M110 - 110.986 / 110.990
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 215
- Registrován: stř 29.12.2010, 18:19
- Věk: 38
M110 - 110.986 / 110.990
Vzhledem k tomu že jsem před cca 0,5 rokem koupil torzo a mám v plánu z něj dělat auto (EU R107 280sl 1985 bez motoru), hledám nakonec asi celé auto pro přehození kompletního "motorového prostoru".
Píše se, že 9/1975 už by měl být K-jetronic ale nacházím 1976 kde je pravděpodobně obojí, nacházím oba typy. Vzhledem k tomu, že pod 1983 se nedá jednoduše vyčíst VIN, je to kapku detektivní práce. Navíc staré Mercedes nemám nastudované ani zdaleka tak, jako podobně staré BMW.
Pro ujasnění, tipuji že:
D-Jetronic vypadá takto:
https://www.jpeg.cz/images/2018/09/14/image.md.jpg
Dopátral jsem se štítků, dokázal by někdo zjistit o kterou m110 se jedná? Tipuji m110.982, od 983 už by to měl být K-jetronic, co jsem se dočetl.
https://www.jpeg.cz/images/2018/09/14/i ... d0e.md.jpg
https://www.jpeg.cz/images/2018/09/14/i ... eec.md.jpg
Tato by už měla být K-jetronic, je to tak?
https://www.jpeg.cz/images/2018/09/14/i ... fe8.md.jpg
Moje poznatky plynou z fotek motorových prostorů z inzerce aut kolem roku 1985/1976/1975
Poslední hloupý dotaz, koupit "vrak" s D-jetronicem a dělat z něj 280SL s K-jetronicem je asi nesmysl, co? Jsou vůbec motory stejné, kromě toho vstřikování?
Předem děkuji za pomoc.
Píše se, že 9/1975 už by měl být K-jetronic ale nacházím 1976 kde je pravděpodobně obojí, nacházím oba typy. Vzhledem k tomu, že pod 1983 se nedá jednoduše vyčíst VIN, je to kapku detektivní práce. Navíc staré Mercedes nemám nastudované ani zdaleka tak, jako podobně staré BMW.
Pro ujasnění, tipuji že:
D-Jetronic vypadá takto:
https://www.jpeg.cz/images/2018/09/14/image.md.jpg
Dopátral jsem se štítků, dokázal by někdo zjistit o kterou m110 se jedná? Tipuji m110.982, od 983 už by to měl být K-jetronic, co jsem se dočetl.
https://www.jpeg.cz/images/2018/09/14/i ... d0e.md.jpg
https://www.jpeg.cz/images/2018/09/14/i ... eec.md.jpg
Tato by už měla být K-jetronic, je to tak?
https://www.jpeg.cz/images/2018/09/14/i ... fe8.md.jpg
Moje poznatky plynou z fotek motorových prostorů z inzerce aut kolem roku 1985/1976/1975
Poslední hloupý dotaz, koupit "vrak" s D-jetronicem a dělat z něj 280SL s K-jetronicem je asi nesmysl, co? Jsou vůbec motory stejné, kromě toho vstřikování?
Předem děkuji za pomoc.
Naposledy upravil(a) Alois dne ned 03.02.2019, 21:14, celkem upraveno 1 x.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1586
- Registrován: čtv 29.04.2010, 13:50
Re: M110 - D-jetronic/ K-jetronic
Neni ta prvni fotka uplne nahodou karburator? Nevidim nikde trubky ke vstrikum. No a takovej solex ten potrapil nejednoho mercedesare.
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 3464
- Registrován: čtv 21.08.2008, 15:21
- Auto: modrý,stříbrný,vínový,černý,bílý a 2 zelený
- Bydliště: Bihanken - Eichwald
Re: M110 - D-jetronic/ K-jetronic
direct jet poznáš snadno podle vstřiků.
vedou do nich napájecí dráty k cívkám.
č.motorů M110.981 a M110.991.
....991 má nižší kompresní poměr.
jinak jsou v podstatě stejný. pokud chceš
dělat celou zástavbu, tak bych rozhodně
zvolil K-jet nebo karburaci. je to mechanika
versus "analogové" EFI .a i němci říkají
D-jetu "teuertronik" ;)
vedou do nich napájecí dráty k cívkám.
č.motorů M110.981 a M110.991.
