KE-Jetronic po tisícpátý - Vyřešeno


Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: KE-Jetronic po tisícpátý

Příspěvek od Přemek Doležal »

Tak seš za vodou ! *drink* *kissing*

pavelono
hvězdička
Příspěvky: 329
Registrován: pát 03.04.2009, 16:29
Auto: Mercedes benz 124. 230 E
Bydliště: Habartov

Re: KE-Jetronic po tisícpátý

Příspěvek od pavelono »

Ahoj tak už víme co to bylo?

Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 40

Re: KE-Jetronic po tisícpátý

Příspěvek od Waterfall »

Ne. Nemám to dál jak řešit, protože teď už by to chtělo mít nějaký zdroj dílů a ten nemám. Navíc nemám ani čas se v tom každý den vrtat...a ani chuť a ani to auto nepotřebuju. Popravdě ho začínám mít akorát tak plný zuby, protože je to jeden zkurvenej nevděčnej krám, do kterého jen tečou horem-spodem prachy a nic z toho.
Nejblíže dám novej kat a trochu zrepasuju celý výfuk...a zkusím vyměnit EHA, pokud se k nějakýmu dostanu. Když to nepomůže, tak nevím...bádat dál.
Taky si udělám ručkový "dwell meter", protože digitální multimetr s měřením pracovního cyklu (duty cycle) je sice hezká věc a stačí k základnímu nastavení bohatosti, ale je pomalý a špatně ukazuje krátkodobé výkyvy a ochuzení směsi. A mně zajímá, co se děje při zátěži a pod plným plynem.

pavelono
hvězdička
Příspěvky: 329
Registrován: pát 03.04.2009, 16:29
Auto: Mercedes benz 124. 230 E
Bydliště: Habartov

Re: KE-Jetronic po tisícpátý

Příspěvek od pavelono »

ty už jsi menil ten potenciometr nasávaného vzduchu? Mě se nechce verit že mas ucpanej kat.

Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 40

Re: KE-Jetronic po tisícpátý

Příspěvek od Waterfall »

Neměnil, ale opticky je dráha v pořádku, při měření odporu výpadky nemá (odpor mění plynule s výchylkou klapky) a hlavně by to auto jelo pod plným plynem normálně. Tam totiž za prvé nemá proč být dráha vydřená (v téhle oblasti se to používá minimálně), za druhé už nastupuje režim "full throttle", tedy maximální zátěž a maximální obohacení směsi. Ale i pod plným plynem začne auto cukat, nebo prudce klesne výkon a často ani nedosáhne maximálních otáček. Navíc se motor na volnoběhu značně hřeje a to i přes to, že je udělaná hlava a celý okruh chlazení.
Zato výfukový plyny jsou cítit jako u žigulíku (jako u auta bez katu) a uvnitř katu to slyšitelně "řinčí" (opět zvuk žigulíku). Navíc je vidět, že i po srovnání svodů, hlavy a výměně těsnění pod svodama ho (to těsnění) znovu na dvou místech podfouklo). Takže ten kat tak, jako tak není OK a pokud nemám jistotu, že mi právě ten nepřicpává výfuk (s čím jsem se setkal už několikrát), je to zatím podezřelý č.1. Já vím, že ten potenciometr stojí pár korun a za výměnu nic nedám (stejně jsem jí časem plánoval), ale jsem si na 99% jistý, že ten můj problém nevyřeší. :)
Otázka pro všechny znalé: Co se stane, když odpojím celý první díl výfuku od svodů? Krom děsnýho randálu, bude auto fungovat lépe, pokud je na vině přicpanej kat?

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: KE-Jetronic po tisícpátý

Příspěvek od fíkus »

Ano, krátce to zkus, poznáš to okamžitě. Kamarád měl ucpaný kat na MG B a to bylo sraní než se na to přišlo - kdo by čekal u starý plečky s karburátorem kat že jo? USA verze ho měla. A vypadal jako normál tlumič výfuku. Akorát pozor na oheň, z výfuku létají běžně plameny. Ten kat se projevoval tak, že to na volnoběh šlo pěkně, jelo to taky dobře a jak jsi přidal tak se to udusilo.

Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 40

Re: KE-Jetronic po tisícpátý

Příspěvek od Waterfall »

Jo, tohle se projevuje podobně. Starty normal, volnoběh krásný, drží velmi dobře i při točení volantem a zařazeným D nebo R, studený i teplý. Rozjezd z prvních metrů i ostřejší taky dobrý. Normální stabilní jízda též naprosto OK. No čím víc zahřátý, tím větší problém s ostřejším rozjezdem a výkonem. Auto v nižších otáčkách po sešlápnutí plynu kašle, ve vyšších nepravidelně padá a zvedá výkon, případně cuká.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: KE-Jetronic po tisícpátý

Příspěvek od fíkus »

To MG až i chcíplo když jsi to chtěl vytočit na místě... sundal se výfuk a auto jelo jako z praku. Ještě mě napadá - co všechno jsi udělal s hlavou? Aby nebyl problém v tom, že Ti hydroštely už nevymezí vůli a nezůstávaly pootevřené ventily...

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: KE-Jetronic po tisícpátý

Příspěvek od fíkus »

Změř komprese na úplně ohřátým motoru, ideálně ve stavu kdy to zlobí - ale pozor, pak počkej až vychladne, nedávej tam zpět svíčky, hrozí jejich "zapečení". Ideálně si nech změřit tlaky za chodu motoru - to kamaráde odhalí neuvěřitelný věci, který "stacionárně" - jen točením starterem nepoznáš.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: KE-Jetronic po tisícpátý

Příspěvek od fíkus »

Ale podle všech příznaků je to ten přicpaný kat - menší objem spalin projde, pak se kat rozžhaví a malé otvory dále zmenší svůj průměr a auto nejede. Zkus ještě laserový teploměr! Kolik má která část výfuku. Až to bude zlobit, pokud to bude přes 1000°C tak je to jasný. Normál teplota je okolo 600 - 700° když jedeš svižně.

metrák66
kometa
Příspěvky: 2280
Registrován: pát 07.01.2011, 14:55
Auto: MB W110
Bydliště: Kfely
Věk: 57

Re: KE-Jetronic po tisícpátý

Příspěvek od metrák66 »

S ucpaným katem to většinou ani nenastartuješ.Navíc mercedes má železný předkaty,který zabraňují tomu,aby benzín protekl do keramických.Aby odešel keramickej,tak by to muselo jet dlouho na 4-5 válců.Samořejmě kat může být ko,ale myslím,že chyba bude jinde

Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 40

Re: KE-Jetronic po tisícpátý

Příspěvek od Waterfall »

Hlavu jsem nedělal já, to mi dělal specialista přes mercedesy, který je zároveň motorář a dělá i výbrusy motorů a kompletní GO. Měnilo se těsnění pod hlavou, gufera ventilů + zabroušení a zaleštění, srovnání hlavy a samozřejmě všechna těsnění kolem toho. Jeden ventil se našel netěsný. Hydroštely OK, podle komprese a stavu válců je prý motor ve výborné kondici.

metrák66: Každý auto s přicpaným katem, co jsem zažil šlo nastartovat normálně. Ten chomáč se před potrubí obvykle dostal až za jízdy. To auto jezdilo dlouho na směs, při které tekl benzín výfukem a jednou jsem musel vytahovat a sušit svíčky, protože to bylo tak prolitý, že to ani jiskru nedávalo. A od nova ho taky nemám, takže bůhví, co se s tím všecho dělalo přede mnou a jak to vlastně jezdilo. Já to koupil s víc, jak 260 000km na tachu. Příčina téhle závady nemusí být nutně kat, ale odněkud se už začít musí.

pavelono
hvězdička
Příspěvky: 329
Registrován: pát 03.04.2009, 16:29
Auto: Mercedes benz 124. 230 E
Bydliště: Habartov

Re: KE-Jetronic po tisícpátý

Příspěvek od pavelono »

Ještě bych vyzkousel za jizdy merit tlak paliva.

Autor tématu
Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 40

Re: KE-Jetronic po tisícpátý

Příspěvek od Waterfall »

To jsem v podstatě zkoušel tím, že jsem zahřál motor, zařadil D, šlápl na brzdu a pak na plyn. Auto se při prudším přidání plynu začalo obvykle dusit, ale s tlakem to nehlo. Za jízdy to měřit nebudu, protože nebudu jezdit s otevřenou kapotou a ten tlak 6,5 baru taky není žádná sranda.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: KE-Jetronic po tisícpátý

Příspěvek od fíkus »

Udělátka (hadice) na změření tlaku paliva za jízdy mám i bez otevřené kapoty. Mám i převod tlaku na el. signál atd.
Odpovědět