vyhnul bych se hydraulickému podvozku ADS. Pozor na "ekologickou" rozpadající se kabeláž v motorovém prostoru, atd atd, je toho spousta... S tou investicí nevím... Měl jsem 4 roky sl600 a po 4 letech jsem ji prodal o 120tis dráž, nežli jsem tenkrát nakoupil, ale těch 120 to za 4 roky sluplo, jako malinu, možná i 2x, já to radši nepočítal 007
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 559
- Registrován: pon 18.11.2013, 20:58
- Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts
Re: Rada pro nákup R129
No hele nevím, podle mého je už na r129 pozdě. Ceny hezkých kousků už jsou hodně vysoko, za poslední 2 roky šly žehličky dost nahoru. Naopak za slušný peníze je teď novější r230.arbitrumelegantium píše:Ahoj všem, rád bych si pořídil nějakou R129. Nechci však auto jen na občasné ježdění (tedy dobré a spolehlivé), ale i jako investici do "veterána". Můžete mi prosím poradit po čem se dívat a pro změnu na co si dát pozor? Díky
Sběratelskou hodnotu budou mít hlavně raritní kusy jako je nedostupné SL55 AMG, mizerně dostupné 70 a 73 AMG a čas od času sehnatelné (ovšem za obrosvký peníze) 60AMG. Řidičsky zajímavá motorizace mohla být 3,6 Brabus s manuálem. V inzerci se jedna pohybovala (tuším na autoscoutu) kolem 25 tis. euro.
Ohledně motorizace je asi ideální poměr cena/výkon 500. Ohledně roku výroby pak poface, ideálně druhý facelift. Ale není to dogma, předface má sice obávaný kabelový svazky (pro R6 něco přes desítku, pro V8 pak cca 25, pro v12 přes 100 tis.) Ale v reálným součtu to není zdaleka nejhorší položka. Aktivní podvozek je zajímavá věc, kombinace tlumič+koule je cca 20-25tis na kolo. Předface pak má docela hrubou mechaniku, která jde přetěsňovat a udržovat "levně". Poface to má elektronický a "zábavnější".
Ceny dílů jsou dost zvláštní, na jedné straně jsou vlastně levný destičky a kotouče (cena asi jako na běžný Vokswagen) a na druhé škrtící klapky (cena asi jako bežný Volkswagen)..
Přeju šťastnou ruku při koupi
m
PS: Golfi, tys to prodal?!?! Proč?
-
- hvězdička
- Příspěvky: 30
- Registrován: stř 22.08.2012, 16:50
- Auto: R129 600SL
- Bydliště: Praha 9
Re: Rada pro nákup R129
Prodal... Právě pro to, co píšeš , neviděl jsem v té mojí ten sběratelský potenciál... Neměla žádnou dokumentaci, asi 230tis najeto, nikdo neví přesně, ne úplně originál stav a abych s ní byl po technický stránce spokojený, zahučelo by dalších 50 - 100 tis... Převodovka, přetěsnění motoru, atd, atd, vždyť Ty to znáš moc dobře 007 Udělal jsem jí pápá do Polska...
Jinak s těma cenama má Kesu pravdu, konkrétně třeba SL600 jsou všechny přes 14 - 15 tis €, ale připadá mi to uměle vyšponovaný, ty samý auta tam leží měsíce i roky bez hnutí, prodá se jen to, co padne pod 13tis.
Jinak s těma cenama má Kesu pravdu, konkrétně třeba SL600 jsou všechny přes 14 - 15 tis €, ale připadá mi to uměle vyšponovaný, ty samý auta tam leží měsíce i roky bez hnutí, prodá se jen to, co padne pod 13tis.
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 559
- Registrován: pon 18.11.2013, 20:58
- Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts
Re: Rada pro nákup R129
Ani nemluv, teď se řeší olejová vana, opět přetěsnění kostky stabilizátoru (to je ten podvozek...) a pak půjde převodovka a měnič.Golfi píše:Prodal... Právě pro to, co píšeš , neviděl jsem v té mojí ten sběratelský potenciál... Neměla žádnou dokumentaci, asi 230tis najeto, nikdo neví přesně, ne úplně originál stav a abych s ní byl po technický stránce spokojený, zahučelo by dalších 50 - 100 tis... Převodovka, přetěsnění motoru, atd, atd, vždyť Ty to znáš moc dobře 007 Udělal jsem jí pápá do Polska...