....991 má nižší kompresní poměr.
jinak jsou v podstatě stejný. pokud chceš
dělat celou zástavbu, tak bych rozhodně
zvolil K-jet nebo karburaci. je to mechanika
versus "analogové" EFI .a i němci říkají
D-jetu "teuertronik" ;)
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 215
- Registrován: stř 29.12.2010, 18:19
- Věk: 38
Re: M110 - D-jetronic/ K-jetronic
Já nevidím klasický plochý filtr, jako mají karburátory. Já myslím že je to stříkačka, D-jetronic, ta první fotka motoru..adam w140 píše:Neni ta prvni fotka uplne nahodou karburator? Nevidim nikde trubky ke vstrikum. No a takovej solex ten potrapil nejednoho mercedesare.
Naposledy upravil(a) Alois dne pát 14.09.2018, 19:32, celkem upraveno 1 x.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 215
- Registrován: stř 29.12.2010, 18:19
- Věk: 38
Re: M110 - D-jetronic/ K-jetronic
kolouch píše:direct jet poznáš snadno podle vstřiků.
vedou do nich napájecí dráty k cívkám.
č.motorů M110.981 a M110.991.
....991 má nižší kompresní poměr.
jinak jsou v podstatě stejný. pokud chceš
dělat celou zástavbu, tak bych rozhodně
zvolil K-jet nebo karburaci. je to mechanika
versus "analogové" EFI .a i němci říkají
D-jetu "teuertronik" ;)
Díky,
Hlavně jsem orifans.. Nechtěl bych v autě něco, co tam nepatří. Já si to s tím kompresním poměrem myslel (někde jsem to četl, u některých m110, m110 pro US, do Géčka) Prostě budu hledat K-jet, ten tam má být podle vin.
Vím že se "říká D-jet nebrat"
Konkrétně 110.990 - ale ten byl pouze v SL r107, SLC c107. Bude se špatně hledat.
Takže jen pro ujasnění. Ten první je D-jet, ten druhý s černým filtrboxem K-jet, je to tak?
Naposledy upravil(a) Alois dne pát 14.09.2018, 23:31, celkem upraveno 1 x.
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 3464
- Registrován: čtv 21.08.2008, 15:21
- Auto: modrý,stříbrný,vínový,černý,bílý a 2 zelený
- Bydliště: Bihanken - Eichwald
Re: M110 - D-jetronic/ K-jetronic
ten první je d-jet.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: M110 - D-jetronic/ K-jetronic
... so děláš prdel, nebo máš oční vadu.adam w140 píše:Neni ta prvni fotka uplne nahodou karburator? Nevidim nikde trubky ke vstrikum. No a takovej solex ten potrapil nejednoho mercedesare.
Vidíš klapku, podtlak k brzdám, ne ? :'(
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 215
- Registrován: stř 29.12.2010, 18:19
- Věk: 38
Re: M110 - D-jetronic/ K-jetronic
To jsem potřeboval vědět. Děkuji :-)kolouch píše:ten první je d-jet.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 215
- Registrován: stř 29.12.2010, 18:19
- Věk: 38
Re: M110 - 110.986 / 110.990
Aktualizace, podařilo se mi sehnat pojízdné 280SLC, rok 10/1979, dle výpisu Data karty je to m110.986, automat...