Jinak s těma cenama má Kesu pravdu, konkrétně třeba SL600 jsou všechny přes 14 - 15 tis €, ale připadá mi to uměle vyšponovaný, ty samý auta tam leží měsíce i roky bez hnutí, prodá se jen to, co padne pod 13tis.
Taky v tom teda ty ceny nevidím, přijde mi, že v poslední době jsou všechna auta s většíma motorama hrozně přestřelený. A přitom si řekněme narovinu, že i tu nejsilnější AMG žehličku užene sériovej Golf...
Ještě 4 roky zpět šlo najít fakt hezký pětikilo poface za 12 tis euro. SL 600 v původním stavu jsem koupil za 10 a kolem 15 se jich dalo fakt najít dost. Dneska začínaj na 15, ale v původním stavu stejně nakonec stojí minimálně 20. No a k tomu aspoň dalších 10 na první servis. Jenže za ceny kolem 1,2 mil. bez daně se čas od času objeví 4 roky stará SL63 AMG skoro v záruce. A jako majitel SL600 narovinu říkám, že v tědlech číslech bych bez zaváhání koupil podstatně novější SL63. Mám to svoje auto fakt rád a neumím si představit situaci, že bych ho prodal, ale znovu bych to nekoupil.
A to už vůbec nemluvím o tom,že i ta nejkritizovanější SL60 AMG v BB bazaru v Holešovicích stála (a dlouho to nikdo nechtěl) 280 tis. Kč s polonefunkční převodovkou. I kdyby do toho auta dal človek milion, pořád by to vyšlo jako ty ve stávající inzerci..
Pokud bych žehličku "musel" koupit, udělal bych si výlet do států (a cestu zpět přes DE) pro něco takovýdleho:
http://www.ebay.com/itm/1997-Mercedes-B ... 2484795884" onclick="window.open(this.href);return false;
nebo pětikilo:
http://www.ebay.com/itm/2001-Mercedes-B ... 2161412932" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- hvězda
- Příspěvky: 1751
- Registrován: úte 25.10.2016, 14:19
- Bydliště: Kolin
Re: Rada pro nákup R129
ceny tech vrchnich svazku jsou presne naopak, kdyz jsem to pred nekolika lety resil u 320, tak ten stal cca 27tis a na m119 nejakých 16
a jestli nekoho s takovouhle zehlickou uzene seriovy golf, tak by mel se mel asi naucit ridit *jokingly*
a jestli nekoho s takovouhle zehlickou uzene seriovy golf, tak by mel se mel asi naucit ridit *jokingly*
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 559
- Registrován: pon 18.11.2013, 20:58
- Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts
Re: Rada pro nákup R129
Svez se někdy Rkovým Golfem, ta věc má 4,9 na sto. Nejrychlejší SL73 AMG měla reálně kolem 5 vteřin. Nejrychlejší Brabus 7.3S měl tak 4.6. Ta převodovka je prostě historie..fokume píše:ceny tech vrchnich svazku jsou presne naopak, kdyz jsem to pred nekolika lety resil u 320, tak ten stal cca 27tis a na m119 nejakých 16
a jestli nekoho s takovouhle zehlickou uzene seriovy golf, tak by mel se mel asi naucit ridit *jokingly*
Mezi rychlostma 100-200km/h to začne bejt zajímavý, SL73 AMG by mělo mít kolem 16s, SL600 asi kolem 20s. Golf R má 18s.
Nurburgring:
Golf R 8,14min
Golf GTI Clubsport S 7,49min
Mercedes sl:
r230 65AMG 7,51(nejrychlejší SL)
r230 55 AMG 8,06
r129 500 8,38
Ty auta jsou rychlý pohodlný cestovní GT, ale ve srovnání s dnešníma rychlejšíma relativně obyčejnejma autama zaostávají i v top specifikacích. Mimochodem i blbej naftovej kombík s těžkým čumákem jako je 335xd ukáže na semaforech kufr i sl600..
-
- hvězda
- Příspěvky: 1751
- Registrován: úte 25.10.2016, 14:19
- Bydliště: Kolin
Re: Rada pro nákup R129
tak jasne, proti erkovymu golfu by mela stat nejaka sl63 nebo 65 jak pises apod moderna
v dobe zehlicek meli u vidli max r32 nebo jak
jinak te 335d ve vyssich rychlostech musi podle me to sestikilo ujet, ale bohuzel nebo nastesti jsem to nikdy nemel tak nevim
v dobe zehlicek meli u vidli max r32 nebo jak
jinak te 335d ve vyssich rychlostech musi podle me to sestikilo ujet, ale bohuzel nebo nastesti jsem to nikdy nemel tak nevim
-
- hvězdička
- Příspěvky: 60
- Registrován: ned 01.05.2016, 12:01
Re: Rada pro nákup R129
Lol "VW Golf GTI Clubsport S je nejrychlejší předokolka na Nordschleife" http://www.auto.cz/vw-golf-gti-clubspor ... eife-94965" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- hvězda
- Příspěvky: 1084
- Registrován: pon 04.08.2008, 7:27
- Auto: W212,w123 280CE,W115 240D 3.0,W115 200D,R129,Smart
- Bydliště: Český Krumlov a okolí
- Věk: 44
Re: Rada pro nákup R129
Šel bych do aut, kterých bylo málo vyrobených, případně do raritky, respektive, já to tak udělal. Jestli ale chceš pětikuli, kterých sice bylo nejvíc, zajímavá je tahle "holoverze".
Kamarád na ní koukal a je prý moc pěkná:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =229080546" onclick="window.open(this.href);return false;
Kamarád na ní koukal a je prý moc pěkná:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =229080546" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 517
- Registrován: stř 20.08.2008, 17:54
- Auto: W211
- Bydliště: Karviná
- Věk: 39
Re: Rada pro nákup R129
takové sedačky jsem ještě v žehličce neviděl :) ... vůbec by mi v tom neviděli. Jinak žehla a mamut kupé jsou nej. Předpokládám, že C140 bude co se týče financí asi na stejné úrovni co se provozu týče, koupě je vždy asi dílem náhody...
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 559
- Registrován: pon 18.11.2013, 20:58
- Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts
Re: Rada pro nákup R129
Ten károvanej interiér je super, byl na přání. To bych taky mohl mít doma, ale chtěl bych 300-24 a manuál..smidlive píše:takové sedačky jsem ještě v žehličce neviděl :) ... vůbec by mi v tom neviděli. Jinak žehla a mamut kupé jsou nej. Předpokládám, že C140 bude co se týče financí asi na stejné úrovni co se provozu týče, koupě je vždy asi dílem náhody...
Jinak mamut a kupé je finančně horší. Motory jsou sice podobný, ale žehla je složitostí spíš blíž ke 124 než k 140. Mamut má CAN-BUS a vůbec je v něm elektroniky sakra hodně. A to nemluvím o soustavě chladičů, který stojí za prd už v žehličce, ale v mamutu..
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 559
- Registrován: pon 18.11.2013, 20:58
- Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts
Re: Rada pro nákup R129
S bmw 335 jsme to nezkoušel, ale 135i to v rychlostech nad 200 pojede. A třeba mimochodem A6 3,0 BiTdi je taky dost nemilej soupeř, žehla mu sice ujede, ale jsou to dýlky auta. Já nechtěl říct, že to auto nejede, ale že je hodně možností koupit si stejně rychlejch novejch aut levnějc, než vyjde hezká žehla. Ale já bych neměnil, žehlu mám 3 roky a pokaždý se usmívám, když to nastartuju..fokume píše:tak jasne, proti erkovymu golfu by mela stat nejaka sl63 nebo 65 jak pises apod moderna
v dobe zehlicek meli u vidli max r32 nebo jak
jinak te 335d ve vyssich rychlostech musi podle me to sestikilo ujet, ale bohuzel nebo nastesti jsem to nikdy nemel tak nevim
-
- hvězda
- Příspěvky: 1751
- Registrován: úte 25.10.2016, 14:19
- Bydliště: Kolin
Re: Rada pro nákup R129
to je pravda, ale je sakra rozdil sednout do pekny zehly, nebo do "golfu" od vrtule *jokingly*
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 559
- Registrován: pon 18.11.2013, 20:58
- Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts
Re: Rada pro nákup R129
Tak to určitě, to auto je fakt radost!fokume píše:to je pravda, ale je sakra rozdil sednout do pekny zehly, nebo do "golfu" od vrtule *jokingly*
Napsal jsem to ale blbě, s Pirxem jsem cestou do Kolína tu 135i předjeli. Ale v rychlostech, o kterých nerad mluvím:-)