Wikipedia říká že:
Můj m110.990 má mít 136kw a byl pouze v r107/c107
https://www.jpeg.cz/images/2019/02/03/i ... d50.md.png
Ten co jsem sehnal s celým autem - m110.986 by měl být 132kw, ale od 1978 by měl být stejný, tzn 136kw viz:
https://www.jpeg.cz/images/2019/02/03/i ... 9a1.md.jpg
Mám k to u autu data kartu, kupodivu mi to drzhé číslo našlo i když je to starší než 1983. Akorát tam nebyl rok, to jsem našel ve fotkách francouzských papíru které mi majitel vraku poslal:
https://www.jpeg.cz/images/2019/02/03/i ... 565.md.jpg
V papírech:
https://www.jpeg.cz/images/2019/02/03/i ... f9e.md.jpg
https://www.jpeg.cz/images/2019/02/03/i ... c07.md.jpg
https://www.jpeg.cz/images/2019/02/03/i ... f40.md.jpg
Na fotkách vypadají stejně až na nějaké drobnosti v motorovém prostoru:
M110.990 pro rok 1985 který by v mém autě měl být:
https://www.jpeg.cz/images/2019/02/03/i ... e44.md.jpg
a M110.986 pro rok 1979 který chci koupit:
https://www.jpeg.cz/images/2019/02/03/i ... 762.md.jpg
https://www.jpeg.cz/images/2019/02/03/i ... f4b.md.jpg
https://www.jpeg.cz/images/2019/02/03/i ... 9b8.md.jpg
https://www.jpeg.cz/images/2019/02/03/i ... a34.md.jpg
Moje otázky:
- Vzhledem k tomu že už asi rok hledám co nejpodobnější kompletní zástavbu a chci to mít co nejvíc původní tak asi není co řešit, jelikož výběr je mizerný. 110.990 se nedá sehnat vůbec byl pouze v 107, m110 většinou D-jet. Ale přece, šli byste do takového motoru, vzhledem k hodnotě r107 280SL v EU verzi? 110.986 byl taky pouze v 107čce..
- v čem bude rozdíl? Myslím označení 990 vs 986? Je problém že je motor v autě s automatem a já k němu budu chtít namontovat 5ti stupňovy manuál? Dle datakarty a i auta mám mít 5 stupňový manuál a ten taky budu na auto montovat.
Díky za rady..
Wikipedia říká že:
Můj m110.990 má mít 136kw a byl pouze v r107/c107
https://www.jpeg.cz/images/2019/02/03/i ... d50.md.png
Ten co jsem sehnal s celým autem - m110.986 by měl být 132kw, ale od 1978 by měl být stejný, tzn 136kw viz:
https://www.jpeg.cz/images/2019/02/03/i ... 9a1.md.jpg
Mám k to u autu data kartu, kupodivu mi to drzhé číslo našlo i když je to starší než 1983. Akorát tam nebyl rok, to jsem našel ve fotkách francouzských papíru které mi majitel vraku poslal:
https://www.jpeg.cz/images/2019/02/03/i ... 565.md.jpg
V papírech:
https://www.jpeg.cz/images/2019/02/03/i ... f9e.md.jpg
https://www.jpeg.cz/images/2019/02/03/i ... c07.md.jpg
https://www.jpeg.cz/images/2019/02/03/i ... f40.md.jpg
Na fotkách vypadají stejně až na nějaké drobnosti v motorovém prostoru:
M110.990 pro rok 1985 který by v mém autě měl být:
https://www.jpeg.cz/images/2019/02/03/i ... e44.md.jpg
a M110.986 pro rok 1979 který chci koupit:
https://www.jpeg.cz/images/2019/02/03/i ... 762.md.jpg
https://www.jpeg.cz/images/2019/02/03/i ... f4b.md.jpg
https://www.jpeg.cz/images/2019/02/03/i ... 9b8.md.jpg
https://www.jpeg.cz/images/2019/02/03/i ... a34.md.jpg
Moje otázky:
- Vzhledem k tomu že už asi rok hledám co nejpodobnější kompletní zástavbu a chci to mít co nejvíc původní tak asi není co řešit, jelikož výběr je mizerný. 110.990 se nedá sehnat vůbec byl pouze v 107, m110 většinou D-jet. Ale přece, šli byste do takového motoru, vzhledem k hodnotě r107 280SL v EU verzi? 110.986 byl taky pouze v 107čce..
- v čem bude rozdíl? Myslím označení 990 vs 986? Je problém že je motor v autě s automatem a já k němu budu chtít namontovat 5ti stupňovy manuál? Dle datakarty a i auta mám mít 5 stupňový manuál a ten taky budu na auto montovat.
Díky za rady..
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: M110 - 110.986 / 110.990
Rozdíly jsou v drobnostech, základ je stejný. Důležité je jedno - D nebo K jet. Motor se označením za tečkou rozlišoval jako celek, tzn. jaké má vstřikování, karbec, stupeň komprese atd. - na první pohled proto mohou vypadat podobně a jsou navzájem zaměnitelné až na výjimky. Některé měly hliníkový K jet, jiné měly litinový atd. Provedení pro Švýcarsko mělo specifických pár dílů ohledně sání. Mohl být jinak nastavený WUR. Myslím že klidně můžeš dát třeba 984 z piána.